4.20
Lapsillehan voisi tarjota miedompana vaihtoehtona kannabista. Ihan yhtä laitontahan se olisi kuin alaikäiselle alkoholin tarjoaminen, mutta paljon vähemmän vaarallista.
Niinpä!Lapsillehan voisi tarjota miedompana vaihtoehtona kannabista. Ihan yhtä laitontahan se olisi kuin alaikäiselle alkoholin tarjoaminen, mutta paljon vähemmän vaarallista.
kannabis ois sama! Voi sille tarjota jos kärsii viherkaihtimesta! Sen tekee lääkäri, vi...n huumeiden välittäjä!.Lapsillehan voisi tarjota miedompana vaihtoehtona kannabista. Ihan yhtä laitontahan se olisi kuin alaikäiselle alkoholin tarjoaminen, mutta paljon vähemmän vaarallista.
Harvemmin vain teinit haluavat/älyävät juoda mitään hitaasti. Siksihän sitä alkoholia juodaan että tultaisiin humalaan ja mitä nopeammin sen parempi. Ja kun ei heti ekan kahden minuutin sisällä missään tunnu niin päätellään että pitää vissiin juoda lisää. Olen itse työskennellyt sairaalan päivystyksessä ja nähnyt juuri näitä 35 kg teinejä jotka ovat sen sixpackinsa tai kossupullonpuolikkaansa kitanneet nenästä kiinnipitäen viiteentoista minuuttiin ja sitten ollaankin aika äkkiä taju kankaalla.Myrkkyähän se on, enkä sanokkaan että on ok että 14-16 vuotias joisi kokonaista mäyräkoiraa. Mutta jos joskus juo 2-4 siideriä kavereiden kanssa (hitaasti, ei mitään juomakilpailuja), niin en usko että heti joutuu mihinkään sairaalaan. Paitsi ne poikkeustapaukset.
no mä olen ehdoton kieltäjä, mut en sentään mikään ääliö =) vaikka en ostaisi pisaraakaan alkoholia lapselle juopumistarkoitukseen, hyväksyn silti sen tosiasian et lapsi saattaa sitä alkoholia siihen tarkoitukseen käyttää.Vaikka lapset tietää mun suhtautumisen siihen, ne ei pelkää mua, tai kotiintuloa huomalassa, meillä kun ei muutenkaan mitään raivokohtauksia saada asioista, eikä kohtuuttomia rangaistuksia niin eiköhän tuollaisessakin tilanteessa asiasta päästäisi hyvin yli.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26015956:Te jotka annatte lapsen maistaa,mitä mielestänne on maistaminen?
Koko pullo siideriä tai olutta?Hörppy omasta lasistanne??
Ja tulipa vaan mieleen,että mä olen maistellut monia viinejä,viskejä,viinoja ym..alaikäisenä.
Ensimmäisenä vuonna ammattikoulussa.
Mitä olette ehdottomat kieltäjät siitä mieltä,että ravintolapuolelle ammattikouluun menevät maistelevat holia koulussa?
nykyään siihen ainakin pyydetään vahemmilta lupa. ja toki sitä voi maistaa, mutta se tarkoitta yhtä pientä hörppyö tai korkillista/lusikallista ei enempää.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26015956:Te jotka annatte lapsen maistaa,mitä mielestänne on maistaminen?
Koko pullo siideriä tai olutta?Hörppy omasta lasistanne??
Ja tulipa vaan mieleen,että mä olen maistellut monia viinejä,viskejä,viinoja ym..alaikäisenä.
Ensimmäisenä vuonna ammattikoulussa.
Mitä olette ehdottomat kieltäjät siitä mieltä,että ravintolapuolelle ammattikouluun menevät maistelevat holia koulussa?
Meidän koulussa ei voitu alkoholikurssia pitää ennekuin jokainen oppilas oli täyttänyt 18.Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26017026:no mä olen ehdoton kieltäjä, mut en sentään mikään ääliö =) vaikka en ostaisi pisaraakaan alkoholia lapselle juopumistarkoitukseen, hyväksyn silti sen tosiasian et lapsi saattaa sitä alkoholia siihen tarkoitukseen käyttää.Vaikka lapset tietää mun suhtautumisen siihen, ne ei pelkää mua, tai kotiintuloa huomalassa, meillä kun ei muutenkaan mitään raivokohtauksia saada asioista, eikä kohtuuttomia rangaistuksia niin eiköhän tuollaisessakin tilanteessa asiasta päästäisi hyvin yli.
ravintolakoulun itsekkin käyneenä, alaikäisenä sekä drinksuja maistelleena koulussa, sekä viiniä, sakea, sahtia jne aterian kanssa nauttineena uskon et olen osannut lapset opettaa siihen et tuollainen alkoholin nauttiminen on täysin eriasia kuin kartsalla kossupullon kanssa heiluminen.Se on osa sitä koulua, samoin kun esim autolla ajo ilman korttia opetustilanteissa.
alkoholi siis ei itsessään ole se paha, vaan se miten ja missä sitä nautitaan.