Osuuskauppa lahjoo poliiseja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korruptiosta vapaa Suomi:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24565086:
No onhan esimerkiksi opiskelija-alennuksetkin molemmille osapuolille rahallista hyötyä, mutta eihän sekään ole mikäään lahjus. Jos puhutaan poliisin lahjonnasta, sen pitää mielestäni jotenkin liittyä siihen virka-asemaan ja mahdollisiin väärinkäytöksiin ja lain kiertämiseen. Ehkä olen ymmärtänyt lahjonta-käsitteen sitten jotenkin väärin.

Virkamiehiä ei voi rinnastaa opiskelijoihin.
Ilmeisesti tämä asia tullaan käsittelemään ja ohjeistamaan joskus.
Tuskin mitään isompaa prosessia, mutta moraalisesti ja yleistä lahjontatulkintaa vastaan tämä tietysti on varsinkin kun alennus noin suuri.

Onko kaikki rahallinen hyöty puolin ja toisin lahjontaa? Mä jaksan uskoa, että joskus se voi olla ihan vain yritystoimintaa eli saada lisää asiakkaita yritykseen. Ymmärrän kyllä, että politiikoille ja poliiseille ei voi tehdä tarjouksia samoin, kuin rivikansalaiselle, juuri lahjusepäilyiden takia. Mutta ihan oikeasti mä en keksi yhtään syytä, miksi tuossa tapahtuisi lahjontaa.

Juu, lisää asiakkaita. Miksi näitä reiluja alennuksia sitten saavat poliisit eivätkä tavalliset kansalaiset, jotka eivät ole virkamiehiä? Eli ei voi tehdä tarjouksia samoin kuin rivikansalaiselle. Aivan, näin ei juuri tapahdu, vaan poliisille annetaan tuntuvia alennuksia. Miksi?

[QUOTE="matikka";24565133]Virkamiehiä ei voi rinnastaa opiskelijoihin.
Ilmeisesti tämä asia tullaan käsittelemään ja ohjeistamaan joskus.
Tuskin mitään isompaa prosessia, mutta moraalisesti ja yleistä lahjontatulkintaa vastaan tämä tietysti on varsinkin kun alennus noin suuri.[/QUOTE]

Miksei voi rinnastaa, jos ainoa kyseenalainen asia tässä on se taloudellinen etu? Sehän tässä juuri onkin se pointtini, että virkamiesten lahjonta pitäisi olla muullakin tavalla kyseenalaista, kuin siten, että molemmat saavat siitä taloudellista hyötyä (koska sitä tapahtuu muidenkin kohdalla).

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24565160:
Miksei voi rinnastaa, jos ainoa kyseenalainen asia tässä on se taloudellinen etu? Sehän tässä juuri onkin se pointtini, että virkamiesten lahjonta pitäisi olla muullakin tavalla kyseenalaista, kuin siten, että molemmat saavat siitä taloudellista hyötyä (koska sitä tapahtuu muidenkin kohdalla).

"Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen."

[QUOTE="matikka";24565192]"Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen."[/QUOTE]

Heikentääkö ABC:n moskan syöminen puoleen hintaan luottamusta poliisiin?

• Tykkää
Reactions: Micosa
[QUOTE="matikka";24565192]"Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen."[/QUOTE]

Millä tavalla tämä etuus vähentää ihmisten luottamusta poliisiin?

[QUOTE="vieras";24564689]

Ja joku tuolla jankuttaa sitä, että poliisi ei ole abc:llä töissä, joten ei ole oikeutettu tällaisiin etuihin. En minäkään ole uimahallissa enkä kuntosalilla töissä, mutta niin vain minulla on työpaikkani puolesta sinne alennusoikeus.[/QUOTE]

Ja ajatelkaapa, mä pääsen kerran viikossa ilmaiseksi uimahalliin/kuntosalille! Ja olen kunnan työntekijä. Otanko mäkin nyt lahjuksia? Ja samaten kaikki muut, jotka tuota etua käyttää?

Paljon melua tyhjästä, sanoisin. Mutta kun se on se kateellisuus, väittäköön kuka täällä kuinka vastaan. Kukaan ei saisi saada mitään, mitä muut ei saa.

Opettajillekaan ei enää myydä koululta ylijäänyttä ruokaa muutamalla eurolla, kun jotkut teki siitä valituksen. Nyt ne ruuat sitten heitetään roskiin. Järkevääkö???

Siis oliko tämä jollekin lukijalle ihan uutinen, että poliisit käy ABC:llä syömässä. Ettekö ole katsoneet Poliisit-sarjaa telkkarista? Siinähän ne on aina ABC:llä syömässä :)

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090514327171_uu.shtml
Poliisille hampurilaisiakin puoleen hintaan
Maanantai 5.9.2011 klo 15.21
Iltalehti uutisoi maanantaina, että poliisi saa ABC-huoltoasemilta ruokaa puoleen hintaan. Poliisi saa 50 prosentin alennuksen myös McDonald's-ravintoloista.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090514327171_uu.shtml
Poliisille hampurilaisiakin puoleen hintaan
Maanantai 5.9.2011 klo 15.21
Iltalehti uutisoi maanantaina, että poliisi saa ABC-huoltoasemilta ruokaa puoleen hintaan. Poliisi saa 50 prosentin alennuksen myös McDonald's-ravintoloista.

Ai kauheeta, lahjontaa joka suunnasta, tuleeko tappelu meneekö poliisit hoitamaan vartiointi tehtävät siis abc huolamolle vai mäkkärille??

kansi17.jpg

Silloin kun olin mäkkärillä töissä, niin poliiseja houkuteltiin yöllä asiakkaiksi, koska se että poliisi näkyi välillä parkkipaikalla yöllä syömässä lisäsi yleistä turvallisuutta. Muutenhan tollanen 24h drive-in ravintola on suhteellisen helpo ryöstää kun pari teiniä vaan yöllä paikalla.Myös järjestyshäiriöitä on yöllä suht usein. Ei oo millään lailla lahjontaa mielestäni jos houkuttelee poliiseja syömään alennuksella. Kyllä me annettiin samasta syystä myös vartijoille puoleenhintaan. Mutta vaan sillon kun olivat työvaatteissa.

Poliiseilta ja vartijoilta ei todellakaan odotettu mitään extrapalveluja. Ainoastaan, että ovat näkyvillä,sen aikaa kun syövät.

"Sisäasiainministeriössä on tuhottu kaikki nauhoitukset, jotka syntyivät ministeriön virkamiesten tehdessä tutkinta- ja tarkastustoimintaa Helsingin huumepoliisijutussa. Helsingin huumepoliisin oli väitetty syyllistyneen laittomuuksiin rikoksia tutkiessaan."

Mun mies ajaa tilausajoja linja-autolla ja syö aina ilmaiseksi kaikissa paikoissa kun on enemmän kun 10 kyydissä ja ne menee kahville tai syömään

On se NIIN väärin eiks vain ???

Hyvähän se vain molemmille on

Poliiisit pitäköön edunsa

Yhteistyössä