Hermot menee noiden sukulaisten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En vaan jaksa niitä enää yhtään.

Vanhemmista ja sisaruksista ois varmaan kirjan verran asiaa. Mutta yritän lyhentää oleellisiin.

Meillä on mun vanhempien kans yhteisomistuksessa mökki. Alettiin remontoimaan sitä. Keväällä meni mulla ja vanhemmilla hetkeksi välit poikki kun noista remontti asioista tapeltiin. Tai siis minä laitoin välit poikki, syynä se että minua ei kuunneltu ja mielipiteitä mitätöitiin jne. Vanhemmat pyysi anteeksi mutta asioista ei olla keskusteltu edelleenkään.

Nyt yritetään myydä oma osuus jollekin sisaruksista. Osalla ei rahaa ja osaa ei kiinnosta. Olen sit soitellu noille sisaruksille joita kiinnostaa. Vuorotellen sit ollaan kiinnostuneita ja vuorotellen sanotaan et ei oo rahaa.
Ja ensimmäinen asia mitä jokainen on sanonut on että pitää tehdä niin että ÄITI on tyytyväinen. Ja jokaisen kanssa suurinpiirtein kahden tunnin puhelut liittyen meidän sisarussuhteisiin, jokaisen suhteisiin vanhempiimme jne. Eli ihan asian vierestä. Ite asiasta ei saa puhuttua kun aina menee johonkin psykologiseen pohdintaan.

Nyt sitten sanoin että selvittää tän viikon aikana ostaako vai ei et voidaan tehdä omat suunnitelmat sit sen mukaan. Ja remontti siis edelleen siellä kesken eli myyntihinta on murto-osa todellisesta arvosta.
En tiedä tajusko kukaan mitään..

Sit seuraava tapaus. Tädin piti hommata meille isompi erä lihaa samalla kuin itelleen. Asuu aika kaukana mut luvattiin mennä hakemaan lihat heti kun tulevat. Pyysin kysymään vakuumiin pakatun lihan hintaa. Nyt sitte sain viestin että oli tilannut meidän lihat vakuumiin pakattuna, KILOhinta 5e kalliimpi mistä oltiin puhuttu.

Sanon itteni irti koko suvusta. Paitsi sekään ei onnistunut. Kun laitoin välit poikki vanhempiin oli todella rankkaa painostusta ja syyllistämistä. Eli helpommalla pääsen kun olen muka väleissä heidän kanssaan vaikka omalta osalta suurinosa on teeskentelyä.

Mutta kiitos ja näkemiin.
ps. Mies pyysi varaamaan ajan mielenterveyshoitajalle tän takia.

Siis väkisiin yritätte myydä mökin osaa sisaruksille ja sisarukset tietää että ongelmia tiedossa. Ei ihme etteivät halua ostaa etkä voi heitä syyllistää.

jos tätisi on hankkinut lihaa, mutta sitä ei halvemmalla saa niin miksi ihmeessä siitä pitää närkästyä. Jos kyseessä esim hirvi niin kallistahan se, kun luvat on tiukilla.

[QUOTE="vieras";29099054]Siis väkisiin yritätte myydä mökin osaa sisaruksille ja sisarukset tietää että ongelmia tiedossa. Ei ihme etteivät halua ostaa etkä voi heitä syyllistää.

jos tätisi on hankkinut lihaa, mutta sitä ei halvemmalla saa niin miksi ihmeessä siitä pitää närkästyä. Jos kyseessä esim hirvi niin kallistahan se, kun luvat on tiukilla.[/QUOTE]

En päässy eilen enää koneelle.

Siis sisaruksista osa on ihan mielellään ostamassa tuon meidän osuuden, mutta heillä ongelmia saada rahoitus kuntoon. Tässä kuukausia jo vatvottu että saavatko asioita järjestykseen vai ei. Nyt sit selvisi ettei ole sen vertaa saaneet aikaseksi että olisivat pankista käyneet kysymässä mahdollisuuksia rahoituksen saamiseen.

Siis tädin piti tiedustella hintaa ja kertoa meille että tehdään sitten päätös miten pakattuna ja paloiteltuna se liha otetaan. Tämä menee ja tilaa meille sen kalleimman vaihtoehdon.

[QUOTE="Vieras";29099108]Luopuisin kokonaan tuosta mökistä tai ostaisin sen kokonaan itselleni. Yhteisomistuksesta yleensä tulee ongelmia sopuisammissakin perheissä...[/QUOTE]

Kun ei kumpikaan vaihtoehto tunnu onnistuvan tän meidän suvun kanssa. Kukaan ei saa ostettua meidän osuutta (siis ne joilla edes kiinnostusta on) ja äiti ei myy meille omaa osuuttaan. Kun haluaa että näillä sisaruksilla joilla kiinnostusta on mahdollisuus käyttää edelleen mökkiä.
Aikanaan tuo oma osuus ostettiin ettei mökkiä olis tarvinu ulkopuolisille myydä, nyt olisin kyllä valmis senkin tekemään. Silloin muilla sisaruksilla ei mitään mahdollisuuksia ostaa osuutta itelleen.
Minä niin toivon että joku sais rahoituksen ja ostais tuon meidän osuuden.

Höh.No kyllä sinäkin vaadit muiden selkänahasta aika paljon. Eipä mulle ole koskaan kukaan sukulaisnen vakuumilihoja tai lihoja ylipäänsä roudannut. VAIKKA on esim. miehen sisaruksella piha täynnä luomulihaa ja metsästä kantaa myyntiin asti, koskaan ei ole muruakaan antanut tai tarjonnut tänne päin myyntiin. Monikin suvussa ampuu satoja kiloja joka syksy hirvenlihaa.

Ei tulisi mielenkän alkaa vaatia että joku tuo mulle kun itselleen ja vielä valittaisin hinnasta.

Ja niin. olet halunnut ostaa mökin puoliksi äitisi kanssa. Nyt haluat myydä kun kaikki ei menekään sun pilllin mukaan. Ostaessa tiesit varmaan että äitisi haluaa että kaikki lapsensa sitä saavat käyttää.

Sori, mutta et vaikuta helpolta tyypiiltä itsekään.

sinuna kyllä nyt laittaisin itselleni vaateita enkä muille. Jos liha kiinnostaa niin mars ostamaan itse.
mitä tulee mökkiin niin aika todennäköistä että tuollaisessa omistamisessa ongelmia tulee.
eikö äitisi voisi ostaa sun puolikasta

Höh.No kyllä sinäkin vaadit muiden selkänahasta aika paljon. Eipä mulle ole koskaan kukaan sukulaisnen vakuumilihoja tai lihoja ylipäänsä roudannut. VAIKKA on esim. miehen sisaruksella piha täynnä luomulihaa ja metsästä kantaa myyntiin asti, koskaan ei ole muruakaan antanut tai tarjonnut tänne päin myyntiin. Monikin suvussa ampuu satoja kiloja joka syksy hirvenlihaa.

Ei tulisi mielenkän alkaa vaatia että joku tuo mulle kun itselleen ja vielä valittaisin hinnasta.

Ja niin. olet halunnut ostaa mökin puoliksi äitisi kanssa. Nyt haluat myydä kun kaikki ei menekään sun pilllin mukaan. Ostaessa tiesit varmaan että äitisi haluaa että kaikki lapsensa sitä saavat käyttää.

Sori, mutta et vaikuta helpolta tyypiiltä itsekään.

Siis? Täti oli ostamassa itselleen lihaa ihan ulkopuoliselta taholta. Pyysin että voisko ottaa selvää hinnoista jos me otettais samasta paikkaa. Ja siis ME käydään hakemassa ne lihat sieltä tädiltä heti kun ne sinne tulevat.

Ollaan tähän asti selvitty tappelematta tuosta mökki hommasta ja selvittäis edelleenkin jos vain haluttas. Ei ole vaan minkäänlaista motivaatiota. Kun mun/meidän mielipidettä ei oteta missään huomioon. Äiti kyselee näiltä muilta sisaruksilta mitä he haluaa eikä tee itsenäisiä päätöksiä ikinä. Mutta vaikea tätä soppaa on ulkopuolisille kertoa ja kun en ihan joka asiaa halua täällä edes kertoa.

sinuna kyllä nyt laittaisin itselleni vaateita enkä muille. Jos liha kiinnostaa niin mars ostamaan itse.
mitä tulee mökkiin niin aika todennäköistä että tuollaisessa omistamisessa ongelmia tulee.
eikö äitisi voisi ostaa sun puolikasta

Ei osta meidän osuutta. Haluaa mieluummin käyttää rahat ulkomaan matkaan ja toiseksi se ollaan me jotka siellä tekee käytännön asiat. Vanhemmat käy siellä vain lomalla, jos kerran viidessä vuodessa vessan tyhjentävät niin siitäkin sit kuullaan seur kaks vuotta. Jne.

Yhteistyössä