* OYS 2011 hoidot *

joku_raja, älä vielä menetä toivoasi. Mulla oli myös voimakkaita menkkakipuja melko pian siirron jälkeen ja olin varma, että menkathan ne alkaa. Tänään tein vikan testin ja positiivinen se on. Pakko uskoa :) Menkkamaiset kivut jatkuu edelleen, mutta kuuluu kai asiaan. :)
 
joku_raja, älä vielä menetä toivoasi. Mulla oli myös voimakkaita menkkakipuja melko pian siirron jälkeen ja olin varma, että menkathan ne alkaa. Tänään tein vikan testin ja positiivinen se on. Pakko uskoa :) Menkkamaiset kivut jatkuu edelleen, mutta kuuluu kai asiaan. :)
Kiitoksia kannustuksesta, valoa. Kyllähän sen tämän palstan lukemisen jälkeen tietää, että menkkakivut voivat kertoa kummastakin lopputuloksesta. Mutta on niin vaikea uskoa siihen plussaan, kun ei ole oikeasti sitä koskaan kokenut. Edes haaleaa. Mutta tämä on tällaista vuoristorataa: välillä usko on mennyt ja välillä on aivan varma, että nyt tärppää. Tietääkseni emme kuitenkaan ole vielä koskaan näin lähellä tärppiä päässeet, että hedelmöittynyt alkio on kohdussa asti, joten se kyllä luo toivoa.
 
Täällä sitä ihemetellään, meneillään pp 10 ja päivällä töissä tuli hieman veren sekaista vuotoa :'( näinkö tämä sitten menikin? Varasin kuitenkin labra ajan loppuviikolle, saavat katsoa verestä hcg arvon että onko koholla vai ei. Testipäivähän olisi perjantaina. Mieli on maassa mutta kuitenkin yritän vielä pitää pientä kipinää siitä että josko tämä olisi kuitenkin vain normaalia ja plussa tulisi testiin. Epäilen kuitenkin suuresti. Yöllä heräsin vahvaan tunteeseen että en ole raskaana :( No lohduttaudun sillä että jos nyt ei tärpännyt niin onneksi huuruneniä on pakkasessa uutta yritystä varten.

Ja onnea sinulle valoa plussasta :heart:
 
Mitäs sinulle aloittelija78 kuuluu? Lisääntyikö vuoto?

Mulla on rintojen kipu hävinnyt lähes kokonaan ja kyllähän me kaikki tiedetään, mitä se yleensä tarkoittaa: täti on tulossa. Mulla tulee luonnollinen kierto täyteen nyt viikonloppuna, joten saa nähdä. Ei ole oikein toiveet korkealla, kun on pms-oireitakin ilmassa, mutta yritän vielä jaksaa uskoa.
 
Moi!

Kyllähän se vuoto siitä alkoi ja oikein kunnolla tuleekin :'( eli puihin meni eka tuoresiirto. Nyt odotellaan sitten olikohan se niin että kahdet menkat ja sitten PAS. Huomenna olisi ollut virallinen testipäivä, ei tarvii kyllä testiä tehdä. No nyt odotellaan kevättä ja uutta siirtoa, onneksi jäi niitä huuruneniä sinne pakastimeen.
Miten sinulla Joku_Raja ois testipäivä? Minä tiesin jo viime viikonloppuna etten ole raskaana, tuli vain semmoinen tosi outo tunne
 
Pahoittelut sulle, varmasti tuntuu pahalta. Kyllä näihin hoitoihin vain toiveita lataa.

Mulle sanottiin viralliseksi testipäiväksi kaksi viikkoa ja kaksi päivää siirrosta eli ensi viikon perjantai. En kyllä usko, että maltan niin kauan odotella. Mulle tuli muutama päivä sitten sellainen tunne, että ei kiinnittynyt, ja pelkään tunteen olevan totta.
 
aloittelija olen pahoillani puolestasi. Ensi kerralla sitten.. Joohan!! voimia paljon!



Tässä uutisia ultrasta: ultrassa näkyi vahva syke ja alkio, joka kooltaan vastasi rv 6 +4 eli siis juuri oikean kokoinen. Lisäksi hirveä keltarauhanen oikealla 6 x 4cm, että ei ole mulla ainakaan keltarauhasen toiminnassa ongelmia. Istukka myös kaunis ja oikeassa paikassa oli alkio.

Laskettu aika 29.9

Kiitos kaikille vertaistuesta, minä jätän palstailun nyt ja toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti. Toivon, että te kaikki saatte oman nyytin pian!
 
  • Tykkää
Reactions: valoa
Onnea LadyBlue! :)

Mulle tuli tänään postia OYS:sta, 14.4 alkaa nyt sumuttelu sitten ja punktio+siirto olis viikolla 20. Jännittää! Näköjään soitto hoitajalle auttoi kiirehtimään meidän tapausta, onneks soitin...

Nimittäin kävin tänään yksityisellä gynellä ihan vaan kun halusin tietää miten clomit toimii (täällä ei tehdä seurantaultria) ja gyne löysi 3cm kokoisen kystan, taas!! Kävin siis tähystyksessä 3kk sitten jolloin poistettiin 6cm kokoinen kysta. Nyt tämä gyne vilautti uuden tähystyksen mahdollisuutta koska OYS:ssa kuulemma ei tehdä siirtoja jos on pienikin kysta?! :( Tämä tarkoittaa sitä, että joutuisin taas jonon hännille, ja taas odotellessa ehtis tulla uusi kysta.

Onko kellään kystia mutta silti päässyt hoitoihin?
 
Heippa kaikille! Täällä uusi lapsettomuudesta kärsivä vauvakuumeilija :wave: Saanen liittyä joukkoonne?

Terveyskeskuksesta on saatu lähete Oyssiin laspettomuusklinikalle tutkimuksiin. Ensimmäinen aika Oyssiin olisi huhtikuun alussa. Pelottaa, ahdistaa, mutta silti jotain valoa se tuo tähän synkkään tunneliin.

Vähän lisäinfoa minusta.. Eli täysin epäsäännölliset kuukautiset, pahimmillaan kierto on venynyt yli kp120->. Aivan kamalaa. Nyt käytössä Terolutit jotka tasaavat kiertoa. Minulla on kuitenkin ylipainoa, josta haluaisin päästä eroon. Tiedättekö te tyttäret paljonko Oyssissa on BMI raja hoitoihin vai onko sitä? Jos olisi olemassa jokin raja, se tsemppaisi minua aivan älyttömästi ottamaan itseäni niskasta kiinni. Ensimmäiseen käyntiin on kuitenkin vielä 2 kuukautta aikaa.

Sitten toinen kysymys; haittaako jos ensimmäiselle käynnille menee yksin ilman puolisoa?

Olen aivan hukassa ja kaipaan lisätietoa näistä hoidoista/tutkimuksista!
 
Hei Justiina. Juuri juttelin lääkärin kanssa ylipainostani ja hän sanoi, ettei tämä BMI 26-27 haittaa. En ole kuullut BMI-rajoista kyllä sen enempää, minua ei ole niillä peloteltu.
Minulla pas-siirto ensi viikolla, jos alkiot selviävät pakkasesta. Sen jälkeen alkaakin puolen vuoden jono viimeiseen ivf:ään, ellei nyt onnistuta. Olisi ihanaa, jos tämä olisi meidän viimeinen hoito. Ei millään jaksaisi enää näitä :(
 
Justiina, Me ollaan julkisella hoidossa ja meiltä evättiin hoitoon pääsy mun ylipainon takia. Mun pitää laihtua 93kg, jolloin BMI on 31,8. Tuo 31,8 oli oikeasti ensin 31,5 tai paino 92kg, mutta toisella vastaanotolla oli mukavampi ihanampi lääkäri, joka taipui 93kg.
Tässä nämä lukemat jotka minulle on kerrottu :)
Jos sinun tarvitsee pudottaa painoa, tervetuloa tuohon toiseen ketjuun,
"Ketään joiden tarvitsee pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoihin"
Meitä on siellä muutama ja pidämme taulukkoa edistyksestämme.
 
Heippa justiina!

Mulle sanottiin polilta, että puoliso ehdottomasti mukaan, koska hoito suunnitellaan yhdessä ja puolison pitää kans kirjoittaa ne suostumukset yms. ja sitten otetaan ne verikokeet hepatiitin ja hiv:n varalta. Meillä olisi pitänyt siirtää aikaa, jos mies ei olisi päässyt.

Mun kaveri ei päässyt hoitoihin, koska sillä on BMI 35
 
Olettepas ihania kun vastasitte minulle näinkin nopeaa!

Arvasin ja tiesin, että painostani tulee ongelmia. Minun pitäisi laihduttaa ainakin -10kg että ottaisivat minut tosissaan siellä vastaanotolla. Voi että!!! Kyllä ottaa päähän. No ei auta muu kun ryhdistäytyä. Olen saanut välillä painoa pois paljonkin, mutta kaikki tulee aina takaisin. Mun pitäis saada joku tsemppilaihduttaja mun kanssa kuntoilemaan. Itseasiassa olen tälläkin hetkellä mukana eräässä painonpudotusohjelmassa joka maksaa omaisuuden. Eikä sekään toimi :/ TanZZZku kiitos kutsusta!

Mun mies on menossa simppatesteihin ennen ensimmäistä poli-kertaa. Pitää olla kuulemma tulokset mukana jo ensimmäisellä hoitokerralla. Onko teillä kenelläkään kokemusta, että alkaako lääkärit määräämään edes mitään lääkitystä jos on ylipainoa? Esim. Terojen kaveriksi clomifenit? Vai pitääkö mun olla normaalipainoinen ennenkuin kuin lasta saadaan alkaa edes haaveilemaan? En ole vielä itse valmis menemään mihinkään järeämpiin hoitoihin. Ajattelinkin aloittaa tämän prosessin hieman varovaisemmin: painoa alas, tupakka pois, lääkkeitä kierron ja ovulaation tukemiseksi.. Ehkä sitten joskus mahdollisesti nuihin isompiin hoitoihin. Valitettavasti pelkään vaan että minulla ei pää kestä vielä kaikkea sitä jännitystä ja pettymyksiä mitä nuihin järeämpiin hoitoihin kuuluu. Tai yleensäkään tähän lapsettomuuteen. Itkun sekaisin tuntemuksin tätäkin viestiä juuri kirjoitan. Ehkä tämä on mulle just se oikea paikka jakaa tuntemuksia tästä lapsettomuudesta. Vertaistukiryhmä <3
 
Justiina älä vaivu synkkyyteen!!!
Tarkennan hieman, eli meiltä evättiin IVF-hoitoon pääsy tämän mun painon takia!!

Minulle ainakin määräsivät clomeja ja yx inssikin tehtiin. Tarkoitus oli tehdä vielä kax mut kerran ei ollu vastetta ja kerran ovis osu vkolopulle.

Ja sit päädyimmekin IVF-hoitojonoon ja siel vastaanotol sit eväsivät sen...

Oletko kokeillut kiloklubia?? Se on netissä ja on maksuton. Käy tsekkaa se, itse käytän sitä ja olen kokenut että toimii :)
 
Hei! Ensinnäkin onnea kaikille hoitoihin! Voisko joku laittaa mulle tämänhetkiset puhelinnumerot ja soittoajat ivf-hoitajille oyssiin? Omat ei taida enää pitää paikkaansa ja oyssin sivuilta en niitä löytänyt.. Kiire! Ja olihan se niin, et kun kierto alkaa, niin eka soitetaan ivf-polille, josta ne kertoo mihin ultra varatan? Pitkä se on muisti :) Ja passiin siis menossa..
 
Hei Plasebo. Numerot löytyy onlyerilta edelliseltä sivulta. Jälkimmäinen on se ivf-hoitajan numero..
ma-ti klo 9-10, ke klo 9-9.30, ma-to klo 14-15, pe klo 13-13.30
Migreeni vaivaa nyt kovasti tän hormonikierron aikana. En uskaltanut ottaa töissä buranaa, vaan sinnittelin kotiin panacodille. Estrogeenitason nousu aiheuttaa näemmä meikäläiselle päänsärkyä.. Harmi vaan kun siirtopäivälle sattui niin paljon töitä ensi viikolle. Toivottavasti stressi ei haittaa alkion kiinnittymistä..
 
Hei!

Osaako joku sanoa kuinka pian OYS:ssa voidaan tehdä PAS IVF:n tuoresiirron jälkeen? Plussatestin tein 2.2 1.IVF:n jälkeen. 16.2 (rv 6+4) oli varhaisultra, ja yllätys oli melkoinen kun lääkäri ei löytänytkään alkiota kohdusta. Ihan varmuudella ei osannut sanoa, että onko mennyt kesken, tuulimuna vai kohdunulkoinen. Ei kuulemma löytänyt kunnolla "mitään". Huomenna on vielä kontrolliultra ja hcg:n mittaus, mutta melko toivoton olo on. Lääkäri oli ainakin sitä mieltä, että tämä oli tässä. Kuinka aikaisin teille jo plussanneille, on tehty varhaisultra?
 
Plää.. alkiot kuolivat sulatuksessa.. meidän viimeinen ivf siirtyy nyt sitten syksylle..:(
Ivf-hoitaja oikein teroitti puhelimessa, että vain kolme hoitoa tulee heiltä..Niinkuin ei harmittaisi jo tarpeeksi tämä tilanne. Koko kahdesta ivf:stä ollaan päästy vain kolmeen siirtoon ja jos 3. ivf:ssä tulee 0-1 siirtoa, koko hoitorumba voi pahimmoillaan jäädä noin vähiin siirtoihin. :( Tämänkin tilanteen olisin tiennyt jo viime vuonna, jos olisin mennyt silloin pas-siirtoon..
Parempaa onnea teille muille!
 
valoa, kauheasti jaksamista! tollaisessa epätiedossa eläminen on varmasti niiin raskasta kun vaihtoehdot ovat vielä tollaset :(

Mansikkatyttö, voi ei! Ilmeisesti OYS:ssa ei sitten ole sitä kantaa, kun joissakin paikoissa tehdään neljäskin IVF jos kyseessä on nuorehko potilas? Tosi kurjaa :|



Mä kävin kontrolliultrassa uuden endometrioomaepäilyn takia eikä ainakaan dpo1 ollut vielä hävinnyt (gyne epäili oisko kuitenkin ovulaatiorakkula kyseessä). Huomenna sitten progesteronikokeeseen. Onneks mun oma-gyne oli kuitenkin sanonut, että tekevät OYS:ssa hoitoja vaikka oiski pieni kysta munasarjassa. Ehdin jo säikähtää että jättävät mut uuteen laparoskopiajonoon vaan.
Lisäks olivat miettineet josko alottaisin e-pillerit lääkehoitoon asti mutta meinasivat että mulla on kuitenkin "niin hyvät" mahdollisuudet endosta huolimatta spontaaniin raskauteen että haluavat että yritetään vielä tämä ja seuraava kierto. Tämä kiertohan nyt on jo pelattu tavallaan, nyt on dpo5. Epärealistiselta tosin tuntuis että tästä nyt yhtäkkiä luomuna pamahtais paksuksi kun oon ymmärtänyt että endon tilanne on aika vaikea.

6 viikkoa sumutusten aloitteluun!
 
Mansikkatyttö, voi ku ikäviä uutisia. Nyt peukut pystyy, että 3.IVF tepsii. Mä aina mietin, että miten ihmeessä sitä jaksaa aina vaan löytää uuden toivonkipinän seuraava yritystä varten. Meillä 1.IVF:n tuoresiirto takana ja siitä tuo keskenmeno. Nyt jo tuntuu, että saa taas kaivaa voimia seuraavaan yritykseen. Voimia!!

NelliKaneli, en nyt yhtäkkiä muista sun historiaa, mutta tuosta tekstistä päätellen ainakin endometrioosia on. Oletko sen vuoksi hoidoissa? Itsellä myös todettiin endometrioosi lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Alkaako sulla 1. hoito? Tsemppiä odotteluun! Tai toivotaan ihmettä, että raskaus alkais luomuna. :)

ON: Tänään oli kontrolliultra, eikä siellä enää mitään elämää näkyny. Kesken oli menny.. Hcg:kään ei ollu kohonnu yhtään viime torstaista. Nyt vaan täytyy alkaa suuntaamaan katseet tulevaan ja seuraavaan yritykseen. Aiemmin lääkärit on OYS:ssa sanonu, et yhdet tai jopa kahdet menkat pitää olla välissä ennen ensimmäistä PAS:ia. Tänään lääkäri sanoi, että se voidaan tehdä ensimmäiseen luonnolliseen kiertoon, kunhan tämä tyhjennysvuoto ensin alkas.. Onko muille tehty niin? Moneen kertaan kysyin, että onko se mahdollista, koska aiemmin on sanottu toisin. Nyt pelottaa, et jos lataa odotukset sen varaan ja sit sanotaankin, et ehei, soitteleppa kuukauden päästä.
 
Hei, Voinko liittyä seuraan? Me ollaan aloittelemassa hoitoja, ja kaikki on ihan uutta ja jännää. meidän tilanne on et minulla on edellisestä liitosta yksi lapsi, mutta nykyisen miehen kans ei ole onnistuttu saamaan yhteistä lasta ja hänellä ei ole omia lapsia.
Simppa testin tulos oli aika heikko ja siinä suositeltiin ICSI hoitoa. Tänään käytiin omalla paikka kunnalla ensi käynnillä jossa puhuttiin siten IVF hoidosta ja verikokeita määrättiin meille molemmille.
Osaako kukaan sanoa et minkälaiset jonot on OYS:siin tällä hetkellä?
 
HilleriHiiru, jonot on mun tietääkseni about suunnilleen sen puoli vuotta. Tällä hetkellä siellä jaetaan aikoja loppukesään. Tsemppiä odotteluun!

valoa, joo multa löydettiin ihan sattumalta endometriooma munasarjasta kun kävin gynellä kiertojen epäsäännöllisyyden takia. Siitä mentiinkin vauhdilla laparoskopiaan alle kuukaudessa ja samantien lähti lähete IVF-hoitoihin kun löytyi ilmeisesti aika vaikea endometrioosi :( Nyt on 3. kierto clomeja käytössä ja ilmeisesti uusi pieni kysta taas tullut.
Eli joo, 1. hoito alkaa nyt sitten ja toivon mukaan siirto tulee tapahtumaan viikolla 20. Kunhan vaan ois sitten jotain siirrettävää...
Tosi kurja tuo sun tilanne mutta ihana asenne! Ja hyvä homma että pääsette heti seuraavaan kiertoon, lueskelinkin siitä OYS:n oppaasta että kaksi kiertoa pitäis oottaa. Ärsyttävää se oottaminen varmastikin on...
 
Tervetuloa HilleriHiiru! Mä kans muistelen, että ovat puhuneet puolen vuoden jonoista. Tapauskohtaisesti myös vaihtelee. Me päästiin hoitoon reilun 3kk odottamisen jälkeen.

Nellikaneli
Toivotaan, että IVF tuottaa tulosta. Tää odottaminen on kyllä niin tympeetä. Me varattiin viikon hermoloma lämpimään huhtikuulle. On jotain mukavaakin odottamista, niin jospa aika menis hiukan nopeampaa. :)

Hei te kaikki PAS:in kokeneet. Miten OYS:ssa PAS tehdään luonnolliseen kiertoon? Miten se siis käytännössä tapahtuu. Kertokaa tietämättömälle. :) Kuinka monen päivän päästä ovulaatioplussasta siirto tehdään? Entä jos siirtopäivä sattuu viikonlopulle? Meneeko se kierto pieleen? Sinne on välillä vaikea saada yhteyttä. Pelottaa, et kaikki menee pieleen jos en saakaan ketään kiinni soittoajalla. Joskus on käynyt niinkin, että soittoajat on joltain päivältä peruttu koulutuksen vuoksi. Onko ne 2 IVF-hoitajien numeroa ainoastaan käytössä vai saako sinne yhteyden jotenkin muutenkin?? Paljonko pitää varata aikaa siirtopäivänä? En ole koskaan tikutellut ovulaatiota. Mistä mä osaan tulkita, et onko se riittävän vahva viiva? :) Kiitos jos joku osaa mua auttaa. :)
 
Mä sain ohjeet passista silloin punktiopäivänä. Etkö sinä saanut? Siinä oli aika tarkasti kuvattu koko prosessi. Suosittelevat oviksen tikuttamiseen Clearbluen digitaalista, koska siinä ei tarvitse arvioida viivojen vahvuutta.
 

Yhteistyössä