Paastoarvo koholla, raskausdiabetesko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Olin sokerirasituksessa, paastoarvo oli hieman koholla. Muut arvot olivat oikein hyvät.

Terveydenhoitajan mukaan minulla on nyt siis raskausdiabetes. Ihanko totta jo pelkällä yhdellä koholla olevalla arvolla diagnosoidaan raskausaikainen diabetes?

Joo, ja sillä mittarilla on kaikki arvot olleet koko ajan alle rajojen. Oli jo rasitusta tehdessä, kun katsoivat sillä ensin paastoarvon ettei ollut liian alhainen, sillä mittarilla oli ihan hyvä paastoarvokin.

Eli paastoarvot on olleet alle 5 kun raja on 5.5 ja aterian jälkeiset 5.8-6.5 kun raja on 7.5

ihan hyvä että ne on sillä mittarilla mitattuna kuitenkin alle rajojen. niin oli mullakin sillon esikoisen aikaan kaikki ok ja vauvalla osastolla mitattiin sokruja ja nekin oli onneksi kunnossa, eli kannattaa katsoa mitä syö ja mitata tunnollisesti niitä =)

Paljon sulla oli rasituksessa sitten toi paastoarvo ja mikä se raja on?

täällä kans kotona mittaillaan sokruja just sen paasto-arvon takia oli 4.9 vaikka piti olla alle 4.8...kotona viitearvot on ennen aamupalaa alle 5.1 1½ tuntia aterian jälkeen alle 6.7 ...näkyy arvot vaihtelevan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä kans kotona mittaillaan sokruja just sen paasto-arvon takia oli 4.9 vaikka piti olla alle 4.8...kotona viitearvot on ennen aamupalaa alle 5.1 1½ tuntia aterian jälkeen alle 6.7 ...näkyy arvot vaihtelevan

minä kyselin terkkarilta ja meilläpäin se raja on 5.3 sokerirasituksessa. hömppää että se vaihtelee näköjään paikkakunnittain toi raja :/

joo kyllä ne pitäis olla ne arvot samat joka puolella, täälläkin oli neuvolassa eri ohje kuin sairaalassa äitipolilla...neuvolassa käskivät mittaamaan tunti aterian jälkeen kun taas äitipolilla sen 1½ tuntia...

Mullakin oli paastoarvo koholla, hoidettiin ruokavalion kanssa (en noudattanut sitä kyllä kovin hyvin, kun oli verensokerit hyvät). Vauva oli 4630g, mutta hänellä oli syntymänsä jälkeen hyvät verensokerit, joten kätilön mielestä ei ollut sokerivauva, vaan muuten vaan niin iso. :)

Yhteistyössä