Paljonko ostat siideriä/olutta 16v lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja Liberaali
  • Ensimmäinen viesti
"silakka"
[QUOTE="vieras";26013802]kannabis ois sama! Voi sille tarjota jos kärsii viherkaihtimesta! Sen tekee lääkäri, vi...n huumeiden välittäjä!;).[/QUOTE]
Voisko joku suomentaa tän? Ootko sama vieras kun kirjoitti viestin 105? Yhtä sekavaa tekstiä... eikä oikein selkiä sun kantasi.
 
"vieras"
[QUOTE="silakka";26013875]Voisko joku suomentaa tän? Ootko sama vieras kun kirjoitti viestin 105? Yhtä sekavaa tekstiä... eikä oikein selkiä sun kantasi.[/QUOTE]

kirjoittaa! oliks tää se paikka missä voi keskustella niistä missä toista ketuttaa toisen kirjottelu? On se sekavaa huomasin itsekkin :). Meinas eilen räjähtää pää kun koodasin toista tietokone kieltä toiselle!

Koodauksessa pitää osata kirjottaa ja kirjotus virheet pitkän koodin jälkeen ei oo mukavia!
 
"Kifa"
Myrkkyähän se on, enkä sanokkaan että on ok että 14-16 vuotias joisi kokonaista mäyräkoiraa. Mutta jos joskus juo 2-4 siideriä kavereiden kanssa (hitaasti, ei mitään juomakilpailuja), niin en usko että heti joutuu mihinkään sairaalaan. Paitsi ne poikkeustapaukset.
Harvemmin vain teinit haluavat/älyävät juoda mitään hitaasti. Siksihän sitä alkoholia juodaan että tultaisiin humalaan ja mitä nopeammin sen parempi. Ja kun ei heti ekan kahden minuutin sisällä missään tunnu niin päätellään että pitää vissiin juoda lisää. Olen itse työskennellyt sairaalan päivystyksessä ja nähnyt juuri näitä 35 kg teinejä jotka ovat sen sixpackinsa tai kossupullonpuolikkaansa kitanneet nenästä kiinnipitäen viiteentoista minuuttiin ja sitten ollaankin aika äkkiä taju kankaalla.

Itse en ostaisi alaikäiselleni mitään alkoholia. Kotona antaisin teinin maistaa viiniä tai olutta jos haluaisi mutta mitään en antaisi mukaan kaupungilla juotavaksi. Juurikin edellämainitusta syistä: on laitonta, juominen ei kuitenkaan jää niihin kotoa ostettuihin juomiin ja se muutamankin oluen juominen jo laskee kynnystä kaikenmaailman törttöilylle. Teinit ovat niin naiiveja muutenkin, ja pikkuhiprakassa vvielä vähemmän osaavat epäillä että sen tosi coolin amisjätkän tarjoamassa pullossa voisi olla tyrmäystippoja.
 
[QUOTE="Kifa";26015564]
Itse en ostaisi alaikäiselleni mitään alkoholia. Kotona antaisin teinin maistaa viiniä tai olutta jos haluaisi mutta mitään en antaisi mukaan kaupungilla juotavaksi. Juurikin edellämainitusta syistä: on laitonta, juominen ei kuitenkaan jää niihin kotoa ostettuihin juomiin ja se muutamankin oluen juominen jo laskee kynnystä kaikenmaailman törttöilylle. .[/QUOTE]

Olen samaa mieltä.
 
Te jotka annatte lapsen maistaa,mitä mielestänne on maistaminen?
Koko pullo siideriä tai olutta?Hörppy omasta lasistanne??

Ja tulipa vaan mieleen,että mä olen maistellut monia viinejä,viskejä,viinoja ym..alaikäisenä.
Ensimmäisenä vuonna ammattikoulussa.
Mitä olette ehdottomat kieltäjät siitä mieltä,että ravintolapuolelle ammattikouluun menevät maistelevat holia koulussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26015956:
Te jotka annatte lapsen maistaa,mitä mielestänne on maistaminen?
Koko pullo siideriä tai olutta?Hörppy omasta lasistanne??

Ja tulipa vaan mieleen,että mä olen maistellut monia viinejä,viskejä,viinoja ym..alaikäisenä.
Ensimmäisenä vuonna ammattikoulussa.
Mitä olette ehdottomat kieltäjät siitä mieltä,että ravintolapuolelle ammattikouluun menevät maistelevat holia koulussa?
no mä olen ehdoton kieltäjä, mut en sentään mikään ääliö =) vaikka en ostaisi pisaraakaan alkoholia lapselle juopumistarkoitukseen, hyväksyn silti sen tosiasian et lapsi saattaa sitä alkoholia siihen tarkoitukseen käyttää.Vaikka lapset tietää mun suhtautumisen siihen, ne ei pelkää mua, tai kotiintuloa huomalassa, meillä kun ei muutenkaan mitään raivokohtauksia saada asioista, eikä kohtuuttomia rangaistuksia niin eiköhän tuollaisessakin tilanteessa asiasta päästäisi hyvin yli.

ravintolakoulun itsekkin käyneenä, alaikäisenä sekä drinksuja maistelleena koulussa, sekä viiniä, sakea, sahtia jne aterian kanssa nauttineena uskon et olen osannut lapset opettaa siihen et tuollainen alkoholin nauttiminen on täysin eriasia kuin kartsalla kossupullon kanssa heiluminen.Se on osa sitä koulua, samoin kun esim autolla ajo ilman korttia opetustilanteissa.

alkoholi siis ei itsessään ole se paha, vaan se miten ja missä sitä nautitaan.
 
voi kiesus
En osta pisaraakaan alkoholipitoista juomaa lapselleni. Täyttää kohta 16v. ja selvästi asia kyllä jo kiinnostaisi. Enkä usko sen estävän sitä, etteikö joisi sitten lisää, jos olisi kotona ensin saanut maistaa. Jos salaa sitten juo niin sitten asiaa puidaan, kun lapsi selvinnyt humalastaan. Ja kai se päivä koittaa joskus, ikävä kyllä.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26015956:
Te jotka annatte lapsen maistaa,mitä mielestänne on maistaminen?
Koko pullo siideriä tai olutta?Hörppy omasta lasistanne??

Ja tulipa vaan mieleen,että mä olen maistellut monia viinejä,viskejä,viinoja ym..alaikäisenä.
Ensimmäisenä vuonna ammattikoulussa.
Mitä olette ehdottomat kieltäjät siitä mieltä,että ravintolapuolelle ammattikouluun menevät maistelevat holia koulussa?
nykyään siihen ainakin pyydetään vahemmilta lupa. ja toki sitä voi maistaa, mutta se tarkoitta yhtä pientä hörppyö tai korkillista/lusikallista ei enempää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26017026:
no mä olen ehdoton kieltäjä, mut en sentään mikään ääliö =) vaikka en ostaisi pisaraakaan alkoholia lapselle juopumistarkoitukseen, hyväksyn silti sen tosiasian et lapsi saattaa sitä alkoholia siihen tarkoitukseen käyttää.Vaikka lapset tietää mun suhtautumisen siihen, ne ei pelkää mua, tai kotiintuloa huomalassa, meillä kun ei muutenkaan mitään raivokohtauksia saada asioista, eikä kohtuuttomia rangaistuksia niin eiköhän tuollaisessakin tilanteessa asiasta päästäisi hyvin yli.

ravintolakoulun itsekkin käyneenä, alaikäisenä sekä drinksuja maistelleena koulussa, sekä viiniä, sakea, sahtia jne aterian kanssa nauttineena uskon et olen osannut lapset opettaa siihen et tuollainen alkoholin nauttiminen on täysin eriasia kuin kartsalla kossupullon kanssa heiluminen.Se on osa sitä koulua, samoin kun esim autolla ajo ilman korttia opetustilanteissa.

alkoholi siis ei itsessään ole se paha, vaan se miten ja missä sitä nautitaan.
Meidän koulussa ei voitu alkoholikurssia pitää ennekuin jokainen oppilas oli täyttänyt 18.
 
"siis"
en helvetissä ostaisi yhtään pulloa! Miksi ostaisin viinaa lapselle? Juu, ja kyllä nuoriso juo, join itsekin teini-ikäisenä aika reippaastikin, mutta meillä vanhemmat sanoi kotona, että meillä ei pennut ryyppää ja polta heidän silmien alla, ja se oli mielestäni ihan oikein. Kyllä ne tiesivät, että kavereitten kanssa maistellaan, mut mun mielestä tuo heidän periaatepäätös oli ihan oikein, enkä itsekään ostaisi koskaan lapselleni alkoholia mm. siksi, että se on laitonta. Meidän porukoissa kaikki, jotka sai kotoa viinaa, hankki sitä lisää muualta sitä varten, kun kartsalle lähettiin. Ja porukoille nauroivat, että vanhemmat luulee, että ne niihin kahteen siideriin tyytyisivät.
 

Yhteistyössä