osaatko kävellä korkkareilla kuinka monta korkkaria omistat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Miten korkkareilla kävellään oikeaoppisesti? Ja eikö teidän jalat tosiaankaan väsy korkkareissa? Tahtoisin itekin kävellä korkkareilla, mutta ei jalat kestä! En vain löydä jalalle hyviä korkkareita mistään!

Ota peili ja pistä korkkarit jalkaan ja harjoittele peilin edessä kotona. Muista suoristaa aina jalkasi. Laita aina eteen astuva jalka hieman toisen jalan eteen. Anna takimmaisen jalan suoristua kunnolla. Opettele astumaan oikealla kohdalla korkkaria maahan, peili näyttää kyllä hyvän askeleen. Vaatii myös hieman tiettyjen lihasten tottumista korkkareilla käveleminen, joten ekat kerrat jalat onkin kipeänä. Aloita matalimmista ja paksummista koroista ja hiljalleen osta korkeampia. On joskus ihan lottovoitto kun löytää todella mukavat korkkarit! Niitä pitää jaksaa etsiä ja sovitella..

En mä mun vaativimpia korkkareita laita jos lähden tanssimaan ja muutenkin aina mietin myös mukavuutta kengän ulkonäön lisäksi. Käytä ensin lyhyempiä aikoja korkkareita ja hiljalleen pidempään.

Näinpä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Miten korkkareilla kävellään oikeaoppisesti? Ja eikö teidän jalat tosiaankaan väsy korkkareissa? Tahtoisin itekin kävellä korkkareilla, mutta ei jalat kestä! En vain löydä jalalle hyviä korkkareita mistään!

Ota peili ja pistä korkkarit jalkaan ja harjoittele peilin edessä kotona. Muista suoristaa aina jalkasi. Laita aina eteen astuva jalka hieman toisen jalan eteen. Anna takimmaisen jalan suoristua kunnolla. Opettele astumaan oikealla kohdalla korkkaria maahan, peili näyttää kyllä hyvän askeleen. Vaatii myös hieman tiettyjen lihasten tottumista korkkareilla käveleminen, joten ekat kerrat jalat onkin kipeänä. Aloita matalimmista ja paksummista koroista ja hiljalleen osta korkeampia. On joskus ihan lottovoitto kun löytää todella mukavat korkkarit! Niitä pitää jaksaa etsiä ja sovitella..

En mä mun vaativimpia korkkareita laita jos lähden tanssimaan ja muutenkin aina mietin myös mukavuutta kengän ulkonäön lisäksi. Käytä ensin lyhyempiä aikoja korkkareita ja hiljalleen pidempään.

Näinpä :flower:

Kiitos :) Täytyy akaa reenailla ja etsiä niitä elämäni korkkareita :)

Mulla tekee mieli piikkareita ja korkoja ja ihania kenkiä...
Mulla ois myös upeat sääret ja pohkeet mitä näytellä kauniissa koroissa..
Ja mulla on myös molemmat päkiät murtuneet kaksi kertaa. Holvikaareni on liian korkea, ja se tuo painopistettä liikaa päkiälle ja kantapäälle. Urheiluharrastusten myötä päkiät murtuivat, eivät kestäneet rasitusta.

Pystyn kävelemään kauniisti tennareissa ja matalissa sandaaleissa, jos on korkoa pikkaisenkin enemmän, alan nilkuttamaan kumpaakin jalkaa.. Kipu on paha :(

Ja minä olen vielä kenkäfriikki.
Minulla on ihania korkokenkiä Liettuasta, Latviasta, Virosta, Bulgariasta jne jne joita en pysty käyttämään kuin rajoitetusti.
Ah että olen katkera.

Juu löytyy kyllä korkkareita kaapista enemmänkin, enimmäkseen nilkkureita, jotka ovat laasukkaita ja mukavia, joilla pystyy kävelemään vaikka pidemmänkin matkan. Avokkaita on vaikea löytää, sillä jalkani ovat erikokoiset..
Jos haluaa opetella korkkareita pitämään, kannattaa kyllä aloittaa sieltä matalammasta päästä, itsekään en käytä niitä kaikista korkeimpia. Niin ja laatuun kannattaa satsata, nahkaiset ovat hyvät ja kenkien tulee olla ennenkaikkea mukavat!

mitkä luetellan korkkareiksi? montako senttiä pitää olla?

mulla onehkä 2 jotka korkkareiksi luettelisin..
toiset on 10cm piikkikorot, aivan ihnat

ja toiset vain 5 cm pikkasen leveemmällä korolla..

juhlissa näitä käytän

Osaan kävellä,juosta ja tanssia koroilla :D Mä olen jostain yläasteesta asti käyttänyt korkkareita ja rakastan niitä :heart: Itelläni on muutamakymmenpari kaapissa ja korkeimmat taitaa olla jotain 10cm...

En osaa ja 0kpl. Aion kyllä opetella, kun saan näitä kiloja pois. Jos mä nyt laittaisin jotkut korkeakorkoiset korkkarit jalkaan, niin näyttäisin takasorkkien varassa kävelevältä paksulta porsaalta...:x

Yhteistyössä