Pärjäätkö? Käytkö kahden pienen lapsen kanssa uimassa?

Kiwi
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Kyl mie käytän kaksveetä uimassa,mutta en poistu vierestä hetkekskään ja yleensä nassikka vaan istuu 5cm rantavedessä ja roiskii innoissaan,syvemmälle ei mennäkkään.
Ilo se on pienikin ilo :)
kahdesta lapsestahan tässä oli kyse
"Käytkö kahden lapsen kanssa?" voi tarkoittaa myös "Käytkö kahdestaan lapsen kanssa?" ...
no ei kyllä suomen kielessä
Kyllä se ihan suomea on, joskaan ei kovin käytetty muoto. Sama lause 'käytkö kahden lapsen kanssa' voisi tarkoittaa myös että käveletkö kahdestaan lapsen kanssa. Vähän vanhempaa suomea.
Pilkunviilausta, mutta jos aloitus sitten jatkuu heti lauseella: "Niin että olet ainoa aikuinen?" ja aloittaja kertoo itse käyvänsä kahden pienen pienen lapsen kanssa uimassa niin kyllähän se todennäköiseltä kuulostaa että tällä tarkoitetaan tilannetta missä yksi aikuinen ui kahden lapsen kanssa.

Näin vaikka itsekin käyn välillä jossain kahden esikoiseni kanssa tms.
Juu juu, ymmärsin kyllä, mutta kun joku oli yhden lapsen kanssa käynyt uimassa niin ajattelin että hän on saattanut tulkita lauseen toisin kuin oli tarkoitettu :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olen käynyt. Kaikkien kanssa, viime- ja edelliskesänä oli neljä vielä uimataidotonta ja kolme osas uida.
Täytyy olla aika rauhallisia tapauksia, meillä kun yksi juoksee kokoajan jonnekin, mihin mä ne muut nakkaan siksiaikaa kun toinen lähtee painelemaan polkuja pitkin muualle :O Lähinnä ne kohteet on laituri minnekä hän juoksisi estoitta (2,5v) hyppimään ominpäin tai sitten rannalta polulle josta pääsee autotielle. Ja kun hän juoksee kokoajan, että olisikin vain jotain satunnaisia päähänpistoja tai arvaamattomuutta, kun ei. Silmä välttää ja lapsi on jo ties missä. Liekkö miten normaalia, mutta näin meillä. Nuorempi on toista sotrria, uskoisin että pärjäisin vaikka hänenlaisiaan olisi kaksi tai useampikin :D
 
vieras
Niin ja sekin piti mainita, että on musta vielä vissi ero lähteä 7 lapsen kanssa joista osa jo isoja koululaisia. Vaikka joukossa olisi pikkuisiakin, kyllähän esimerkiksi 12 vuotias voi jo vähän katsoa siskojen perään, ettei siinä käytännössä äiti ihan yksin ole pikkuistensa kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olen käynyt. Kaikkien kanssa, viime- ja edelliskesänä oli neljä vielä uimataidotonta ja kolme osas uida.
Täytyy olla aika rauhallisia tapauksia, meillä kun yksi juoksee kokoajan jonnekin, mihin mä ne muut nakkaan siksiaikaa kun toinen lähtee painelemaan polkuja pitkin muualle :O Lähinnä ne kohteet on laituri minnekä hän juoksisi estoitta (2,5v) hyppimään ominpäin tai sitten rannalta polulle josta pääsee autotielle. Ja kun hän juoksee kokoajan, että olisikin vain jotain satunnaisia päähänpistoja tai arvaamattomuutta, kun ei. Silmä välttää ja lapsi on jo ties missä. Liekkö miten normaalia, mutta näin meillä. Nuorempi on toista sotrria, uskoisin että pärjäisin vaikka hänenlaisiaan olisi kaksi tai useampikin :D
Jaa-a, tiedä sitten, toisiks nuorin on ollut neurolla tutkittavana karkailemisen takia ja hänellä on vaikea ymmärtää sanallista viestintää.
Mutta olen minä pärjännyt.
 
kahden äiti
En käy, koska en ole varma että pärjäisinkö. Mieli kyllä tekisi kovasti rannalle, kun mies on töissä.
Meillä toinen melkein 2v ja toinen 9kk. Pienempää pitää vahtia, kun vielä ryömii laittaa kaiken suuhun. Enkä viitsi kovin pitkiä aikoja auringossa pitää. Ja isompaa pitää myöskin vahtia kokoajan. Taitaa olla toivoton ajatus.
 
Juu
Käyn, miksen kävis??

Tyttö 4v osaa uida, poika 3v käyttää kellukkeita.

Mä olen vielä oikea typerä akka ja uin itsekkin, joskus lapset on rannemmassa ja mä uin kauempana.
 
Sara
Käyn kyllä 2,5v, 4v, 6v ja 7v kanssa yksin ja kävin viime kesänäkin, kun olivat vuoden pienempiä. Ei mulle ole tullut mieleenkään etten pärjäisi, mutta meillä on kyllä suht rauhalliset ja tottelevaiset lapset ja tykkään muutenkin käydä pienemmillä rannoilla, missä on vähemmän porukkaa.
 
vieras
Pärjäisin uimassa, oltaisiin sitten rannalla tai maauimalassa. Mutta kotiinlähtö olisi niin järkyttävä show tuon 4v:n osalta, etten yksinkertaisesti jaksa lähteä ilman apuvoimia, olen tätä testannut monesti ja lopputulos on aina sama. Autoa kun meillä ei ole päivisin käytössä, niin kävellen ja julkisilla kotiinpaluu ei onnistu, kun en pysty kantamaan huutavaa, riehuvaa, potkivaa, lyövää isompaa ja työntämään samalla pienempää rattaissa.

Mutta esim. itse uimarannalla oleminen onnistuisi, siellä lapset käyttäytyvät aina todella hyvin ja ovat rauhallisia. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Olen käynyt. Kaikkien kanssa, viime- ja edelliskesänä oli neljä vielä uimataidotonta ja kolme osas uida.
Täytyy olla aika rauhallisia tapauksia, meillä kun yksi juoksee kokoajan jonnekin, mihin mä ne muut nakkaan siksiaikaa kun toinen lähtee painelemaan polkuja pitkin muualle :O Lähinnä ne kohteet on laituri minnekä hän juoksisi estoitta (2,5v) hyppimään ominpäin tai sitten rannalta polulle josta pääsee autotielle. Ja kun hän juoksee kokoajan, että olisikin vain jotain satunnaisia päähänpistoja tai arvaamattomuutta, kun ei. Silmä välttää ja lapsi on jo ties missä. Liekkö miten normaalia, mutta näin meillä. Nuorempi on toista sotrria, uskoisin että pärjäisin vaikka hänenlaisiaan olisi kaksi tai useampikin :D
Jaa-a, tiedä sitten, toisiks nuorin on ollut neurolla tutkittavana karkailemisen takia ja hänellä on vaikea ymmärtää sanallista viestintää.
Mutta olen minä pärjännyt.
En tiedä pitäisikö minun ottaa puheeksi asia neuvolassa, jos lapsella on ylivilkkautta. Eilen mökkirannassa kannoin peräkkäin kaksi vettä yskivää lasta vuorotellen vedestä kun pikkuinen vetäisi rannassa ensin vettä henkeen ja sitä hoidellessa isompi ihan perään. Toiselta tuli oksennus :whistle: Juu mutta olen minäkin pärjännyt, nautinto se ei kuitenkaan ollut :D Uimarannoilla vielä pahempi kun tämä isompi karkaa ja juoksee pitkää laituria estotta emenmään tai hiekalla. , enkä missään nimessä jättäisi pienintä yksin veteen edes puoleksi minuutiksi. Onneksi on aina ollut joku isomman perään juoksemassa tai vastaamasti pienempää valvomassa kun itse juoksen tämän toisen perään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
Niin että olet ainoa aikuinen?
Itse käyn 1v ja 4v tyttöjen kanssa ja onhan siinä vahtimista, mutat ihan hyvin selviää ja on viellä mukavaakin.
Juu,käyn viiden lapsen kans yksin...ranta on pieni ja matala....lapset 9v,7v,3v, 1,5v ja 4kk!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä pitäisikö minun ottaa puheeksi asia neuvolassa, jos lapsella on ylivilkkautta. Eilen mökkirannassa kannoin peräkkäin kaksi vettä yskivää lasta vuorotellen vedestä kun pikkuinen vetäisi rannassa ensin vettä henkeen ja sitä hoidellessa isompi ihan perään. Toiselta tuli oksennus :whistle: Juu mutta olen minäkin pärjännyt, nautinto se ei kuitenkaan ollut :D Uimarannoilla vielä pahempi kun tämä isompi karkaa ja juoksee pitkää laituria estotta emenmään tai hiekalla. , enkä missään nimessä jättäisi pienintä yksin veteen edes puoleksi minuutiksi. Onneksi on aina ollut joku isomman perään juoksemassa tai vastaamasti pienempää valvomassa kun itse juoksen tämän toisen perään.
Mäkin olin kyllä erittäin toivoton pojan kanssa, kun hän vaan karkaili joka paikassa... ihan tosta vaan lähti juoksemaan mm ostoskeskuksissa. Lopulta kun päästiin tutkimuksiin ja saatiin selville pojan vaikeus ymmärtää puhetta, niin asiat helpotti huomattavasti. Sitä ennen jo käytiin puheterapiassa josta sain hyvän avun, kun terapeutti neuvoi piirtämään tikku-ukkosarjakuvia noista karkailu jutuista pojalle ja käymään läpi niitä. Niiden avulla poika ilmeisesti ymmärsi, että äiti on huolissaan ja pelkää ja on vaarallista ryntäillä sillain suin päin. Koska ne tilanteet loppui. Kaupassa piirtelin sarjakuvia myös kauppavihkoon, että jos olet tässä äidin vieressä, niin kaikki on iloisia ja sit hymynaamoja siihen ja vaikka että saat jätskin palkaksi. Se oli hyvä konsti, löytyi yhteinen kieli.

Mutta meillä tosiaan sykäys tutkimuksiin lähti puheterapian myötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pärjäisin uimassa, oltaisiin sitten rannalla tai maauimalassa. Mutta kotiinlähtö olisi niin järkyttävä show tuon 4v:n osalta, etten yksinkertaisesti jaksa lähteä ilman apuvoimia, olen tätä testannut monesti ja lopputulos on aina sama. Autoa kun meillä ei ole päivisin käytössä, niin kävellen ja julkisilla kotiinpaluu ei onnistu, kun en pysty kantamaan huutavaa, riehuvaa, potkivaa, lyövää isompaa ja työntämään samalla pienempää rattaissa.

Mutta esim. itse uimarannalla oleminen onnistuisi, siellä lapset käyttäytyvät aina todella hyvin ja ovat rauhallisia. =)
juu, meilläkin monessa tilanteessa nuo kotiinlähdöt on haastavampia kuin itse perilläolo. Tämä uiminen mukaanluettuna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä pitäisikö minun ottaa puheeksi asia neuvolassa, jos lapsella on ylivilkkautta. Eilen mökkirannassa kannoin peräkkäin kaksi vettä yskivää lasta vuorotellen vedestä kun pikkuinen vetäisi rannassa ensin vettä henkeen ja sitä hoidellessa isompi ihan perään. Toiselta tuli oksennus :whistle: Juu mutta olen minäkin pärjännyt, nautinto se ei kuitenkaan ollut :D Uimarannoilla vielä pahempi kun tämä isompi karkaa ja juoksee pitkää laituria estotta emenmään tai hiekalla. , enkä missään nimessä jättäisi pienintä yksin veteen edes puoleksi minuutiksi. Onneksi on aina ollut joku isomman perään juoksemassa tai vastaamasti pienempää valvomassa kun itse juoksen tämän toisen perään.
Mäkin olin kyllä erittäin toivoton pojan kanssa, kun hän vaan karkaili joka paikassa... ihan tosta vaan lähti juoksemaan mm ostoskeskuksissa. Lopulta kun päästiin tutkimuksiin ja saatiin selville pojan vaikeus ymmärtää puhetta, niin asiat helpotti huomattavasti. Sitä ennen jo käytiin puheterapiassa josta sain hyvän avun, kun terapeutti neuvoi piirtämään tikku-ukkosarjakuvia noista karkailu jutuista pojalle ja käymään läpi niitä. Niiden avulla poika ilmeisesti ymmärsi, että äiti on huolissaan ja pelkää ja on vaarallista ryntäillä sillain suin päin. Koska ne tilanteet loppui. Kaupassa piirtelin sarjakuvia myös kauppavihkoon, että jos olet tässä äidin vieressä, niin kaikki on iloisia ja sit hymynaamoja siihen ja vaikka että saat jätskin palkaksi. Se oli hyvä konsti, löytyi yhteinen kieli.

Mutta meillä tosiaan sykäys tutkimuksiin lähti puheterapian myötä.
Totta :) no onneksi nyt on 3v neiuvola tämän vuoden puolella, ihan pakko avautua jo viimein.Oolenhan ollut jo vuosi sitten lähellä vuodattaa neuvolantädille kaiken..:D Aina sitä kyllä pojalle sanon, että äidillä on huoli kun hän karkaa ja tosi paha mieli. Ja että on vaarallista, voi sattua. Poika ymmärtää puhetta todella hyvin ja puhuu, mutta jalat vie.. =/ Hän ei ole missään paikallaan, jos joutuu olemaan hän huutaa ja on levoton, heiluu ja pyörii siinäkin.
 
mlps
Uimataidottomat villikot 5,6,7-vuotta. Menee sopivalla rannalla. Uivat uimarenkailla ja minä vahdin haukkana, uin rinkiä niiden ympäri. Ei uida syvässä vedessä, pennuilla yltää jalat pohjaan. Kun oppisivat uimaan pian. Uimahalliin en viitsi mennä, koska siellä on vaikeempi vahtia, rannalla ei niin juokseminen ja kiljuminen haittaa. Kyllä viime kesänäkin käytin näitä villikoita uimassa yksin.
 
Kyllä käyn. Iät 1v11kk ja 10,5kk. Eihän siinä varsinaisesti kukaan "ui", mutta lotrataan vedessä, välillä pienempi istuu vaunuissa ja uitan isompaa, välillä käydään kaikki kolme vedessä. Isompaa pidän koko ajan kädestä kiinni ja pienempää pidän käsivarrella ja huljuttelen vedessä. Aika pikasia reissujahan nämä on, mutta parempi kuin ei mitään :D

Muoks. ja voin tähän vielä lisätä että isompi on todella vilkas, mutta jatkuva vahtiminen ja vedessä joutuu pitämään äitiä aina kädestä kiinni. En tee mitään muuta kuin seuraan lapsia. Auttaa myös kun käydään rannalla silloin kun siellä ei ole tungosta, ei ole kaikki aistit niin täynnä ärsykkeitä ja tämä "uiminen" on jopa ihanaa.
 
nti.näpsä
pari kertaa päivässä käytän 4-8kpl. 2-9v.lasta uimassa, hyvin on mennyt ilman huutamista tai hukkumisia :) Eihän lapsiparat pääsisi koko kesänä uimaan, jos aina pitäisi puoli kylää olla niitä vahtimassa..
 
mun lapset on 6v (ui kellukkeilla vasta )
3v ja 2v ja ei,en mene ilman miestä niidenkanssa rannalle. molemmat nuoremmat juoksee vedessä ja on vähanväliä nenällään,siinä pitää olla kokoajan vierellä. esikoinen taas haluaa harjoitella uimista kauempana joten en voi vahtia kaikkia.
vanhimman ja keskimmäisenkanssa olen ollut uimassa ilman miestä,jätin nuorimman hoitoon. kyllä mä vedenkanssa pelaan varmanpäälle.
 

Yhteistyössä