Ovulaatiotestit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Osaisikohan kukaan kertoa miten tarkkoja noi ovulaatiotesti liuskat on tosta ajankohdasta? Kun ohjeessa lukee, että paras testiaika on klo 10-20 välillä, että onko sillä suurtakin merkitystä, vaikka testin tekee jo 9 jälkeen?

Mietin vaan kun mulla on tänään kp 12, rintoja on kihelmöinyt jo jonkin aikaa, enempi vuodon loppupuolella ja sen jälkeen, että josko olisikin ollut varhainen ovis, joka aiheuttanut tämän...? Ainakin ennen esikoista juuri tuo rintojen aristus oli yksi oviksen oireista...
Mutta testit ovat antaneet vain haaleaa viivaa...

Mitäpä mieltä rakkaat mammat?

Tänään olikin ovistesti n. klo 10 tehtynä selvästi värikkäämpi... Ja rintoja alkoi aristaa samantien kun lähdin tästä liikenteeseen... Joten josko se ovis olisikin vasta tulossa.

Edelleen saa vastailla, jos joku tietää, miten tarkkoja nuo ovat siitä testiajasta.

Tähän aiheeseen esitän oman kysymykseni: elikkäs mitäs mieltä noista niin kovin mainostetuista clearbluen testeistä? Itse en esikoisesta saanu plussaa vaikka olinki raskaana. Mietin, että kannattaako mun nyt ostaa joku hemmetin kallis clearblue digi, jos nyt ei ole tärpänny.... ?? :/

Löysin googlettamalla tälläsen sivun
http://ovulaatiotestit.org/ovulaatiotesti-ohje.html

siellä sanotaan, poiketen aiemmasta tiedosta, jota minulla oli, että ovistesti kannattaa tehdä aamulla... eikä siinä puhuttu mistään kellonajasta..
Kannattaa käydä lukasemassa..

Alkuperäinen kirjoittaja iloksi:
Löysin googlettamalla tälläsen sivun
http://ovulaatiotestit.org/ovulaatiotesti-ohje.html

siellä sanotaan, poiketen aiemmasta tiedosta, jota minulla oli, että ovistesti kannattaa tehdä aamulla... eikä siinä puhuttu mistään kellonajasta..
Kannattaa käydä lukasemassa..

Hei mutta tuollahan sanotaan näin:
"Ovulaatiotesti tulee tehdä aamulla, sillä hormonia vapautuu virtsaan vasta heräämisen jälkeen."

Hieman epäselvästi sanottu, mutta tarkoittanee sitä, että testiä EI KUULU TEHDÄ päivän ensimmäisestä virtsasta, koska tuolloin hormonia ei ole vielä ehtinyt erittyä. Siinä sitten aamupalaa nassuun, pari kolme tuntia lepäillään laakereilla, ja sitten vasta testaamaan.

Mä jäin eilen lukiessani pohtimaan tätä juttua, ja tein sitten tänään ihan uteliaisuuttani kaks ov testiä; toisen 9 aikaan n. 4h pidätyksen jälkeen suoraan herättyä ja toisen n. 1,5 h myöhemmin (tosin nukuin siinä välissä hetken) Ja tulokset oli aika lailla samanlaiset. Ehkä myöhäsempi oli ihan pikkiriikkisen tummempi, muttei kyllä mitään huomatavaa eroa...
En sitten tiedä, miten tuo ootos aika vaikuttaa, mutta ohjeissa sanotaan, että 2h ennen pitäis vähentää juomista ja vessassa ravaamista...

Itse kun testailin viime kierrossa tätä aamu/iltapäivä-eroa niin aamuisin oli todella haaleaa viivaa ja iltapäivällä jo yhtä vahva. Seuraavana päivänä aamulla taas haalea ja iltapäivällä kontrolliviivaa tummempi.

:laugh: Ja tietty testailin myös itse ovulaatiota.

Minä sain vahvimman ovisplussan ikinä aamupissistä eräänä perjantai-aamuna. Ja muutama tunti myöhemmin ultrassa selvisi, että munasarjoista löytyi kypsä munasolu. Eli antoi ihan oikean plussan se ovistesti aamulla.

Minulle ainakin tuottaa ongelmia se, että pitäisi aamupäivällä tehdä toisesta pissistä se testi. Se tarkottaisi, että testi pitäisi tehdä töissä. Iltapäivällä sitten taas on ongelmana se, että pidätysaika ja testintekokellonaika vaihtelevat. Hankalaa...

ite tein halpatestin liusalla eilisaamuna, heti herättyäni ja sain vahvan ovisplussan, tänä aamuna testasin uudelleen, ei enää mitään eli aika nopeaa voi mennä tuo plussa ohi?! Noh toivon mukaan ehdittiin vielä sillä eilisiltana hyödynnettiin :)

Yhteistyössä