Painonhallintaketju

vierailija
Tästä syystä koen, että ei pitäisi antaa neuvoja, jotka sopii itselle. Jokaisen tulisi kuunnella omaa kehoaan ja keskittyä siihen miten se toimii. Aivan ythälailla kuin ruumiinrakenteemme näyttää erille on oman kehon tarpeet erilaisia. Siksipä sanon, että pitää oppia kuuntelemaan itseään!
Se on hyvä, jos sinä pystyt kuuntelemaan itseäsi, mutta lihavat ihmiset eivät siihen pysty. Kuten todettua, vähäiset liikakilot ovat ehkä eri asia. Lihavien ihmisten hoidossa, siis nimenomaan hoidossa koska kyse on lääketieteellisestä ongelmasta, on rytmitetty ruokailu avainasemassa koska elimistön normaali säätely ei toimi. Nälän signaalit eivät ole luotettavia ja kylläisyyssignaalit saattavat jäädä kokonaan pois. Säännöllisen ruokailun eduista on myös paljon tutkittua tietoa. Tuskin siitä haittaa on muillekaan, jos on elämässä päätynyt tilanteeseen, jossa syöminen ei pysy hallinnassa ns. luonnostaan. Ja siitähän lihominen kertoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mitkä ihmeen patit mulla on tullut aikaisemmin hommaamieni liikakilojen mukana kainaloiden taakse? :eek: Lähteeks ne laihtumalla, kun eivät meinaa lähteä millään?

Vaikee selittää. Siis ne ei näy edestäpäin, mut ihan kainaloiden takana on semmoset kämmenen kokoiset puntit. Joillaki naisilla on semmoset ja ne on kauheennäköset.
Takaa katsottuna kädet ei lähde suoraan vartalosta vaan kainaloissa on 5-7 cm pussit.
Ei oo allit.
 
Viimeksi muokattu:
r0s
Mitkä ihmeen patit mulla on tullut aikaisemmin hommaamieni liikakilojen mukana kainaloiden taakse? Lähteeks ne laihtumalla, kun eivät meinaa lähteä millään?

Vaikee selittää. Siis ne ei näy edestäpäin, mut ihan kainaloiden takana on semmoset kämmenen kokoiset puntit. Joillaki naisilla on semmoset ja ne on kauheennäköset.
Takaa katsottuna kädet ei lähde suoraan vartalosta vaan kainaloissa on 5-7 cm pussit.
Ei oo allit.
Ne ovat rintsikanreunan yläpuolella?

Samalla tavallahan jenkkikset tulee housunvyötärön yläpuolelle.

Kiristävät jutut on pahadta! Hiero kyseisiä alueita ni ehkä ne alkavat pienetä kun kudosnesteet liilkuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Se on hyvä, jos sinä pystyt kuuntelemaan itseäsi, mutta lihavat ihmiset eivät siihen pysty. Kuten todettua, vähäiset liikakilot ovat ehkä eri asia. Lihavien ihmisten hoidossa, siis nimenomaan hoidossa koska kyse on lääketieteellisestä ongelmasta, on rytmitetty ruokailu avainasemassa koska elimistön normaali säätely ei toimi. Nälän signaalit eivät ole luotettavia ja kylläisyyssignaalit saattavat jäädä kokonaan pois. Säännöllisen ruokailun eduista on myös paljon tutkittua tietoa. Tuskin siitä haittaa on muillekaan, jos on elämässä päätynyt tilanteeseen, jossa syöminen ei pysy hallinnassa ns. luonnostaan. Ja siitähän lihominen kertoo.
Niin, en tiedä onko merkittävästä liikalihavuudesta enää paluuta normitilaan vai onko kehon oma viestintäjärjestelmä tuhottu lopullisesti.
 
r0s
Niin, en tiedä onko merkittävästä liikalihavuudesta enää paluuta normitilaan vai onko kehon oma viestintäjärjestelmä tuhottu lopullisesti.

Ainakin lähes jokainen mun tuntema reilusti ylipainoinen ei tahdo millään ymmärtää, että syödä pitää.

Siis että se, että syö kiltisti vuorokauden aikana tarvittavat proteiinit, kuitupitoiset hiilihydraatit, terveelliset rasvat ja vielä rehuja ja marjoja niin että saa vitamiinejakin on tärkeää ja perusedellytys siihen, että jaksaa liikuakin.

Ja siis että terveellisempää on syödä ne ja sit kiskoa se namu-sipsi-pulla-limusatsi siihen päälle kuin se että syö vain sen namu-sipsi-pulla-limumäärän vaikka sit toki kokonaiskalorit pienemmäksi jäävätkin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Echo
N. 6 km taaperrettu n.50 minuuttiin.
Ensin oli väsy ja ensimmäistä kertaa 2 kuukauteen oli motivaatio tosi alhaalla. Säikähdin, koska jos mulla ei oo motivaatiota niin sitten loppuu yleensä se harrastus (pieni adhd-aivotumake jossain aina härnää). Aattelin että nytkö tää loppui.

Mutta sateenjälkeinen (onks toi yhdyssana?) metsä avitti ihan mahdottomasti...:love: Tuntuu kuin jalat ois menneet itsestään ja keuhkot veti happea ihan ihme tavalla.

Sit mietin että mulla ei oo mitään hajua että miten omat voimat pitäisi jakaa. Siis en puhu ees samana päivänä urheilusta ja omasta könyämisestä, mut miten urheilijat jakaa voimansa vaikka tunnin suoritukseen?
Mulla on siten usein että ensin melkein täysillä, sit kevennän (suomeks: en jaksa :D) ja loppu täysillä.
Mut sen huomasin että taukoja ei saa pitää. Mitä pitempi tauko, sen varmemmin jalat alkaa tuntua lyijyltä.
 
Onpas sulla reipas vauhti. Tai sitten vaan pidemmät jalat kuin mulla
No nyt oli kyllä ihan ennätys tuon hapekkaan ilman takia.
Ja nukuin viime yönä 7,5 h. Jos olisin päässyt jo 23 nukkumaan niin oisin vielä virkumpi.

Ihmettelen aina että miten urheilijat saa nukuttua jossain kisakylässä? Niillähän on jotkut nukahtamislääkkeet, mut jos mulla ois joku piereskelevä huonekaveri ja vieras kämppä ja kauheet paineet niskassa, niin nukkusin jonku 3-4 tuntia ja seuraavana päivänä mut sais vetää maaliin...

Jalkojen pituus ei oo kävelyssä se juttu. Mulla on yks 156-158 cm pitkä kaveri ja se menee hurjaa vauhtia...
 
Sit mietin sitäkin että meneeks tää liikuntasyömiseni oikein? Eli ennen liikuntaa hiilaria ja sen jälkeen proteiinia?

Aamulla ennen lenkkiä otan kahvia, ruisleivän (eli hiilaria) ja ehkä banaanin/mandariinin. Juon vettä etukäteen, kun vesipulloa en jaksa kantaa mukana, enkä oo vielä ostanu vesipullovyötä.

No lenkin jälkeen lasillinen magnesium-poretabletilla terästettyä vettä ja tavallista vettä, ja sit 1 kinkkusiivu eli proteiinia. :LOL:

Sit normiruokailut loppupäivästä.
 
r0s
Hyvä tahtihan toi on! Silloin kun mä juoksin, niin kävelyvauhtini oli noin 7 kilsaa tunnissa.

Ja kai se on ihan sama, miten lenkkinsä jaksottaa. -Toki, jos ajattelee palautumista, niin lopuksi rauhallinen kävelyosuus edistää sitä mutta voihan sitä sit kävellä kotonakin arki-askareiden parissa.


Ja se lenkinjälkeinen kinkunsiivu on oikeasti naurettavan pieni! Ota ihmeessä viisi lisää tai vaikka lasillinen maitoa tai piimää.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Hyvä tahtihan toi on! Silloin kun mä juoksin, niin kävelyvauhtini oli noin 7 kilsaa tunnissa.

Ja kai se on ihan sama, miten lenkkinsä jaksottaa. -Toki, jos ajattelee palautumista, niin lopuksi rauhallinen kävelyosuus edistää sitä mutta voihan sitä sit kävellä kotonakin arki-askareiden parissa.


Ja se lenkinjälkeinen kinkunsiivu on oikeasti naurettavan pieni! Ota ihmeessä viisi lisää tai vaikka lasillinen maitoa tai piimää.
Juu kyllä mä hiippailin jääkaapilla nii että kinkkua ja juustoa sieltä hävis. :)
 
Voisiko, oi voisiko tuo isojen brassi-p*rseiden ihannointibuumi joskus loppua??

Kim Kardashianin pt sanoo että hän ja Kim treenaavat pelkkiä reisiä ja pakaroita päivittäin 1,5 h - 1 h 45 min.
Eihän siinä ole mitään järkeä! Normaalista, monipuolisesta ja terveellisestä treenistä kaukana.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Itselläni painoa on 16 kg enemmän kuin ennen lasten saamista. Vaatekoko on muuttunut 36/38 (small/medium) koosta 40/42 kokoon (large).

kokeilin pudottaa painos vissydieetillä. Sillä luvattiin 5 kg painon pufotud viikossa. Kuulemma nesteet lähtidi pois ja vaikuttaa aineenvaihduntaan. Aikaisemmin tämä dieetti on tehonnut, on saanut hyvän startin painonpudotukseen. Tällä kertaa yhtään ei paino tippunut viikon aikana!

Jotakin hyvää vissydieetistä oli. Aloin juomaan kivennäisvettä päivittäin. Jopa 3 litraa vissyä voi mennä päivässä. Aikaisemmin join runsaasti sokerittomia limsoja.

Ostin kävelysauvat ja olen aviomieheni kanssa tehnyt pitkiä kävelylenkkejä. Kävelysauvoista saa tehoa käsivarsien allien kiinteyttämiseen.

Pieniä ruokavalion tarlistuksia on tapahtunut. Aamukahvin juon nykyään mustana, ennen lorautin kauramaitoa sekaan. Aamupalaksi syön ruisleipää. Muuten en sitten leipää syö päivän aikana. Tykkään ruisleivästä ja sen avulla jaksan hyvin lounaaseen asti.

Saatan lähiaikoina kokeilla kaalisoppadieettiä eli sairaaladieettiä tai lentoemäntädieettiä.

Kesällä grillataan usein ulkogrillissä ja grillaan mielelläni kasviksia mm. perunaa, paprikaa, melonia, maissia sekä halloumijuustoa.