Pärjäätkö? Käytkö kahden pienen lapsen kanssa uimassa?

hyvin sujuu
Joo. Ovat sen verran kokeineita uimareita että tietävät että veteen ei kannata hypätä jos ei äitikin ole siellä... Sen lisäksi että hukkuu niin äiti suuttuu.
 
Onko se avuttomuutta jos ei pysty olemaan kahessa paikassa yhtäaikaa? Mä koen että pärjään tuon meidän ylivilkkaan 3-veen ja vähän rauhallisemman 1-veen kanssa hyvin erilaisissa paikoissa vaikka yleensä asioiden hoito menee juoksemikseksi kun ravaan vanhemman perässä. Voisin rannalle lähtee mutta en koe oloani täysin varmaksi niin että jätän tuon 1-veen yksin rannalle istumaan, saattaa hänkin välillä lähtä konttaamaan veteen.. Kuitenkin tuo vanhempi poika pitää huolen siitä etten mä ehtis kuin välillä vilkaista pienemmän suuntaan kun tarvii taas juosta. Mutta kukin tavallaan!
 
=)
Tää taitaa muodostua ainoaksi vuodeksi kun en käy... Lapset on tällä hetkellä 1,5 ja 2,5 v ja todella meneviä. Ollaan oltu omassa pihassa altaassa ja sitte menty rannalle kun iskä on päässy töistä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Kiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Kyl mie käytän kaksveetä uimassa,mutta en poistu vierestä hetkekskään ja yleensä nassikka vaan istuu 5cm rantavedessä ja roiskii innoissaan,syvemmälle ei mennäkkään.
Ilo se on pienikin ilo :)
kahdesta lapsestahan tässä oli kyse
"Käytkö kahden lapsen kanssa?" voi tarkoittaa myös "Käytkö kahdestaan lapsen kanssa?" ...
no ei kyllä suomen kielessä
 
r
En mene järveen yksin noiden 3v ja 6v kanssa, järvessä on molemmilla lapsilla oltava oma vahti. Ei ole tarpeeksi turvallista. Uimahallin lastenaltaaseen voin mennä lasten kanssa yksin, se on pieni ja rajattu tila.
 
vieras
Mulla 3v ja 2v, en käy, turvallisuus syistä. järvessä on oltava toiselle oma vahtinsa, läheltäpiti tilanteita tulee herkästi jos olen yksin. Ja isompi lähtee rannalla juoksemaan aina jonnekin karkuun, jtoen eihän siitä yksin käymisestä mitään tulisi kun ei kerettäisi järvessä olemaan sen minkä yhden perässä saa juosta. kyllä mä ajattelin käydä sitten kun lapset kasvaa mahdollisesti, mutta tänä kesänä ei ole suunnitteilla.
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Kyl mie käytän kaksveetä uimassa,mutta en poistu vierestä hetkekskään ja yleensä nassikka vaan istuu 5cm rantavedessä ja roiskii innoissaan,syvemmälle ei mennäkkään.
Ilo se on pienikin ilo :)
kahdesta lapsestahan tässä oli kyse
"Käytkö kahden lapsen kanssa?" voi tarkoittaa myös "Käytkö kahdestaan lapsen kanssa?" ...
no ei kyllä suomen kielessä
Kyllä se ihan suomea on, joskaan ei kovin käytetty muoto. Sama lause 'käytkö kahden lapsen kanssa' voisi tarkoittaa myös että käveletkö kahdestaan lapsen kanssa. Vähän vanhempaa suomea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Kyl mie käytän kaksveetä uimassa,mutta en poistu vierestä hetkekskään ja yleensä nassikka vaan istuu 5cm rantavedessä ja roiskii innoissaan,syvemmälle ei mennäkkään.
Ilo se on pienikin ilo :)
kahdesta lapsestahan tässä oli kyse
"Käytkö kahden lapsen kanssa?" voi tarkoittaa myös "Käytkö kahdestaan lapsen kanssa?" ...
no ei kyllä suomen kielessä
Kyllä se ihan suomea on, joskaan ei kovin käytetty muoto. Sama lause 'käytkö kahden lapsen kanssa' voisi tarkoittaa myös että käveletkö kahdestaan lapsen kanssa. Vähän vanhempaa suomea.
Pilkunviilausta, mutta jos aloitus sitten jatkuu heti lauseella: "Niin että olet ainoa aikuinen?" ja aloittaja kertoo itse käyvänsä kahden pienen pienen lapsen kanssa uimassa niin kyllähän se todennäköiseltä kuulostaa että tällä tarkoitetaan tilannetta missä yksi aikuinen ui kahden lapsen kanssa.

Näin vaikka itsekin käyn välillä jossain kahden esikoiseni kanssa tms.
 
tuplien äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Mulla on 1v10kk kaksospojat, mistään hinnasta en menis heidän kanssa yksin rannalle, saan sydämentykytyksiä jo pelkästä ajatuksesta :D!
Mulla kans 2v kaksoset, omalla pihalla polskivat uima-altaassa niin että vahdin yksin mutta rannalle en heidän kanssaan yksin haluaisi mennä. Eivät kuitenkaan pysyisi niin lähekkäin että saisi valvottua jos rannalla oltaisiin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisukko:
Onko se avuttomuutta jos ei pysty olemaan kahessa paikassa yhtäaikaa? Mä koen että pärjään tuon meidän ylivilkkaan 3-veen ja vähän rauhallisemman 1-veen kanssa hyvin erilaisissa paikoissa vaikka yleensä asioiden hoito menee juoksemikseksi kun ravaan vanhemman perässä. Voisin rannalle lähtee mutta en koe oloani täysin varmaksi niin että jätän tuon 1-veen yksin rannalle istumaan, saattaa hänkin välillä lähtä konttaamaan veteen.. Kuitenkin tuo vanhempi poika pitää huolen siitä etten mä ehtis kuin välillä vilkaista pienemmän suuntaan kun tarvii taas juosta. Mutta kukin tavallaan!
En sanois avuttomuudeksi. Kyllä me melkein minne vain mennään lasten kanssa niin että olen ainoa aikuinen, mutta yleiselle uimarannalle en kahden alle 2v kanssa lähde.
 
vieras
Musta on hassua että monet laskee pieniksi tässä gallupissa 5 vuotiaatkin, mä käsitin kysymyksen niin että alta 4 vuotiaita jos on useampi :) kyllähän terve 5 vuotias osaa jo uida, ei se mullakaan tuottaisi ongelmaa lähteä, mutta uimataidottomat vuoden ja kahden ikäiset on vähän eriasia. Tämän ikäisten kanssa kun on aivan pakko olla järvessä mukanaö
Toisaalta kivempaahan se on kun on aikuista seuraa itselläkin mukana rannalla :) En tiedä tuleeko tarvetta edes mennä yksin lasten kanssa koskaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on hassua että monet laskee pieniksi tässä gallupissa 5 vuotiaatkin, mä käsitin kysymyksen niin että alta 4 vuotiaita jos on useampi :) kyllähän terve 5 vuotias osaa jo uida, ei se mullakaan tuottaisi ongelmaa lähteä, mutta uimataidottomat vuoden ja kahden ikäiset on vähän eriasia. Tämän ikäisten kanssa kun on aivan pakko olla järvessä mukanaö
Toisaalta kivempaahan se on kun on aikuista seuraa itselläkin mukana rannalla :) En tiedä tuleeko tarvetta edes mennä yksin lasten kanssa koskaan =)
Juu, itsestäkin tuntui hassulta laittaa tähän 4v ja 5v, enkä toki terveiden alsten kohdalla olisi näin tehnytkään. :D Mutta kun tuo 5v on kehitykseltään joiltain osin taaperon tasoa ja toisiltä osin taas alle niin tavalaan koen hänen enemmän kuuluvan näiden pienten kuin omanikäistensä joukkoon. Ja 4v myös erityislapsi neikä ihan ikätasoaan vastaava.

Siksi ajattelen tällä kokemuksella että helpommin pärjäisin rannalla vaikka terveiden 2v ja 3v lasten kanssa kuin näiden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta on hassua että monet laskee pieniksi tässä gallupissa 5 vuotiaatkin, mä käsitin kysymyksen niin että alta 4 vuotiaita jos on useampi :) kyllähän terve 5 vuotias osaa jo uida, ei se mullakaan tuottaisi ongelmaa lähteä, mutta uimataidottomat vuoden ja kahden ikäiset on vähän eriasia. Tämän ikäisten kanssa kun on aivan pakko olla järvessä mukanaö
Toisaalta kivempaahan se on kun on aikuista seuraa itselläkin mukana rannalla :) En tiedä tuleeko tarvetta edes mennä yksin lasten kanssa koskaan =)
Juu, itsestäkin tuntui hassulta laittaa tähän 4v ja 5v, enkä toki terveiden alsten kohdalla olisi näin tehnytkään. :D Mutta kun tuo 5v on kehitykseltään joiltain osin taaperon tasoa ja toisiltä osin taas alle niin tavalaan koen hänen enemmän kuuluvan näiden pienten kuin omanikäistensä joukkoon. Ja 4v myös erityislapsi neikä ihan ikätasoaan vastaava.

Siksi ajattelen tällä kokemuksella että helpommin pärjäisin rannalla vaikka terveiden 2v ja 3v lasten kanssa kuin näiden.
Mä ymmärrän kuitenkin sun kohdalla tän asian kun on erityislapsia :) Mutta täysin terveet 5 vuotiaat jo erikseen, iahn älytöntä verrata heitä pieniin alle 3 vuotiaisiin :D mutta sulla todellakin eri juttu :)
 

Yhteistyössä