Radi, paljon pistät insuliinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Itse olen pistänyt iltaisin pitkävaikuttesta insuliinia 25vk asti (nyt 33), alotettiin 8ky ja nopeasti sain nostaa 18ky, jolla tasoittui. Olin viime viikolla oksennustaudissa, jonka jälkeen paastoarvo on ollut koholla, olen sen jälkeen pistänyt nyt jo 22ky ja edelleen vaan on koholla. Mietin vain, että kuinka paljon muut pistää, tuntuu niin hullulta tuo määrä.. tämän lisäksi syön 2g/vrk metforminia.

Itsellä siis aterian jälkeset arvot on hyviä, ainoastaan paastoarvo nousee max. 5.9.

Joutunut hankalan pitkäaikaisen flunssan jälkeen nostamaan 27 yksikköön, paastoarvot kun huiteli 6-8 välillä... Nyt ovat laskeneet normaaleiksi tällä määrällä, viikkoja 34. Pitkäaikaissokeri onneksi alle 5,5. Saisipa pian synnyttää!

Mä pistän iltaisin pitkävaikutteista 12ky ja sen lisäksi otan 2000mg diforminia päivässä. Aamupaastot pysyvät alle viidessä käytännössä aina ja aterioiden jälkeiset arvotkin melkeinpä alle seitsemässä. Pikäaikais sokeri oli viikko sitten 4.8. Nyt viikkoja 27.

Sanonpa vaan että, muistakaahan "vertailuissanne" mainita mitä insuliinia/insuliineja käytätte.
Ja muistakaa, että jokainen reagoi yksilöllisesti insuliinimääriin.
Kertulla 2yksikköä voi vaikuttaa verensokeriin tuplasti sen mitä Maijalla.

Joten samankaan insuliinin määrien "vertailussa" ei sinänsä ole edes mitään järkeä.

Sanonpa vaan että, muistakaahan "vertailuissanne" mainita mitä insuliinia/insuliineja käytätte.
Ja muistakaa, että jokainen reagoi yksilöllisesti insuliinimääriin.
Kertulla 2yksikköä voi vaikuttaa verensokeriin tuplasti sen mitä Maijalla.

Joten samankaan insuliinin määrien "vertailussa" ei sinänsä ole edes mitään järkeä.

Miks ei saisi vertailla? Kyselen, että millasia annoksia muut ottaa pitkävaikutteista, kun oma annos tuntuu niin isolta. Ehkä jokainen ymmärtää, että ihmisiin vaikuttaa insuliini eri tavalla..

Pitkävaikutteisia insuliineja on erilaisia.
On 3vuorokautta vaikuttavia, on 12tuntia vaikuttavia, 18tuntia vaikuttavia, on 3kertaa vahvempia pitkävaikutteisia jne.
Joten, kannattaa edes kertoa mitä insuliinia käyttää, ja ehkä myös pistoajan.

Yhteistyössä