Ottaa niin päähän kun ihmiset eivät tunnu ostavan villasukkia yms.

• Viestiketjun aloittaja Harmitus
  • Ensimmäinen viesti
Toisaalta en näe tuossa suurempaa ongelmaakaan. Ei se sukankutojalle/myyjälle kuulu jos joku mielummin ostaa edulliset sukat marketista. Sen enempää kuin potentiaalisen ostajan tarvi valittaa sukanmyyjälle hinnoista koska "meillä mummovainaa aina kutoi kaikille sukat ihan ilmaiseksi". Myyjä pitää hintansa ja tämä sukkienetsijä etsii uuden mummon joko kutomaan ilmaiseksi tai hänelle sopivaan hintaan.

Myyjä pitää ne hinnat mitkä haluaa ja ostaja maksaa sen mitä on valmis maksamaan. Itse arvostan käsitöitä ja olisin valmis maksamaan noista enemmänkin jos en itse niitä tekisi. Silti en ymmärrä neulomispiireissä esille tullutta ilmiöä missä korkeampien hintojen pitäjät käyvät jossain markkinakojuilla ja kirppiksillä haukkumassa heitä jotka myyvät tekeleitään halvalla (tyyliin lankojen hinnalla ja ehkä kahvipaketti päälle). "Jos et laita asiallisia hintoja niin anna mielummin ilmaiseksi!"

Vaikka tuo pilkkahintaan myyminen nyt olisikin omiaan vähentämään sukkien "arvoa" niin kyllä jokaisella on oikeus tosissaan myydä sillä omaksi katsomallaan hinnalla. Jos jollekin neulominen on harrastus ja haluaa sitä tehdä lankojen hinnalla niin siitä vaan. Omaa hyväntekeväisyyttä sekin ja varmaan saa jonkun hyvälle mielelle. :)

• Tykkää
Reactions: Pin
Mustien tilaaja
[QUOTE="nuuh";29003278]Torilla kun viime vuonna sukkeja ihastelin niin en nyt kuitenkaan 40€ parista maksaisi. Paitsi jonkun niistä sukkanauhaversioista :D kuulostaa ihanilta.[/QUOTE]

Kiitos, ne oikeasti ovat ihanat, pysyy polvetkin lämpimänä ja korvaavat hätätilassa pitkät villahousut. Onneksi ovat sen verran napakkaa neulosta että pysyvät ylhäällä ilman sukkanauhojakin ;)

miekin
Toisaalta en näe tuossa suurempaa ongelmaakaan. Ei se sukankutojalle/myyjälle kuulu jos joku mielummin ostaa edulliset sukat marketista. Sen enempää kuin potentiaalisen ostajan tarvi valittaa sukanmyyjälle hinnoista koska "meillä mummovainaa aina kutoi kaikille sukat ihan ilmaiseksi". Myyjä pitää hintansa ja tämä sukkienetsijä etsii uuden mummon joko kutomaan ilmaiseksi tai hänelle sopivaan hintaan.

Myyjä pitää ne hinnat mitkä haluaa ja ostaja maksaa sen mitä on valmis maksamaan. Itse arvostan käsitöitä ja olisin valmis maksamaan noista enemmänkin jos en itse niitä tekisi. Silti en ymmärrä neulomispiireissä esille tullutta ilmiöä missä korkeampien hintojen pitäjät käyvät jossain markkinakojuilla ja kirppiksillä haukkumassa heitä jotka myyvät tekeleitään halvalla (tyyliin lankojen hinnalla ja ehkä kahvipaketti päälle). "Jos et laita asiallisia hintoja niin anna mielummin ilmaiseksi!"

Vaikka tuo pilkkahintaan myyminen nyt olisikin omiaan vähentämään sukkien "arvoa" niin kyllä jokaisella on oikeus tosissaan myydä sillä omaksi katsomallaan hinnalla. Jos jollekin neulominen on harrastus ja haluaa sitä tehdä lankojen hinnalla niin siitä vaan. Omaa hyväntekeväisyyttä sekin ja varmaan saa jonkun hyvälle mielelle. :)
Samaa mieltä! Itse en sukkia juurikaan myy, lähipiiri tuo lankaa, lahjakortin lankakauppaan tai välillä jotain muuta. Eli vaihtokaupoilla mennään.
Muutamat sukat kun olen myynyt, niin olen hinnaksi ottanut 2x lankojen hinnan. Dropsin Delightista tehtyt, puoleen sääreen olevat sukat aikuiselle ovat näin olleen maksaneet sen 10€.

Ostaisin, jos joku tekisi tarpeeksi pieniä (koko 37) mutta tarpeeksi pitkävartisia, yksivärisiä (tyylikäs sävy, eikä mikään armeijan harmaa) villasukkia. Inhoan niitä kaiken kirjavia. Yhdeltä merkiltä löysin ihanat angorasukat viime talvena, luonnonvalkoiset ja pitkävartiset ja tietysti ostin :)

vonkkis
[QUOTE="a p";29001177]Totta kai osaan tehdä. En nyt yhtäkkiä osaa sanoa hintaa. Mutta en mä tätä aloitusta tehnyt mainostaakseni enkä anna mitää tietoja miten muhun saa yhteyden.[/QUOTE]

An ny.

Marjaana Koskela
Kutonut olen minäkin hieman yli 40 vuotta perinteisiä sukkia. Kerran olin myymässä joulumyymälässä omia kutomiani perussukkia ,niin eräs toinen myyjä kehui kutomiani hyviksi ja siististi kudotuiksi. Kaikki ei osaa kutoa kunnollisia ja sopivan kokoisilla kantapäillä olevia sukkia.Vasta tänä vuonna opettelin netin kautta piirakkasukan ohjeella tehdä sukkia,niitä neuloin 2 paria. Langat maksaa ja töihin kuluu aikaa ,jos neuloo siististi.Messuilla myyn sukkia ja kirpparilla. 4-20e pri ja polvisukat 30e. Ohuen ohuesta Fabel langasta etupäässä.

Yhteistyössä