Osaako sun mies rakentaa talon tai korjata auton?

  • Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
Ei se ole koskaan rakentanut taloa suomessa, ja on ollut aika pieni vielä kun ovat Ibizan taloa pystyttäneet... Mutta osais se varmaan, jos olis tarvis.

Vanhempia autoja fiksailee kyllä itekin, mutt ei kai kukaan ole niin hullu, että menee ilman ammattitaitoa ja merkkiliikkeen tietokonetta tekemään mitään isompaa remppaa uuteen autoon?
 
Molleri harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja heleemi:
Niimpä! Kyllä me otettiin yks ammattirakennusmies joka sai aika pian potkut kun rätysteli :/

Mies yhden vuoden suunnitteli taloa, teki piirustukset, toki apuakin sai osaavilta.

Ja kaksi vuotta rakentanut... eilen pystytin miehen kanssa telineitä ulos ulkotasotuksia ja rappauksia varten.

Vastapäätä on ammattifirman talo keskeytynyt konkurssiin.

Tästä http://heleemi.blogspot.com/2009/04/muutama-nurkka-kodistamme-sielta-taalta.html voi katsoa minkälainen se mahtaa olla talo, mitä ei ammattilainen oo rakentanu ;)
Aika mahtava keittiö teillä, siis todellakin mun makuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei se ole koskaan rakentanut taloa suomessa, ja on ollut aika pieni vielä kun ovat Ibizan taloa pystyttäneet... Mutta osais se varmaan, jos olis tarvis.

Vanhempia autoja fiksailee kyllä itekin, mutt ei kai kukaan ole niin hullu, että menee ilman ammattitaitoa ja merkkiliikkeen tietokonetta tekemään mitään isompaa remppaa uuteen autoon?
Tämä on mielenkiintoinen käsitys, että uusille autoille ei voi tehdä itse mitään. Jarrujen, kytkimen, vaihteiston, suodattimien yms. huoltoon/korjaukseen ei edelleenkään tarvita merkkikorjaamon softia. Öljyt osaa vaihtaa jokainen. Aika harvoin moottoripuolella edes tarvitsee mitään tehdä ennen 250t kilometriä. Kaikki muut huollot ja korjaukset onnistuvat kuten ennenkin.
 
V-ivian
Ei osaa.

Mutta sitten se osaa kokata, halata, lohduttaa, suudella, olla lähellä ja touhuta kaikenmoista muuta, jota minä arvostan enemmän kuin autonkorjaamista tai talonrakentamista :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei se ole koskaan rakentanut taloa suomessa, ja on ollut aika pieni vielä kun ovat Ibizan taloa pystyttäneet... Mutta osais se varmaan, jos olis tarvis.

Vanhempia autoja fiksailee kyllä itekin, mutt ei kai kukaan ole niin hullu, että menee ilman ammattitaitoa ja merkkiliikkeen tietokonetta tekemään mitään isompaa remppaa uuteen autoon?
Tämä on mielenkiintoinen käsitys, että uusille autoille ei voi tehdä itse mitään. Jarrujen, kytkimen, vaihteiston, suodattimien yms. huoltoon/korjaukseen ei edelleenkään tarvita merkkikorjaamon softia. Öljyt osaa vaihtaa jokainen. Aika harvoin moottoripuolella edes tarvitsee mitään tehdä ennen 250t kilometriä. Kaikki muut huollot ja korjaukset onnistuvat kuten ennenkin.
Kyllä se perusasiat hoitaa uudempaankin autoon. Tarkoitin nimenomaan isompaa remppaa, tai tilannetta, että auto kertoo jotain olevan vialla, mutta vikaa ei pikavilkaisulla löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei se ole koskaan rakentanut taloa suomessa, ja on ollut aika pieni vielä kun ovat Ibizan taloa pystyttäneet... Mutta osais se varmaan, jos olis tarvis.

Vanhempia autoja fiksailee kyllä itekin, mutt ei kai kukaan ole niin hullu, että menee ilman ammattitaitoa ja merkkiliikkeen tietokonetta tekemään mitään isompaa remppaa uuteen autoon?
Tämä on mielenkiintoinen käsitys, että uusille autoille ei voi tehdä itse mitään. Jarrujen, kytkimen, vaihteiston, suodattimien yms. huoltoon/korjaukseen ei edelleenkään tarvita merkkikorjaamon softia. Öljyt osaa vaihtaa jokainen. Aika harvoin moottoripuolella edes tarvitsee mitään tehdä ennen 250t kilometriä. Kaikki muut huollot ja korjaukset onnistuvat kuten ennenkin.
Kyllä se perusasiat hoitaa uudempaankin autoon. Tarkoitin nimenomaan isompaa remppaa, tai tilannetta, että auto kertoo jotain olevan vialla, mutta vikaa ei pikavilkaisulla löydy.
Vikaherjat eivät useimmiten juurikaan ole isoja remppoja, vaan jotain antureiden vaihtoja tms. Jos moottori leipoo, sen voi korjata kuten ennenkin. Ihan ilman tietokoneita ja minun mittarillani se on isompi remppa kuin jonkin anturin vaihto.
 

Yhteistyössä