Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Mun on jotenkin vaikea tajuta näitä "aikuiset ensin" tsydeemejä... Jos pakastimessa olisi yksi jäde, se olisi tuolle pienelle eikä mulle. (Sitten kun tuo kasvaa jätski-ikään). Mun äiti muistaa edelleen lapsuudestaan yhden tädin, joka jakoi lapsille jäätelöannokset koon mukaan, pisimmälle isoin, lyhimmälle pienin pala. Ymmärrän, että ihan pienelle annetaan vain vähän, mutta kyse oli kumminkin jo koulukkaista.
no meillähän tää aikuiset ensin tarkoitti sitä, että kun oli vieraita tai itse mentiin vierailulle kahvipöytään meni aina aikuiset ensin, mutta siis kotona perheen kanssa kaikki hyvä kyllä jaettiin siten että lapsille ensin/enemmän
Joo, tuon toki ymmärrän, että käytöstapoja opetetaan, mutta juuri noin kuin sinäkin ajattelen tuosta herkkujen sun muiden jaosta. Aikuisenhan on helppo olla itsekäs, minkäs tenava sille mahtaa, jos äiti pistelee jäätelön poskeensa, mutta ei se musta ihan oikein ole. Mutta tässäkin ketjussa on esimerkkejä siitä, että aikuiset herkuttelevat ja muksut vetävät melkein kaurapuuroa siinä vieressä. :/ Liekö sitten itse jääneet pienenä ilman vai mikä lie ideana...
Omituisia juttuja ihmisillä kyllä teettää noin muutenkin, mitä tätä ketjua on tullut silmäiltyä. Mulle ei mee jakeluun, että annetaan vaikka lasten ottaa kavereita yökylään, mutta näiden pitäisi pärjätä seuraavaan aamuun asti silkalla kuunvalolla, vailla ruokaa, tai ettei saa juoda kesken ruokailun. Miksi? Jos ruoka on kuumaa tai juuttuu kurkkuun, ihan varmaan aikuisetkin hörppää siitä lasistaan välillä. Mutta omituisia sääntöjähän tässä haettiin, ja onnistuttu on.