Osaako sun mies rakentaa talon tai korjata auton?

  • Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
unicorn
Osaa molemmat ja paljon muutakin. Juuri tänään korjasi naapurin perämoottorin ja viikko sitten toisen naapurin ruohonleikkurin, ja ihan ilmatteeksi kun ei tiedä koska ite tarvii apuja. Voi sitten hyvällä omallatunnolla pyytää jos tarvii. Ruokaa se ei kyllä osaa laittaa sitten pätkääkään, aikovat lasten kanssa käydä grillillä syömässä kun lähden tästä synnyttämään... :LOL:
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Ei osaa, eikä ole tarviskaan. Millaisia taloja mahtavat olla ne talot , joita ammattilainen ei ole tehnyt? Kun eiväthän kaikki talojensa rakentajat ole ammattirakentajia.
No se olikin lähinnä ajatustasolla, et jos ihan pakko niin osaisiko rakentaa.
Mun mies on talonrakentaja ihan ammatiltaan =) Niin ja ajoneuvoasentaja toiselta ammatiltaan.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Ei osaa, eikä ole tarviskaan. Millaisia taloja mahtavat olla ne talot , joita ammattilainen ei ole tehnyt? Kun eiväthän kaikki talojensa rakentajat ole ammattirakentajia.
No huh huh taas näitä.. Kyllä moni tuntemani mies on otse rakentanut talonsa vaikka ei ammattilaisia ole olleetkaan. Melko uusi juttu maailmassa että ulkopuoliset rakentavat muille kun megarikkaille.
 
En mie tiiä, osaisiko tuo ihan alusta alkaen uutta taloa rakentaa, mutta korjata osaa, ja rakentaa eräänlaista laajennus-osaa taloon.

Autoja tuo on korjannut koko aikuisikänsä ihan työkseen, että se onnistuu kyllä myös.
 
taloa ei osaa rakentaa mut remontoida osaa. Autoa ei korjata osaa mut renkaat vaihtaa.

tietokoneista tietää, osaa tehdä musiikkia ja osaa piirtää/maalata erittäin upeasti! :heart: Kotona on muutama miehen tekemä taulu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Ei osaa, eikä ole tarviskaan. Millaisia taloja mahtavat olla ne talot , joita ammattilainen ei ole tehnyt? Kun eiväthän kaikki talojensa rakentajat ole ammattirakentajia.
Upeita mahtaa olla. Mun miehellä ei ole mitään heikkoa talonrakentamisessa 270 neliöisen kivitalon pystyttänyt. Ja tehnyt työtunteja 2 vuoden aikana hurjemmin kuin moni muu... Ikää 30, eikä ole eka talo mitä on rakentanut. Ei ole ammattilainen.

Itsekin olen osallistunut rakentamiseen ja oppii sitä kun hommaan tarttuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heleemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Ei osaa, eikä ole tarviskaan. Millaisia taloja mahtavat olla ne talot , joita ammattilainen ei ole tehnyt? Kun eiväthän kaikki talojensa rakentajat ole ammattirakentajia.
Upeita mahtaa olla. Mun miehellä ei ole mitään heikkoa talonrakentamisessa 270 neliöisen kivitalon pystyttänyt. Ja tehnyt työtunteja 2 vuoden aikana hurjemmin kuin moni muu... Ikää 30, eikä ole eka talo mitä on rakentanut. Ei ole ammattilainen.

Itsekin olen osallistunut rakentamiseen ja oppii sitä kun hommaan tarttuu!
Usein itse itselle tehdyt talot ovat parempia kuin urakalla ammattimiehen hosumat. Talot eivät ole mitään rakettitiedettä. Vähän niinkuin isoja mecanoleluja. Jos hieman miettii ja katsoo rakennekuvia, osaa taatusti jokainen rakentaa talon. Aikaahan toki menee pidempään, mutta mitä väliä sillä on jos jälkikin on parempaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja heleemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Ei osaa, eikä ole tarviskaan. Millaisia taloja mahtavat olla ne talot , joita ammattilainen ei ole tehnyt? Kun eiväthän kaikki talojensa rakentajat ole ammattirakentajia.
Upeita mahtaa olla. Mun miehellä ei ole mitään heikkoa talonrakentamisessa 270 neliöisen kivitalon pystyttänyt. Ja tehnyt työtunteja 2 vuoden aikana hurjemmin kuin moni muu... Ikää 30, eikä ole eka talo mitä on rakentanut. Ei ole ammattilainen.

Itsekin olen osallistunut rakentamiseen ja oppii sitä kun hommaan tarttuu!
Usein itse itselle tehdyt talot ovat parempia kuin urakalla ammattimiehen hosumat. Talot eivät ole mitään rakettitiedettä. Vähän niinkuin isoja mecanoleluja. Jos hieman miettii ja katsoo rakennekuvia, osaa taatusti jokainen rakentaa talon. Aikaahan toki menee pidempään, mutta mitä väliä sillä on jos jälkikin on parempaa?
Niimpä! Kyllä me otettiin yks ammattirakennusmies joka sai aika pian potkut kun rätysteli :/

Mies yhden vuoden suunnitteli taloa, teki piirustukset, toki apuakin sai osaavilta.

Ja kaksi vuotta rakentanut... eilen pystytin miehen kanssa telineitä ulos ulkotasotuksia ja rappauksia varten.

Vastapäätä on ammattifirman talo keskeytynyt konkurssiin.

Tästä http://heleemi.blogspot.com/2009/04/muutama-nurkka-kodistamme-sielta-taalta.html voi katsoa minkälainen se mahtaa olla talo, mitä ei ammattilainen oo rakentanu ;)
 
Kotihommista, siivoamsiesta, ruuanlaitosta yms. ukko ei perusta(osaisi varmaan jos haluja olis ;) ) mutta kaikkea muuta se sitten osaakin. Korjaa vehkeen kun vehkeen. Maatalon isäntä joutuu olemaan monena kun kaikenlaista hommaa tässä piisaa. Ei sillä ole sormi suuhun kovin montaa kertaa mennyt. Toki on laitteita joihin ei nykyaikana pysty, nykyautoissakin tietsikat jotka ei vaan ilman oikeita koodeja anna itteään korjata mutta noin yleensä mitä vaan ite pystyy tehdä niin tekee.

Oma isäni on myös kaikenosaava ja toivoin aina löytäväni samanlaisen miehen, on se eri turvallista kun tietää, että toinen osaa korjata autot, polkupyörät ja muut, ei jää ikinä pulaan.=).
Vaikka ei sillä, ei tässä eilisen teeren tyttöjä olla itekkään, kyllä mullakin vasara kädessä pysyy ja rehutorniin kiipeän ja auton renkaat vaihdan siinä missä isäntäkin;O. Kun on pakko niin oppii melkeen mitä vaan=)
 
Osaa molemmat ja hyvä niin!

Olin aiemmin suhteessa miehen kanssa, joka ei ihan oikeasti osannut muuta kun stereot asentaa (eikä niitäkään edes autoon), ja olihan se raivostuttavaa.
Aina jos oli jotain pientäkin korjausjuttua tai asennusta tai autonrassausta niin aina piti olla soittelemassa muille.
Mun mielestä miehen kuuluu osata tiettyjä juttuja, eikä olla ihan kädetön.

Toki tuo ukko hoitaa myös niitä "naisten juttuja", eli kokkaa, siivoaa, pesee pyykkiä, ym perusjuttuja.

Tässäkin asiassa varmaan vaikuttaa pitkälti tottumukset. Mulla on isä, joka osaa tehdä ihan mitä vaan. Ja kun se on aina osannut ja hoitanut kaiken, niin tuntui todella hassulta kun se exä ei niitä juttuja osannutkaan..
 

Yhteistyössä