Osuuskauppa lahjoo poliiseja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korruptiosta vapaa Suomi:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24565335]Ja ajatelkaapa, mä pääsen kerran viikossa ilmaiseksi uimahalliin/kuntosalille! Ja olen kunnan työntekijä. Otanko mäkin nyt lahjuksia? Ja samaten kaikki muut, jotka tuota etua käyttää?

Paljon melua tyhjästä, sanoisin. Mutta kun se on se kateellisuus, väittäköön kuka täällä kuinka vastaan. Kukaan ei saisi saada mitään, mitä muut ei saa.

Opettajillekaan ei enää myydä koululta ylijäänyttä ruokaa muutamalla eurolla, kun jotkut teki siitä valituksen. Nyt ne ruuat sitten heitetään roskiin. Järkevääkö???[/QUOTE]

Oletko virkamies?

Ylin poliisipomo Paatero on tänään todennut poliisien S-ryhmältä saamat alennukset asiattomiksi, ei tietenkään voinut myöntää alennuksia lahjuksiksi, ja vaatinut tilanteeseen muutosta. Mut palstamammat tuntuvat tietävän tämänkin asian paremmin kuin rikosoikeuden professorit ja ylin poliisijohto. :xmas:

jos menee huittisten uudelle abc niin oli kello mitä hyvänsä niin aina on poliisiauto pihassa. Joko ovat syämässä tai kahvilla tai turvallisuutta valvomassa. Ennen kuin kyseinen pulju tuli kylälle niin poliiseja ei näkynyt missään ja tulo paikan päälle kesti sen 30 min.

Ihan hyvä asia! Rauhoittaa kummasti asemaa kun virkapukuinen poliisi on paikalla niinkin arkipäiväsessä ja leppoisassa tarkoituksessa kuin ruokailu =)

Mies oli opiskeluaikaan vartijana kesäisin, osti usein yöaikaan grilliltä sapuskaa. Kun kaivoi kukkaroa esille niin poikkeuksetta myyjä sanoi että grilli tarjoaa kunhan syöt paikan päällä. Eli ostivat sillä hetkeksi itselleen vartijan.

Yleishyödyllistä ja yhteisvastuullista toimintaa!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24567678:
Miksi se virka tekee tällaisten etujen saajasta epärehellisen, mutta tavallisella duunarilla siinä ei ole mitään ihmeellistä?

Duunari ei käytä yhteiskunnan antamaa päätöksenteko-oikeutta yksilöön, ei myöskään hänen toiminta ole virkamieslain alaista.

Hmm.
Meidän työpaikalla saadaan alennusta kebabbilasta :O Mennään hakemaan yleensä valkoiset hoitsun vaatteet päällä, ja ne tietää mistä ollaan ja antaa alennuksia!

Eli siis, koittaa lahjoa että hoidettais heitä sitten paremmin? O______o Apua.

En jaksanut lukea koko ketjua.. mutta tiesittekö, että poliisit saavat matkustaa esim. paikallisjunassa ilmaiseksi VIRKAPUKU päällä. Puku tosin velvottaa puuttumaan myös häiriköintiin ym. Onhan se etu tuokin.
EIkö ole vaan hyvä, että poliisit tekevät työtään "vapaallakin"?

Voi hyvänen ihme, että ihmiset ovat kateellisia täällä suomessa :headwall:

Ja sitten vinguttaan, ettei poliisi ole paikalla kun tarvitaan ja kun paikallinen yritys, tässä tapauksessa esimerkiksi tuo ABC, tekee asian edistämiseksi jotain että poliisi olisi paikalla (tarvittaessa), niin siitäkin vingutaan.

Voi v***u. :kieh:

Onko ok, että yksi yritys varaa poliisit lahjomalla? Muista viis, kunhan meidän yritys saa extrahyötyä.

Miksi kukaan ei ihmettele, miksi ruoka on niin kallista. ABC voi antaa poliiseille alennusta 50 % ja silti myynti on kannattavaa. Näin siis kerrottiin eilen alkuperäisessä lehtijutussa.

Miksi asiakasomistajat eivät saa saman suuruista alennusta?

Voi hyvänen ihme, että ihmiset ovat kateellisia täällä suomessa :headwall:

Ja sitten vinguttaan, ettei poliisi ole paikalla kun tarvitaan ja kun paikallinen yritys, tässä tapauksessa esimerkiksi tuo ABC, tekee asian edistämiseksi jotain että poliisi olisi paikalla (tarvittaessa), niin siitäkin vingutaan.

Voi v***u. :kieh:

Molemmat kokevat hyötyvänsä, niin virkamies kuin kaupallinen/yksityinen tahokin...
Eikös silloin ole raja ylitetty?

Mä oon valtion virkamies (yliopistolla töissä) ja saan ruuasta alennusta ja samoin liikuntapalveluista. Lisäksi ammattiliiton kautta vaikka mitä aleja. Lahjotaanko mua nyt?

Yhteistyössä