* OYS 2011 hoidot *

Ajattelin tulla antamaan teille tsempityksiä hoitoihin, kävimme itse hoidoissa 4 vuotta kunnes plussa tuli, tuossa se plussa on kohta 4kk <3

Ekassa ivf päästiin passeihin 3 kertaa. Lähdössä munasoluja oli 25 mutta niistä saatiin vain 8 alkiota (kaksi meni sulatuksessa). Paha hyperstimulaatio tuli ja ei päästy tuoresiirtoon. Ekassa passissa tuli kemiallinen mutta muut negaa.
Toinen ivf koitti ja sanoin miehelle "nyt se onnistuu", vaikka aina olen peruspessimisti niin uskon sen ajattelun auttaneen! Noh, munasoluja saatiin 15 mutta lopulta vain 2 alkiota pakkaseen joista toinen oli top. Olin murheissani ja pelkäsin että selviävätkö sulatuksesta, emme nimittäin päässeet tuoresiirtoon koska jostain syystä kohdussa näkyi punktion aikaan tilkka nestettä.
No pas tehtiin ja jotenkin tiesin jo ennen testin tekoa että on se positiivinen. Sanoin vain että kyllä se nyt onnistuu.
Itselleni on auttanut paljon tämä mietelmä: "Se hetki kun olet valmis luovuttamaan, on usein hetki ennen ihmeen tapahtumista. Älä luovuta."
Mitäkö tein toisin tuossa passissa..join punaviiniä puoli lasillista siirrosta eteenpäin joitakin päiviä. Ainakin se rentoutti ja oletettavasti paransi verenkiertoakin kohdussa(?). Niin ja meillä aiemmat siirrot tehtiin aina lääkkeelliseen kiertoon ja nyt tuossa onnistuneessa ns luonnolliseen (joskin letrotsolilla aikaansaatiin ovulaatio), se toimi meillä.

Paljon voimia ja tarrasukkia kaikille hoidoissa oleville! <3 Voi olla, että joskus vielä palaamme, mutta rankkoja on hoidot sekä fyysisesti että henkisesti. Olenkin sanonut, että synnytys oli lastenleikkiä kun on tuollaisia hoitoja käynyt läpi!
 
Täällä unimasa vie meikäläistä kuin pässiä narussa, 11 tunnin yöunien lisäks otin tuossa 3h pikku päikkärit :) kyl luget on vaan niin ihania..

Toiveikas82, ihan mielettömän hieno homma että pitkä raskas hoitotaival päättyi teidän kohdalla hyvin :) mie kans pikku pikarillisen aion ottaa punkkua iltaisin, ihan vaan jo rentoutuakseni jos ei muuta hyötyä sit olisikaan..

Nitaliini, nuo hoitokierroksethan voi poiketa toisistaan paljonkin, voisko se annoskoko siks olla sinulla eri nyt että sillä estettäis noiden tyhjien follien synty ja saatas mahd. Hyvänlaatuisia ? Mut tuo 9 on jo hyvä tulos. Mullakin oli viime hoidossa tuo 9 solua sit loppujen lopuksi. Ja olin oikein tyytyväinen :) sullahan onkin huomenna vikat lääkkeet ja se inha irrotuspistos sit saat ruhtinaallisen yhden lääkkeettömän päivän :)
 
Toivekas82, hienoa! Tuo luo uskoa, et näillä hoidoilla tosiaan onnistutaan :) kaikkea hyvää sinulle jatkoon pienen vauvelin kanssa :)

Laura, ei mikään ihme jos väsyttää! Siis toi voi olla just sitä jälki väsymystä rankoista hormooneista, ainakin itellä tuntuu, et on uni velkaa tällä hetkellä aivan liikaa, ku olen kuukauden nukkunu tosi vähillä unilla ja sitte tämä ressi, et onnistuuko yms...et varmaa mulla tulee se väsy sitte kans ku on punktio sun muut ohitte. Mutta nyt huilit ja nautit elämästä, sullahan siel pikkunen masussa voi jo rakennella pesäänsä ;)

Mulle tuli totaalinen hätä tänään, yritin suomex sanottuna mennä kuselle, ku kauhea hätä, noh en saanu mitää ulos..pikku liru vaa pönttöö, tää alko siis jo eilen illalla, noh join sitte muutaman lasin lasin vettä, ni sitte onnistu, mistähän tollanen johtuu :O
Voi tosiaan olla, et pyritään saamaan enempi soluja , ku pienempi annos, kohtahan tuo selviää...olisin tyytyväinen, jos saisin edes muutaman ja tosiaan se 9 riitäs mainiosti mulle taasen:)
Ja joo huomenna ovitrelle klo23 , mut joudun verikokeisiin viel maanantaina, et ei sitte yhtään piikitöntä päivää mulle suoda :D
 
Nitaliini painaisko ne munasarjat jotenki että se rakko ei ihan pääsis väliin tyhjentyyn tai jotain sen suuntaista.. eiköhän tuo ole aika tavanomaista, mut hyvä kuitenki että lähti tulemaan kun joit.
Jaa ne ottavat viel verikokeen maanantaina, no päivät vähenee onneks pikapikaa :) täällä ollaan hengessä mukana

Niin sehän alkas jonnin päivän päästä oleheen kiinnittymisaika jos niin on käydäkseen, jaiks :)
 
Taas kukonlaulun aikaan ylhäälläs,,, yö meni pyöries ja viideltä kahvin keittoon...ei vittu..olis ihan kiva saada nukutux pidempään...joo sitä mietin itekki, et taitaa ne munasarjat painaa rakkoa, mut inhottava tunne, ku aivan täysi rakko, eikä kusta tule ollenkaa...täytyyki nyt kitata sitä vettä oikee urakalla..nimittäin oon luistanu sen juomisesta..en ole oikee veden ystävä.

Nyt on kyllä teidän vuoro onnistua ja eix me jo päätetty, et tämä on se hoito, josta ne plussat nykästään :) voi että, siel on varmasti jo jännät paikat..voin vain kuvitella :) sormet ja varpaat ristissä täällä, et pieni ymmärtäis kiinnittyä :)
 
Huomentalallaa. Hoidot tekee varmaan vähä levottomaks ja sit onhan se nukkuminenkin aika tukalaa kun munasarjat rupaten täynnä. Ihme ja kumma et jaksoin ite nousta nyt jo. Killimilli tuli tamppaan mahan päälle niin eipä siinä muuta sitten kuin ylös ja ulos :)

Vissyvesi on hyvä jos ei tavan vesi maistu, meillä kans sama ongelma ettei pelkkä vesi mene alas niin piti se hiilihapotuslaiteki hankkia. Mut jos sitä ei ole niin mausta tilkalla sitruunamehulla, menee huomaamatta monta litraa :D

Niin onhan se kumma jos ei mittää tulosta alkas jo pikkuhuljaa tulemaan, onhan noita siirtoja tehtyki jo aika monta. Mut ainakaa nyt ei oo niitä veemäisiä kohtukramppeja mitä oli viime tuoresiirrossa johtuen lutinuksista :)
Täytyy puuhia nyt kaikkee muuta niin ei tuu kelattua kokoajan mitä tuol sisällä oikein tapahtuu. Viel pari päevää sulla ja sit alkaa tapahtua.
 
Eikös teillä ollut takana alkaneita raskauksia näistä hoidoista, vai muistanko väärin? Et jos on jo onnistunu kiinnittymään ja raskaus alkamaan, ni todella hyvät mahdollisuudet teillä on kyllä nytkin :) ja kyl noi piina päivät on todellista piinaa, ku tulee kytättyä itteensä ja jokaista nippailua, et mitähän tapahtuu...

Meiltäki tuo hapotus härveli löytyy, et täytyy sillä tehdä juotavaa...voi jee ennää pari sumua jälellä ja sitte se on loppu..huh..
 
Kyllä vain eli kaks ekaa hoitoa toi plussat muttei kestäneet kuin rv6-8.. jännä just kun ei itsessä ole mitää vikaa mut sit jokin plokkaa ja pahasti. Mut tää onki ainoa kerta ku mies ei ole polttanut hoitojen aikana ja sillä oli nuo clomit usean kuukauden että toivotaan nyt että natsais :) jostain luin artikkelin että miehestä johtuvassa lapsettomuudessa olis ehdottoman tärkeetä olla polttamatta koska se pilaa monestikin hyvin alkaneen hoidon. Moni kun luulee, myös minä silloin nuorempana että hoidot on viimeistään se "avain" onnistumiseen, mut eihän lääkäritkää ihmeisiin pysty jos ei itse noudata terveellisiä elämäntapoja. eihän ne sukusolutkaan sit sillähetkellä mitää priimaa välttämättä ole...
 
Voi harmitus sentään :( ei aina mene tasan nallekarkit...ku oot 2 km joutunu kokemaan kaiken lisäksi :( mäkin olen lukenu, et tuo tupakka tosiaan vaikuttaa näiden hoitojen onnistumiseen aika paljonkin, joten nyt on teillä vielä enemmän mahiksia :)
 
Lähti liian aikasi tuo äskenen faksi, mut siis joo, minäki olin niin varmaa tyttöä, et ivf:llä viimestään se muksu tulee, mutta eipä se niin yksinkertasta olekkaan...
Mutta nyt sitten toivotaan sulle sellanen plussa, joka on kyydis seuraavat 9kk :)
 
Meillä piti olla tänään pakaste alkionsiirto, mutta niin vain tuli se pelätty puhelu :( ei selevinny sulatuksesta, ja pakkaseen ei jääny mitään siirrettävää. Me saatiinki sinne vaan tämä yksi. Ei muuta ko takasi jonoon ja syksyllä sitte uusiks. On tämä kurjaa kun käy näin.
 
Voi helmi, suurensuuret pahoittelut. Eipä mikään oikein tuossa tilanteessa helpota, tiedän tuon hirmuisen pettymyksen :( nyt vaan koettaa nollata ja kerätä voimia uuteen koitokseen. Jaksamista

Nitaliinilla on huonenna sit jännääkin jännemmät paikat kun on punktio heti aamusta :) täällä oon hengessä mukana. Millainen on vointisi?

Täällä ihan yyber hirvee turvotus, koko vatsa/suolistoseutu pitää ihan omaa showtansa, tuikkii jomottaa vääntelee yms yms..posket punakat kuin omput. Huomenna töihin, saipahan muutaman päivän lekotella kotona punktion jälkeen, viikko tarkalleen ottaen :)

Laura + itiö pp4
 
Helmi, voi surkea sentään :( toivotaan et syksyllä on parempi onni matkassa!

Laura, sullahan on jo piinikset pitkällä..:) onkos olot mitkä nyt .? Omg! Mua jännittää sun puolesta, sullahan ei ole enää ku viikko testi päivään.?

Punktio takana ja oli täysin kivuton toimenpide..pelkäsin tosi paljo et taas sattuu, mut ei ..rupattelin siin samalla miehelle ja hoitajille ja seurasin näytöltä, ku follit tyhjeni :) jälki kipujakaan ei ole pahemmin, ehkä pientä pistelyä ja sain ne luget nyt sitte , ku sanoin et lutinuksia en halua, ku aiheuttaa suppareita.
25follia tyhjättiin ja munis saldo oli tällä kertaa 18 solua :) nyt sitte ootellaa torstaihi asti ja siirto silloin, jossei tule takapakkia...
 
Nitaliini, tsiisös mikä munasolusaldo. Siis ihan mieletön, ihanaa ihanaa, eipä ihme jos on ollu hiukka täysi olo. Mahtavaa ettei niitä tyhjiä sit loppujenlopuks ollut tuon enempää, on ilmeisesti ollut pienemmästä anoksesta hyötyä, tai sit elintavat mitkä vaikuttanut :) mut anyway, tuolla luulis pääsevän aika moneen siirtoon. Nyt sitä nesteytystä reippaasti.

Tänään oli taas niitä päiviä kun epätoivo valtas mielen, on se kumma miten tuo mieli nakkelee noin ääritunteisiin.. mä vaan pelkään että ne nuo mein solut kuitenki kuukahtaa ennen kiinnitysvaihetta eikä tästä tuu vittujaankaan taaskaan..noi luget laittaa nupin kyl iha sekasin..heh.. eipä sitä pitäs näin narista, ei tää monelle muullekaan mitää helppoa ole mut pitäähän sitä tytön jonneki päästä vähä purkautuun..
 
No sitähän varte me tääl ollaan toistemme tukena ja tsemppareina, ketä ei kiinnosta lukea narinoita pompatkoon tekstin ylitte. Älä nyt vaivu epätoivoon! Kaikki voi kuitenki kääntyä hyväksi teille tässä hoidossa, kun niin monta asiaa vaikuttamassa , niikuin ne miehesi clomit ja tupakan lopetus :) tiedän sen, ettei kaikki päivät ole helppoja näissä hoidoissa, kun kysymys on todella suurista elämän asioista ja välillä se potkii päähän sitte oikee kunnolla, mutta uskotaan, että jospa se välillä antaisikin sitte iloa roppa kaupalla :) *halaus* koitahan jaksaa!

Mulla kyl kiellämättä pyörähti silmät päässä ja suu jäi auki, ku hoitaja tuli sanomaan solu lukeman, en olis ikinä uskonu, et noin paljo tulee, joten oon kyl enemmän ku tyytyväinen, mutta saas nähdä, mikä kato käy, ku käsittääkseni se ei ole hyvä, jos niitä tulee paljo, et laatu saattaa kärsiä...
 
No kyllä tuolla tuloksella on hyvä vähän mehustellakin :) jospa treffit viljelyastialla tois paljon huippu alkioita :) eikös sinullakin ollut tosi hyvät vitsku coctailit käytössä ? Nyt taas himpun helpottaa tää ahdistus..me ja meidän mielialanvaihtelut :) onko tuo gonal vähän niinkuin tää mun käyttämä puregon?
 
Käsittääkseni gonal ja puregon kulkee käsi kädessä, et on aikalailla samaa ainetta ja olix se menopur, joka sisältää sitä LH:ta ja siten eroaa näistä kahdesta.
Joo kunnon vitskut ollu käytössä jo syksystä asti...mut saas nähdä, onko solujen laatuun vaikutusta, ainaki uskon vahvasti, et määrään ainaki on ollu, mutta siis ei nuolasta ennenkö tipahtaa...en tiiä miten tän päivän kulutan, ku JOS se soitto tuleekin...
Kyllä ne mielet täälläki tosiaan heittelee välillä vituttaa ja toisena hetkenä naurattaa, huh huh
Hyvä, jos se ahdistus nyt tajuais pysyä poissa sieltä sun luota :)
 
Nitaliinilla on sit huomenna siirtopäivä, eiksje :D tääl on sormet ja varpaat ristissä ja kaikki tsempit lähetetty matkaan että saatte huippu yksilön kyytiin. Siitä se sit taas yks piina aika alkaa.

Pp6 ja posket ku patterit, hirvee helotus ja pikku pissahätä kokoajan. Mut eiköhän luget omalta osaltaan aiheuta näit oireita. Tuskin mitää näi aikaste vois olla...voihan sitä tulla kovaa ja korkeelta alas mut vähä fiilistelen kuitenki näitä olotiloja..hih
 
Kiitos Laura, niitä tarvitaan :) joo tääl lähtöä tehdään kohta kohti Oulua, tulempas sitte kertoileen miten kävi..

Hmm, voihan niitä oireita sulle nyt jo tulla ihan hyvin :) ja tuo jatkuva pissa hätä on itellä ollu aina raskaus oire ;) ja eikös naamastakin vanhankansan immeiset raskauden nähny :) nyt mä niin toivon, et olis sitä itteensä ! Onkos sulla miten nuo raskaudet oireillu aikasemmin? Joka raskaus on tietysti erillainen, mutta itellä ainaki paljo samaa oiretta löytyny jokaisesta.
 
Turvallista matkaa. Tuuhan sit kertoon miten meni :) mukavan aikaste sitä aina joutuu ulkopaikkakuntalaisena lähtemään ajeleen oulua kohti..

Muistelen että molemmilla kerralla oli hirvee ummetus ja vähä ollu nytki pakki poikkeuksellisen kovana. Mut onhan nuo luget edelleen mitkä voi olla syypäänä. Kaikkeen! :) eli ei ootella ihmeitä vielä
 
No nyt on kyytiläinen masussa :) kaikkiaan 11 oli hedelmöittynyt, mutta 8 sitte saatiin :) 6 huippuluokkaa ja 2tosi hyviä. Pakkasee paukku 7 huurunekkua 5 erässä..eli 5 siirtoon viel päästään, jossei nyt onnistu.
Eka luge tungettu ja nyt se alkaa...PIINA päivät :D

Joo kyllähän luget aiheuttaa oireita tosiaan...mutta mä nyt Laura haluan uskoa sun puolesta, et siel pikkunen rakentelee pesäänsä :)
Annettiinko sulle testipäiväx 10 päivää siirrosta? Mulle sanottiin, et 10 päivän päästä voi jo testata...muistaakseni viimeksi oli 14pv..

Nita+kultahippu pp0
 
Ihan mahtavaa :) miljoonasti onnea pienestä salamatkustajasta. Tehän saitte kans aivan huippu saldon pakkaseenkin. Niinhän mä jo vähä veikkailinki :D

Joo se hoitsu nimenomaan vannotti mua etten testais ennen pp10 et sit voi kyl jo testata, ennemmin ei saa ja mä nyt oon nii taikauskonen että kun menin lupaukseni antamaan etten sorru niin en sit oikein uskallakaan testailla aikaisemmin...hih

Tulipa oikein itselleki nyt hyvä mieli teidän puolesta, ja mukavasti palas oma siirtopv mieleen, kun klinikalta lähti hymy korvissa kotia.
 
Iiik, sulla ei ole enää montaa päivää testiin :D voi hyvänen aika...miten tämä loppupeleis meneeki sitte äkkiä tuo aika..eli oiskos se sitte sunnuntaina eka testi kehiin..?:D
Mä kans mietin, et pystyisinkö tällä kertaa olla testailematta liian aikasi, mut tuskin onnistuu :D
Pp7 on jo varmasti tikku kipossa :D

Ootko ryystäny punkkua ? Mä ajattelin just, et haen lasillisen ja leffan pariin lämpimien vällyjen alle...on se vaa ihana tunne tuo siirto, jotenki ajattelee, et nyt siel mun sisällä on todellakin jotain..aivan ihmeellistä <3
 
Mies lupas että peräti lauantai iltana ennen kello ysiä saan testata jos vaikka sattus negaa pukkaamaan niin kerkiin hakia itelleni vähä brenkkua...kyl se veetutus on pakko huuhtoo jollaki mehua tujummalla alas...heh

Joo mä ostin silloin alkupäiville sen yhden pullon ja otin viiniä sen pp1-4 yhden lasillisen illassa. Mies lipitti loput joten ei oo sitäkää enään.

Joo nyt vaan vilttiä korville, muru kainaloon ja kaikkee herkkua käden ulottuville :) mäki täällä mäyhään pähkinäsuklaata viltin alla ja kisuli kehrää sylissä. Ihanan rentoa joutenoloa vaan.
 

Yhteistyössä