Osuuskauppa lahjoo poliiseja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korruptiosta vapaa Suomi:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta, luulen että tuokin osuuskauppa korjaa noita alennuksia ja siirtyy siihen mitä muutkin käyttää.. eli sen -10% mitä saa rahtarit ja taxikuskit. (taxit vaan kahvista)
tämä puolet halvemmalla -etu ei todellakaan ole käytössä suomen kaikilla abc-asemilla!
eikä myöskään ne eduskunnan perhe saanut niitä alennuksia kaikissa osuuskauppojen pisteissä..

[QUOTE="vieras";24562707]Taas joku poliisi tai poliisin akka on näreissään kun kehdataan väittää lahjuksen poliisille olevan lahjus eikä mikään henkilökuntaetu.:D[/QUOTE]

Suoraan sanottuna mun mielestä tässä maassa on oleellisempiakin epäkohtia kuin se, jos poliisi saa kahvin ilmaiseksi. En ole poliisin vaimo, kavereita on monenlaisisa ammateissa, ja satun tietää yhdenkin grillin, josta saa yöaikana niin vartijat, poliisit kuin taksikuskitkin ilmaisen kahvin jos ostaa jotain. Onhan se toki varmaan turvallisempaa olla siellä kassallakin, kun vilskettä käy luvallisilla asioilla olevista.

jumalauta, eikö kukaan eikä mikään julkisuus saa ässäryhmää kuriin. Vuosia on jo puhuttu poliitikoiden ja ässän välisistä sidoksista. Mutta mitään ei muuteta

En ole poliisin akka.
Ärsyttää vaan kun ihmiset valittaa näinkin pienestä asiasta.
Varsinkin kun kukaan täältä ei käy abc:llä syömässä sitä valmismoskaa. Niinhän täällä ainakin aina julistetaan.

[QUOTE="huoh";24562746]Suoraan sanottuna mun mielestä tässä maassa on oleellisempiakin epäkohtia kuin se, jos poliisi saa kahvin ilmaiseksi. En ole poliisin vaimo, kavereita on monenlaisisa ammateissa, ja satun tietää yhdenkin grillin, josta saa yöaikana niin vartijat, poliisit kuin taksikuskitkin ilmaisen kahvin jos ostaa jotain. Onhan se toki varmaan turvallisempaa olla siellä kassallakin, kun vilskettä käy luvallisilla asioilla olevista.[/QUOTE]

Mikä on oleellisempaa kuin poliisiviranomaisen luotettavuus suuren yleisön silmissä?

[QUOTE="ruu";24562748]jumalauta, eikö kukaan eikä mikään julkisuus saa ässäryhmää kuriin. Vuosia on jo puhuttu poliitikoiden ja ässän välisistä sidoksista. Mutta mitään ei muuteta[/QUOTE]

Mitäpä arvelet, jos nyt poliisi alkaa tekemään esitutkintaa, niin löytääkö rikosepäilyä... :-)

[QUOTE="vieras";24562768]Mikä on oleellisempaa kuin poliisiviranomaisen luotettavuus suuren yleisön silmissä?[/QUOTE]

No miten sen poliisin pitäisi toimia? Sanoa kassalla, että kiitos mutta en voi syödä tuohon hintaan, pistä vitonen lisää ja muista laskuttaa myös juomista?

Entäs miten se uskottavuus haihtuu siinä, että saa jonkun kahvin tai ruuan ilmaiseksi tai halvalla?

[QUOTE="vieras";24562768]Mikä on oleellisempaa kuin poliisiviranomaisen luotettavuus suuren yleisön silmissä?[/QUOTE]

Mun silmissäni poliisin luotettavuus ei murene jos näen poliisin syömässä tai hui, menossa vessaan. Kas kun ihmisiä nekin on.
Eikä mulla ole tapana tarkkailla muiden ihmisten maksukäyttäytymistä kassalla.

No miten sen poliisin pitäisi toimia? Sanoa kassalla, että kiitos mutta en voi syödä tuohon hintaan, pistä vitonen lisää ja muista laskuttaa myös juomista?

Entäs miten se uskottavuus haihtuu siinä, että saa jonkun kahvin tai ruuan ilmaiseksi tai halvalla?

Lahjuksia voi ja pitää kieltäytyä Suomen Lain mukaan, vai mitä?

Eräs kansanedustaja joutui käräjille tarjottuaan poliiseille kahvia sakotustilanteessa ja nyt puhutaan aivan eri tason lahjuksenannosta kuin yhdestä kahvikupista.

Uskottavuus haihtuu jos kansalaiset edes epäilevät poliisin tasapuolisuutta ja kerran menetettyä luottamusta on vaikea ellei jopa mahdotonta saada takaisin. Onko ilmainen kahvi tai puoli-ilmainen ruoka poliiseille niin arvokas asia , että he ovat valmiit hyväksymään luottamuksensa suuren yleisön silmissä?

[QUOTE="vieras";24562842]Lahjuksia voi ja pitää kieltäytyä Suomen Lain mukaan, vai mitä?

Eräs kansanedustaja joutui käräjille tarjottuaan poliiseille kahvia sakotustilanteessa ja nyt puhutaan aivan eri tason lahjuksenannosta kuin yhdestä kahvikupista.

Uskottavuus haihtuu jos kansalaiset edes epäilevät poliisin tasapuolisuutta ja kerran menetettyä luottamusta on vaikea ellei jopa mahdotonta saada takaisin. Onko ilmainen kahvi tai puoli-ilmainen ruoka poliiseille niin arvokas asia , että he ovat valmiit hyväksymään luottamuksensa suuren yleisön silmissä?[/QUOTE]

...valmiit hyväksymään luottamuksensa MENETTÄMISEN suuren yleisön silmissä?

[QUOTE="Hmm";24562813]Mun silmissäni poliisin luotettavuus ei murene jos näen poliisin syömässä tai hui, menossa vessaan. Kas kun ihmisiä nekin on.
Eikä mulla ole tapana tarkkailla muiden ihmisten maksukäyttäytymistä kassalla.[/QUOTE]

Minä en enää usko poliisin kykynevän kohtelemaan minua oikeudenmukaisesti jos minulle ja S-ryhmälle tulee riitatilanne johon vaaditaan poliisin osallisuutta.

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

[QUOTE="vieras";24562872]Minä en enää usko poliisin kykynevän kohtelemaan minua oikeudenmukaisesti jos minulle ja S-ryhmälle tulee riitatilanne johon vaaditaan poliisin osallisuutta.

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.[/QUOTE]

Okei, mistä ajattelit riiteleväsi s-ryhmän kanssa?
Siitä onko acb-ruuat einesmoskaa vai ei :D

Mun mielestä sais olla vaikka semmonen laki et poliisit sais joka ruokapaikassa syyä ilmatteeksi. Siinä ku tekee pitkää vuoroa ja saa nälissään ruoka-annoksen eteen ja tuleeki kiireellinen hälytys nii siihen jää ruuat. Mentävä on. Suomen poliiseista ollaan montaa mieltä mut mulla on itsellä vielä hyvät kokemukset ja arvostan todella paljon!

[QUOTE="Hmm";24562940]Okei, mistä ajattelit riiteleväsi s-ryhmän kanssa?
Siitä onko acb-ruuat einesmoskaa vai ei :D[/QUOTE]

Ei minulla ole mitään tarkoitusta riidellä S-ryhmän kanssa, mutta enhän minä voi tietää S-ryhmän aatoksia ja helppohan se on heidän kun esitutkinnan suorittava poliisi laulaa S-ryhmän lauluja.

Mun mielestä sais olla vaikka semmonen laki et poliisit sais joka ruokapaikassa syyä ilmatteeksi. Siinä ku tekee pitkää vuoroa ja saa nälissään ruoka-annoksen eteen ja tuleeki kiireellinen hälytys nii siihen jää ruuat. Mentävä on. Suomen poliiseista ollaan montaa mieltä mut mulla on itsellä vielä hyvät kokemukset ja arvostan todella paljon!

Poliisi saisi tulla ilmaiseksi syömään sun pöydästä ja jälkiruokasi voisi kyntää mansikkaista mammaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylläpä;24562278:
ABC:t ovat usein kaukana taajamien keskuksista, mielestäni haittaa on siinä, että poliisia harvemmin tarvitaan maanteiden varrella olevilla liikenneasemilla. Usein kiireelliset hälytykset on juuri taajamien keskustoissa, silloin on haittaa että ainoa partio on jossain ABC:lla kaukana keskustasta.

Meilläpäin ABC:t on kyllä ihan keskeisillä paikoilla. Ja täytyyhän poliisienkin syödä, mitä jos ovatkin taajamassa syömässä ja abc:lla on ryöstö?

Oikeesti, en tajua mitä ongelmaa ihmiset tässä näkee. Mitä helvetin väliä, saako poliisi ja muut ammattiautoilijat alennusta joltain abc:ltä. Ei niitä poliiseja siellä tuhansia joka tunti ravaa, kyllä ne ehtivät työnsä tekemään, eikä se ole keneltäkään pois.
Että ottaa päähän ihmiset jotka tekee joka saamarin asiasta ongelman.

[QUOTE="Töttöröö";24562372]Kuka tässä mistään kateellinen on! Onko sulle "moraali" tuttu käsite? Tässähän on lahjuksista kysymys, luepa se juttu.[/QUOTE]

Luin jutun. Siinä juuri sanottiin, että poliisia kohdellaan samalla tavalla mitä muita ammattiautoilijoita (bussikuskeja, rekkakuskeja, jne.). Eli miten se silloin on muka lahjomista, kun saa samat edut mitä muut työkseen autoilevat?

[QUOTE="minä";24563061]Luin jutun. Siinä juuri sanottiin, että poliisia kohdellaan samalla tavalla mitä muita ammattiautoilijoita (bussikuskeja, rekkakuskeja, jne.). Eli miten se silloin on muka lahjomista, kun saa samat edut mitä muut työkseen autoilevat?[/QUOTE]

Mikäs ammattiaautoilija poliisi oikein on? Antavatko rekkakuskit sakkoja ja suorittavat esitutkintoja ja käyttävät pakkokeinoja kansalaisiin?

[QUOTE="vieras";24563146]Mikäs ammattiaautoilija poliisi oikein on? Antavatko rekkakuskit sakkoja ja suorittavat esitutkintoja ja käyttävät pakkokeinoja kansalaisiin?[/QUOTE]

Eiköhän se ole aika rankkaa työtä kumminkin, jos sattuu kiiruinen yö kohdalle. Kai niillä jotkut yöt on rauhallisempiakin, mutta joskus ei paljon tauoilla istu ja kahvit jää kuppiin kun lähtevät

Yhteistyössä