Oysissa hoidoissa olevat!

Voisin liittyä tähän, lähete OYS:n on laitettu kuukausi sitten, odotellaan ensimmäistä yhteydenottoa. Lasta yritettiin vuosi, jonka jälkeen odottelimme 2 kuukauttaa aikaa TK:n lääkärille, jotta saimme tuon lähetteen. Tammikuussa 2010 käytiin sitten väestöliitossa tutkituttaan molemmat jo valmiiksi ja minulla kaikki oli ok, mutta miehellä ei ollut kahdessa näytteessä yhtään elävää siittiötä :'( Alkushokista selvittyämme olemme alkaneet odottaa ainoaa vaihtoehtoa eli ICSI hoitoa.

Arvotaan tässä pistettäisikö kaikki vähät säästöt likoon ja kokeiltaisko väestöliitossa nyt heti tuota ICSI hoitoa, samalla selviäisi onko edes kivespussissa eläviä siittiöitä vai odotetaanko aikaa OYS:n, jos vaikka alkusyksystä OYS:n jo päästäisiin niin ehkä enemmin sitten säästettäisiin rahat. Hintaa tuolle tulisi yksityisellä n. 2100 euroa.

Teille on kuitenkin tieto hoitojen alkamisesta tullut parin kuukauden sisällä lähetteestä vai ? Tietäisi tuon jonon pituutta edes vähän niin sekin olisi jo eteenpäin.
 
heippa,
voithan yrittää soittaa oysin polille ja kysellä jonon pituutta. Muistelen että kun ilmoittauduimme ekan kerran jonoon kesäkuussa 08, niin laput tuli sitten elokuussa, ja eka lääkärikäynti joulukuussa ja siitä jonottamaan, ja hoitoon toukokuussa. Nyt mentiin jonoon viime syksynä, en muista kuuta, mutta muistan laskeneeni jonon silloin olleen noin 5kk.
 
Heippa.

Täällä ois kans yks joka aloittaa 4. ivf hoidon oys:ssa. Tähän asti olemme olleet hoidossa Oulun väestöliitolla. Soittelin oys:n joku aika sitten ja sanoivat et jono on noin 5-6 kk eli meillä syksyllä hoidot alkaa todennäköisesti. Ensikäynnillä me olemme kyllä käyneet jo oys:ssa mut sit vaihdettiin yksityiselle. Siinä ensikäynnillä meidän ei nyt tarvirtse enää käydä.

jag78 , Voin lämpimästi suositellla oulun väestöliittoa, mutta turhan kallis paikka. Meillä vois sit samoihin aikoihin olla hoidot oys:ssa jos sinne menette. lähete meillä laitettu menemään väestöliitolta noin pari viikkoa sitten.
 
jag78 Mulla meni reilu kuukausi ku sain tiedon hoidoista lähetteen lähettämisen jälkeen. Ei siinä niin kovin kauan mene vaikka se alkuksi tuntuu ihan sika pitkältä ajalta. Muistaakseni OYSissa on tällä hetkellä n. 6kk jonot.

ON: Eilen oli siirto. Niistä munasoluista sitten vain 5 loppujen lopuksi selvisi. Niistä 4 oli top alkioita ja se yksi ihan hilkkua vajaa top. Joten hyvät alkiot saatiin aikaiseksi. Yksi siirrettiin ja loput pakastettiin. Kun oltiin päästy Oulusta kotiin (matkaa n. 200 km) olin niin kipeä, että pääsin vain kontaten kulkemaan. Otin särkylääkkeen ja kävin suihkussa. Se helpotti. Hetkeksi. Parin tunnin päästä sain samanlaisen kipukohtauksen. Sit lähdettiinkin sairaalaan. Sielä selvis, et on lievä hyper. Kotiin vaan lepoa ja nesteytystä. Yön aikana kolme samanlaista järkyttävää kipu kohtausta ja takas tänä aamuna sairaalaan. Labroissa ei mitään hälyyttävää joten kotiin taas. Saikkua puolitoista viikkoa, lepoa ja nesteytystä. Toivottavasti niitä kipukohtauksia ei tuu enää. Muuten on ok olo. Luget aloitin tänään. Toivotaan, et alkio ottaa ja tarraa ihan perkuleen lujaa kiinni. Mieluiten saa päästää irti sit 9 kk päästä. =)
 
Kuinka paljon väestöliitolla nuo hoidot maksaa?

AaVee No jopas olet ollu kipeä....ihan niinku ei olisi jo muutenkin hankalaa nämä hoidot yms,niin viellä tuollaisen hyperin iski. Mutta voimia ja nesteytä itseä hyvin levon ohessa. Toivottavasti pikkuinen nappaa kiinni ja tiukasti :flower: :heart: :heart: :flower:

).( Pp 7 ja voi kiesus tämä aika matelee!!! Muutaman kerran on nippaillut,mutta ei muuta.
 
Heipähei!
Täällä myös yksi Oysin hoidokki, ensimmäinen IVF alkaa sumuilla 30.3 ja punktio olisi viikolla 17
toivotaan et tulee mukavat lääkärit ja hoitaja tuleviin koitoksiin ja että se tuottaisi myös toivotun lopputoksen.

AaVee toivottavasti vointi kohenee ja tarrasukkia ja liimaa ja kaikki maholliset avut :)

Toivotaan et me kaikki tullaan pian perästä :)
 
AaVeelle tarrasukkia :)

Kivasti olikin tänne vastauksia tullut. Verikokeiden perusteella miehen testosteroni on vähän matalana, joten hän saa lääkekuurin. ICSI ei siis olisi edes mahdollista nyt, joten jäämme odottamaan OYS:n aikaa, onpa varaa käydä jossain reissussa kesälomalla. Aika tosiaan matelee ja toisaalta tuntuu että kaikki kaverit ovat alkaneet odottaa, viikon sisällä on 3 raskausuutista tullut. Muutama jo miettii äitiysloman loppua, ollaan alettu yrittämään yhtä aikaa, toisaalta aika kuluu niin nopeaa. Onhan tässä valtava suru ja tyhjä tunne, pelkoja paljon. Ihanaa löytää tällainen vertaistukipaikka, teille kaikille :hug:
 
Täällä vatsan turvotus on aikastalailla kova! :LOL: Aamulla taas yksi kova kipu kohtaus tunti siitä toinen mut pienempi. 400:lla särkylääkkeellä on kuitenki selvitty! PP 2 (kirjoitin eka kp vanhasta tottumuksesta :D ) eikä tietenkään vielä mitään tuntemuksia. Se on kyl jännä, et luget parantaa sitä vatsan kipuilua...
 
Heippa :wave:
Mitäs tämän pinon ihmisille kuuluu?
Mitenkäs AaVee, joko alkaa olo helpottaa?
Mulla kp 10 ja voi että tekis mieli testata!!!! Mutta kiltisti :saint: odotan ehkä sinne kp13:sta. Rinnat on kipeät,mutta ei muuta,muutama nippasu joskus ollu. Ihan erinlaiset viikot takana,kuin edellisen inssin. Toivottavasti tarkoittaisi vaan hyvää =)
 
Pikaisesti vaan ON:
eli siirrossa käytiin perjantaina 12.3. ja kyytiin saatiin top-alkio. Alkioita oli yhteensä 7 ja yksi siis siirretttiin ja loput meni pakkaseen. Kotitesti pitäisi tehdä sitten 26.3. ellei vuoto ala ennen sitä. Olo on ihan hyvä, munasarjat kipuilee välillä, ei mitään suurta kipua, pientä särkyä jos liikaa liikuskelee.. eiköhän tämä tästä.
Mukavaa maaliskuun puoltaväliä kaikille! :heart:
 
Katjuska Enää ei onneksi ole tullut niitä kipukohtauksia. Pienempiä kipuja oli vielä eilen mut menivät makoilulla pois. Nyt oon jopa päässy koirien kanssa lenkille. Vaapun tosin ku ankka ja kävelen tosi hitaasti. Kaikki tärähdykset ja esim. nauraminen ottaa kipeesti. Tai no lähinnä tuntuu vaan epämukavalta.

Nipsulle vielä onnittelut onnistuneesta punktiosta ja siirrosta. Nyt sit vaan jännätään! :heart:
 
Kyselin lähetteen perään ja hupsista kummaa, se on jäänyt lääkäriltä lähettämättä :| Tästäkin asiasta meinaisi itku tulla kun kuukauden olen ollut siinä uskossa että se lähete on edes tehty :'( Torstaina on soittoaika lääkärille, jospa hän kertoisi koska se lähete pääsee matkaan.

Väestöliitossa oli miehelle aika ja hän aloittaa sitten lääkityksen. Sitten en tiedä mitä tehdään, saadaanko milloin aika OYS:n kun ei meillä oikein rahat riitä jatkaa tuolla väestöliitossa eteenpäin, on tuo icsi niin kallis.

Mielialat menevät ylösalas koko ajan, pitäisi keksiä jotain muuta mihin suunnata ajatukset seuraavaksi puoleksi vuodeksi vähintään. :headwall:
 
Jag78 Vai oli lääkäri unohtanu lähettää lähetteen... kiva. Mikä niitä oikein vaivaa?! Voisivat vähän ajatella. Mä oon niin vihanen tollasista. Eihän se lekuri tietty tahallaan oo unohtanu mut tää lapsettomuus nyt on vaan sellanen et tässä ei kukaan saa unohtaa yhtään mitään!
 
Heippa kaikille!

Satuin törmäämään tähän ketjuun, olen itse ollut hoidossa Oysissa, Oysin ja välillä LKS:än kautta myös. KELA korvasi kaikki matkat, mitä hoitoihin tuli. Tein vain matkakorvaushakemuksen kelalle ja lähetin sen Rovaniemen kansaneläkelaitokselle. Korvausperiaatteissahan saattaa olla alueellisia eroja, joten kannattaa kokeilla. Omavastuu per reissu oli muistaakseni jotain kymmenen euron luokkaa ja korvauksia Oysin keikoista (siirroista ja punktioista) tuli per matka 60-75 euroa! Eli kannattaa kokeilla. Liitteeksi laitoin aina sen päivän sairaslomatodistuksen, jonka sain myös lääkäriltä kiltisti "purnattua", koska koko siirtopäivähän menee matkustamiseen, eikä siinä enään paljon töihin ehdi.

Tsemppiä teille kaikille hoitoihin :flower:

Oma historiani lyhyesti:
2002 laparoskopia, diagnoosi paha endometrioosi ja kiinnikkeet. Suoraan Oysin jonoon ja siihen aikaan kuukauden kuluttua alkoikin jo IVF-hoidot.
1. IVF 2. PAS tyttö 2004
2. IVF 7. PAS laskettu aika 8.7.2010. Tässä kohtaa meinasi jo usko loppua sillä niin monta siirtoa tehtiin vuoden aikana ja viimeisellä alkiolla sitten lopulta tärppäsi. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.

RouvaP 23+5

Aurinkoisia kevätpäiviä ja voimia ja kärsivällisyyttä hoitoihin :flower:
 
Matkakorvauksia sain n. 200? tältä hoitokierrokselta. Ja se omavastuu on 9,25 jos nyt oikein muistan, ja yhteen suuntaan, eli yhdestä matkasta menee kaksi kertaa. Ja matkakorvauksissakin on katto ( tais olla jotain 150? ) , jonka jälkeen ei enää mene tuota omavastuuta. Eli lääkärireissuja tarvitaan n. 8, että tulee katto täyteen.. Mutta punktiopäivältä ei jostain syystä voi hakea miehelle korvauksia vielä lisäksi.. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-79:
Siis hetkonen...oletteko te kumpikin,sekä sinä,että miehesi saaneet kelalta matkakorvaukset?
Anteeksi, olen huono selvittään asioita.. Siis EI saatu kun mulle korvaukset, vaikka mies sai oman laskunkin siitä käynnistä. Ei mene edes saattajasta, vaikka eihän sitä itse ole ajokunnossa punktion jälkeen.. Ja jäi sanomatta, että todistuksena hakemuksissa käytin polin laskusta kopiota, eipä tarvi lääkärin erikseen kirjoitella lappuja. :D
 
Plasebo No niin vähän ajattelinki =) Meille on toimistovirkailija kirjoittanu lapun kelaa varten siellä OYS:ssa.

Ja nyt vasta huomaan,että olen tuolla aiemmin tilittäny,että ois kp10!!! Sehän oli pp10 ja nyt ois sitten se pp12......
 
Katjuska-79: Onko sulla pitkäkin hoitohistoria takana?? kuinka monta onssiä jäljellä ennen rankempia hoitoja?? En mitenkään halua raastaa sun hermoja enempää, mutta kyllähän se varmaan nälyis jo.. :whistle: Onko sullakin virallinen testipäivä pp16??
 
En halua testata viellä...Ensin ajattelin testata huomenna,mutta en taidakkaan....Jos oottelis tuohon pp15....silloin on jo menkatki hyvin lähellä elleivät ole jo alkaneet...toisaalta aina ennen menkkoja on tullut sellaista "alkumönjää" useampi päivä ja nyt sitä ei ole näkyny....

Meille tämä oli toinen inssi ja enempää ei tehdäkkään. Sitten ootellaan IVF-hoitoihin pääsyä,josta ei ole mitään tietoa viellä. Mehän ollaan selittämättömiä,mutta endohan mulla vaivaa välillä. On leikattu -00,mutta kasuaa välillä takasin.
 
Että osaa olla hankalaa yhden lähetteen saaminen OYS:aan :headwall:
Lääkärille saa ensin jonottaa soittoaikaa, kun sen saa jonnekin viikon päähän niin lääkäri ei soita sinä päivänä, seuraavana yrittä soittaa kerran just kun olin hakemassa kahvia työhuoneeseen. En saanut kiinni, joten ajanvaraukseen jonottamalla sain taas uuden soittoajan, soittiko lääkäri, no ei! :'( Lääkäri pitäisi saada kiinni, jotta saisi kuulla koska se lähete nyt lähtee ja sitten kai pitää varmistaa koko ajan että lähete on sitten mennyt, kuitenkin on 100% varmaa ettei raskaus ole mahdollista muuten kuin sen icsi kautta niin tässä on ihan tarpeeksi surua ollut tuonkin vuoksi ja sitten yhden lähetteen kanssa on niin hemmetin hankalaa.
 
PP14 ja ei tietoakaan menkoista =) Välillä kyllä vihloo samalla tavalla vatsaa,kuin menkat olis alkamassa.....Kuitenkaan niitä "alkumönjiä" ei ole tullut ja mulla niitä on tullu useampana päivänä ennen oikeaa vuotoa. En uskalla testata vielläkään ja taidan odottaa lauantaihin :saint:

Kyllä noiden lääkärien ja hoitajien saaminen langanpäähän tuntuu välillä kestävän! Ja se ei ole mukavaa!! Tiedän tunteen! Ittekki aikoinaan yritin hoitajaa saada OYS:sta kiinni pari päivää siinä onnistumatta ja aloitin sitten lääkkeiden otot ilman lupaa heti seuraavaan kiertoon :)
 

Yhteistyössä