Paljonko ostat siideriä/olutta 16v lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja Liberaali
  • Ensimmäinen viesti
mitähän porvoota...
Meillä 16v sai uudeksi vuodeksi 4 lonkeroa. Vaikka on rikollista hankkia alaikäiselle niin parempi että tiedän paljon lapsi juo ja millä on ja kenen kanssa.
 
[QUOTE="a.p";26011233]Meillä luotetaan lapseen, toisin kuin teillä.[/QUOTE]

Lapseen on tietysti hyvä luottaa ja osoittaa luottamusta, mutta pieni sellainen oma tila myös täytyy olla, eli nuori mielellään hoitaa ensimmäiset seurustelu / seksi / alkoholi jne kokeilunsa vanhemmilta salassa. Itsenäistymistä nääs. Siinä mielessä en lähtisi aivan kybällä tekemään teinin kanssa alkoholin suhteen mitään luottamussopimuksia, ja jättäisin siihen sen tilan tehdä salaa, ettei tarvitse sitten mitään rajumpaa ainakaan sen takia kokeilla.
 
-.-
Meilläpäin porukat (ei pelkästään mun vanhemmat) ostivat teineilleen kaupasta vähän (just pari kolme siideriä) lauantaijuomia. Vaihtoehtona ois ollut että myö teinit oltais idiootteina menty punaselle torille ostamaan venäläistä pirtua... Vaikka kumpikin on paha, niin toinen on minusta pienempi paha.
 
"silakka"
Alkuperäinen kirjoittaja mitähän porvoota...;26011243:
Meillä 16v sai uudeksi vuodeksi 4 lonkeroa. Vaikka on rikollista hankkia alaikäiselle niin parempi että tiedän paljon lapsi juo ja millä on ja kenen kanssa.
Ootko tosissas? Tolla touhulla et kyllä mitään muuta kuin kannusta alkoholin käyttöön. On niin tyhmä fraasi "että pystyn sitten itse vahtimaan kun juo kotona". Meinaatko että on ainoa kerta kun on juonut? Ja sen lisäksi mun mielestä sellainen roolimalli lapselle on huono joka näyttää esimerkkiä siitä että ostetaan alaikäiselle alkoa. Ja sitä paitsi, se on laitonta.

Muuten, onko kiva katsella kun oma lapsi on pöhnässä ja tietäen vielä että oot ne sille itse juottanut?
 
"sipsi"
Meilläpäin porukat (ei pelkästään mun vanhemmat) ostivat teineilleen kaupasta vähän (just pari kolme siideriä) lauantaijuomia. Vaihtoehtona ois ollut että myö teinit oltais idiootteina menty punaselle torille ostamaan venäläistä pirtua... Vaikka kumpikin on paha, niin toinen on minusta pienempi paha.
Minä en tee alaikäisen(kään) kanssa kauppoja tuollaisista asioista :)
 
"silakka"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26011290:
Voisin saunajuomaksi ostaa 1-2 pulloa jos juovat meidän seurassa. Kaupungille en ostaisi. Haluan että mahdolliset kokeilut tehdään meidän valvovien silmien alla.
Miten sä alkon ostolla kotiin ehkäiset "ei silmiesi alla tapahtuvat kokeilut"?
 
[QUOTE="silakka";26011355]Miten sä alkon ostolla kotiin ehkäiset "ei silmiesi alla tapahtuvat kokeilut"?[/QUOTE]

En varmaan estäkään tai pysty estämään, mutta toivon että on avoimet välit lasten kanssa ja minusta 1 pullo ei saunassa ole paha. Tämä ajatus itselläni omista kokemuksistani johtuen. Teininä isäni saattoi antaa yhden juoman maisteltavaksi mökillä. Mielestäni meillä oli aika avoimet välit vanhempieni kanssa näistäkin asioista ja pidin järjen päässä kartsallakin ollessa.
 

Yhteistyössä