Ottaa niin päähän kun ihmiset eivät tunnu ostavan villasukkia yms.

  • Viestiketjun aloittaja Harmitus
  • Ensimmäinen viesti
vilurit
Äitini tekee koko suvulle, nii ei ole tarvetta ostaa.

Maksaisin vieraalle, jos saisin itse toivoa mallin, varren pituuden ja neuloksen tiheyden (puikkojen koolla voi vähän vaikuttaa, mutta käsiala on käsiala) ja värit ois tarkkaan itseni valitsemia.

Monet vaan neuloo sitä yhtä mallia niillä tarjousväreillä ja sitten itkee, kun ei käsityö mene kaupaksi kolmenkympin hintaan.
Minä maksaisin vaikka viisikin kymppiä villasukista, jotka olis tarkkaan toiveideni mukaiset. Vadelmanpunaiset, löysät ja pitkät ruttuvartiset (suoraksi vedettynä polven alle ja rutussa puoleen sääreen) mutta jalkaosasta istuvat ja sileät ja sopivat 39 jalkaan. Lanka kestäisi konepesun villaohjelmalla. Varren neuloksessa joku kaunis ehkä raidoittainen pitsikuvio, neulojan käsiala tiivistä mutta ei kireää. Lanka pehmeää ja lämmintä, mutta ei vanuvaa.

Äidiltä en enää kehtaa pyytää kaiken muun lisäksi. Suosittelen yrittäjille tilaustöitä, mutta se taas tuntuu syövän sitä käsityöläisen ylpeyttä ja taiteellista vapautta... huoh.
 
Keittiönoita
Monet tosiaan tekevät itse tai sitten mummit/kummit/tädit/serkut/kaverit tekevät. Olet oikeassa tuossa laadussa... mulla on kahdet villasukat, joista toiset on 3 vuotta vanhat ja toiset 4 tai 5 vuotta vanhat. Edelleen ihan ehjät ja hyvät villasukat. Useampaa paria en tarvitse.
 
"noo"
Ehkä myyt väärässä paikassa?
Mä maksaisin mielelläni tuon verran, jos olis rahaa :D Mut kun ei oo. Ja osaan itsekin neuloa.

Mutta tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että itse tehdyt kestäis kauemmin. Kyllä ne kaupan sukat tuppaa paremmin kestämään... Jotkut neuloo 100% villasta ilman vahvikelankaa, menee rei'ille heti ekan kuukauden aikana.
 
suomalainen yrittäjä
"Yhyy ei käy kauppa, mutta en varmasti anna tietojani vaikka täällä olisi kiinnostuneita ostajia, vaan mielummin haukun täällä asiakkaitani anonyymisti!"
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen yrittäjä;29001389:
"Yhyy ei käy kauppa, mutta en varmasti anna tietojani vaikka täällä olisi kiinnostuneita ostajia, vaan mielummin haukun täällä asiakkaitani anonyymisti!"
Myynti ja markkinointi on tällä palstalla valitettavasti kielletty eli sikäli ap toimii ihan palstan sääntöjen mukaan.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen yrittäjä;29001389:
"Yhyy ei käy kauppa, mutta en varmasti anna tietojani vaikka täällä olisi kiinnostuneita ostajia, vaan mielummin haukun täällä asiakkaitani anonyymisti!"
Palstan sääntöjen mukaan täällä ei saa mainostaa. Ja mitä asiakkaita ovat ihmiset jotka eivät multa edes mitään ikinä tilaa? Mä kirjoitin yleisesti ihmisistä jotka eivät osaa arvostaa käsitöitä eivätkä osta niitä.
 
Meillekin tulee mummoilta villasukkia, lapasia ja pipoja. Olen tosin etsinyt joskus huutiksesta tietynlaisia villasukkia itselleni (mummut tekee vaan "perussukkia"), mutta en ole löytänyt ihan sopivia. Pitäisikin ottaa oikein asiaksi ottaa johonkin myyjään yhteyttä ja kysellä, olisiko mahdollista saada "mittatilaussukkia". Niistä tavallisia sukkia saa halvalla ihan kirppareiltakin, musta tuntuu et jotkut neuloo niitä suunnilleen harrastuksekseen ja myy lähes lankojen hinnalla tai lahjoittaa esim. spr:lle (itseasiassa mun äitikin on lahjoittanut jonnekin, kun sillä on ylituotantoa :D), mutta jos saisin sellaiset erikoisemmat mitä olen halunnut, olisin valmis maksamaan ihan kunnollisen korvauksen materiaalikulujen päälle.
 
xvieras
"Peruskäsitöissä" kuten villasukissa on tosiaan se ongelma että toiset tekevät niitä pelkäksi harrastukseksi ja ovat tyytyväisiä saadessaan niistä lankojen hinnan jotta voivat harrastaa lisää tai ovat onnellisia voidessaan ne lahjoittaa jollekin tai johonkin esim. hyväntekeväisyyteen.
 
"vierailija"
Arvostan itsetehtyjä villasukkia,lapasia ym.Itse en osaa tehdä,jäi pariin tuskaiseen yritykseen peruskouluaikana..siinä ajassa missä toiset teki parin, sain hädin tuskin sen yhden valmiiksi. Nyt ei ole ketään joka kutoisi joten ainoa mahdollisuus on oikeastaan myyjäiset jos sattuu olemaan rahaa just silloin.
 
Mieluusti voisinkin ostaa, haluaisin ihanat palmikkosukat iiihanan pitkillä varsilla. Oma kärsivällisyys riittää yhteen kappaleeseen, toinen olisi jo ihan toisen näköinen kun intohimona on vain opetella uusia neulosmalleja.

Mutta aina tarjotaan vaan perus 2o2n lyhyellä varrella, muhkuraisella kantapäällä ja tasaisella kärkiosalla. Lankana joku ilolintusenkirjava sekametelisoppa. Pyh.
 
"vieras"
Yksi tuttavani neuloo ja myy villasukkia, myös pitsikuvioisia, 15e/pari. Itse maksoin hänelle ilomielin 25 euroa minulle tilaustyönä tehdyistä yksivärisistä mustista pitsikuvioisista villasukista (varsi puolisääreen), kun halusin sellaiset villikset, jotka nimenomaan istuvat muuhun tyyliini :)

Harvassa paikassa olen törmännyt mustiin villasukkiin, kannattaisi ehkä neuloa muutama pari kokeeksi ja katsoa olisiko menekkiä.
 
"vieras"
Meillä mummo tekee ja itsekin osaan. Tykkään vielä tehdä itse. Moni tekee varsinkin lapsille itse kun on niin nopeaa. Ja jotenkin itse ainakin kammoksun vieraan ihmisen itsetekemää. Jotenkin sitä haluaa joko anonyymia teollisuuskamaa tai sitten itse tekemää, jossa on tunnearvoa.
 
"tietämätön"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29001598:
Mä teen ainakin tohon hintahaitariin just sellaset kun tilaaja haluaa, enkä todellakaan käytä mitään novitan karheeta seiskaveikkaa... (yv tavoittaa)
Osaisitko sinä sanoa mitään villahousujen hinnasta noin yleensä? Edelleen koossa 92/98
 
Mustien tilaaja
Meillekin tulee mummoilta villasukkia, lapasia ja pipoja. Olen tosin etsinyt joskus huutiksesta tietynlaisia villasukkia itselleni (mummut tekee vaan "perussukkia"), mutta en ole löytänyt ihan sopivia. Pitäisikin ottaa oikein asiaksi ottaa johonkin myyjään yhteyttä ja kysellä, olisiko mahdollista saada "mittatilaussukkia". Niistä tavallisia sukkia saa halvalla ihan kirppareiltakin, musta tuntuu et jotkut neuloo niitä suunnilleen harrastuksekseen ja myy lähes lankojen hinnalla tai lahjoittaa esim. spr:lle (itseasiassa mun äitikin on lahjoittanut jonnekin, kun sillä on ylituotantoa :D), mutta jos saisin sellaiset erikoisemmat mitä olen halunnut, olisin valmis maksamaan ihan kunnollisen korvauksen materiaalikulujen päälle.
Saako kysyä - ihan uteliaisuudesta - millaisia erikoisempia sukkia sinä kaipailisit, edes jotakin vihjettä?
 
Saako kysyä - ihan uteliaisuudesta - millaisia erikoisempia sukkia sinä kaipailisit, edes jotakin vihjettä?
En nyt tiedä, onko tämä loppujen lopuksi niin erikoinen, mutta siis jotkut pitsi/palmikkokuvioiset pitkällä varrella. Kirppareilla ja myyjäisissä on yleensä vain niitä sileitä perussukkia. Mulla on sellainen räpyläjalka, joten tekijä varmaan joutuisi neulomaan sukat hieman leveämmäksi varpaista, että saisin sopivan kokoiset sukat, joiden ei tarvitse venyä ihan äärimmilleen kärjestä kun vedän jalkaan :D
 
"akka"
Mä teen villasukat,pipot,tumput,kaulahuivit ja neulepaidat itse.Se on mulle aina ollut rakas harrastus.
Mulla on jo aikuiset lapset mutta niin ne vaan joka syksy haluaa että teen uusia.
Itselle menossa nyt kuviollinen vaalea lila neulemekko mutta se on ollut tekeillä jo parisen vuotta.Kamala homma siitä,on niin ohuesta langasta ja olkapäävammaisena en paljoa enää kykene tekemään.
Ne jotka arvostaa käsintehtyä,tekee useimmiten omiin tarpeisiinsa itse ja ne jotka pitää 20 euron villasukkia kalliina ei tajua sitä että langat maksaa nykyään ihan tuhottomasti ja myös niiden tekemiseen menee aikaa.
 

Yhteistyössä