paikalla uskovainen,kysy

  • Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Mihin uskot?
Jumalaan Kaikkivaltiaaseen, Taivaan ja maan Luojaan ja Jeesukseen Kristukseen jne.mitä uskontunnustuksessa mainitaan. Jeesuksen Herrauteen, Kuninkuuteen. Kolmiyhteiseen Isä, Poika ja Pyhä Henki. Voisin luetella samasta eri nimillä vaikka kuinka paljon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
käytättekö kortsuja? entäpä keskeytettyä yhdyntää?
olemme käyttäneet, pillereitä, ehkäisyvaahtoa ja parhaillaan on hormonikierukka. En ole vanhoillislestadiolainen. Heillä ei ole aikuiskastetta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi86:
Miksi (meistä) uskovaisista tehdään aina niin iso numero. Siis uskikset monesti itse tekee...
Tämä on nyt vaan aloitus tuolle Timpalle, kun tuntuu, että uskikset on niin suuri TABU!! Siksi annan mahdollisuuden kysyä, jos oikeasti jokin arkarruttaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi86:
Miksi (meistä) uskovaisista tehdään aina niin iso numero. Siis uskikset monesti itse tekee...
Tämä on nyt vaan aloitus tuolle Timpalle, kun tuntuu, että uskikset on niin suuri TABU!! Siksi annan mahdollisuuden kysyä, jos oikeasti jokin arkarruttaa mieltä.
Enkä kyllä oo ite tuohon tabu-ajatukseen niin paljoa törmännyt, mutten tätä palstaa kauhean aktiivisesti seuraakkaan, viihdyn netissäkin suvaitsevammissa piireissä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
miksi elämä on vaikeuksia täynnä?miksi Jumala sallii kaiken pahan ja lasten kärsiä?
Hyvä kysymys! Ei Jumala luvannut meille helppoa elämää, päinvastoin. Vaikeuksien kautta voittoon, eli usein esim. ihmisellä on kovasti vaikeuksia, ennen kuin ymmärtää pyytää Jumalan apua. Jumala siis sallii, että vaikeuksia on. Mutta niitä on ihan yhtä lailla ei uskovaisilla kuin uskovaisillakin. Pointti on siinä, että uskovaiset saavat niihin kestävyyttä jaksaa, koska Jumala antaa Voimaa kestää.
 
En mä halua inttää, mutta mua eniten aina kiinnostaa näissä jutuissa että millä lailla ihminen on uskovainen. Kaikkia uskovaisia ei kuitenkaan voi niputtaa tiettyyn muottiin. Mutta jos tietää, että ihminen on vaikka Jehovan todistaja tai vanhoillislestadiolainen, niin alkaa löytyä joku suunta. Vaikka tietenkin liikkeiden sisälläkin on hajontaa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Millä lailla uskovainen? Jossakin liikkeessä?
Minulle merkitsee enemmän Elävä usko kuin jokin liike. Luterilaisessa seurakunnassa on monia ja ns.vapaissa suunnissa Elävää uskoa, jossa Jumala toimii ja vaikuttaa. Toki vaikuttaa muallakin, mutta nuo mainitsemani ovat minun uskon koteja. On eräs seurakunta johon itse kuulun, mutta oleellisinta minusta on usko!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En mä halua inttää, mutta mua eniten aina kiinnostaa näissä jutuissa että millä lailla ihminen on uskovainen. Kaikkia uskovaisia ei kuitenkaan voi niputtaa tiettyyn muottiin. Mutta jos tietää, että ihminen on vaikka Jehovan todistaja tai vanhoillislestadiolainen, niin alkaa löytyä joku suunta. Vaikka tietenkin liikkeiden sisälläkin on hajontaa
Helluntailainen. Riittääkö?
 

Yhteistyössä