* OYS 2011 hoidot *

valoa, mäkin suosittelen tuota digiä. Kantsii ostaa esim Ebaysta sellaisia halpoja testiliuskoja (n. 4e 10kpl), ja niillä testailla keskikierrossa. Sitten kun viivat alkaa vahvenemaan ja tulee epävarma olo että onko plussa vai ei, niin sitten testaa digillä. Kun ne digit on niin kalliita niin ei tarttis joka päivä niillä sitte :)
 
Onko teille kellekään annettu kortisonia ivf-hoidoissa OYS:ssa? Suostuvatkohan ne kokeilemaan mitään tällaista? Viimeksi, kun ehdotin pregnyliä vuodon poispitämiseksi, sain negatiivisen vastaanoton ja vuoto alkoikin yllätys yllätys viikon päästä siirrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Mansikkatyttö mua kiinnostaa sama asia! Nimittäin hirmusti pelottaa, että mikä on vialla, kun lugejen pitäisi pitää vuoto poissa ja itselläkin se alkoi jo pp11 tai 12. Käsittääkseni kuitenkin noita kortisoneja on tosi vaikea saada julkisella yleensäkkään? Kuka lääkäri oli, kun kyselit Pregnylistä? Voisko olla kiinni siitä? Sitä lukemani mukaan kuitenki käytetään muualla aika paljon ja varsinki silloin, kun pelkät luget ei pidä vuotoa poissa :confused: Ilmeisesti vastaavaan käytetään myös Gonapeptyliä nykyään.

valoa mulla ainakin oli ultra ensin lähellä ovista (liekkö yleinen käytäntö, vaiko vain meillä pcolaisilla) ja jo silloin pystyy follin koosta arvioimaan siirron ajankohtaa. Digitestiä polilta tosiaan suosittelevat, ettei tarvi tulkita viivoja. Itse siirto on riippuvainen siitä, miten vanhoina alkiot on pakastettu. Meillä oli ovisplussa pe. ja siirto ti, mutta keskiviikkonakin olis kuulemma vielä ehtinyt. Ja alkiot oli kai kaks päiväisiä. Mikäli siirto on maanantaina, alkiot vain sulatetaan, ei pysty jatkoviljellä, mut jos siirto muuna päivänä alkioo viljellään vielä yön yli (näkee lähteekö kehittyyn). Tuossa kaikki mitä mä tiedän aiheesta :D Toivottavasti jotain autto.

Sori kun huutelen täältä välistä :wave:
 
Nyppy, en uskalla sanoa lääkärin nimeä. ;) Gonapeptylistä en ole kuullutkaan, ja ovatkohan siellä OYS:ssakaan :D :) Eiköhän ne sitten ehdota jotain, jos useampi hoito menee päin mäntyä.. Viimeistään yksityisellä varmaan saan jotain apua :D
 
Viimeksi muokattu:
^ :D kyllähän ne varmaanki suurinpiirtein samaa linjaa tuollakin lääkärit noudattaa, mutta voin arvailla kuka ollut :p Jossain tuota Gonapeptyliä käytetty julkisellakin puolella, mut en ole kyllä kuullut että Oyssissa. Mä olen ehkä suotta jo huolissani, kun tuo taival niin alussa... mut heti sitä alkaa kaikkea miettiä :)
Tsemppiä ja Voimia teille hoitoihin :hug: Toivottavasti apu löytyy!
 
Juu.. varmaan sitten n. 9-10 päivän luteaalivaihe on vielä heidän mielestään normaalin rajoissa. Huolehdin varmaan ihan turhaan. Joo ja ei ollut se lääkäri HM ;)
Jos sulla on se 11-12 päivää siirrosta, kuulostaa ihan ok:lta.
No, ei kai tässä auta kuin luottaa heidän ammattitaitoonsa ja antaa tehdä, mitä parhaaksi näkevät..
 
Onko teillä kellään jo hoidoissa olevalla muuten lääkärinä tuommoista L M-P? Mulle se näytti kirjoittaneen reseptit ja muut, ja aattelin että onkohan se sitten meidän lääkärinäkin siellä.

Kiva lueskella teidän muiden juttuja jotka ootte jo hoidoissa! Lievittää omaa jännitystä kun saa jo nyt kärpäsenä katossa olla mukana :) Oli onni löytää tämä ketju...
 
Hei Nellikaneli! Olen käynyt varmaan kaikki ne lääkärit jo läpi ( valitettavasti) ja LM-P on yksi kivoimmista. Tosi lämminhenkinen ja positiivinen lääkäri. :) Tsempit teille hoitoihin ja koetetaan plussata, jotta lääkäreille jää enemmän aikaa fiksailla noita hoitosuunnitelmia ;)
 
moi, saako liittyä joukkon. =) Aloiteltiin hoidot OYS:ssa vuoden alussa eli yksi tulokseton inssi ollaan nyt käyty läpi ja tämä kierto jää väliin inssin osalta, kun ultrassa ei oikein löytynyt sopivia munasoluja.

Meillä on yksi lapsi luomukeinoin saatuna ja toista ollaan yritetty jo päälle kaksi vuotta. Pari kohdunulkoista vain onnistuttu aikaansaamaan.

Minä olen ollut kyllä hämmästynyt tuosta, että lähes joka käyntikerralla on ollut eri lääkäri. Jotenkin valitettavasti on tullut sellainen tunne, että hoidoista ei muodostu kunnollista kokonaisuutta, kun joka kerta saa uudelle ihmiselle selittää tilanteen ja aiemmat systeemit. Kyllähän ymmärrän sen, että kustannuskysymys tuo on, mutta silti harmittaa. Montakohan lääkäriä tuolla oikein on, kun mulla on (tällä lyhyellä kokemuksella) ehtinyt olla muistaakseni jo 4 eri lääkäriä.

Ja pahoittelut, kun tämä mun eka viesti oli tällainen marinaviesti :kieh: mutta tänään tosiaan oli tuo ultrakäynti, joka nyt pisti tämän kierron jäähylle inssin osalta. Harmittaa.
 
Mansikkatyttö, kiitos! Mukava kuulla että ainakin ekalla hoitokerralla on sellainen mukava lääkäri kun kaikki on uutta ja outoa. Tsemppiä teillekin kamalasti kaikkeen. Kyllä meidän odotus vielä palkitaan isolla kädellä kun vaan jaksaa luottaa siihen :)

rootis, pitää marista kun on siihen aihetta, eikös tää oo siihen oikea paikka! :D

Täällä alkoi sitten viimeinen clomikierto ja ensi kierrossa alkaa IVF-hoidot. Huhheijakkaa. Kyllähän se vähän pisti harmittamaan kun uusi kierto alkoi taas, kun ehti herätä toiveet lutiksen ollessa 14-päiväinen. Toisaalta mietiskelin jo sitä että mitä jos menkat jää kokonaan tulematta ja saa siirtää noita ultria ja kaikkia!

Nyt näyttäis siltä että sumutehoito on sanottu aloitettavaksi 14-20.3, mutta kp23 mulla on vasta 23.pvä. Pitääköhän mun nyt sitten soittaa kuitenkin ja siirtää kaikki ajat? Oottelen nyt tämän kierron loppuun, jos sattuu vielä lisää siirtymään.

Niin ja tosiaan kävin yksityisellä tsekkaamassa miten clomit toimii ja s-prog oli 19.3. Lekuri nosti annostusta kahteen tablettiin, eli yritetään nyt vielä vimppa semiluomukierto kaikin keinoin... :) Kivaa taas olla pönttö sekaisin, oon jo yhdestä tabletistakin ollut niin hiton masentunut ja alakuloinen.
 
Nyt näyttäis siltä että sumutehoito on sanottu aloitettavaksi 14-20.3, mutta kp23 mulla on vasta 23.pvä. Pitääköhän mun nyt sitten soittaa kuitenkin ja siirtää kaikki ajat? Oottelen nyt tämän kierron loppuun, jos sattuu vielä lisää siirtymään.
Odottele tosiaan ne viimeiset menkat ennen sumujen aloitusta ja sitten soitat ja siirrät aikoja, jos eivät osu kohdalleen.
 
kylläpä aika kuluu suhteellisen hitaasti.. sumuttelut alkaa 14-20.4 välisenä aikana..
mietin tässä vielä että soitanko oysiin ja pyydän uudet reseptit että saan tuon 600IU puregonin käytettyä jääkaapista. lääke vaihtui suprecurista ja puregonista, gonal-f:n ja synarelaan..
 
Sumutuskierto lähti käyntiin muutamia päiviä sitten, ja varsinainen aloitus menikin 2 päivää tosiaan niistä Oulun suunnitelmista eteenpäin. Soitin sinne ja täti meinas ettei vaikuta aikatauluihin vaikka kp23 onkin 2 päivää sen aikahaarukan jälkeen.

Toissapäivänä kävin varaamassa lääkkeet ja tänään pitäis hakea. Ärsyttää kun tämän tuppukylän apteekista ei saa sitä vähennystä samantien! Se pitää hakea Kelasta jälkikäteen. Vähän kyllä ärsyttää... sitten se apteekkari oli melkein ihmeissään että kun kysyin saisko tilisiirtona että maksais kotona nettipankissa sitten sen, kun ei mulla käyttötilillä oo tonnia ylimääräistä enkä sieltä tililtä saa kortilla ostettua.

Mites muut, onko täällä vaan onlyer ja meikäläinen joilla on seuraavaksi hoidot ajankohtaisia?
 
Hei Onlyer ja Nellikaneli! Meikäläisellä on hoidot ehkä kesäkuun alussa tai elokuussa. Riippuu siitä, saadaanko aikoja, kun ivf-hoitosuunnitelmat olivat päin honkia, koska kk-kierto on lyhentynyt entisestä n. 5 päivää.
Jotenkin on vaan usko pois koko touhusta, meillä kun yritystä jo 2003 alkaen. Netissäkin pyörinyt näissä aiheissa jo tuon ajan, joten väsymystä on. Teille toivon onnea hoitoihin !
 
TexWiller
Heips taas! Ilmoittelin jo aikaisemmin itsestäni tällä ketjulla. Eli meillä lapsettomuuden syy näyttäisi olevan miehen huonot simpat ja erittäin korkea vasta-ainepitoisuus. Meillä on OYS:iin ensikäynti toukokuun alussa, mutta olemme jo käyneet siemennesteanalyysissä, verikokeissa ja aukiolotutkimuksessa Väestöliitossa, että eteneminen OYS:n hoidoissa olisi nopeampaa. Luultavasti hoitona olisi ICSI, ainakin Väestöliiton lääkäreiden mukaan. Saa nyt nähdä, mitä Oys:ssa sanovat. Ensikäynti Oys:ssa vähän jännittää, mitä siellä tehdään/tutkitaan? :)
 
TexWiller ei kai siellä mitään muuta tutkita, kai, ei ainakaan minun kohdalla, hoitoihin vain:)

ON: kp 23 aloitin synarela sumuttelut, nyt on kp31(eipä ole ennen näin pitkää kiertoa ollut). Näköjään synarela vaikuttaa tuohonkin, itse tykkäsin suprecurista enemmän kun se ei aiheuttanu mulla kuin kuumia aaltoja mut tämä synarela ja basedowin tauti yhdistettynä ei ole niin mukava, silmät kuivuu ennätys nopeasti ja se on v**tumaista koska yöllä rupeaa silmät vuotaan eikä saa sen takia nukuttua.
ja nyt tosiaan kuukautisetkin myöhässä. prkl.
pitäis varmaan huomenna tai sit maanantaina soittaa varalta hoitajalle ja kysyä mitäs nyt kun keskiviikkona eka ultra. tietty toivon että täti tulee ja pikasesti kylään. onhan noita menkka kipuja ollut melkein joka päivä mutta ei siltikään mitään tapahdu:( argh...
 
onlyer, just tota mäkin pelkään että ne jää sitten tulematta! Mulla kp27 ja kp30 pitäs alkaa menkat. Toivottavasti sulla ne nyt tajuis alkaa tulee nopee ettei kaikki ajat vaihdu!

) . ( Mä tosiaan tajusin että se eka ultrahan pitäs olla sillon, kun on menkat! Eka ultra on keskiviikkona ja oon jo vähä panikoinut sitä, että mitä sieltä löytyy. Mutta ei se auta panikoida, se selviää sitten.
Suprecur maistuu ihan vehkeeltä ja eilisestä asti on aivan hulluna väsyttänyt. Onkohan toi väsymys joku ton busereliinin sivuoire?
 
NellikaneliSaattaahan se olla. Tais se muakin väsyttää mutta ei mitenkään hirveästi. Viime marraskuussa sitä viimeks käytin ja siihen aikaan vuodesta väsytti kyllä muutenkin..
Meillä on siis samana päivänä ekat ultrat:) taitaa olla niin ettei auta panikoida, tosin helpompi sanoa kuin toteuttaa:)
 
TexWiller
Nyt on käyty OYS:n ensikäynti! Koska tutkimukset oli jo tehty, saatiin suoraan lähete ICSI:in. Meinasivat, että syksyllä alkaisi hoidot. Voi että jännittää ja pelottaa samaan aikaan! Harmittaa, kun en tullut kysyneeksi, mitä tarkoittavat "syksyllä", eli onko syyskuu, lokakuu vai meneeko marraskuulle.. No, kylläpä se tieto tulee sitten postissa. :) Hyvillä mielin kuitenkin olen, kun kerrankin on jokin suunta saatu tälle prosessille!
 
TexWiller
Onlyer kiitos vastauksestasi! Teillä meni siis 5 kuukautta päästä icsiin. Jos nyt on sama jonotustilanne, olisi meidän icsimme siis lokakuussa! Kuinka pian teille tuli oyssista tieto icsin ajankohdasta? Meille lupailivat, että ennen kesätaukoa ilmoittavat. Siihenkin vain on vielä reilusti yli kuukausi, ja tämä kärsimätön ihminen haluaisi aina tietää kaiken heti :D monesko icsi teillä on nyt tulossa?
Onneksi kesä tosiaan menee pian ohi! Lupasimme mieheni kanssa toisillemme, että nautimme tästä kesästä sillä asenteella, että se on viimeinen "lapseton" kesämme! Toiveet syksyn hoidon suhteen ovat korkealla, vaikka välillä pelko kaivaa mieltä. Ehkä kesä ja aurinko pitävät mielen korkealla! :) Pieni reissukin olisi kesän aikana paikallaan.
 
TexWiller
Tuli mieleen, että kuinka moni palstalaisista on varsinaisia oululaisia ja kuinka moni kulkee jostain muualta? Itselleni oyssin käynnit tulevat olemaan melko helppoja, koska asun itsekin oulussa. Miten "pitkänmatkalaiset" olette kokeneet oulussa ravaamisen (käyntejähän tulee useita) ja töistä poissaolemisen?
 
joulukuussa soitin ja laput tuli helmikuussa. Toinen icsi ja kulen 170km päästä oulussa(oulun läänen eteläisessä), kun asuu keskellä ei mitään niin pakko ajella autolla:) eniten tympäsee kun joutuu herämään niin aikasein että kerkee hyvissä ajoin oysiin. mutta mukavahan se on aina välillä päästä ouluun kierteleen kauppoja:)

maanantaina punktio, lääkäri pelkää mun kohdalla hyperiä ja peloittelikin jo ettei välttämättä tässä kierossa tehä siirtoja... voi paska. täytyy vaan toivoa parasta..
 

Yhteistyössä