osuuspankista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras-

Vieras
pitää vissiin olla miljonääri että sieltä antavat lainaa? Mieheni kanssa haimme lainaa vaivaiset 20 000e ja asia oli sitten ns sovittu ja piti viedä vain takaajan paperit, veimme ne ( pyysivät 2 takaajaa) äsken sitten soittivat minulle että pitäisi vielä talokin antaa takaukseksi noin suureen lainaa :o suureen? onko tämä edes totta? palkka tulot meillä on yhteensä 2500e/kk ja lainaa olisime saaneet jos talo olisi vielä ollut kolmantena takaajana, %&¤T/&% että täällä kiehuu.ainoa syy tosiaan oli tuo että "takaajat eivät riitä" eikä se ttä meilä ei olisi tuosta 2500e/kk maksaa 400e/kk lainaa, kenelläpä ei olisi? pitäisikö yrittää jostakin toisesta pankista? vai ovatko he yhtä tiukkoja? luottohäiriö merkintää meillä kenelläkään ei ole.

riippuu pankista, minä ja ex saimme 26000e lainan, 1700e kuukausi tuloilla. Talo on panttina, takaajia ei tarvittu. Kun erosimme, minulle jäi laina ja talo, eivät kyselleet mitään, laina ja talo vain siirtyi minun nimelleni. Muutenkin op antoi lainan tosi helposti, nordeasta ei saatu lainaa!

kuulostaa erikoiselta, mutta sit se, että onko teillä muita lainoja/luottokortteja jo olemassa ku nekin vaikuttaa...
Toki silläkin merkitystä että mihin tarkoitukseen tuota summaa haette.

Kannattaa ehdottomasti muutenkin kilpailuttaa pankit.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
kuulostaa erikoiselta, mutta sit se, että onko teillä muita lainoja/luottokortteja jo olemassa ku nekin vaikuttaa...
Toki silläkin merkitystä että mihin tarkoitukseen tuota summaa haette.

Kannattaa ehdottomasti muutenkin kilpailuttaa pankit.

ei ole entisiä lainoja ollenkaan, isomman auton ostoa varten koska 3 lapsi on tulossa.

Me on haettu sieltä parin vuojen aikana yhteesä noin 15 000 erilaisiin menoihin, autonostoon ym. ja viime vuonna saatiin viel noin 120 000 asunnon ostoon ja tulot meillä yhteensä noin 2000 kuussa. Mies siis töissä ja minä kotiäitinä. tänään ois aika sinne, tarkotus kysästä lainaa omakotitalon rakentamiseen, eli parikyt tonnia lisää, onnes tästä nyk. asunnosta saa voittoa mut saahan nähä. muista pankeista ei ollu toivookaan saaha mitää vuos sitte ja tuskin nyttekään eli ainoa toivo tää, onnes mukava virkailija.. peukkuja!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
kumpi osuuspankki kyseessä... hörökorva vai koivunlehti...

mitä tämä tarkoittaa, kun en ymmärrä :D

osuuspankkeja on kahta erilaista eli koivunlehti (paikallisosuuspankit) ja sit se oranssi hörökorva...

paikallisosuuspankista haimme lainaa.

no se mikä mulla on tosta paikallisosuuspankista kokemusta niin kauhean hankalaa toimintaa... myytiin aikanaan asunto ja ostajalla oli koivunlehtipankki... millään eivät olis tuoneet shekkiä sieltä pankista meidän pankkiin vaikka rahahan tulee pantin luokse... meidän omasta hörökorvapankista olivat sit ihan OKOon yhteydessä ja sieltä "annettiin" ohjeet..

meille sanottiin että jos takaajat on jo eläkkeellä tms. niin siinä tapauksessa ei henkilötakaus riitä vaan takaajalla pitää olla omaisuutta (talo, metsää tms.) joka takaa lainaa.

kumpi osuuspankki kyseessä... hörökorva vai koivunlehti...

mitä tämä tarkoittaa, kun en ymmärrä :D

osuuspankkeja on kahta erilaista eli koivunlehti (paikallisosuuspankit) ja sit se oranssi hörökorva...

ihana :D :laugh:
hörökorva ja koivunlehti :laugh: tää täytyy muistaa,ihan paras :laugh:

ja kaiken huippu tässä oli se että pankki oli soittanut takaajalle että tarvittaisiin vielä teidän talonne takaajaksi, takaaja oli sanonut että se on jo minulla vakuutena toiseen lainaan.Pankki oli sitten sanonut että no soitteleppa sinä sitten hakijoille että eivät saaneet lainaa ja syy :o
eikö niiden sieltä pankista pitäisi ihan henkilökohtaisesti soittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meille sanottiin että jos takaajat on jo eläkkeellä tms. niin siinä tapauksessa ei henkilötakaus riitä vaan takaajalla pitää olla omaisuutta (talo, metsää tms.) joka takaa lainaa.

eivät ole eläkkeellä. nuoria 30 kymppisiä ihmisiä takaajat ovat ja kumpikin on vakituisessa työssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

eivät ole eläkkeellä. nuoria 30 kymppisiä ihmisiä takaajat ovat ja kumpikin on vakituisessa työssä.

Jos talon joutuu antamaan takeeksi niin eikö kannattaisi kysyä että riittääkö se yksinään. Ja ihmettelen miksi noin paljon takeita tuollaiseen lainaan, jospa pankissa on käynyt pilkkuvirhe ja luulevat teiän ottavan lainaa 200te.

Yhteistyössä