Ovuloimattomuus ja menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjh,oiy.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjh,oiy.

Vieras
Onko siis niin että jos kuukautisten väli on pitkä ja kuukautiset tosi niukat, voi tarkoittaa että ei ole ovulaatiota tapahtunut sillä kierrolla. Vai niin että jos kierto on lyhyt ja kuukautiset runsaat niin silloin ei ole välttämättä tapahtunut ovulaatiota? Kumpaakin olen lukenut tältä palstalta.

siis mistä oikeesti tietää ettei oo tullu ovista? ku mulla ihan normaalisti tuli menkat mut tosi niukat.. ja toooosi erilaaset mitä ennen.. ei ollenkaan sellaasia hyytymiä tai mitään!! Ö_ö

Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Tavallista runsaampi vuoto viittaa ovuloimattomuuteen.

Siis jos on normaalistikin tyyliin niagara, vai jollakin tietyllä kerralla vaan?
Mä olen ainakin ymmärtänyt, että jos menkkojen väli on todella pitkä, niin se viittaa ovuloimattomuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Tavallista runsaampi vuoto viittaa ovuloimattomuuteen.

Siis jos on normaalistikin tyyliin niagara, vai jollakin tietyllä kerralla vaan?
Mä olen ainakin ymmärtänyt, että jos menkkojen väli on todella pitkä, niin se viittaa ovuloimattomuuteen.

Siis mikä itelleen on tavallista, niin jos siitä runsaammat tulee, niin viittaa ovuloimattomuuteen. Liian lyhyt tai pitkä kierto myös voi olla merkki siitä.

Turha sitä on mistään vuodon määrästä spekuloida, eikä se vuodon määrä mitään tarkoita. Käy gynellä ultrassa kierron puolivälin jälkeen; siellä näkee onko ovista tapahtunut. Tai itse asiassa paras käydä kierron 12-14.päivä, niin näkee onko munikset kasvaneet ja onko ovis tulossa.

Mun kohdalla niukkuus yhdistettynä pitkiin, epäsäännöllisiin kiertoihin tarkoitti ovuloimattomuutta. Mutta se tapahtui pikkuhiljaa sillä tavoin, että kierrot piteni ja piteni ja vuoto niukkeni ja niukkeni. Lopulta vuoto tuli ehkä 3-4 kuukauden välein ja vaan tuhrutteli sellaista ruskeeta :x Eli mun kohdalla pitkään kestänyt ovuloimattomuus aiheutti sen, että kohdun limakalvo ei enää kasvanut ja koska se oli niin olemattoman ohut, ei voinut tulla kunnollista vuotoakaan.

Yhteistyössä