Verensokeri koholla (paastoarvot) ja raskausdiabetes. Miten niitä vois alentaa ilman lääkitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv30

Vieras
Joo eli sokerirasituksessa oli kaikki arvot koholla, jouduin seurantaa ja nyt näyttäis siltä, että muute on kaikki arvot kohdillaan, mutta paastoarvo on välistä koholla hieman (noin 5,6-6,0, yleensä 4-5 päivänä viikossa). Miten saisin kotikonstein tuota laskettua? Auttaako yösyönti? Mitä silloi söisin? Iltapalaksi yleensä syön kaksi ruis/näkkileipää noin 21-22 maissa ja paastoarvon mittaan 7-8 maissa, eli aika pitkä tauko tulee syöntiin. Vaikuttaako päivällä sokerisen syönti tuohon paastoarvoon, siis jos syön vaikka jugurttia tms päivällä. Vai siirrynkö ihan kokonaan karppilinjalle päiväksikin - auttaako paastoarvoon?
Jotain haluaisin vielä yrittää, ennen kuin alkavat tarjoilemaan mulle insuliinia. Mulle annettiin paastoarvon rajaksi 5,5

Mulla oli myös vain paaston kanssa ongelmia, mutta sain sen kuriin nimenomaan vhh-ruokavaliolla. Yhtään ei kärsinyt syödä sellaista, jossa oli sekä hiilareita että rasvaa. 1h ja 2h -arvot oli ok, vaikka olisin syönyt esim. 50g maitosuklaata, mutta seuraavan aamun paasto oli heti koholla. Mulla oli lopulta aamupaastot välillä 4,0-4,5, vaikka nimenomaan paastoarvon takia sain rd-diagnoosin.

[QUOTE="vieras";23950377]Mulla oli myös vain paaston kanssa ongelmia, mutta sain sen kuriin nimenomaan vhh-ruokavaliolla. Yhtään ei kärsinyt syödä sellaista, jossa oli sekä hiilareita että rasvaa. 1h ja 2h -arvot oli ok, vaikka olisin syönyt esim. 50g maitosuklaata, mutta seuraavan aamun paasto oli heti koholla. Mulla oli lopulta aamupaastot välillä 4,0-4,5, vaikka nimenomaan paastoarvon takia sain rd-diagnoosin.[/QUOTE]

Eli karppilinjalle siis... Ei mullakaan nouse päivällä arvot vaikka pussillisen karkkia söis. Aamulla jo joutuu olemaan vähähiilihydraattisella, muuten aamupalan jälkeinen arvo pompsahtaa. Muuten kärsis syödä mitä vaan eikä näy missään (tai näköjään näkyy sitten seuraavana aamuna).

Mulla sekoili myös paasto vaikka karppasin tarkasti. Siihen sitten auttoi iltainsuliini, muut arvot pysyi ok karppausruoilla. Googleta aamunkoiton ilmiö jos siitä olis jotain apua? Paasto vieläkin mulla liian korkea vaik lapsi 10kk. On kyllä jäänyt painoakin.

Yhteistyössä