* OYS 2011 hoidot *

tänään LH-huippu, testasin ensin precheckillä ja sitten vielä varmistus digillä :) huomenna siis dpo 1 vanhan kaavan mukaan. Mulla siis luteaalivaihe aina sen 14 vrk.

tehostettu on inssin vaikutuksia joka päivä.. mä oon spermaa täynnä :D

Aloittelija78
tsemppiä pistämisiin!!
 
TexWiller-> ilmeisesti uutta ketjua ei ole perustettu joten jatketaan täällä :)

Voihan migreeni :( siitä ollaan täällä kärsitty nyt reilu viikko, lääkärin mielestä se ilmeisesti johtuu tuosta suprecurista. No toivottavasti ens viikolla alkais jo ultrassa näkyä paljon ja isoja munasoluja niin olisi tämä kaikki lääkkeiden sumuttelu/pistely vaivan arvoista. Ja toivon myös että punktioon päästäisiin seuraavalla viikolla. Siitä eteenpäin en uskalla vielä edes ajatella. Alamaha ainakin on ollut kipeänä joka kuulemani mukaan on hyvä merkki siitä että jotakin munasarjoissa tapahtuu.Nyt vain odotellaan tiistaita ja seurantaultraa.
LadyBlue: milloin sulla testauspäivä?

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
TexWiller
Okei! :) Täällä olisi siis uusi OYS:iin tutkimuksiin/hoitoon menijä! Mies kävi Väestöliitolla siemennesteanalyysissä, ja tulos oli aika masenatava: määrä vain 10 milj./ml, 1% normaalimuotoisia, 6% eteenpäin liikkuvia ja MAR-testissä 100% :( Vielä pitää tutkia, onko minussakin jotain vialla. Mutta siis ainakin nuo miehen simpat on ainakin yksi vaikuttava tekijä siihen, ettei lasta ole kuulunut.. :(
 
Heips, minä muutamia päiviä sitten tein uuden pinon tälle vuodelle, mut ei ottanut tuulta purjeisiin vaan jutustelu jatkui täällä vanhassa pinossa ja "uusi pino" vaipui seuraaville sivuille. :)

Tervetuloa uusille! Tex Willer, harmillinen juttu nuo sun miehen smpat, mut hyvähän se on että asia on nyt tiedossa ja vaikka odottavan aika on pitkä.. etenkin odotusta odottavan, niin nykyaikana saadaan ihmeitä aikaan ja siihen meidän ite kunkin on hyvä uskoa ja turvata.

Mulla on nyt viiden päivä Synarelaa takana ja alkuun oli ihan kaameaa turvotusta ja mieli on tosi tiukilla. Tänään olen äyskinyt ja tiuskinut niin turhista et ihan hävettää. Toki alkoi tänään vielä menkatkin niin sehän ei ainakaan tilannetta paranna.:ashamed: Mut jospa lopputulos olis tämän kärsimyksen arvoista. Meillä siis 1.IVF ja punktio suunnitteilla viikolle kuusi. :)
 
Texwiller, meillä miehellä ei ole siemennesteessä ollenkaan siittiöitä. Ensin tehtiin Oysissa kivesbiopsia josta saaliina muutamia liikkumattomia siittiöitä ja yksi liikkuva. Tämän jälkeen lääkäri ehdotti leikkausta joka voitiin tehdä Turussa. Suomessa ei ole ku yksi lääkäri joka tekee näitä. Siellä siis miehen kives leikattiin nukutuksessa auki ja sieltä löytyi hyviä siittiöitä paljon. Sitten minulla alkoi hoidot jotta voitiin tehdä ICSi. Ensimmäisestä hoidosta lähti meidän pieni alulle :heart:Nyt mennään 11+5 ja viime viikolla ultrassa kaikki oli juuri niinku pitääkin. Toivotaan vain et kaikki menee hyvin.
 
Hensku, aikamoinen diagnoosi ja ihan mahtava lopputulos! Kyl tämä nykyinen lääketiede on mahtava. :heart: Tuollaiset tarinat valaa uskoa siihen että nämä hoidot ovat vaivansa väärti.

Mulla on pinna kireällä. Edelleen. Tuntuu ettei esikonkaan normikiukutteluja millään jaksais. Taas kerran kymmenen pistettä ja papukaijamerkki mun miehelle, ottanut nyt vähän vetovastuuta nukuttamisista yms. Hänen tapansa jakaa tätä hommaa. Reilu viikko vielä eka ultraan ja voi venäjä kun jo nyt jännää et mitä tuleman pitää. Mua arveluttaa nuo sumutkin, välillä tuntuu et sitä mönjää on kurkku, nenä ja pian kai korvatkin täynnä, välillä taas tuntuu et menikö sinne nenään mitään. Epäusko hiipii siis niskaan.. ja turvotus joka puolelle kroppaa. :x
 
LadyBlue-> mielettömästi onnea plussasta!!! :kiss: onpa hienoa kuulla tällaisia uutisia :heart: toivon sinulle paljon tarratassuja!

Viimeinen kontrolliultra oli perjantaina ja siellähän niitä möllötti useita (n.20kpl) munasoluja (n.15mm) odottamassa keskiviikkoista punktiota. Huomenna pregnyl ja sitten jännätään keskiviikon saalista. Kaiken tämän lääkkeistä aiheutuneen pahan olon lisäksi iski vielä eilen oksennustauti! siinäpä se menikin koko päivä oksentaessa ja nyt on aika pieksetty olo : /
Mutta positiivisella mielellä kuitenkin mennään kohti punktiota =)
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
Aloittelija78 kuulostaa hyvältä saaliilta.. toivottavasti saat useita laatuyksilöitä ja kaikki hedelmöityvät :)

Polille soitettu ja varhaisultra 10.2 :) siihen asti jännäillään taas.. jospa se nyt vihdoin ja viimein onnistuisi tämä raskaus!

muoks: aloittelija kerro sitten miten punktio meni...
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!

Eilen kävin punktiossa ja onpa taas yksi jännitettävä asia vähemmän :) Kyllä oli nopea ja kivuton toimenpide!! Sain niin hyvät tropit ettei tuntunut kuin pienet pistot silloin kun neula läpäisi kohdunseinämän. Voin sanoa että hammaslääkärikin on pahempi paikka. Turvotus jäi sinne oysiin eikä kipua ole ollut ollenkaan (eikä vuotoa) Koko päivän olen nyt jännännyt että tuleeko labrasta soittoa mutta kohta voin kait jo huokaista helpotuksesta kun kello lähenee neljää?? Saldo: 13 munasolua. Siirto siis huomenna. Sitten alkaa piinapäivät :)
LadyBlue onko sinulla ollut minkäänlaisia raskausoireita?
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
Onpa mukavia uutisia aloittelija ja kuulostaa oikein hyvältä näin punktiota jännittävän korviin. Mulla punktio edessä todennäköisesti tiistaina. Edellisessä ultrassa näkyi yhteenä 14 tasakokoista follia ja huomenna viimeinen ultra sitten.

Onko Oulussa tapana niin, että soittavat, jos jotain häikkää on hedelmöittymisessä? Saitko suoraan siirtopäivän vai milloin se selviää? Onko sulla suoraan sairauslomaa 3 päivää vai ensin punktiopäivä ja seuraava päivä sekä myöhemmin siirtopäivä, jos tulee pidempi viljely?

Pidän sulle kovasti peukkuja!
 
Aloittelija kuulostaa hienolta,nyt paljon onnea siirtoon.

onhan mulla oireita, väsymys, tissit tosi tosi kipeät, alamasu turvoksissa ja yölliset pissareissut.. Olen tehnyt precheckin halpistestin eilen tunnun rakossa olleesta pisusta ja tumma viiva tuli.. :) kyllä tässä raskaana ollaan, ainakin vielä. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu mutta toivotaan parasta..!
 
Heipä hei! Kyytiläinen on nyt mukana ja alkaa piinapäivät. 13 munasolusta 10 oli hedelmöittynyt ja jakautuneet normaalisti. 2 TOP luokkaista. Niistä top-yksilöistä toinen siirrettiin ja loput meni pakkaseen. Toimenpide oli nopea ja kivuton.

Joku_raja-> minulla oli punktio keskiviikkona ja silloin sain siirtoajan.Sairaslomaa sain ke-pe. Älä jännitä punktiota, hoitajat antavat hyvät tropit ja muutenkin homma on nopeasti ohi. Silloin keskiviikkona kun kyselin että ilmoittelevatko jos jotain häikkää niin olisivat soittaneet torstaina jos siirto ei jostain syystä olisi onnistunut. Oysissa on kyllä niin ihanat IVF hoitajat ja lääkärit että tulee tunne että potilaasta välitetään ihan oikeasti! Hyvää viikonloppua teille kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
Aloittelija täältä lähtee pikatoimituksena laatikollinen tarrasukkia pienelle.. ihanaa että olit saanut niin hyvin hedelmöitymään ja kaikki meni muutenkin todella hienosti. Toivottavasti saat sen nyytterön nytten.

Ja täytyy kompata että oys:n IVF hoitajat on aivan ihania. Nytkin kun soitin plussa tuloksen niin hoitaja sano että se niin piti peukkuja mulle inssin jälkeen. Sama vastaaja kuin inssissä oli, sellainen vaaleatukkainen vanhempi nainen :) ja se tummatukkainen vasta ihana onkin, lohdutti mua kun sain sen keskenmenon. Ne naiset on kyllä rautaisia ammattilaisia :)
 
Tsemppiä piinailuun! Kyllä se punktio vaan kovasti jännittää, vaikka sitä yrittäisi kuinka järkeillä. Mulla on taustalla vielä tuo endometrioosi eli perusultrakin käy kipeää. Puhelimitse mulla on kokemusta muutamasta eri hoitajasta, joista yksi oli todella tympeä, mutta muut ihan kivoja.

Meillä siirtyikin punktioaika jo maanantaille. Toivottavasti tulee yhtä hyvä tulos kuin Aloittelijalla. Tällä hetkellä näkyi 16 kohtuullisen tasakokoista follia ja lisäksi joitain pieniä. Voi olla, että noista 16:stakin osa jää vielä epäkypsiksi.
 
Heipä hei!

Torstaina postista tulla tupsahti Oys:ista uusi aika ICSI:hin. Nyt pitää vaan odottaa, eniten tympäsee se että edellisessä hoidossa oli puregon käytössä ja silloin ostin kummatkin(900 IU ja 300IU) joista jäi 300IU kokonaan käyttämättä, ehkä sen olis saanut jopa palautettua apteekkiin mutta paketti on aukaistu ja puregon kynän laatikossa.. Nyt on määrätty Gonal-F:ää, pitää ilmeiseti tällä kertaa käydä vähän varovaisemmin ostamassa, ettei osta etukäteen kaikkea.
 
Täällä yksi joka odottelee aikaa ensimmäiseen IVF:n OYS:iin. Endodiagnoosi tuli 10/11 kuin salama kirkkaalta taivaalta ja ilmeisesti on sitten sen verran pahana että lähti suoraan lähete hoitoihin.

Osaatteko te sanoa, että kuinkahan kauan meillä nyt menee sinne esikäyntiin aikaa kun lappuset tuli nyt tammikuun alussa?

Ja mietin tuossa, että kannattaisko sinne rimpautella ja vähän kysellä että mikä on aikataulu?
Oisko kellään sitä numeroa IVF-hoitajalle muutes? Mä en tietty hokannut ottaa sitä ylös, kun se numero oli siinä palautettavassa lapussa :(
 
Kiitos! Sainkin eilen metsästettyä numeron mutta puhelinaika olikin tänään 9-10.

Sain langan toiseen päähän hoitajan kiinni. Sanoi että nyt jaetaan aikoja huhti-toukokuulle eikä meille ole vielä annettu aikaa. Kun kerroin että miehen simppanäytteen vastaukset hukkui kahdeksi kuukaudeksi johonkin niin hoitaja sanoi että se katsoo mitä vois tilanteelle tehdä. Eli toivon mukaan päästäisiin hoitoihin huhtikuussa niiinkuin "kuuluiskin".
 
Iltaa! ja tervetuloa NelliKaneli :wave:

Täällä piinapäivät jatkuu en osaa edes laskea monesko pp nyt menollansa kun perjantaina oli se siirto, onko se siis pp 5?? Mitään oireita ei ole paitsi rinnat kipeänä ja välillä vihloo mahaa.

Hei mitenkäs sinulla Joku_raja meni maanantaina punktio? Saitteko hyvän saaliin? kuka sinulla oli lääkärinä? Ilkkako?
Olitko kovasti kipeä toimenpiteen aikana/jälkeen? Onko sinulla huomenna siirto? Sori tämä kysymyksien tulva :snotty:

Minäpäs jatkan piinailua, ensi viikon perjantaina ois testipäivä :O jännittää!!
 
Hei mitenkäs sinulla Joku_raja meni maanantaina punktio? Saitteko hyvän saaliin? kuka sinulla oli lääkärinä? Ilkkako?
Olitko kovasti kipeä toimenpiteen aikana/jälkeen? Onko sinulla huomenna siirto? Sori tämä kysymyksien tulva :snotty:
Jotenkin en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lueskellut olenkin. Punktio meni todella hyvin ja oli erinomaisen positiivinen kokemus. Edelleenkin ihmettelen sitä. 13 munasolua saatiin eikä ole tänään mitään kuulunut, joten ehkäpä huomenna päästään siirtoon. Toki hieman suuruudenhulluus iski, että olisi voinut suurempikin saalis olla. Lääkäri oli nainen ja sukunimi kaksiosainen, todella mukava oli. En ollut kipeä toimenpiteen aikana ollenkaan, pari kertaa nipisti. Kotimatkalla auton tärinä alkoi hieman häiritä, mutta otin vielä kotona kipulääkettä, niin hyvin pärjäsin. Tänään ei ole ollut kuin pientä kipua silloin tällöin, lääkkeitä ei ole tarvinnut ottaa. Turvotusta ei oikeastaan ole. Aivan uskomatonta, että tämä on voinut mennä näin helposti, siis koko hoito! Toivottavasti siirtoon päästään huomenna, kuullaan hyviä uutisia muista soluista ja siirtokin sujuisi näin hyvin.

Jotenkin tuntuu, ettei mahdollinen negatiivinen testikään ajatuksena enää tunnu niin hirveän pahalta, kun kaikkinensa tämä on ollut niin positiivinen kokemus. Toki pettynyt olen, jos kovin montaa hedelmöittynyttä/jakaantunutta ei ole.

Onnea piinailuun! Mä laskisin, että sulla on tänään pp4 (eli siirtopäivä olisi pp0), mutta en kyllä satavarma noista ole.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Muistakaapas katsoa huomenna TV1 alkaen kello 21:30 dokumenttielokuva hiljaa toivotut. Luo uskoa näihin hoitoihin. Itse kävin ko.dokkarin katsomassa Oulussa ja oli kyllä koskettavasti kerrottu lapsettomuushoidoista. Suosittelen katsomaan.

Täällä pp 9 ja alamahaa vihloo välillä kovastikkin :eek:
 
Mulla vasta pp4 ja lieviä menkkakipuja ollut jo muutaman päivän aaltoilevasti. Erityisesti vessassa käynnin jälkeen tuntuvat enemmän. Oli jotenkin niin positiivinen tunne tästä siirrosta, mutta en tiedä. Niin tutulta tuntuu tämä.
 

Yhteistyössä