"vieras"
pitkin kyliä. Voi ostaa kun itse vahdit sen käytön!Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26011218:ei yhtään, se on rkollista hommata viinaa, vaikka vain siideriä tai olutta alaikäiselle
pitkin kyliä. Voi ostaa kun itse vahdit sen käytön!Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26011218:ei yhtään, se on rkollista hommata viinaa, vaikka vain siideriä tai olutta alaikäiselle
Tähän peesi. Näin olen toiminut 17-vuotiaani kanssa. On kerran juonut hieman kavereidensa siideriä, muuten ollut selvinpäin. Itsekin aikoo odottaa juomisensa kanssa ensi vuoteen.En ostele alaikäiselle mitään. Mieluummin panostan siihen että tiedän missä on, kenen kanssa ja että aina voi tulla kotiin tai pyytää hakemaan, oli tilanne mikä vain. Saunassa voi käydä limsankin kera, yhtä virkistävää kuin jonkun mielestä kylmä olut.
Mä ajattelen samoin. Jos omalla esimerkilläni näyttäisin teineille, että lakia saa rikkoa silloin, jos laki on omasta mielestä tyhmä, miten voisin odottaa teinieni noudattavan lakeja, jotka ovat heidän mielestään tyhmiä?En pidä 16-vuotiaan kohtuullista juomista mitenkään pahana, mut en ostais yhtään koska se on lainvastasta.
Minä en ole yhtä ehdoton lain suhteen. Tätä nimenomaista lakia en kuitenkaan pidä tyhmänä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013388:Mä ajattelen samoin. Jos omalla esimerkilläni näyttäisin teineille, että lakia saa rikkoa silloin, jos laki on omasta mielestä tyhmä, miten voisin odottaa teinieni noudattavan lakeja, jotka ovat heidän mielestään tyhmiä?
En minäkään pidä kyseistä lakia tyhmänä, koska ainakin noi omat muksuni ovat olleet aivan erilaisia 16- ja 18-vuotiaina. Kahdessa vuodessa tapahtuu yllättävän paljon. Mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että jos minä rikkoisin lakia, en voisi huomautella lapsilleni siitä, jos hekin rikkoisivat lakia.Minä en ole yhtä ehdoton lain suhteen. Tätä nimenomaista lakia en kuitenkaan pidä tyhmänä.
Ei ole kysymys varsinaisesti laista, vaan moraalista ja järkevyydestä. Vaikka asia olisi laillinen, niin se ei tee siitä moraalista. Sama toimii myös toisin päin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013487:En minäkään pidä kyseistä lakia tyhmänä, koska ainakin noi omat muksuni ovat olleet aivan erilaisia 16- ja 18-vuotiaina. Kahdessa vuodessa tapahtuu yllättävän paljon. Mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että jos minä rikkoisin lakia, en voisi huomautella lapsilleni siitä, jos hekin rikkoisivat lakia.
No mä taas ajattelen niin, että lain rikkominen on aina moraalitonta. Olipa sitten lain järkevyydestä mitä mieltä tahansa. Ja erityisen moraalittomana pidän sitä, että antaa alaikäisille lapsilleen mallin, jossa lakeja voi noudattaa oman mielensä mukaan.Ei ole kysymys varsinaisesti laista, vaan moraalista ja järkevyydestä. Vaikka asia olisi laillinen, niin se ei tee siitä moraalista. Sama toimii myös toisin päin.
Muutamat kuopuksen kavereiden äidit aikoinaan sanoivatkin, että heille on helpotus tietää, että heidän nuorisonsa on viikonloppuisin juuri meillä. Koska tiesivät, että tässä huushollissa ei alaikäisille alkoholia tarjoilla.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26013559:ei siitä alkoholista tarvitse mitään mörköä tehdä lapselle vaikkei sitä suostu lapselle ostamaan/tarjoamaan.
terve suhtautuminen alkoholiin on paljon järkevämpää opettaa lapsille (ja nimenomaan jo aikaisin, eli heti siinä murrosiän kynnyksellä, ei sitten vasta 15 vuotiaalle )
alkoholi on aikuisten juoma, joka ei kuulu alaikäisten nautittavaksi monestakaan syystä (eikä kyllä kaikille aikuisillekkaan =) )
kaikkia teinejä ei edes kiinnosta alkoholi, joten sen tarjoaminen kuulostaa jo senkin takia aika oudolta.
joku tuolla aiemmin sanoi et lapsilla jotka pääsevät yökyläilemään niin on mahdollisuus nauttia salaa vanhemmilta alkoholia, mut jos tuntee sekä kaverit että niiden vanhemmat joille yökylään lähdetään, niin tietää aika hyvin mitä siellä yökylässä tehdään =)
Nuori haluaa olla aikuinen ja Miks aikuiset saa tehdä noin ja miks en minä? Nuoria on monenlaisia(Ei kaikki mieti niin)? Eiköhän jätetä alkomahooli keskustelu "pilkun" nussien mietitäviksi. Saadaan uusi laki jossa minä olin vasta nuori 18 ja asuin kotona 30 veeksi. (miettikää!)Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26013559:ei siitä alkoholista tarvitse mitään mörköä tehdä lapselle vaikkei sitä suostu lapselle ostamaan/tarjoamaan.
terve suhtautuminen alkoholiin on paljon järkevämpää opettaa lapsille (ja nimenomaan jo aikaisin, eli heti siinä murrosiän kynnyksellä, ei sitten vasta 15 vuotiaalle )
alkoholi on aikuisten juoma, joka ei kuulu alaikäisten nautittavaksi monestakaan syystä (eikä kyllä kaikille aikuisillekkaan =) )
kaikkia teinejä ei edes kiinnosta alkoholi, joten sen tarjoaminen kuulostaa jo senkin takia aika oudolta.
joku tuolla aiemmin sanoi et lapsilla jotka pääsevät yökyläilemään niin on mahdollisuus nauttia salaa vanhemmilta alkoholia, mut jos tuntee sekä kaverit että niiden vanhemmat joille yökylään lähdetään, niin tietää aika hyvin mitä siellä yökylässä tehdään =)
Sinun kaltaiset ihmiset mahdollistivat Natsi-Saksan ja Neuvostoliiton olemassaolon. Laki ei velvoita mihinkään, jos se on moraaliton.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013562:No mä taas ajattelen niin, että lain rikkominen on aina moraalitonta. Olipa sitten lain järkevyydestä mitä mieltä tahansa. Ja erityisen moraalittomana pidän sitä, että antaa alaikäisille lapsilleen mallin, jossa lakeja voi noudattaa oman mielensä mukaan.
Tuskin ihan äkkiä tuleekaan, mutta sinä kirjoitit:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013649:Paljon mahdollista. Meillä ei Suomessa ole toistaiseksi ollut sellaisia lakeja mun 50-vuotisen elämäni aikana, joiden noudattamisen olisin kokenut moraalittomana.
(boldaus minun)Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013562:No mä taas ajattelen niin, että lain rikkominen on aina moraalitonta. Olipa sitten lain järkevyydestä mitä mieltä tahansa.
Mehän ollaan sun kans saman ikäisiä joten mun on helppo olla tässäkin samaa mieltä sun kanssas.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26013649:Paljon mahdollista. Meillä ei Suomessa ole toistaiseksi ollut sellaisia lakeja mun 50-vuotisen elämäni aikana, joiden noudattamisen olisin kokenut moraalittomana.