K
Karppaaja2
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvää päivää:Musta jokainen tulkitsee Raamattua omalla tavallaan, niinkuin yksilöllisesti ja se sallittakoon. Mutta onhan Raamatussa paljon kohtia mitä voi tulkita eri tavalla, esim. Paavalin julistus et nainen vaietkoon seurakunnassa, ottaako sen nyt aivan käskynä vai vaan muuten että miehen olisi hyvä olla seurakunnan johdossa, koska kyllä minä tiedän todella hyviä ja voideltuja puhujia jotka on naisia ja joita Jumala käyttää. Mutta mielestäni jos lähdetään ihan selkeästi Raamattua kumoamaan ja keskeisimmistä kysymyksistä tehdään tulkintoja ja vain "vertauskuvia" niin ollaan hukassa. Yksi tälläinen (kirkon sisäinenkin)suuntaus on nähtävissä että esim. Jeesuksen ristunkuolema kyseenalaistetaan ja ylösnousemusta ei ole tapahtunut. Mikäli näitä tulkitaan eikä uskota niinkuin Raamattuun ne on kirjoitettu, otetaan jo Jumalan sanalta täysin pohja pois ja sen jälkeen ei jää tilalle kuin hengellinen harrastelu ja täysi tyhjyys.
Mutta juuri tuo jokaisen oma tulkitsemistapa on saattanut niin monen eri ihmisen sekaisin siitä mikä on totuus ja mihin tulee luottaa ja uskoa. On olemassa melkein 1000 eri kirkkokuntaa jotka antavat Jumalasta ja Raamatusta eri tulkinnat, mihin niistä pitäisi uskoa? Siihenkö joka sopii juuri mulle? Mä uskon mieluummin Raamattuun ja jätän kirkot rauhaan, Raamatussa lukee selvästi, että SE ON Jumalan Sana, ei joku kirkkokunta.