Oysissa hoidoissa olevat!

Katjuska :hug: Negasta.

Noista hoidoista... mulle tehtiin aukiolotutkimus normaalien veritestien lisäksi. Ja koska todettiin putkien olevan tukossa ei meillä ole muita vaihtoehtoja ku IVF. Nyt mulla on menossa sumuttelu (Suprecur) ja ensi viikolla on eka 0 ultra ja sit alkaa piikitys. Punktio ja siirto suunniteltu viikolle 10.
 
Kuukautiset sitten alkoi tänään. Yritin OYS:iin soitella mutta aina varattu ja sitten olikin taas kiinni!!! Yritin LKS:ään ja siellä ei kukaan vastannu!!! Voi P... :x taas!!!

Nyt en tiedä voinko aloittaa uudelleen lääkkeiden oton vai en!!!!???!!!! ja sunnuntaina pitäisi yksi clomi ottaa edellisen ohjeen mukaan.....
 
Heip,
täällä yksi oysilainen. Parin viikon päästä alkaa tositoimet - siis vaihevuojet. Joo oysiin saa kyllä jonotella jos aikoo puhelimella läpi päästä. Tänään 79 soittoa ja sitten pääsin läpi. Eikä menny ku puoli tuntia..
Onneksi palvelu on erinomaista. Kunhan saisi vielä sen nyytinkin kotiin asti, en haluasi enää yhtään vihreää toilettipussia :'(
 
Heissan

Eilenkin yritin tunnin ajan sinne soitella: milloin oli varattu,milloin ei saatu yhteyttä ja milloin siellä vastasi se hoitajien aikataulu-nauhoitus---> en siis saanut yhteyttä sinne eilenkään. Onneksi rovaniemellä vastattiin ja pääsin jatkaan toiseen inssiin suoraan. Palvelu OYS:ssa on todella hyvää paikanpäällä,mutta kyllä ne vois tehdä jotain nuille soittoajoille....
 
Mä oon päässy joka kerta läpi OYSiin mut mä teenki silleen et mulla on puhelimessa automaattinen soitontoisto päällä eli kun puhelu katkee automaattisesti tietyn ajan jälkeen puhelin soittaa heti uudelleen. Näin mulla ei jää yhtään "tyhjää" soittojen väliin. Yleensä oon päässy läpi n. 10 min odottelun jälkeen. Aloitan soittamisen heti kun soittoaika alkaa. Mut joo.. kyllä ne vois vähän sitä puhelin touhua parantaa...

Huomenna 0-ultraan tsekkaan onko hormoonien alasajo onnistunu jos on piikitykset alkaa huomenna! :)
 
Pääsin läpi OYS:in ja nyt vain alan odottelemaan papereita. Neljä kertaa yritin ennen kuin onnistui. No, pidin muutaman minuutin tauon soittamisessa, kun en aluksi näyttänyt läpi pääsevän. Vuotokin oli ennätys lyhyt, eikä ollut niin kivuliaat kuin pelkäsin. Alkoi perjantaina, eikä eilen tullut enää paljon mitään ja otin yhden särkylääkkeen ekana päivänä, kun menin töihin, mutta sen jälkeen ei ole ollut tarvetta. Normaalisti kun ne kestävät 5-6 päivää.
 
Täällä yksi Oysin hoitolainen :wave:
Ei ole tullut tänne lisäiltyä kuulumisia, kun olen tuonne kympin hoitoihin kirjoitellut..

Huomenna olisi 0-ultra, meillä onkin AaVeen kanssa sama aikataulu..
Jännittää ja pelottaa.. en tiedä mistä ihmeestä on tullut takaraivoon sellainen kumma tunne, ettei tästä tule mitään.. :ashamed:
No, katsotaan mitä tuleman pitää. Huomenna pitäisi siis aloittaa piikittely, tänään haen lääkkeet apteekista.

Tsemppiä kaikille meille tulevaan :) :flower:

Muoks * Katjuska, meille tehtiin/ tehdään suoraan IVF, mulla vähän endoa, muuta syytä ei ollut lapsettomuuteen (lääkärin mukaan ollaan selittämättömiä )
 
:wave: Myös me olemme Oysin hoidokkeja!
Meillä mentiin suoraan ivf:n, koska minulla oli kohtu kiinnikkeiden peitossa ja kiinnikkeet on tukkineet myös munatorvet, joten muista hoidoista ei olisi ollut hyötyä. Lääkärin mukaan me myös ollaan selittämättömiä...
Maaliskuussa olisi ohjelmassa 1.IVF:n 2.PAS.
 
Mulla on lääkärinä Laure, sukunimee en nyt tähän hätään muista. :ashamed: Tosi kiva lääkäri kyllä! :flower:
Edellisessä siirrossa tosin oli joku toinen lääkäri, tai kaksihan niitä sitten loppupeleissä tarvittiin, joku nainen ja Hannu.
 
Laure Morin-Papunen taitaa olla nimi. On kuulemma tosi ihana. Tai no on se. Sen avulla on saatu mun kummipoika ja hänen sisko maailmaan. :heart:

Ootteko koskaan asioinu OYSiin sähköpostitse? Mikä on vastausviive? Entä osoite johon mailin voi laittaa?
 
Meillä tosiaan oli kaksi inssiä viime keväänä. Enempää ne eivät taida tehdäkään.

Viime keväänä ensimmäinen OYS:n lääkäri oli sellainen vaalea nainen. Nimeä en muista. Toisena inssi-lääkärinä oli mies. Hänenkään nimeä en muista. Kumpikin olivat todella mukavia ja ystävällisiä. Niillä kerroilla jäi muutenkin todella mukava olo jälkikäteen. Nyt IVF:ssa oli Hannu-niminen lääkäri. Taisi olla ihan osaston ylilääkäri. Mutta hänestä mie en pitänyt, koska hän vain kävi ja lähti heti toimenpiteen jälkeen. Hyvä että edes tervehti. Luinkin täältä, että hän on sellainen liukuhihna-lääkäri. Sen viimeisen ultran teki tämä Laure, joka olikin todella ystävällinen ja toivotti onnea punktioon ja siirtoon. Ihan harmitti, että hän en sattunut minun lääkäriksi.
 
Toivottavasti AaVee lääkärin luona saat tosi hyviä uutisia ja muista kysellä nyt kaikki asiat,että osaat hieman kertoilla meille muillekkin uteliaille =)

En muista mikä oli lääkärin nimi,kun inssissä käytiin. Vaalea nainen se oli....jännitin niin hirveästi silloin :D
 
Huh! Eka ultra takana. Limis 3,7 eikä johto follia! Jee! Kaikki siis paremmin ku hyvin. Ja sit ne huonot uutiset... Jos kuvittelin sumuttelun olevan rasittavaa niin olin väärässä. Tää piikittely se vasta persuuksista onkin. Itse piikin tuikkaaminen nahkaan ei oo mitään ku on sen verran ohut neula, mutta se lääkkeen liukeneminen tonne nahan alle... JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Se kirvelee niin kovasti... :'( Mut minkäs teet. Ei tätä onneksi kovin kauaa kestä.
 
Olipas kiva kuulla,että kaikki oli hyvin =)
Mulle tuo pistäminen ottaa koville. Edellisellä kerralla kävin hoitajilla pistätyttämässä,mutta nyt saa ukko opetella sen. Meillähän pitää pistää ennen inssiä kaksi päivää Gonalia ja sitten se hoitsu siellä OYSissa pistää sen irrotus piikin,joka muuten kirveli ihan pirusti! Tuota Gonaliahan ei mene kuin 75iu kerrallansa,joten ei siksi tunnu miltään.
 
Mulla taas Fostimonia 150iu ja siks se varmaan kirveleeki ihan pirusti. Mut toivotaan, et kymmenen päivän piikittelyllä selvitään ja sit enään se yks piikki sen jälkeen. Mä vaan inhoon ja pelkään piikkejä niin kovin. :(
 
Hei!

Osaiskohan joku auttaa? Rupesi huolettamaan, että milloinkohan meillä IVF-hoito aloitetaan.

Tänään siis kp 1 :headwall: . Klinikan ohjeiden mukaan nenäsumute tulisi aloittaa kierron 20. päivä, joka voi olla 27.3.-2.4.2010 välisenä aikana. Nopealla päässä laskulla, sehän ei millään satu näiksi päiviksi. Kierto on yleensä noin 28 päivää. Tässä kierrossa kp 20 olisi maaliskuun puolivälissä, mutta olen silloin reissussa, enkä siellä pysty sumutteluja aloittamaan. Joten minnekköhän asti meidän hoidon aloitus nyt siirtyy? Onko kenelläkään kokemusta?
 
Tuulia Kannattaa soittaa Kliniikalle. Sun tapauksessa hoito siirtyy hiukan ku nyt kp2 vasta menossa. Mulla oli samanlainen tilanne ja jouduttiin siirtään hoitoa mut mulla vaan aikaistu hoito viikolla. Hoitohenkilökunta antaa sulle sit oikeet päivät sumuttelun aloittamiselle.
 
Odottavan aika on pitkä - ainakin näissä hoidoissa.
Kävin kilpparikokeissa. Oon tapellu työpaikka lääkärin kanssa siitä, että pitäskö nostaa läääkettä vai ei. Odotan nyt oysin kantaa. Mun arvot tsh lähemmäs 4 ja kilpparifoorumi sanoo että jos haluaa raskautua tulisi tsh olla yksi tai kaksi. Suututtaa kun kaikki on erimieltä !
 

Yhteistyössä