Yksi kaveriperhe on jäänyt mieleen sääntöineen; lähinnä se kummastutti, että ruoan kanssa ei ikinä saanut juoda mitään, vaikka olisi miten kuivakka potturuoka ollut tarjolla. Vasta ruoan jälkeen sai juoda. Perusteluna oli se, että sitä ruokaa ei saa huuhdella alas sillä juomalla. Onneksi vieraiden kohdalla joustettiin, sillä olin silloin (ja olen edelleen) jotenkin kuivasuinen ja juon helposti puoli litraa vettä, maitoa tms. ruoan kanssa. Plus olin lapsena aivan mahdottoman nirso, ja todellakin käytin sitä konstia, että pahanmakuiset ruoat huuhtelin purematta alas maidolla!
Heidän lapset eivät saaneet koskea luonnonkasveihin, varsinkaan isompiin puskiin, kun niihin on linnut kakkineet.
Nämä lapset eivät saaneet silittää meidän kissaa, kun se on tappanut ulkona ties mitä hiiriä, myyriä ja oravia, joten siitä saa kaikenlaisia kauheita bakteereita.
Nämä ei myöskään saaneet ostaa jäätelökioskilta irtotötteröä, kun siihen vohveliin on "koskenut myyjä likaisilla käsillään". Saivat aina vain valmiiksi pakattuja tuutteja.
Perheen äiti oli neuroottinen ajokortiton siivousintoilija-kotiäiti, jolla ei ollut omaa rahaa ja joka ei saanut käydä missään. Perheen isä töistä tullessaan kävi kaupassa hoitamassa ostokset ja vaimo sitten teki ruokaa niistä.