* OYS 2011 hoidot *

No voi ei, että nyt sitte sait viel kaiken kukkurax vatsa taudin :( kumpa olisit huomenna jo paremmassa kunnossa sen osilta, muutenkin varmasti hankala olo, ni tuo vielä sitten, ei kiva:( koita parannella ja ottaa iisisti.

Mul on sama ku viime hoidossakin eli gonal f, mutta pienemmällä annoksella nyt, kyl sellasta painetta tuntuu muniksis ja nippailee, mut siinäpä se onki...nooh huomenna selvii..miestäkin jännittää jo huominen, et montako rakkulaa näkyy (hän on aina mukana ultrissa), menis nyt aika nopsaa vain :)
Oliko sulla muuten kokoajan sama se puregon annos vai laskettiinko/nostettiinko sitä välillä...?
 
Wuhuu, sullahan olis ihan mieletön saalis tuloillaan :) hienoa kerrassaan. Me ollaan jo kotimatkalla. Punktio oli, noh suht kivuton mutta Jälkikäteen rupes pistään niin että itkua väänsin. Meni onneksi kipulääkkeellä ohi ja saatiin lupa lähteä. 13 munasolua oli saldo, lopullisen tiedon saa sit siirrossa että moniko oli kypsää yms :) ny se vasta jännittääki taas lisää
 
Viimeksi muokattu:
WAU! Onnea hienosta solu saaliista:heart: Hyvä, et oli suht helppo punktio ja pääset nyt sitte kotiin toipumaan:) Varmasti jännittää nyt ja toivotaan, et mahdollisimman hyviä alkioita tulee ja paljon, noista solu lukemista jää melko varmasti jo pakkaseenkin satsit, mahtavaa!! Teil sit siirto varmaan torstaina?

Täällä aika matelee...niin kyllästyny jo piikkeihin että v***u loppus jo|O
 
Mie en olis enään yhtään ylimääräistä piikkipäivää kestänyt, tosin tulihan noita piikkejä sit punktiossa ja kanyyli ja ja ja... :D pian se sinullakin vuoro koettaa ja noilla solumäärillä luulis pakkaseenkin asti paukkuvan. On tää vaan niin jännää ja uskomatonta että taas ollaan tässä tilanteessa..

Torstaina kympiltä on siirto mikäli nyt ei jotai mee niin pahasti pieleen ettei saada mitään. Mut jos nyt ees se tuoresiirto, nii ois kiva :)
 
No joo , punktiossa tulee tosiaan vain hieman isommat piikit :D
Ei saa käydä niin pahasti, ettette siirtoon pääse, minä en siihen usko!! Nyt vain relax (helpommin varmaan sanottu, ku tehty) , kyl sieltä takuulla jokunen alkio jyskyttää siirtoon saakka :)
 
Joo eipä täällä muuhun kykene kuin makoilemaan,neulamaiset kivut tuli jatkuu edelleen. Lähti tuossa tajukin muutamaksi tunniksi näköjään että nytkö ne lääkkeet vasta alkoi vaikuttamaan. Hirvee pälpätys kävi koko pitkän kotimatkan ja nyt oon ihan tööt :D


Kyl näitä koettelemuksia ei toivois kenellekään ja vähintäänkin se yksikin loppuun asti onnistunut hoito olis suotavaa, kyl tässä on jo ihan kaikkensa antanut olotila.. mut koetetaan nyt me nitaliini päästä noihin hyviin tilastoihin, eiks je? :)
 
:LOL: vai tuli vaikutus vasta hieman liian myöhään, ei sais nauraa mut niin huvittavalle kuulosti tuo teksti :D nuo pistos kivut on kyl ihan revasta, mullaki oli niitä viime punktion jäliltä, eikä niihin oikee auttanu särkylääkkeetkään, koita kestää siel nyt jotenkin päin..

Joo, se pitäis olla lupaus et joka kolmas hoito onnistuu, eix ne tilastot jotai sitä luokkaa ole vai olix se siirto...en muista..mutta nyt siis koitetaan todellakin, et päästäis sinne onnistujiin :)
 
nyt on pikku itiö haettu matkaan :) top yksilö oli, ja 6 muuta top/hyvää meni pakkaseen neljässä oljessa...jei. yhdessä oli kuulemma ollut pieni "kauneusvirhe" mut eipä omistajakaan nyt ihan täydellinen ole..heh

jospa ne miehen clomit vaikutti omalta osaltansa laatuun ja se ettei enää tupakoi :)

Ja nyt alkaa se hitonmoinen lugemössö hässäkkä 3*200 aamuin illoin, hyi olkoon. Ihan hirvee määrä

Nitaliinille tsempitykset huomiseen ultraan, pääsette tekin ensiviikolla sit todella tositoimiin :)
 
No kyl varppina tuntuu tukalalta kun miettii millainen saldo sulla oli jo viimekerralla eli voipi kuule olla aikamoinen lopputulos teilläkin :) pianpa se helpottaa onneks ja tulee sit muunlainen "turvotus" tilalle :) Mä niin kans toivon kaikkea parasta teille.

Ihan outoo olla taas tässä pisteessä että nyt siellä on sisällä se hoitojen tämänhetkinen "lopputulos"..meni niin ykskaks yllättäen tuo aika...voe tuu pian piinailukaveriksi :D

Onneks mulla on omatekosta pizzaa niin saa mutustella sitä ja ottaa lepiä monta päivää kun vasta tiistaina töihin :) ahh ihanuutta
 
Onhan se aina sellanen ihana tunne, ku on siirrosta tullu, et nyt sitte ollaa tavallaan raskaana, itellä ainaki tullu tippa linssiin just tuos vaihees ja perässä tullaan kovaa vauhtia tääl :D toivottavasti saat nyt musta piinailu seuraa, et pääsisin ite siirtoon asti ja jos niin sattuis käymään, etten pääse, haluan kuitenki olla sun tukena ja seurailla sun taivalta :) no hyvä, et saat olla vapaalla, mäkin tääl mässäilen jätskiä..
Huomen selvii punktio pv ja montako olis tulossa, toivon niin, et pääsisin maanantaina punktioon jo, vaik lekuri kyl puhu viime ultras tiistaista...
 
Noh noh eläpäs maalaile piruja seinille :) kyllä noilla määrillä pääsee moneen siirtoon. Vaikka kylläpä sitä itsekin oli aika pessimisti, ettei sit pettyis kovasti. Ja ihan iloisesti tuo yllätti :)

Tuossa just uuden viestin laitoin kun kyselin että tekiköhän hoitsu mogan mun luge annostuksessa. Pitäs ottaa kolme kapselia aamuin ja illoin. Mutta kun nuo on 200mg, joten mullehan tulis 1200mg vuorokausiannokseksi. Sekoittikohan se tuon 100mg lugesteroniin..oli nimit. Eri hoitsu tänään ja sain reseptin jo punktiopäivänä..eukä nuo riittäis ku 5-6 päiväks tuolla menolla...huoh...keltään en voi enään kysyä...onkohan paha jos otan 2 aamulla ja kaks illalla eli yht 800mg.
 
Voi himskatti, ku mulla ollu käytös ne lutinukset aina 3 kertaa 100mg päiväs, et en kyl osaa nuista lugeista sanoa...soita sinne huomenna ja kysy, et mikä on oikee annos...kyllähän tuo ihan hurjalta määrältä kuulostaa :O
Munki pitää vaihtaa noihi lugeihin, ku lutinukset aiheuttaa kauheita suppareita aina siirron jälkeen:(
 
Tiiäkkö mulla teki sen saman että supisteli koko piina - ajan, enempi ja vähempi. Kysy ihmeessä nuo luget. Ainakaan ne ei mulle enää toiste tuputtaneet lutinuksia. Käyttäkööt ken tykkää. Joo tuo 800mg kuulostais ihan hyvältä vuorokausiannokselta tosin kuin 1200mg. Määräki riittäis melkee 2 viikoksi. Hitto kun en yhtää muista mitä viimekerralla luki annostuksessa.. pitääpä soitella aamulla
 
Joo, en todellakaa halua käyttää lutinusta, ei kai sinne mikää kiinnity, ku kauheet supparit aina päällä, ai sullakin ollu samaa ongelmaa tuon lutinuksen kans:/ saitko luge asian selvitettyä? Meinasitko muutes ottaa piinis punkkua...? Mä ajattelin nyt kokeilla sitäkin lisää, jos piinaileen pääsen :)

Ultra käyty ja 20 follia siel oli,15kpl 13-16mm ja 5kpl 9-11mm ja limis 11,2mm..tiistaina sitte punktio edessä..
 
Joo sain selvitettyä. Lääkäri laittoi s-postia. Oli se kolmesti päivässä yks kapseli :) mut ei haittaa vaikka aloitin suuremmalla annoksella.

Mä aateelin kans hakea pullon punkkua ja maistella sitä pikkuisen nyt Piina aikana. Juokoot mies sit loput mitä jää ;) Ja rentouttaahan se muutenkin mukavasti mikä olis aika tärkeetä ettei turhia stressaisi kokoajan..

Siis sullahan on ihan mieletön määrä soluja , wau! Onnittelut! On ainakin vastetta ollut lääkkeille :D ja limiskin oli oikein komee. Se tuntuu tuo tiistai olevan se yleinen punktiopäivä, tosin vaikuttaako siihen sit just se miten suuria follit on. Täähän on kuitenkin aika tarkkaa hommaa noin niinku ajallisestikin ettei jää raa'aksi tai kerkii puhjeta tjs.
 
No hyvä et selvis, mut ihme, et ne saa noin huolimattomasti möhliä siel, entäpä jos olis ollukkin jokin toinen lääke , jolla olis ollu haitalliset seuraamukset..
Joo, nyt punkku pullot kehiin:D mä otin tos eilen ihan pienen tilkan punkkua, harjottelin katos :D
Sullahan alkaa siel olee kohta kiinnittymis päivät lähellä;) ootko muutes miten ahkera testailija....?
Mä testasin viime hoidos ovitrellen poistumista ja seurasin alkaako viivat uudestaa tummua...eli mulla lähtee aina käsistä tuo testailu:D nyt jo varoix tilasin e baysta 50kpl testejä, eiköhän niil yhen hoitokiekan pärjäile :D
 
Mielestäni aina tulis olla kirjalliset ohjeet mut anyway, hyvä kun selkis. Just tulin kotio ja pitihän se yksi pullo hakea. Ihan tuollaisen snspsilasin pari jos ottais aina sillointällöin :) mukavasti rupee poskia punoittaan mulla tuo punaviini.

Ja joo, oon aika kova testaileen ihan liian aikaisin mut menin perskeles lupaamaan hoitajalle etten testais ennen pp10..jeah right :D alkaa varmaan joskus pp6-7 testit syyhyämään käsissä. Tosin en niitä oo kaappiin viel ostanut. Hyvä minä! Ja mies aiko muka takavarikoida mun rahat jos näyttää siltä että alan sortumaan, hah reppana ei tiedäkään mitä kaikkia kikkoja himotestaajalla on hihassaan :)

Hitsit kun itsekin muistas tilata niitä varastoon. Ostelen Aina noita pregcheck testejä. Kun ovat ihan huokeita..tosin se viimesin haamu testi vähä söi uskoa mut useimmiten ovat toimineet hyvin...mikä lie maanantaikappale ollut
 
Punkku kyl tehostaa hyvin verenkiertoa, ku tosiaan pieniä määriä ottaa, ettei pullo tolkulla :D mulla lämpenee kädet ja jalat, ku sellasen puoli lasia kulauttaa alas :)
Eihä tossa aikasin testaamisessa ole mitään järkeä, mut jotenki kiva nähä ne kaks viivaa siin testis, vaik tietääkin, ettei välttis tarkoita mitään ja sitte jotenki ajattelen, ettei se nega tule pommina taivaalta, hullulla on halvat huvit :D mut miehes on tehny fixun vedon, ku aikoo piilottaa sun massit :D minähän jo kuukaus sitte tilasin nuo testit tuonne jemikseen..ja ne makso vaa 5ekee, mut laadusta en menis takuuseen :D
Pystyyx tääl lähettää yksityis viestejä.? Voisin sulle kirjottaa, ku en halua kaikkia asioita tänne yleiseen jakoon :)
 
Tuolla kerhot osiossa olen, pidempään ivf/icsi hoitoja läpikäyneet lapsettomat-ryhmässä. Siellä porukka pystyy puhumaan paljon intiimimmin näistä asioista ja ei siellä tieten montaa meitä taida olla. Laitappas sinne liittymispyyntö mikäli kuulostais siltä että haluaisit liittyä :) en tiiä onko täällä muunlaista privaviestitys toimintoa?
 
Oukkidoukki:) kävin vaa kelaan tuota, et lapsettomat..ku mähän en lapseton ole, mut jatketaan juttua täällä siis :)
Jee...enää YKSI kokonaine sumutus päivä edessä ja sen jälkee heitän tuon pullon sinne minne aurinko ei paista :D sunnuntaina ovitrelle ja maanantaina EI MItään! Jesh, tää on vihdoin loppusuoral tältä osin :) menen jopa mielellään punktioon, et pääsen tästä lastista eroon, kävelyki vaikeaa ja lenkille on ihan turha haaveillakkaan..ukko kulta passaa mua..kysyy haluunko jätskii tai mitä kaupasta tarvii yms. On se vaa kultanen. Toivottavasti hoito nyt onnais, eikä tulis pettymyksiä meille , eikä teille.
 
Oho, tuli aivopieru kun unohdin :)
No kirjuutellaan täällä sit. Joo ne käy sinullaki päivät vähiin ja hups taas se on ohi ennenkuin huomaakaan..olin varmaan itse koko tuon punktio-siirto ajan ihan tokkurassa kun se vaan oli ykskaks ohi :) niin olikos teille icsi vai ivf, nyt en kerinny tsekata, aina jotai unehtuu kun viestitys etenee ja kaikkea uutta jutellaan :)

On nuo miehet kyl kultaisia kun passaavat, itse tosin jouduin oleen auton laturinvaihto kaverina just punktiosta seuraavana päivänä. Meinas vähä heikottaa ja juilia mut selvisin yhdellä kipulääkkeellä. Pienempi paha se oli kuin se et auto lakoais tien päälle kesken ajon :)
 
Tuppaa kostautumaan sitten kun ei ole paikoillaan. Nytki tykyttää kokoajan. Maltahan sinä sit ainakin olla aloillasi punktion jälkeen niin ei tulis turhia kipuja, kun noin paljon oli folleja :)

Nuoriahan tässä viel ollaan, ja uskon kyllä että tämä on tedän THE hoito:) lähtökohdathan on muuten oikeinkin hyvät teillä jos ei oo mitää vikaa löydetty kummastakaan, vaikka kyllähän se jurppii että no miksikäs se sit ei ota onnistuakseen yms.. meillä miehen nölliäiset oli aikas surkeita ku vuos sit testattiin. 1% normaaleita ja loput viallisia. Määräki heikko mut liikkuvuus oli normien rajoissa. Nyt oli tosiaan ne clomit sillä sen 4kk, tiiä paraniko rakenne senverran että alkioiden kehitys ei tyssäis ihan heti alkumetreillä :) oysissa kun ei taideta tehdä pitkiä viljelyitä?
 
Mun mielest tuo teidän alkio saldo ja eritoten laatu on ihan mielötön, siis Toppilaisia joukossa, et varmasti on ollu miehesi clomien syönnistä apua :) Ja mulla on sellanen tunne, et nyt teillä tärppi käy tästä hoidosta:)
Selailin tuossa palstoja jokin aika sitten ja joku oli kirjottanu (en muista palstaa, enkä kirjottajaa)että olisi kysyny tuota pitkää viljelyä oyssissa ja lekuri oli vastannu, et se voidaan tehdä jos haluaa, mut siis varmaa tietoahan tuo ei ole...ajattelin ite kysästä nyt kun menen sinne asiaa..mä haluisin pidemmän viljelyn, et erottus ne jyvät akanoista..

Mullahan oli viime punktiossakin 17 follia ja 9 solua...eli melki puolet tyhjiä, six en odota suuria nytkään, toiveena olis siirto edes :)
 

Yhteistyössä