Välimeren ruokavalio kerää jälleen ylistystä – merkittävää hyötyä naisille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paula puhuu luomulihan puolesta.
Niin?

"Nykyään Paula on sekasyöjä. Hän syö kalaa, kanaa ja vaaleaa lihaa. Punaista lihaa kuluu harvemmin, silloinkin mieluiten riistaa. Ruokavalioon kuuluu paljon erilaisia kasviksia, marjoja ja hedelmiä."

 
vierailija
"Itselleen sopivan ruokavalion Paula on löytänyt kokeilujen kautta. Hän oli yli kymmenen vuotta kasvissyöjä ja kaksi vuotta kokonaan vegaani. Yhtäkkiä vegaanin alkoi tehdä mieli äidin tekemää karjalanpaistia.


– Uskon, että tälle äkilliselle mielihalun muutokselle oli jokin syy. Elimistöni kaipasi ilmeisesti lisää valkuaista. Kehoa kannattaa kuunnella, paitsi silloin, kun se janoaa limsaa ja munkkeja. Se on osoitus verensokerin heittelystä.

Nykyään Paula on sekasyöjä. Hän syö kalaa, kanaa ja vaaleaa lihaa. Punaista lihaa kuluu harvemmin, silloinkin mieluiten riistaa. Ruokavalioon kuuluu paljon erilaisia kasviksia, marjoja ja hedelmiä.


Tarkkana rasvojen kanssa
Aamun Paula aloittaa itse puristetulla mehulla, joka sisältää usein esimerkiksi selleriä, punajuurta tai omenaa. Talvisin, etenkin kovilla pakkasilla, aamu alkaa kaurapuurolla marjojen kera."

 
vierailija
"Itselleen sopivan ruokavalion Paula on löytänyt kokeilujen kautta. Hän oli yli kymmenen vuotta kasvissyöjä ja kaksi vuotta kokonaan vegaani. Yhtäkkiä vegaanin alkoi tehdä mieli äidin tekemää karjalanpaistia.


– Uskon, että tälle äkilliselle mielihalun muutokselle oli jokin syy. Elimistöni kaipasi ilmeisesti lisää valkuaista. Kehoa kannattaa kuunnella, paitsi silloin, kun se janoaa limsaa ja munkkeja. Se on osoitus verensokerin heittelystä.

Nykyään Paula on sekasyöjä. Hän syö kalaa, kanaa ja vaaleaa lihaa. Punaista lihaa kuluu harvemmin, silloinkin mieluiten riistaa. Ruokavalioon kuuluu paljon erilaisia kasviksia, marjoja ja hedelmiä.


Tarkkana rasvojen kanssa
Aamun Paula aloittaa itse puristetulla mehulla, joka sisältää usein esimerkiksi selleriä, punajuurta tai omenaa. Talvisin, etenkin kovilla pakkasilla, aamu alkaa kaurapuurolla marjojen kera."

Se kaipasi b12 vitamiinia, tauriinia rautaA, K2 vitamiinia ja monia muita mitä vegaani ei saa mistään syömästä
 
vierailija
Samapa tuo on minulle, mitä syöt, mutta ihan vain tiedoksi:

"Suolistosyöpä on Suomessa toiseksi yleisin syöpä sekä naisilla että miehillä. Vuosittain todetaan yli 3000 uutta suolistosyöpää ja siihen kuolee noin 1200 henkeä vuodessa.

Punainen liha, johon lasketaan naudan, porsaan ja lampaan liha, nostaa paksu- ja peräsuolisyövän riskiä 17 prosenttia kutakin päivittäin syötyä 100 grammaa kohden. Lihavalmisteiden kohdalla riski taas nousee 18 prosenttia kutakin päivittäin syötyä 50 grammaa kohden.
Lihavalmisteita ovat esimerkiksi erilaiset makkarat ja kinkut.

FinRavinto-tutkimuksen mukaan suurin osa miehistä ja neljäsosa naisista syö yli puoli kiloa punaista lihaa ja lihavalmisteita viikossa.

Korvaa punainen liha kanalla, kalalla ja kasviksilla
On terveellisempää syödä broileria, kalkkunaa, kalaa ja kasviproteiinia. Lihan voi korvata monilla proteiinipitoisilla kasviksilla. Kasvisten käyttö pienentää syövän vaaraa. Kannattaa laittaa lautaselle puolet kasviksia, neljännes täysjyväviljaa, perunaa tai muita juureksia, neljännes lihaa, kanaa, kalaa tai palkokasveja.

-Kasvikset ehkäisevät syöpää monin eri tavoin, koska ne sisältävät runsaasti vitamiineja ja kivennäisaineita sekä ravintokuitua. Kasviksissa on myös erilaisia syövältä suojaavia yhdisteitä, jotka suojaavat soluja vaurioitumiselta."
Millä perusteella tutkimus on tehty kun nämä on syöneet kaikenlaista ja yhtäläisyyksiä on paljon. Ei tuo ole pätevä tutkimus ollenkaan.
 
Mä kyllä syön yhä lihaa. Kohtuudella.

Ja makkara... mun MIES on sen suurkuluttaja. En minä. Noin paketillinen, neljä makkaraa siis, syön kesän aikana.

Enkä lihaa olettanut syyksi edelliseen syöpään. En vaan aio uutta saada. Ku sekä liha että alkoholi lisäävät suolistosyövän riskiä niin rajoitan molempien käyttöä. Enkä tietenkään röökaa enää.
 
vierailija
Olen varma.

Ja mun krempat johtuvat sairastetusta syövästä ja siihen saamieni hoitojen haittavaikutuksista. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta myös -jonka sain myös sädehoidon sivuvaikutuksena. Plus synnynnäisesti viallisesta selkänikamasta.




Nnnniiii, ja minähän rakastin pihvejä ja todella nautin niistä usein ennen syöpää. Ennätys luomunaudan ulkofileetä kertaheitolla oli noin 700 grammaa. :p

Mistään ultraprosessoidusta en oo ikinä pitänyt enkä sitä siis suuremmin syönyt. Eikä ole makeakaan maistunut.

Ennen syöpää ravintoni oli aikalailla sellaista miyä Lissu suosittelee.

Mä en suosittele. Sytostastit on perseestä. Ja sädehoito myös. Istu siinä ja näe ku suoniisi tippuu myrkkyä jota käsitellään varoen, suojahanskain. Ja ku ekat kusetkin pitää pisiä pottaan koska se on vaarallista jätettä.

Tai ku lasket sekunteja että milloin saat taas hengittää, miutoin sädehoito vaurioittaa sydäntä.

Kummasti oppii tykkäämään kaalisalaatistakin moisen jälkeen. :)
Millä perusteella sait syövän luomupihvistä?
 
vierailija
Selittelyn makua ketjussa. Alkoholia ja tupakkaa voi kyllä vetää mutta pihvi on vaarallista siitä saa syövän
👍👍👍
Tää on niin tätä, ylipainoiset huonokuntoiset tietää mitä pitää syödä😂 Jos syö huonosti niin se vaikuttaa muute myös henkiseen vointiin. Erikoista et tääl on kiukkusia ylipainoisia toooosi terveellisesti syöviä akkoja jakelemassa niitä oikeita ruokaneuvoja **vinkvink 🤣🤣🤣
 

Yhteistyössä