Päiväkodista valitettiin kun lapsen loma alkaa liian myöhään! :-O

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28561060]Karmii oikeasti ajatuskin siitä, että esimerkiksi sinä olisit mahdollinen lapseni hoitaja. Lue ajatuksella niin ehkä sullekin avautuu mitä tarkoitin, koska minä en todellakaan ymmärrä mitä sinä jauhat. Ja ihan vinkiksi noin tulevaa ajatellen, älä lainaa jonkun tekstejä jos et sitten just siihen kommentoikaan.[/QUOTE]

Joo ja minua karmii sunlaiset vanhemmat. Nähdään kaikkea pahaa siellä missä sitä ei edes ole.

Kommentoin tekstiisi, mutta en ole puhunut sinun henkilökohtaisesta tilanteesta. Puhuin asiasta yleisesti. Ja se on ihan normaalia kommunikointia täällä palstalla.
 
Khimaira
[QUOTE="a p";28561169]Niin, SINÄ pidät. Mutta kuten olen varmaan jo kertonut, minun työpaikallani on kiertävät lomat, kiertojärjestys on ennalta määrätty, ja lomakausi on toukokuun alusta syyskuun loppuun. Jos ei se jollekin kelpaa, voi vaihtaa työpaikkaa. Mutta itse en usko että ihan äkkiä löytäisin yhtä mieleistä päivätyöpaikkaa...kaikkea ei siis voi saada. Onneksi jotkut voi.[/QUOTE]

Meidän perheessä on koululaisiakin ( tai nyt menee nuorinkin ekalle) joten en ymmärrä sitä ajatusta etten saisi lomailla lasten kanssa samaan aikaan..Koulujen loma on kuitenkin 2,5 kuukautta, joten siihen pitää mahtua ne lomaviikot.

ja kyllä- todellakin vaihtaisin työpaikkaa ellei tämä onnistuisi. Valintojahan nämä ovat.
 
sh
Meidän perheessä on koululaisiakin ( tai nyt menee nuorinkin ekalle) joten en ymmärrä sitä ajatusta etten saisi lomailla lasten kanssa samaan aikaan..Koulujen loma on kuitenkin 2,5 kuukautta, joten siihen pitää mahtua ne lomaviikot.

ja kyllä- todellakin vaihtaisin työpaikkaa ellei tämä onnistuisi. Valintojahan nämä ovat.
Näin on monella alalla. Meillä on kiertävä kesäloma. Viimeisessä vuorossa on viikko lomaa koululaisten kanssa. Seuraavana vuonna sit eka vuoro ja taas viikko yhteistä lomaa. Tätä jotkut työkaverit tehneet ikänsä. Meillä vielä pieni muksukolmikko ja kyllä pyrin muihin hommiin.
 
"xXx"
ja kyllä- todellakin vaihtaisin työpaikkaa ellei tämä onnistuisi. Valintojahan nämä ovat.
No tulihan tämäkin kortti. Sitä ollaan oikein ajatuksella seurattu maailmanmenoa siellä vaaleanpunaisen pumpulipallon sisällä. Jos et vielä ole ymmärtänyt, niin kerron pienen salaisuuden. Työpaikan vaihto ei todellakaan ole monellakaan tämän päivän Suomessa vaihtoehto, kun saa olla onnellinen että töitä ylipäätään on. Se, että töissä sattuu olemaan kaikille työntekijöille reilu lomasysteemi riippumatta siitä montako räkänokkaa perheeseen kuuluu, ei todellakaan ole syy vaihtaa työpaikkaa. Tai voihan sitä haastattelussa pistää vaatimuksensa pöytään ja katsoa moniko työnantaja palkkaa, toki. (salli mun nauraa).

Eikun hetkonen, valintahan se on sikäli että jotkut perheet on oikeasti päättäneet tehdä töitä eikä heittäytyä sossun elätiksi. Siinä tosin saisi lomailla läpi vuoden..
 
Blue
[QUOTE="xXx";28561439]No tulihan tämäkin kortti. Sitä ollaan oikein ajatuksella seurattu maailmanmenoa siellä vaaleanpunaisen pumpulipallon sisällä. Jos et vielä ole ymmärtänyt, niin kerron pienen salaisuuden. Työpaikan vaihto ei todellakaan ole monellakaan tämän päivän Suomessa vaihtoehto, kun saa olla onnellinen että töitä ylipäätään on. Se, että töissä sattuu olemaan kaikille työntekijöille reilu lomasysteemi riippumatta siitä montako räkänokkaa perheeseen kuuluu, ei todellakaan ole syy vaihtaa työpaikkaa. Tai voihan sitä haastattelussa pistää vaatimuksensa pöytään ja katsoa moniko työnantaja palkkaa, toki. (salli mun nauraa).

Eikun hetkonen, valintahan se on sikäli että jotkut perheet on oikeasti päättäneet tehdä töitä eikä heittäytyä sossun elätiksi. Siinä tosin saisi lomailla läpi vuoden..[/QUOTE]

Vittu valintojahan ne on saatana!! Kahteen ammattiin kouluttautunut, mutta päivääkään en ole niitä töitä tehnyt kun valmistujaisissa olin jo maha pystyssä ja tiesin etten ikinä tule esim vuorotöitä tekemään lasten takia. Teinpä siis lapset putkeen ja sen viimeisen vauva-aikana luin itselleni kolmannen ammatin, sellaisen missä pystyn ajattelemaan lapsiani ensisijaisesti. Kuudetta vuotta nyt sillä pienipalkkaisella tiellä, ja toiset n. kuusi vielä edessä, kunnes kouluttaudun taas. Tällä kertaa vain ja ainoastaan siihen ammattiin mihin minä itsekkäästi haluan kouluttautua. Ja sitä sitten teenkin sitten eläkeikään asti, vaikka kuinka hankalilla työajoilla.

Ja päivääkään en työtön ole ollut!!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Khimaira
[QUOTE="xXx";28561439]No tulihan tämäkin kortti. Sitä ollaan oikein ajatuksella seurattu maailmanmenoa siellä vaaleanpunaisen pumpulipallon sisällä. Jos et vielä ole ymmärtänyt, niin kerron pienen salaisuuden. Työpaikan vaihto ei todellakaan ole monellakaan tämän päivän Suomessa vaihtoehto, kun saa olla onnellinen että töitä ylipäätään on. Se, että töissä sattuu olemaan kaikille työntekijöille reilu lomasysteemi riippumatta siitä montako räkänokkaa perheeseen kuuluu, ei todellakaan ole syy vaihtaa työpaikkaa. Tai voihan sitä haastattelussa pistää vaatimuksensa pöytään ja katsoa moniko työnantaja palkkaa, toki. (salli mun nauraa).

Eikun hetkonen, valintahan se on sikäli että jotkut perheet on oikeasti päättäneet tehdä töitä eikä heittäytyä sossun elätiksi. Siinä tosin saisi lomailla läpi vuoden..[/QUOTE]

ei se mikään "kortti" ole, vaan todellakin vaihtaisin duunia ellei sen vertaa ymmärrystä löytyisi että saa pitää lomansa lasten kanssa samaan aikaan. Onhan se ihan älytön ajatus että pitäisi pitää kesäloma niin että lapset ovat koulussa :LOL:

Mun mielestä se ei ole reilua että lasten pitäisi olla koko kesä yksin ja vanhemmat töissä.. Ja kai mä sen tiedän ettei joka alalla tuo onnistu, ei edes useimmissa..Me vaan ollan junailtu niin että saadaan pitää lomaa yhdessä kesällä lasten kanssa, jopa osa niin että ollaan koko perhe lomalla.
 
Vittu valintojahan ne on saatana!! Kahteen ammattiin kouluttautunut, mutta päivääkään en ole niitä töitä tehnyt kun valmistujaisissa olin jo maha pystyssä ja tiesin etten ikinä tule esim vuorotöitä tekemään lasten takia. Teinpä siis lapset putkeen ja sen viimeisen vauva-aikana luin itselleni kolmannen ammatin, sellaisen missä pystyn ajattelemaan lapsiani ensisijaisesti. Kuudetta vuotta nyt sillä pienipalkkaisella tiellä, ja toiset n. kuusi vielä edessä, kunnes kouluttaudun taas. Tällä kertaa vain ja ainoastaan siihen ammattiin mihin minä itsekkäästi haluan kouluttautua. Ja sitä sitten teenkin sitten eläkeikään asti, vaikka kuinka hankalilla työajoilla.

Ja päivääkään en työtön ole ollut!!!
Mää rakastuin suhun just nyt! :heart:
 
"vieras"
Kyllähän se on ihan puhdas valinta, mihin kouluttautuu ja missä töitä tekee. Ihan siinä missä jo todettiinkin että "hoitajan oma valinta tehdä töitä tällä alalla, turpa kiinni hoitajat". Niinpä, valintoja valintoja! ;) pakko ei oo kuin kuolla. Että turpa kiinni vanhemmat, itse olette valinneet.
 
Blue
Kylläpäs on ärhäkkää ja piikikästä porukkaa. Ehkä se yksinäinen loma tekiskin ihan hyvää.
Tai pikemminkin lakata palstailemasta missä syy kaikkeen ikävään on AINA jossain muualla kuin itsessä. En van aina jaksa tätä kiti-kiti-viki-viki, kukaan ei ymmärrä kuinka vaikeeta mulla on ja kuinka on masennusta ja rakennekynsikin meni rikki ja lapsen hoitaja kehtaa valittaa kun vien lapsen hoitoon että pääsen sen korjauttamaan ja kun äitikin tarvitse omaa aikaa ja ei ole vaihtoehtoja muita kuin pitää lasta 24/7 päivähoidossa kun palstalla ei vaan ymmärretä yrittäjiä, kateelliset paskat...

Ja kiitos, menen nukkumaan, lomalla olevat teltassa nukkuvat lapsetkin jo vihdoin kuuluvat hiljenneen.

Ja juu, olen kamala ihminen. :D
 
"vieras"
Vittu valintojahan ne on saatana!! Kahteen ammattiin kouluttautunut, mutta päivääkään en ole niitä töitä tehnyt kun valmistujaisissa olin jo maha pystyssä ja tiesin etten ikinä tule esim vuorotöitä tekemään lasten takia. Teinpä siis lapset putkeen ja sen viimeisen vauva-aikana luin itselleni kolmannen ammatin, sellaisen missä pystyn ajattelemaan lapsiani ensisijaisesti. Kuudetta vuotta nyt sillä pienipalkkaisella tiellä, ja toiset n. kuusi vielä edessä, kunnes kouluttaudun taas. Tällä kertaa vain ja ainoastaan siihen ammattiin mihin minä itsekkäästi haluan kouluttautua. Ja sitä sitten teenkin sitten eläkeikään asti, vaikka kuinka hankalilla työajoilla.

Ja päivääkään en työtön ole ollut!!!
On ihmisiä joiden ei ikinä pitäisi kouluttautua perhepäivähoitajiksi. Minä sen tajusin omalla kohdallani ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28561289]Joo ja minua karmii sunlaiset vanhemmat. Nähdään kaikkea pahaa siellä missä sitä ei edes ole.

Kommentoin tekstiisi, mutta en ole puhunut sinun henkilökohtaisesta tilanteesta. Puhuin asiasta yleisesti. Ja se on ihan normaalia kommunikointia täällä palstalla.[/QUOTE]

Kaikkea pahaa? :D Mä en näe lapseni pk:ssa mitään pahaa, sen sijaan sinun asenne on paska.
 
"xXx"
Tässä ketjussa tuntuu olevan muutama täydellisesti todellisesta maailmasta irtaantunutta Täydellistä Äitiä, joiden ymmärrys muihin ihmisiin ja heidän elämäänsä on pyöreä nolla. Sääli että ei nähdä metsää puilta ja kovin on suppea elämänkatsomus.

Mutta onneksi tuli teidänkin sädekehät kiillotettua, te ihanat uhrautuvat marttyyrimutsit <3

P.s ette varmaan edes usko että lapset ja koko perhe voi olla onnellisia vaikka joku tekee vuorotöitä, lapset on päiväkodissa ja vielä hyvässä sellaisessa? Mun puolesta, hyvää yötä!
 
"vieras"
Ompa täällä kärkkäitä ja jopa ilkeitä vastauksia hoitajilta ja muilta. Itsekin hoitaja ja monet kerrat hoitanut lapsia siellä päivystävässä päiväkodissa joilla lomat olleet vasta elokuussa. Hyvin on mennyt ja lapset ovat nauttineet, toki monesti odottaneet lomaa, mutta kyllähän se elokuukin ja loma joskus saapuu.Neljä viikkoa on kuitenkin jo hyvä ja pitkä loma ompa se sitten elokuussa tai heinäkuussa.
Ja kyllä perheelle on monesti todella tärkeää viettää sitä yhteistä lomaa ja aikaa koko perheenä.
Ja onneksi päiväkoti aikana ei tarvitse miettiä kesän hoitoja sen kerkeää tekemään kouluikäisen kanssa sitten kun se on ajankohtaista.
Nämä jutut työpaikan vaihdosta täytyy olla ihmisiltä joilla ei ole mitään käsitystä tämän päivän työelämästä tai sitten eletään pääsääntöiseti toisen tuloilla mummojen osallistuessa hoitamiseen. Oliskos se sitten parempi vaihtoehto lähteä kouluun opiskelemaan uutta ammattia? Opinnot kestäisivät keskimmäärin 3 vuotta joista kesät täytyisi yrittää tehdä töitä jotta perhe tulisi toimeen ellei sitten satu olemaan rikasta puolisoa tai olisi valmis elelemään sossun tuilla.. Toisilla on tietenkin asuntolainaa jota varten on melkolailla pakko tehdä työtä. No olispa sitten lapset päiväkodissa vuoden ympäri ilman sitä elokuun lomaakaan..

Itse en myöskään näkisi mitään mieltä tehdä työtä jota suurinpiirtein vihaan vain sen takia, että saisin pitää lomani kesä-heinäkuussa. Mahtaa lapset olla onnellisia kun äiti on muun ajan tympiintynyt työhönsä. Eiköhän se ole kuitenkin niin, että onnellinen ja tyytyväinen perhe on sen lapsen paras kasvupaikka olipa se loma milloin vaan. Ja sille lapselle on tärkeää viettää sitä perheen yhteistä aikaa vaikka sitten elokuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
"Vipe"
^ Ensimmäinen järkevä kommentti tässä ketjussa. Pelastit juuri ammattikuntasi maineen minun silmissäni. Elokuu on kesää, ja sitä paitsi, lyhentää piitkää pimeää syksyä, mikä on edessä. Kevätkautta kuitenkin katkaisee monta erilaista vapaata, mutta syksyä ei katkaise juuri mikään ennen itsenäisyyspäivää.
 
"vieras"
Mistähän tämän päivän lapset oppivat itsekkyytensä, jos ei vanhemmiltaan. Jotka tekevät tai ainakin ovat vaatimassa sitä mikä itselle sopii muista viis... Tässä tapauksessa loma on saatava pitää heinäkuussa sanoivatpa muut mitä hyvänsä..
 
"Mutku"
[QUOTE="Elina";28565902]Lapsihan on kotona lomalla!!!

Mitä kohtaa et ymmärtänyt?[/QUOTE]

Kaikilla säädyllisillä ihmisillä loma on just heinäkuussa. Kaikki mut loma-ajankohdat kertoo siitä, että vanhemmilla on huonot arvot, eivätkä he välitä lapsistaan. Itse asiassa näiltä vanhemmilta pitäisi ottaa lapset pois ja sijoittaa lastenkotiin (kukahan ne sitten hoitais, kun ei kai lastenkodin työntekijäkään voi olla kunnon ihminen, jos on töissä heinäkuussa? No oli miten oli, mutta paree olis!)
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28562011]Ompa täällä kärkkäitä ja jopa ilkeitä vastauksia hoitajilta ja muilta. Itsekin hoitaja ja monet kerrat hoitanut lapsia siellä päivystävässä päiväkodissa joilla lomat olleet vasta elokuussa. Hyvin on mennyt ja lapset ovat nauttineet, toki monesti odottaneet lomaa, mutta kyllähän se elokuukin ja loma joskus saapuu.Neljä viikkoa on kuitenkin jo hyvä ja pitkä loma ompa se sitten elokuussa tai heinäkuussa.
Ja kyllä perheelle on monesti todella tärkeää viettää sitä yhteistä lomaa ja aikaa koko perheenä.
Ja onneksi päiväkoti aikana ei tarvitse miettiä kesän hoitoja sen kerkeää tekemään kouluikäisen kanssa sitten kun se on ajankohtaista.
Nämä jutut työpaikan vaihdosta täytyy olla ihmisiltä joilla ei ole mitään käsitystä tämän päivän työelämästä tai sitten eletään pääsääntöiseti toisen tuloilla mummojen osallistuessa hoitamiseen. Oliskos se sitten parempi vaihtoehto lähteä kouluun opiskelemaan uutta ammattia? Opinnot kestäisivät keskimmäärin 3 vuotta joista kesät täytyisi yrittää tehdä töitä jotta perhe tulisi toimeen ellei sitten satu olemaan rikasta puolisoa tai olisi valmis elelemään sossun tuilla.. Toisilla on tietenkin asuntolainaa jota varten on melkolailla pakko tehdä työtä. No olispa sitten lapset päiväkodissa vuoden ympäri ilman sitä elokuun lomaakaan..

Itse en myöskään näkisi mitään mieltä tehdä työtä jota suurinpiirtein vihaan vain sen takia, että saisin pitää lomani kesä-heinäkuussa. Mahtaa lapset olla onnellisia kun äiti on muun ajan tympiintynyt työhönsä. Eiköhän se ole kuitenkin niin, että onnellinen ja tyytyväinen perhe on sen lapsen paras kasvupaikka olipa se loma milloin vaan. Ja sille lapselle on tärkeää viettää sitä perheen yhteistä aikaa vaikka sitten elokuussa.[/QUOTE]

Kiitos sinulle, ihana kirjoitus! <3

Ja työkavereiden kanssa puhuttiin että ensi vuonna minä ja yksi toinen jaetaan taas heinäkuu kuten viime vuonna mutta nyt päinvastoin kuin silloin, eli minun lomani on ensi vuonna kesäkuun puolestavälistä heinäkuun puoleen väliin. Ja tänä vuonna siis alkaa 29.7, ja kestää sen koko 4 viikkoa. Ja mies tuossa puhui että voisi aloittaa oman lomansa jo heinäkuun viimeisellä viikolla, ja pitää yht. 3 viikkoa lomaa. Ei siis ollenkaan huonosti. :)
 
"vieras"
Ihan vain sivuhuomautuksena noista lomakierroista. Ne on arkipäivää nykyisin lähes tulkoon kaikkialla ja toisekseen miksi lapsettoman pitäisi aina pitää lomat muulloin kuin heinäkuussa. Mielestäni lomakierto on kaikkia kohtaan reilu eikä syrji ketään.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";28562011]

Nämä jutut työpaikan vaihdosta täytyy olla ihmisiltä joilla ei ole mitään käsitystä tämän päivän työelämästä tai sitten eletään pääsääntöiseti toisen tuloilla mummojen osallistuessa hoitamiseen. Oliskos se sitten parempi vaihtoehto lähteä kouluun opiskelemaan uutta ammattia? Opinnot kestäisivät keskimmäärin 3 vuotta joista kesät täytyisi yrittää tehdä töitä jotta perhe tulisi toimeen ellei sitten satu olemaan rikasta puolisoa tai olisi valmis elelemään sossun tuilla.. Toisilla on tietenkin asuntolainaa jota varten on melkolailla pakko tehdä työtä. No olispa sitten lapset päiväkodissa vuoden ympäri ilman sitä elokuun lomaakaan..

Itse en myöskään näkisi mitään mieltä tehdä työtä jota suurinpiirtein vihaan vain sen takia, että saisin pitää lomani kesä-heinäkuussa. Mahtaa lapset olla onnellisia kun äiti on muun ajan tympiintynyt työhönsä. Eiköhän se ole kuitenkin niin, että onnellinen ja tyytyväinen perhe on sen lapsen paras kasvupaikka olipa se loma milloin vaan. Ja sille lapselle on tärkeää viettää sitä perheen yhteistä aikaa vaikka sitten elokuussa.[/QUOTE]

Miten pidät yhteistä lomaa elokuussa jos koulut ovat lapsilla jo alkaneet?

Totta kai työstä pitää tykätä ja viihtyä siellä- ollaanhan siellä ympäri vuoden. Ei kai joustavat loma- ajat poissulje työviihtyvyyttä..?

Mä esim. olen hoitoalalla pääkaupunkiseudulla ja voin vaihtaa työtä vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. Eikä todellakaan ole mummoja hoitamassa lapsia tai sossun luukkua jossa käydä..
Ja lähdin jatkokouluttautumaan sairaanhoitajaksi ollen sen kolme vuotta pienillä tuloilla- silti lapset saavat olla kesät lomalla, ovat aina saaneet. Se on ihan miten asiat arvottaa ja miten haluaa asiat tehdä..
 
"a p"
Miten pidät yhteistä lomaa elokuussa jos koulut ovat lapsilla jo alkaneet?

Totta kai työstä pitää tykätä ja viihtyä siellä- ollaanhan siellä ympäri vuoden. Ei kai joustavat loma- ajat poissulje työviihtyvyyttä..?

Mä esim. olen hoitoalalla pääkaupunkiseudulla ja voin vaihtaa työtä vaikka joka päivä jos siltä tuntuu. Eikä todellakaan ole mummoja hoitamassa lapsia tai sossun luukkua jossa käydä..
Ja lähdin jatkokouluttautumaan sairaanhoitajaksi ollen sen kolme vuotta pienillä tuloilla- silti lapset saavat olla kesät lomalla, ovat aina saaneet. Se on ihan miten asiat arvottaa ja miten haluaa asiat tehdä..
Tuota- miten heinäkuun loppu tai elokuu eivät ole kesää? Nykyään kesää jatkuu useinmiten syyskuun puolelle asti.

Ja miten on mahdollista että lapsesi ovat saaneet olla joka kesä lomalla juuri sen heinäkuun? Olet paikassa jossa ei ole kiertäviä lomia, tai sitten jyräät kaikkien muiden yli vaatien heinäkuuta aina itsellesi lomakuukaudeksi?
 
Khimaira
[QUOTE="a p";28569426]Tuota- miten heinäkuun loppu tai elokuu eivät ole kesää? Nykyään kesää jatkuu useinmiten syyskuun puolelle asti.

Ja miten on mahdollista että lapsesi ovat saaneet olla joka kesä lomalla juuri sen heinäkuun? Olet paikassa jossa ei ole kiertäviä lomia, tai sitten jyräät kaikkien muiden yli vaatien heinäkuuta aina itsellesi lomakuukaudeksi?[/QUOTE]

Mun lapsen päiväkoti on ollut kiinni juhannuksesta heinäkuun loppuun, joten on ollut poissa hoidosta sen ajan. Ollaan miehen kanssa oltu vuorotellen alku- tai loppupää siitä kiinnioloajasta lomalla, joten lapsi sai aina sen vapaaksi.

Isompien lasten aikana opiskelin, joten kesät olivat vapaata.

Elokuun alku- heinäkuun loppu vielä menettelisi, mutta että myöhemmin olisi oma, niin nou nou. Ja kyllä- toki otan sen loman jonka pomo mulle antaa :saint:
 
"a p"
Mun lapsen päiväkoti on ollut kiinni juhannuksesta heinäkuun loppuun, joten on ollut poissa hoidosta sen ajan. Ollaan miehen kanssa oltu vuorotellen alku- tai loppupää siitä kiinnioloajasta lomalla, joten lapsi sai aina sen vapaaksi.

Isompien lasten aikana opiskelin, joten kesät olivat vapaata.

Elokuun alku- heinäkuun loppu vielä menettelisi, mutta että myöhemmin olisi oma, niin nou nou. Ja kyllä- toki otan sen loman jonka pomo mulle antaa :saint:
Mullakin on käynyt tähän mennessä aika hyvä tsäkä, siis sinä aikana mitä mulla on lapsi ollut, niin että olen töissä käynyt. Vähän kauhulla ajattelen sitä kun se loma ekaa kertaa tulee olemaan touko-tai syyskuussa. :-/ Tosin mulla on onneksi aika ihanat työkaverit, niin että suostuvat jakamaan lomiaan osiin, niin että edes pari viikkoa lomasta jokaisella sattuisi suht inhimilliseen aikaan. Pakko meidänkin on miehen kansa sitten myöhemmin alkaa pitää lomamme peräperään.

Se minua ei huolestuta kun lapsi menee kouluun- täällä on kesäisin koululaisille leikkipuistoissa ohjattua toimintaa iltapäivään saakka, ja myös ilmainen ruokailu. Ja muulloin kuin loma-aikoina on iltapäiväkerhoja pienille koululaisille. Lisäksi on tukiverkostoakin ihan mukavasti.
 

Yhteistyössä