Ostatteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helli

Vieras
aikuisille lahjoja? Ittellä on alkanut vähän jo tympimään moinen.Aika monesti tulee ihan vaatimuksia, että pitää osallistua sen ja sen lahjaan ja lahjat usein kalliita.Toki pyöreinä vuosina muistan kaikkia mielelläni, mutta tyyliin miehen sisko 32 v, oma veli 26v tai serkku pääsee ripiltä ja ei ole edes tekemisissä, mut lahja ostettava tyyppiset ihmetyttää. Jouluna meni ihan kauheat määrät rahaa, kun ikään kuin rivien välistä sain lukea, että näin ois suotavaa. Kerran lähetin suklaarasian ja onnittelut sukulaiselle ja mulle sanottiin, että "kiitos, eihän sen aina tarvi niin hienoa olla"!Siis outoa.Ei se ole sinänsä rahakysymys, tulot on ihan ok, mut esim tässä kuussa mennyt jo n.200 kaiken maailman hilavitkuttimiin.Meille tulee nyt 3.lapsi ja oon ajatellut, että jos nyt sais jotenkin puhuttua, että lopetetaan lahjojen osto muille, eikä itsekään haluta muilta mitään. Kiitos, kun sain natkuttaa:).

Ei osteta. Ostan vain vanhemmilleni lahjat jouluna ja lisäksi äitienpäivänä ja isänpäivänä. Ei ole varaa ostaa kellekään ja ei kukaan meillekään osta. Miehellä niin monta sisarustakin ettei heillä ole koskaan ollut tapana ostella lahjoja toisille. Tietysti isot merkkipäivät, ripille pääsyt, valmistujaiset ym. otetaan huomioon, mutta ei tavallisia syntymäpäiviä ja joulua oteta huomioon.

Jos joku pitää juhlat niin silloin ostan. Muuten en.

Tosin perheenkesken näin: synttärilahja ostetaan kummankin vanhemmille ja sitten minun siskolleni. Miehen siskolle ei olla ostettu, muutenkin sen verta harvemmin nähdään. Joululahjat ostetaan koko perheelle.

Ihmeesti helpotti.Itse myös jatkossa ostaisin vain miehelle ja lapsille ja toki pyöreinä vuosina sukulaisille.Voihan sitä muistaa muutenkin, kuin kalliilla lahjoilla.

Ostetaan miehen kanssa yleensä jotain pientä muistamista jouluna ja synttäreinä vanhemmille, sisaruksille ja toisillemme. Kavereille vain pyöreinä vuosina, mummoilleni saatan viedä kukkia tms pientä aina kun käyn =)

Mut muuten ei kyl.

Yhteistyössä