Päiväkodista valitettiin kun lapsen loma alkaa liian myöhään! :-O

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
Täytyy kyllä sanoa, että olen onnellinen, että yksikään näistä syyllistäjistä ei ole työskennellyt mun lapsieni päiväkodissa. Kun molemmin puolin suhtaudutaan siten, että haetaan lasten parasta, niin asiat ovat sujuneet todellakin hyvin. Vaikka olemmekin joutuneet varailemaan välillä niitä varahoitopaikkoja, kun emme ole lomistamme vielä tienneet. Päiväkodissa on joustettu tilanteiden mukaan. Pienempänä lapset ovat saaneet nukkua kaksia päiväunia päiväkodissa, syliä on löytynyt ja myös niitä sijaisiakin.

Päiväkodin toiminta on ollut todella monipuolista, talvella on hiihdetty ja luisteltu, kesällä pihassa on ollut kahluuallasta, ja pyörilläkin on ajettu. Päiväkodissa on käynyt esiintyjiä ja lasten kanssa on käyty leikkipuistoissa, metsäretkillä, kirjastossa jne jne. On askarreltu maitopurkeista linnaa, jota on käytetty leikeissä ja viimein kevätjuhlan rekvisiittana.

Vain jaksava ja pysyvä henkilökunta jaksaa tehdä tuollaista lasten kanssa, ja sillä tekemisellään pysyvät myös virkeinä.

Ovat myös sanoneet asioista, joista on ollut tarpeen keskustella, eikä niitä sanomisia ole koskaan otettu moitteena, kun on keskusteltu asiallisesti, eikä meitä vanhempia syyllistäen. Ja olemmepa saaneet myös kiitosta.

Olin tosi tyytyäinen lasteni päiväkotiin, ja kiitokseni myös kerroin. Ja yksi henkilökunnasta on jäänyt ystäväpiirinikin.
 
"lastenhoitaja"
Kaikkein typerintä on yleistää että koska oma pk toimii hyvin/huonosti (oli se sit sun työpaikka tai lasten hoitopaikka), ettäkö kaikki muut pk:t olisi samanlaisia. Päiväkoteja löytyy ääripäästä toiseen, eikä kaikki aina ole vanhempien/ henkilökunnan vikaa saatikka ansiota. Monet asiat sanellaan korkeammilta tahoilta, johan monella pk:lla on täysin erilaiset resurssitkin työnhoitamiseen. Siinä missä toiset saa esim. retkirahaa huvituksiin kunnalta, toiset joutuu laskemaan näkkileivän puolikkaatkin tarkkaan. Toisilla on uudet/rempatut hyvin toimivat ja toimintaan suunnitellut tilat, kun taas toisten tilat on anteeksi antamattoman huonot.

Päiväkoteja on pelkästään meidän kunnassa n. 60 kpl. Suomen maassa ties kuinka monta. Kyllä siihen joukkoon mahtuu jos jonkunmoista.
 
"vieras"
[QUOTE="lastenhoitaja";28557335]Kaikkein typerintä on yleistää että koska oma pk toimii hyvin/huonosti (oli se sit sun työpaikka tai lasten hoitopaikka), ettäkö kaikki muut pk:t olisi samanlaisia. Päiväkoteja löytyy ääripäästä toiseen, eikä kaikki aina ole vanhempien/ henkilökunnan vikaa saatikka ansiota. Monet asiat sanellaan korkeammilta tahoilta, johan monella pk:lla on täysin erilaiset resurssitkin työnhoitamiseen. Siinä missä toiset saa esim. retkirahaa huvituksiin kunnalta, toiset joutuu laskemaan näkkileivän puolikkaatkin tarkkaan. Toisilla on uudet/rempatut hyvin toimivat ja toimintaan suunnitellut tilat, kun taas toisten tilat on anteeksi antamattoman huonot.

Päiväkoteja on pelkästään meidän kunnassa n. 60 kpl. Suomen maassa ties kuinka monta. Kyllä siihen joukkoon mahtuu jos jonkunmoista.[/QUOTE]

Näinpä. Tässäkin ketjussa toitotetaan yleisenä totuutena, että päiväkotiin ei saa palkata sijaisia. Jostain kumman syystä meidän alueella päiväkodissa on kiertävä sijainen, joka käy siis pelkästään tämän tietyn alueen päiväkodeissa. Tuntee lapset ja vanhemmat. Ja hoitajien lyhyisiinkin poissaoloihin on otettu sijainen.

Ja se miten lapsi pärjää varahoidossa riippuu monesta eri tekijästä. Lapsen ikä, luonne, kuinka paljon varahoidossa on tuttuja hoitajia ja lapsia. En jaksa uskoa, että varhoito on mikään kidutuskammio lapselle, stressaavampaa voi toki olla, mutta esimerkiksi ap:n lapsellahan on sitten heti lomaa tämän tavallista stressaavamman jakson jälkeen.

Meillä lapsi onneksi pystyy pitämään sen 6 viikkoa lomaa, minkä päiväkoti on kiinni. Tuo 6 viikkoa keskellä kesää on kuitenkin niin pitkä aika, että ei läheskään kaikilla tähän välttämättä ole mahdollisuutta ja turha asiasta on vanhempia syyllistää.
 
"Huoh"
[QUOTE="poikia3";28556973]Minä ihmettelen kahta asiaa näiden hoitajien viesteissä. Missä on kunta, jossa sijaisia ei saa palkata? Espoossa ainakin sijaisia sai palkata, ja kesähoidossa erityisesti niitä sijaisia oli.

Ja ihmettelen todellakin myös vanhempien syyllistämistä. Todellakin suurin osa vanhemmista yrittää kaikin keinoin vältellä sijaishoitoa, niin kesällä kuin myös joulun aikaan. Mutta aina vanhemmat eivät pysty lomiaan järjestelemään tai itse päättämään mihin aikaan lomia pitävät. Kaikkien isovanhemmat tai kummit eivät ota lapsia lomailemaan - ei ole paljon vaihtoehtoja. Meillä lapset ovat olleet kahdesti sijaishoidossa. Toisella kerralla sinä vuonna kun keskimmäisellä alkoi koulu. 2 nuorinta poikaa oli kaksin sijaishoidossa, ja kun saivat olla siellä yhdessä heillä meni loistavasti. Toisella kertaa keskimmäinen taisi olla hoidossa yksin, ja oli ihan pieni vielä, mutta mulla ei vanhempainvapaiden jälkeen ollut vielä täysiä lomia. Joten ei ollut paljon vaihtoehtoja, poika oli hoidossa vain viikon ja onneksi siellä oli joku tuttu hoitajakin.[/QUOTE]


Esim. Hyvinkää, Riihimäki ja Janakkala... Vuosilomien sijaisia EI SAA palkata. Eli monesti ollaankin sitten vajaalla henkilökunnalla paitsi kesällä. Kesällä hoitohenkilökunta riittää koska yhdistymme 1-2 osastoksi joihin kerätään kaikki hoidossa olevat lapset sekä henkilökunta jotka eivät lomaile. Ja juuri siksi niitä lomia kysellään kovin, että kun on vähän lapsia lomailisi paljon aikuisia.
 
"Huom"
[QUOTE="Huoh";28557386]Esim. Hyvinkää, Riihimäki ja Janakkala... Vuosilomien sijaisia EI SAA palkata. Eli monesti ollaankin sitten vajaalla henkilökunnalla paitsi kesällä. Kesällä hoitohenkilökunta riittää koska yhdistymme 1-2 osastoksi joihin kerätään kaikki hoidossa olevat lapset sekä henkilökunta jotka eivät lomaile. Ja juuri siksi niitä lomia kysellään kovin, että kun on vähän lapsia lomailisi paljon aikuisia.[/QUOTE]

Ja esim. noissa ksupungeissa/kunnassa saa palkata sijaisen sairaslomien sekä palkattomien ajaksi, mutta ei vuosilomien oli ne mihin aikaan vuodesta tahansa.

Ja kaikissa noissa on alueittain ja joissain jopa pk:n oma kiertävä varahenkilö. Yksi henkilö /pk ei kuitenkaan todellakaan riitä saikkuja sijaistamaan saati vuosilomien aikana.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28557289]Niin, tätä tarkoitan että KUN on tilanne että päivähoidossa on jotain vinossa, niin eivät vanhemmat siihen aina ota kantaa eikä edes halua asiaa ajatella. Aletaan vaan huutelemaan että palkkaa sulle kuitenkin maksetaan jnejne muuta yhtä järkevää.
[/QUOTE]

Tässä taas loistava esimerkki palstalogiikasta. Koska minä sanoin, että nauttisit niistä päivistä kun on vähän lapsia niin se tarkoittaa sitten sitä että en halua ottaa mihinkään kantaa tai edes ajatella asiaa. Ööh...? Ja seuraavaksi voit sitten sanoa, että en mä sua tarkoittanut, vaikka sun kommenttia suoraan lainasinkin :saint:

Pakko yhtyä tuohon ihmettelijään. Tiedän kyllä, että hoitajatkin on vaan ihmisiä, osa enemmän tai vähemmän kusipäitä. Mutta pakko ihmetellä, että kuinka älyttömän huonoja hoitajia joissakin paikoissa on kun se päivystyspäiväkoti on helvetti joidenkin mukaan :(
 
Ei kyse mukavuuden halusta
[QUOTE="vieras";28557436]Tässä taas loistava esimerkki palstalogiikasta. Koska minä sanoin, että nauttisit niistä päivistä kun on vähän lapsia niin se tarkoittaa sitten sitä että en halua ottaa mihinkään kantaa tai edes ajatella asiaa. Ööh...? Ja seuraavaksi voit sitten sanoa, että en mä sua tarkoittanut, vaikka sun kommenttia suoraan lainasinkin :saint:

Pakko yhtyä tuohon ihmettelijään. Tiedän kyllä, että hoitajatkin on vaan ihmisiä, osa enemmän tai vähemmän kusipäitä. Mutta pakko ihmetellä, että kuinka älyttömän huonoja hoitajia joissakin paikoissa on kun se päivystyspäiväkoti on helvetti joidenkin mukaan :([/QUOTE]

Miettikääpä...

Hoitajat voivat vaihtua viikottain ja jopa kesken viikon. Lastanne hoitaa myös vieras aikuinen. Joko oman pk:n toiselta osastolta tai jopa toisesta pk:sta. Ryhmässä myös lapset vaihtuvat vanhempien jne. lomien vuoksi. Eli tilanne elää muuttuvien ihmisten myötä. Lisäksi tilatkin saattavat olla vieraat.

Pienet jotka vasta harjoittelevat vuorovaikutusta sekä sosiaalisia taitoja ovat kaikkein kovimmilla. Eikä tuo päivystys ole työntekijällekkään herkkua muuttuvien hoidokkien ja työtovereiden takia. Lapsia kun ei tunne on tilanteiden ennakointi mahdotonta sekä turvallisuuden tunteen luominen hankalaa kun et voi tietää lapsen omia tapoja ja tottumuksia...
 
Ken guru
[QUOTE="Lastenhoitaja";28556499]Kesäpäivystys on todella rankkaa lapsille ja hoitajille. Koko talon Lapset ja hoitajat yhdistettynä samassa ryhmässä, mahd. vieraassa päiväkodissa. varmaan kyselivät. Ajattelivat varmaan, että jospa miehesi yrittäjänä pystyisi heinäkuulle, edes osalle, järkkäämään lomaa.

Meillä on koko kaupungissa sääntönä, että työntekijöistä kellään ei olisi yli kahta viikkoa töitä päivystyksessä. Ja on tod. surullista kun jotku lapset paikalla koko kesän.[/QUOTE]

Sitten asialle pitäisi tehdä jotain, ettei se olisi niin rankkaa kaikille osapuolille. Se kun vaan on valitettava? tosiasia, että kaikki eivät voi pitää lomiaan kesä-heinäkuussa. Ja silloin luonnollisesti niitä lapsia on hoidossa.
 
"xXx"
Kerron oman tilanteemme. Vanhemmista toinen vuorotöissä, joten yhteisiä viikonloppuvapaita ympäri vuoden on max 1/kk. Talvilomat pidetään eriaikaan jotta lapselle tulisi paljon lomia. Joten kesällä tulemme pitämään lomat yhtäaikaa siihen asti kun lapset menee kouluun, koska me katsomme että tarvitsemme aikaa koko perheen kesken! Napiskoon pk ja palsta siitä ihan rauhassa... Näin ollen meidän lapset ei koskaan tule olemaan 5vkoa pidempään kesällä pois hoitajien tieltä ja toisinaan "joutuvat" varahoitoonkin, kas kun kiertävällä lomalistalla ei voi olla aina heinäkuuta lomalla! Sanoin tästä juuri päiväkodissa kun tinkasivat ties monettako kertaa että eikö ole pidempää lomaa. Ei, me ei perheenä ajateltu odottaa 10v että nähdään toisiamme. Sitten kun lapset on koulussa, joutuu lomia kuitenkin sumplimaan muutaman vuoden eri aikoihin, se ahdistaa jo valmiiksi..
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Oisku
Juuri niin
Sitten asialle pitäisi tehdä jotain, ettei se olisi niin rankkaa kaikille osapuolille. Se kun vaan on valitettava? tosiasia, että kaikki eivät voi pitää lomiaan kesä-heinäkuussa. Ja silloin luonnollisesti niitä lapsia on hoidossa.
On aivan totta ja ymmärrettävää ettei kaikki voi lomailla kesä-heinäkuussa. Mutta yleensä juuri ne joilta asiaa kysellään useammin ja yritetään herätellä asian suhteen ovat niitä perheitä jotka hoitajien arvion mukaan voisivat järjestää asiat niin ettei päivystyshoitoa tarvita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28557436]Tässä taas loistava esimerkki palstalogiikasta. Koska minä sanoin, että nauttisit niistä päivistä kun on vähän lapsia niin se tarkoittaa sitten sitä että en halua ottaa mihinkään kantaa tai edes ajatella asiaa. Ööh...? Ja seuraavaksi voit sitten sanoa, että en mä sua tarkoittanut, vaikka sun kommenttia suoraan lainasinkin :saint:

Pakko yhtyä tuohon ihmettelijään. Tiedän kyllä, että hoitajatkin on vaan ihmisiä, osa enemmän tai vähemmän kusipäitä. Mutta pakko ihmetellä, että kuinka älyttömän huonoja hoitajia joissakin paikoissa on kun se päivystyspäiväkoti on helvetti joidenkin mukaan :([/QUOTE]

Mitä hemmettiä selität? en todellakaan pysy perässä :) johan sanoin että kyllä MINÄ nautin kun on vähän lapsia paikalla. Enkä todellakaan puhunut vain sinusta, vaikka puhun sinun kanssasi. Taidat olla se sama vieras joka koko ajan meinaa että kaikki puhuu yksilöidysti sinusta :D voi raukka, kun et sinä oo koko maailman keskipiste...

Mun mielestä päivystys ei ole mikään helvetti. Ja joo, lainasit mun viestiä (!) joten älä väitä ettet minua tarkoittanut ;D hekoheko.
 
"Hanna"
Jossa lapset ja henkilökunta vaihtuvat koko ajan. Ja toiset lapset jäävät lomalle ja toiset puhuvat mitä ovat lomalla tehneet, ja henkilökunta on koko ajan toinen jalka lomalla. Meillä varahoito vielä vuoropäiväkodissa mikä on kaikkein huonoin vaihtoehto... : /
Miksi vuoropäiväkoti on mielestäsi huonoin vaihtoehto? Musta se on paras.
Jos iltahoidossa, lapsia yleensä aika vähän. Tekevät hauskoja juttuja, esim käyvät saunassa tai nyt kesällä uivat pihalla.

Vuorotöiden ansiosta meidän lapset ovat olleet vähän hoidossa, 6-15
/ pvää kuussa, keskimäärin ehkä 10 päivää kuussa.
Ja ihan keskimäärinkin vuoropäiväkodissa on hoitopäiviä vähemmän lapsilla kuin tavallisessa päiväkodissa.

On aika typerää tehdä tuollaisia yleistyksiä asioista joista ei tiedä mitään.
 
Meille on myös sanottu asiasta, en syyllistynyt ymmärsin asian pointin täysin.. Kesäpäivystys ei ole mukavaa lapselle. Jos on mahdollista yhtään vähentää sitä niin se kannattaa. Miehesi voi aloittaa loman heinäkuun puolestavälistä ja näin lapsi saisi jo 6viikkoa lomaa.. No ette sitten lomailisi yhdessä mutta eihän se lapsikaan aina siellä ole.. Pariskuntia ja yksinhuoltajia EI VOI VERRATA... Ja jos mielestäsi teidän järjestely on hyvä niin miksi SYYLLISTYT??
 
Viimeksi muokattu:
000
Mulla on yksi lto:n lapsi hoidossa ja hän sanoi, ettei ikinä laita lastaan kesäpäivystykseen, vaikka itse on siellä töissä. Kyllä se mun mielestä jotain kertoo siitä, millaista kesäpäivystyksessä on, nimenomaan lapsilla.
 
"a p"
Oho olipa tullut paljon kommentteja!! En jaksa kaikkiin kommentoida. Mutta saimme kun saimmekin lomaa aikaistettua parilla viikolla! Eli 29.7 alkaa loma. Ja teille jotka ihmettelitte miten yrittäjä voi pitää kaksi viikkoa lomaa- se on ainut miehen loma koko vuodessa, jota varten hän pistää rahaa säästöön koko vuoden, ja siitä emme tingi.

Ihan tyytyväisiä olemme nyt. Ensi vuonna voin pitää lomani taas heinäkuussa, kuten viime vuonnakin. Kiertävät lomat ovat ihan hyvä systeemi, takaa tasapuolisuuden kaikille työntekijöille.
 
"a p"
Meille on myös sanottu asiasta, en syyllistynyt ymmärsin asian pointin täysin.. Kesäpäivystys ei ole mukavaa lapselle. Jos on mahdollista yhtään vähentää sitä niin se kannattaa. Miehesi voi aloittaa loman heinäkuun puolestavälistä ja näin lapsi saisi jo 6viikkoa lomaa.. No ette sitten lomailisi yhdessä mutta eihän se lapsikaan aina siellä ole.. Pariskuntia ja yksinhuoltajia EI VOI VERRATA... Ja jos mielestäsi teidän järjestely on hyvä niin miksi SYYLLISTYT??
Siis meillä on kiertävät lomat, tottakai haluaisin joka vuosi samaan aikaan loman, mutta se ei ole mahdollista. meillä on lomakuukaudet toukokuusta syyskuulle, ja vuorotellen menee lomat pomon määrittelemässä järjestyksessä eli kellä on heinäkuussa, seuraavaksi elokuussa, sitä seuraavaksi touko-kesäkuussa, sitten ehkä taas heinäkuussa, mutta sitten syyskuussa... tasapuolisesti pitää mennä, ja samaan aikaan ei saa kahta olla koskaan lomalla. siis vaikka syyllistyisin, en asialle mahda kerrassaan mitään. ja monilla muilla on sama systeemi.

Ja tosiaan miehen kanssa haluamme ainoat lomamme samaan aikaan pitää, mutta nyt sain erään ihanan työkaverin ansioista aikaistettua lomaani.

Varahoito on oman päiväkodin ihan vieressä, eli tuttu ympäristö, ja lapsesta on vain kivaa jos kaverit ja tädit vaihtuu-on kuin kala vedessä joka paikassa. Nyt olen ihan tyytyväinen, elokuu on sentään ihan kesää vielä! :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28560127]Mitä hemmettiä selität? en todellakaan pysy perässä :) johan sanoin että kyllä MINÄ nautin kun on vähän lapsia paikalla. Enkä todellakaan puhunut vain sinusta, vaikka puhun sinun kanssasi. Taidat olla se sama vieras joka koko ajan meinaa että kaikki puhuu yksilöidysti sinusta :D voi raukka, kun et sinä oo koko maailman keskipiste...

Mun mielestä päivystys ei ole mikään helvetti. Ja joo, lainasit mun viestiä (!) joten älä väitä ettet minua tarkoittanut ;D hekoheko.[/QUOTE]

Karmii oikeasti ajatuskin siitä, että esimerkiksi sinä olisit mahdollinen lapseni hoitaja. Lue ajatuksella niin ehkä sullekin avautuu mitä tarkoitin, koska minä en todellakaan ymmärrä mitä sinä jauhat. Ja ihan vinkiksi noin tulevaa ajatellen, älä lainaa jonkun tekstejä jos et sitten just siihen kommentoikaan.
 
Blue
[QUOTE="Hanna";28560230]Miksi vuoropäiväkoti on mielestäsi huonoin vaihtoehto? Musta se on paras.
Jos iltahoidossa, lapsia yleensä aika vähän. Tekevät hauskoja juttuja, esim käyvät saunassa tai nyt kesällä uivat pihalla.

Vuorotöiden ansiosta meidän lapset ovat olleet vähän hoidossa, 6-15
/ pvää kuussa, keskimäärin ehkä 10 päivää kuussa.
Ja ihan keskimäärinkin vuoropäiväkodissa on hoitopäiviä vähemmän lapsilla kuin tavallisessa päiväkodissa.

On aika typerää tehdä tuollaisia yleistyksiä asioista joista ei tiedä mitään.[/QUOTE]

Vuoropäiväkoti on huonoin mahdollinen paikka niille varapäivälapsille jotka joutuvat sinne varahoitoon. Ne päivälapset kun eivät ole siellä iltaisin silloin kun siellä on rauhallista, vaan työllistavät ja lisäävät hulinaa päivissä ja sekä lasten että henkilökunnan vaihtuvuuden takia luo rauhattomuutta vuorohoitolasten rytmiin. Ja usko pois, tiedän asiasta paljonkin. :)
 
"vieras"
Täällä on esitetty erilaisia ehdotuksia, miten loma-ajat pitäisi järjestää, jotta lapsen paras toteutuisi. Valitettavasti nykyään työelämässä tilanne on sellainen, että itse ei välttämättä pysty paljoakaan vaikuttamaan loman ajankohtaan. Lapsenkin etu kuitenkin lienee, että vanhemmilla on työpaikka ja he pystyvät huolehtimaan perheen toimeentulosta. Tasan ei käy onnen lahjat, joku pystyy hyvinkin valikoimaan lomansa ajan kohdan, joku toinen taas ei pysty. On aivan tarpeetonta syyllistää niitä vanhempia, jotka yrittävät tehdä parhaansa sen eteen, että pystyvät elättämään perheensä ja hankkimaan ruokaa pöytään.
 
Khimaira
Mä pidän lomani aina kesä- heinäkuussa ( tai elokuun 2 ekaa viikkoa) , en edes suostu ajattelemaan että joutuisin pitämään loman silloin kun lapsilla on jo koulut alkaneet. Kyllä 2,5 kk:n aikana pitää löytyä loma- aika..
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28561088]Täällä on esitetty erilaisia ehdotuksia, miten loma-ajat pitäisi järjestää, jotta lapsen paras toteutuisi. Valitettavasti nykyään työelämässä tilanne on sellainen, että itse ei välttämättä pysty paljoakaan vaikuttamaan loman ajankohtaan. Lapsenkin etu kuitenkin lienee, että vanhemmilla on työpaikka ja he pystyvät huolehtimaan perheen toimeentulosta. Tasan ei käy onnen lahjat, joku pystyy hyvinkin valikoimaan lomansa ajan kohdan, joku toinen taas ei pysty. On aivan tarpeetonta syyllistää niitä vanhempia, jotka yrittävät tehdä parhaansa sen eteen, että pystyvät elättämään perheensä ja hankkimaan ruokaa pöytään.[/QUOTE] Niinpä. Ihmetyttää vaan miten paljon täällä on näitä jotka omien sanojensa mukaan saavat aina päättää lomiensa ajankohdan. Meidän talossa on tuhansia töissä, ja kaikilla kiertävät lomat, ja tiedän muitakin yhtä suuria työpaikkoja, joissa on kiertävät lomat- itse asiassa kaikilla tuntemillani ihmisillä on kiertävät lomat,joihin ei voi aina itse vaikuttaa. Mutta kaipa sitten monilla palstalaisilla on työpaikka jossa saa aina itse määrätä lomansa ajankohdan. :)
 
"a p"
Mä pidän lomani aina kesä- heinäkuussa ( tai elokuun 2 ekaa viikkoa) , en edes suostu ajattelemaan että joutuisin pitämään loman silloin kun lapsilla on jo koulut alkaneet. Kyllä 2,5 kk:n aikana pitää löytyä loma- aika..
Niin, SINÄ pidät. Mutta kuten olen varmaan jo kertonut, minun työpaikallani on kiertävät lomat, kiertojärjestys on ennalta määrätty, ja lomakausi on toukokuun alusta syyskuun loppuun. Jos ei se jollekin kelpaa, voi vaihtaa työpaikkaa. Mutta itse en usko että ihan äkkiä löytäisin yhtä mieleistä päivätyöpaikkaa...kaikkea ei siis voi saada. Onneksi jotkut voi.
 
Blue
[QUOTE="a p";28561175]Niin , ja arvata saattaa että päiväkodissa ihmettelyä piisaa, sitten kun lomani on touko-tai syyskuussa...:-D[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, miten järjestätte elämänne sitten kun lapsi menee kouluun? Siihenhän ei ole enää kuin kaksi vuotta, joten mitäs sitten kun lapsi on ekalla ja sun lomasi on touko- tai syyskuussa?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä