osuuspankista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti se on niin, että pankki saa valita asiakkaansa. Kysykää lainaa muualta. Hullulta kuulostaa jos ei tuommoiset tulot ja 2 hyvää takaajaa riitä. Tai ostakaa auto autoliikkeen rahoituksella, jolloin vakuutena on itse auto. Korkokaan ei ole kummempi kuin pankin lainoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meille sanottiin että jos takaajat on jo eläkkeellä tms. niin siinä tapauksessa ei henkilötakaus riitä vaan takaajalla pitää olla omaisuutta (talo, metsää tms.) joka takaa lainaa.

eivät ole eläkkeellä. nuoria 30 kymppisiä ihmisiä takaajat ovat ja kumpikin on vakituisessa työssä.

Jos talon joutuu antamaan takeeksi niin eikö kannattaisi kysyä että riittääkö se yksinään. Ja ihmettelen miksi noin paljon takeita tuollaiseen lainaan, jospa pankissa on käynyt pilkkuvirhe ja luulevat teiän ottavan lainaa 200te.

no arvaa ihmettelenkö minä :/

kuten jo sanoin me itse asumme tällä hetkellä vuokralla, talo olisi ollut takaajien talo mikä olisipitänyt laittaa vakuudeksi mutta talo on vakuutena eri lainaan joten sekään ei käy päinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Valitettavasti se on niin, että pankki saa valita asiakkaansa. Kysykää lainaa muualta. Hullulta kuulostaa jos ei tuommoiset tulot ja 2 hyvää takaajaa riitä. Tai ostakaa auto autoliikkeen rahoituksella, jolloin vakuutena on itse auto. Korkokaan ei ole kummempi kuin pankin lainoissa.

kerran olen ottanut rahoituksella auton ja enään en ota, autoa kun pitää pitää niin kauan kuin rahoitus ajaksi on määritelty ja omiin nimiin sitä ei sinä aikana saa.

kerran olen ottanut rahoituksella auton ja enään en ota, autoa kun pitää pitää niin kauan kuin rahoitus ajaksi on määritelty ja omiin nimiin sitä ei sinä aikana saa.

Sen lainan voi maksaa pois koska vaan ja auto siirtyy omistukseen HETI kun koko laina summa on maksettu.
EI pidä pitää koko rahoitusaikaa vain sen aikaa että se on maksettu ....

Sen verran vielä tähän ammattilaisena noista takaajista, niin saattaapi olla etteivät olekaan niin "hyviä"? Tai sitten maksukykynne ei vakuuta pankkia muuten. Sitä paitsi, takaaja on ihan samassa asemassa kuin velallinen, jos velka jää maksamatta. ITSE EN IKINÄ TAKAISI!

Alkuperäinen kirjoittaja pankkiiri:

Sen verran vielä tähän ammattilaisena noista takaajista, niin saattaapi olla etteivät olekaan niin "hyviä"? Tai sitten maksukykynne ei vakuuta pankkia muuten. Sitä paitsi, takaaja on ihan samassa asemassa kuin velallinen, jos velka jää maksamatta. ITSE EN IKINÄ TAKAISI!

koskaan ei ole laskuista edes muistutuksi tullut joten se siittä. pankista sanoivat että muuta vikaa ei ole KUIN vielä pitäisi saada jokin kiinnitykseksi. en tietääkseni sua edes takaajaksi ole pyytänyt? viitaten " itse en ikinä takaisi". takaisinturvakin on nykyään olemassa.

koskaan ei ole laskuista edes muistutuksi tullut joten se siittä. pankista sanoivat että muuta vikaa ei ole KUIN vielä pitäisi saada jokin kiinnitykseksi. en tietääkseni sua edes takaajaksi ole pyytänyt? viitaten " itse en ikinä takaisi". takaisinturvakin on nykyään olemassa.

Niin...siis en tarkkoittanutkaan että olisit minua takaajaksennen pyytänyt, vaan sitä, etten lähtisi kenellekään takaajaksi. Aurinkoista päivänjatkoa Sinulle, toivotaan että asia järjestyy.

Niin...siis en tarkkoittanutkaan että olisit minua takaajaksennen pyytänyt, vaan sitä, etten lähtisi kenellekään takaajaksi. Aurinkoista päivänjatkoa Sinulle, toivotaan että asia järjestyy.

no en ole tyhmä, sun myös varmasti kannattee muistaa tuo sitten jos itse tarvitset joskus takaajaa että sinä et koskaan takaajaksi alkaisi. kuin myös päiviä sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
taitaa olla sit pankeista kiinni, meillä oli ex:n kanssa laina osuuspankista 160000e tuleva talo panttina valtion takaukseen + 2takaajaa ja tulot alle 2000e/kk

Siis apua! 160000 euroa lainaa alle 2000 euron tuloilla? Oletteko hulluja vai tyhmiä??

käykää ihmees kysymyllä muualta,ja voithan vielä pankkiin soittaa että mikä mättää että ekaksi luvattiin näillä vakuuksilla ja yhtäkkiä pitäisi lisää antaa vakuuksia,ja sitten toteat että täytyypä kävellä naapuri pankkiin tekee lainasopimukset.

käykää ihmees kysymyllä muualta,ja voithan vielä pankkiin soittaa että mikä mättää että ekaksi luvattiin näillä vakuuksilla ja yhtäkkiä pitäisi lisää antaa vakuuksia,ja sitten toteat että täytyypä kävellä naapuri pankkiin tekee lainasopimukset.

näin teinkin ja laitoin naapuri pankkiin hakemuksen ;)
huomenna sieltä varmana soittavat ja kertovat päätöksen ( pankki on yksityinen) kun mä en oikeasti jaksa käsittää että mikä siinä mättää että joidenkin talokin pitää mun mielestä pieneen lainaan laittaa vakuudeksi eikä 2 takaajaa riitä, maksuhäiriöitä kun ei kenelläkään ole.

Kannattaa kysellä eri pankeista. Nordea taitaa olla vaikein, mut sit taas Sampo meillä päin ainaki tyrkyttää lainojaan...
Mä sain Osuspankista 20 000? 1400?:n nettotuloilla ja kahdella takaajalla, joilla oli omiakin lainoja samassa pankissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
taitaa olla sit pankeista kiinni, meillä oli ex:n kanssa laina osuuspankista 160000e tuleva talo panttina valtion takaukseen + 2takaajaa ja tulot alle 2000e/kk

Siis apua! 160000 euroa lainaa alle 2000 euron tuloilla? Oletteko hulluja vai tyhmiä??

ei mulla enää niitä lainoja ole.. ne on ex:n harteilla :whistle: pikkuisen hullu pitää olla muutenkin jos oman kodin aikoo rakentaa ;)

Uusimmat

Yhteistyössä