outoja sääntöjä mitä muistatte lapsuudesta kavereiden perheissä??

  • Viestiketjun aloittaja outojako
  • Ensimmäinen viesti
mommy
on kyllä ihmeellisiä tapoja joillaki!!

ite muistan lapsuuden naapuriperheen jossa 2 tyttöä, heillä oli 2 vuotta ikäeroa ja aina toisen synttäreitten jälkeen perheen äiti kävi ostamassa toisellekin mitä toinen oli saanut. heillä oli siis molemmilla aina samanlaiset lelut ja muutkin tavarat heidän huoneessa. esim koulupöytiä oli 2 samanlaista viereikkäin, samanlaiset tavarat päydällä. ja tämä vanhempi sisar joutui aina ottamaan pienemmän siaren joka leikkiin mukaan. jos ei ottanut niin sisälle joutui hänkin.
 
Höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Kamalaa, ehkä mä olen ihan kieroutunut, mutta mulle tulee heti joku insestiperhe mieleen. :( :( :xmas:
Itse en käytä edelleenkään (tottakai käytän kylässä tai jos meillä on vieraita).

Ei sitä lapsuudenkodissani mitenkään erikseen kielletty, mutta ei vaan käytetty. Eikä terveellistä olekaan käyttää koko ajan pikkareita. Hyvä tuuletus on kaiken a ja o :). Insestin kanssa ei mitään tekemistä.
 
Minua pelotti käydä erään ystävän perheessä vessassa.Heillä oli sääntö,että pissan jälkeen sai käyttää yhden palan paperia ja kakan jälkeen kaksi palaa.Kylläsitä pidätteli kakkaa kotiin jossa paperia sai käyttää niin monta kuin tarvitsi.
 
juu
Muistan kun vessa-aerosolit oli uus juttu niin kaverin äidillä oli sääntö ettei sitä saa suihkauttaa kun kerran nopeesti ettei se vaan kulu! Toi yllä mainittu vessapaperisääntö on myös tuttu juttu serkuilta.
 
Täytyy merkata, nää on hauskoja. Meidän tuttavatäti meni melkein paniikkiin kun meinasin koskea kaapinoven kahvaan. Muistaakseni siis roskakaapin. Perusteli, että on juuri siivonnut eikä halua sormenjälkiä. Ja oli tosissaan noin hygieenikkointoinen (siis kyse ei ollut makuuhuoneen lipastosta :D )
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Vitsailetko?
En. Ja ihmettelin sitä todella paljon. Vieraat tietysti sai pitää. Myöhemmin olen jostain muualta kuullut, että oikeasti olisi hyvä nukkua ilman alkkareita. Silloin alapää saa tuulettua. Mutta tiedä häntä sitten mikä on totta..
Mun lapsuuden kaverilla ja sen siskolla oli sama sääntö kotona -yöllä nukkuivat ilman alkkareita. Ja niillä ei saanut käydä hakemassa kaapista välipaloja -syötiin äidin kellon mukaan.

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Vitsailetko?
En. Ja ihmettelin sitä todella paljon. Vieraat tietysti sai pitää. Myöhemmin olen jostain muualta kuullut, että oikeasti olisi hyvä nukkua ilman alkkareita. Silloin alapää saa tuulettua. Mutta tiedä häntä sitten mikä on totta..
Mun lapsuuden kaverilla ja sen siskolla oli sama sääntö kotona -yöllä nukkuivat ilman alkkareita. Ja niillä ei saanut käydä hakemassa kaapista välipaloja -syötiin äidin kellon mukaan.
Miksi lasten pitäisi syödä välipaloja milloin sattuu? Nälkä kyllä pysyy pois jos tarjotaan viisi ateriaa. Hampaat vain kärsivät jatkuvasta napostelusta, ja yleensä niitä välipaloja naahivat eivät sitten jaksa syödä kunnon ruokaa, vaan syövät vain niitä jogurttejaan ym. mahan täydeltä.
 
kateellinen :(
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.
Moni tekee näin myös ihan säästösyistä. Se pieni pissa ei siellä niin paljoa veden seassa seuraavaa haittaa. Meillä ei joka pissan jälkeen vedetä vessaa. Mutta toki vieraat saa vetää...
Sori mut pakko kysyy, siis puhutko ihan aikuisten vessakäynneistä vai lasten. Kyllä mä ainakin haistan jos joku ei oo vessaa vetäny eikä oo kovin miellyttävää..
Puhun sekä että. Mutta tässäkin tietenkin käytetään järkeä. Ei esim. jätetä pissaa koko päiväksi sinne pönttöön seisomaan. Mutta aamullakin meitä käy perä jälkeen kaksi lasta ja kaksi aikuista pissalla ja olisi suorastaan järjetöntä vetää se vessa joka välissä. Lasten pissat kaadan usein vain pönttöön ja sitten vielä huuhteluvedet päälle ja jätän sinne odottamaan seuraavaa vetoa. Ei ne siellä millekään haise.
Meitä on 5 henkee ja 1 vessa joten jos ei heti 1 vedä, tulee varmasti joku jo kohta vetäseen 2 jälkeen, ei oikeesti ennätä haista.
Mun mielestä tässä säästetään aivan väärässä paikkaa. Mutta se onkin vain minun mielipide. Entäs kun teillä on vieraita?
Mitä vieraista? He saavat kyllä vetää vessan normaalisti. Ja lapsetkin vetävät kylässä ihan normaalisti vessan ja kotonakin isomman hädän jälkeen. Lasten pissat on niin pieniä varsinkin, ettei niiden huuhtelemiseen oikeasti tarvitse käyttää litratolkulla juomakelpoista vettä. Eikä ne siellä pöntössä haise kun sekoittuvat veteen. Illalla usein kun ollaan menossa miehen kanssa nukkumaan, niin ekana vessassa käynyt kysyy ennen vetämistä, että "käytkö sä vielä?" Ihan turha olisi siinä välissä vessaa vetää. Varsinkin kun meillä on vielä aika hitaasti täyttyvä malli.
NO KYLLA ON ROMANTTISTA!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Minua pelotti käydä erään ystävän perheessä vessassa.Heillä oli sääntö,että pissan jälkeen sai käyttää yhden palan paperia ja kakan jälkeen kaksi palaa.Kylläsitä pidätteli kakkaa kotiin jossa paperia sai käyttää niin monta kuin tarvitsi.
Santapaperiako siellä on ollut käytössä, eihän mikään tavallinen paskis piisaa yhtenä palana? :/

 
cupcake
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Hei nyt mäki muistan yhden.
Serkun perheessä oli lättyjä ja niillä ei saanu lapset laittaa samaan lättyyn sekä hilloa että sokeria vaan piti laittaa vaan toista. Onneksi sääntö ei koskenu vieraita :D
Mitä järkeä on laittaa sokeria "sokerin" (ts hillon) päälle? Ei meillä ainakaan laita kukaan, muttei kielletäkkään. Minusta se olisi outoa, jos molempia.
Eipäs ole kun hyvää! Hilloa hiukan, että tulee makua ja päälle sokeria, niit tulee se ihana rapeus ja makeus. Ehdottomasti molempia, mutta siis hilloa vain ohuelti!
 
Tää on kyl tosi hauska ketju.

Mulle tuli nyt vain mieleen meidän naapurin lasten isä. Se halusi että me aina kaikki korttelin lapset leikittäisi niiden pihassa, mutta ei saatu huutaa, eikä astua nurmikolle. Pihakiveyksillä sai vain leikkiä. Huutamatta oleminenkin oli vaikeaa kun meitä oli aina 10 kakaraa kerralla leikkimässä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja esa:
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa oli:
Yökylässä piti nukkua kaverin isän kanssa samassa sängyssä, kun kaveri nukkui aina isänsä kanssa! Ja äiti nukkui pikkuveljen (11 vee) kanssa toisessa huoneessa... Isän molemmin puolin, kaveri isän kainalossa, tyytyväisenä. Oltiin 13 vee kaverin kanssa. Isä suukotti kaveria "hyvänyönsuukot" ja kaveri nauroi. Mä en tykännyt touhusta ja kaverin isä varmasti huomasi... En mennyt toista kertaa! En nukkunut yhtään koko yönä, tunsin itseni ahdistuneeksi ja pelkäsin että äijä koskee mua. Ei koskenut, mutta silti mulle jäi "trauma" tuosta... Aamulla lähdin heti kotiin. Myöhemmin kaveri kertoi että isänsä oli ihmetellyt mun "kylmyyttä" ja pitänyt mua omituisena!!! No meidän ystävyys hiipui hiljalleen...
Mikä tossa niin kamalaa oli?? olikos se isä ruma vai miksi...???
:(
 
Hiu
Muistan yhden kerran, kun meni kaverin luo käymään, ja perheellä syttyi kauhee riita päälle (en muista mistä, oliskohan jostain siivouksista tms ollu). Kaverin äiti oli mielestäni muutenkin kauheen pelottava, myrtsi ja isokokoinen - rötkötti aina sellasella samettisella nojatuolilla ja oli ku jostain sadusta repästy. Se niiden riita ylty niin pahaksi, että mä pelästyin ja vedin nopsaan ulkovaatteet päälle ja hipsin kotiin sanomatta mitään (asuttiin melkeen naapurissa). Seuraavana päivänä se mun kaveri toru mua, että mun olis pitäny kyllä tulla sanomaan että mä lähen. Vissiin sen mutsi oli loukkaantunu ku lähin sanomatta mitään.

Ei nyt ehkä tässä mikään ihmeellisin juttu, mutta noin yleisesti ihmettelen tosiaan vaan sellasta riitelyä vieraan (ennenkaikkea lapsen) nähden.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja cupcake:
Mun kaverilla oli perheen saunavuoro lauantaina klo 15-16. sen jälkeen ei saanut lähteä mihinkään.

Olikohan kyse meidän perheestä kun olin lapsi, saunavuoro alkoi vaan 16.30 :D
Ei me oltu enää mitään lapsia vaan liki teinejä...
me saunotaan edellaankin perjantaiain noinklo 16-17. minusta on vaan mukava aloittaavikonloppu sillä saunalla
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Hiu:
Muistan yhden kerran, kun meni kaverin luo käymään, ja perheellä syttyi kauhee riita päälle (en muista mistä, oliskohan jostain siivouksista tms ollu). Kaverin äiti oli mielestäni muutenkin kauheen pelottava, myrtsi ja isokokoinen - rötkötti aina sellasella samettisella nojatuolilla ja oli ku jostain sadusta repästy. Se niiden riita ylty niin pahaksi, että mä pelästyin ja vedin nopsaan ulkovaatteet päälle ja hipsin kotiin sanomatta mitään (asuttiin melkeen naapurissa). Seuraavana päivänä se mun kaveri toru mua, että mun olis pitäny kyllä tulla sanomaan että mä lähen. Vissiin sen mutsi oli loukkaantunu ku lähin sanomatta mitään.

Ei nyt ehkä tässä mikään ihmeellisin juttu, mutta noin yleisesti ihmettelen tosiaan vaan sellasta riitelyä vieraan (ennenkaikkea lapsen) nähden.
riitely on normalia, meillä riidellään siloinku tuntuu sitlä, oli sti lasten kavereitakyläsä tai ei.
Aina ne kaverit on sitlti uskaltaneet tulla
 

Yhteistyössä