osa 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *TOUKOKUU 2006*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

*TOUKOKUU 2006*

Vieras
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
29.5. Hanna, 26v. esikoinen

7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu, ultrassa näkyi poika
16.5. Miira

Lisäsin tohon listaan ultranäkymät ja aattelin et muutkin voi siihen sen laittaa tai sit jos sitä ei ultrassa näkynyt/kerrottu niin vois laittaa vaikka fiiliksen et kumpi se vois olla.

Meillä ainakin lääkäri tarkoituksella katsoi paikat kun sanottiin että jos näkyy, niin saa kertoa. Mulle ruutu oli sen verran kaukana etten kyl osaa sanoa mitä siinä näky, oli muutenki tosi huonot (vanhat?) laitteet etten kyl muutenkaan saanu paljoa selvää saati sit mies vaikka hän ruudun edessä istui. Oli siellä joku tappi, joten kaipa se sit oli pieni pippeli!:) Yleisesti ottaen mun mielestä lääkärit sais kertoo kumpi siellä on, mikäli vanhemmat sen haluaa tietää ja tiedostaa ettei veikkaus ole 100% varma...minkä luulis kyl kaikille olevan ilmiselvää, mut ilmeisesti se ei sitä ole?

Mutta hyviä öitä mun puolesta, lähen uneksimaan meiän pojusta!:)

7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks, poikafiilis, ei faktaa sp:sta
16.5. Miira

Huomenia,

päivittelin tuon sukupuoliarvauksen. NP:ssa oli poika, mutta rakenneultrassa ei siis nähty sp:lta, eikä ultraajakaan suostunut kertomaan.

Tänään tuli toisesta sieraimesta verta! Muistanko oikein, että kuuluu raskauteen?

Muita oireita ei satunnaisten vihlomisten lisäksi olekaan, ""poju"" potkii jo aika voimalla :-)

Nanna, tarkoititko siis,e ttä teillä on jo np-ultrassa nähty poika?! Mä oon aina luullut, ettei siinä vaiheessa sukupuolielimet ole niin kehittyneet, että niistä voisi mitään sukupuolta päätellä.

Tuleva isä siis väittää kiven kovaan nähneensä selvän ulokkeen jalkovälissä, kun ultraaja näytti kuvaa tietystä kulmasta ;-)

Ultraaja ei siis np:ssakaan suostunut sanomaan sukupuolesta mitään..

No, seuraava ultra olisi viikolla 28, saas nähdä, mitä silloin näkyy...

Mä oon huomannut, että tulevilla isillä mielikuvitus välillä vähän laukkaa. Meilläkin mies väitti tuntevansa liikkeitä käsi mun vatsan päällä jo ennen kuin mä itse olin tuntenut yhtään mitään. :)

Juu en vain hoksannut tätä ketjua kun aloittelin tuota toista.

Käsittääkseni NP-ultrassa kaikilla vauvoilla on uloke jalkojen välissä ja se sitten joko surkastuu ja tilalle tulee emätin tai sit se jatkaa kehittymistään penikseksi. Näin olen ymmärtänyt saatan olla kyllä väärässäkin.

Perjantaina siis tuo rakenneultra ja jänskää kauhiasti. sukupuolella ei merkitystä enkä kyllä kysäsekkään, vaikka kuin ois tarjottimella. Poitsu silloin rakenneultrassa piti jalat visusti ristissä, joten eipä tuota silloin ois nähnytkään. Mies kyllä kuulemma synnytyksessä heti tiesi, että poika on kun oli niin tumma/musta tukka, joka ensimmäisenä pisti esiin =)

Nukuin viimeyön pojan kans vierekkäin tai poika nukku minä valvoin. Eihän tuon tuulimyllyn vieressä pysty nukkuu. Milloin tulee nyrkistä ja milloin nukkuu päällä. Ens yön vaikka kuin kitisis saa kyllä koijaa omassa punkassaan. Onneksi oppi eilen laskeutuu sängyltä alas pylly edellä, on sitä harjoiteltukkin, mutta harjoitus tekee mestarin.

Meillä yksiössä pientä liikehdintää, tosin harvemmin viel mitään tunnen. Rauhassa tässä odottelen kun pojan liikkeet tunsin silloin rv18+ niin pari viikkoa tuosta eteenpäin ainakin, kun se istukka tuossa edessä. Toivottavasti ei ois valunut kohdunsuulle, sitten nääs ei meikkis synnyttäis vaan leikattais.
No perjantainapa tuo selviää.

Mymmeli JA ""VILMA"" rv19+6

Jihuu! Huomenna meen eka kertaa lääkärille ja ens tiistaina on jo rakenneultra. Viikot menee semmosella vauhdilla eteenpäin, että kohta ollaan jo synnyttämässä. Puoli vuotta on tosi lyhyt aika.

Peilailin tänään aamulla mahaani ja nyt ei enää sisään vetäminenkään peitä tuota kumpua. Lantiomallisiin housuihin mahdun vielä hienosti, joten en pidä vaatehankintojen kanssa kiirettä. Yhden korkeampivyötäröisen hameen kanssa vähän nauratti, kun siitä ei saanut vetskaria kiinni.

Tinnun kanssa käydään samassa ultrassa, joten eiköhän meillekin yritetä sitä sukupuolta selvitellä. Liikkeitä odotellaan vielä. Jospa jo joululoman aikana?

Pitänee hetki tehdä töitäkin, kun täällä kerran ollaan. Illalla on joulukorttihässäkkä ja huomenna leipomista. Oon ihan jouluhullu ja tykkään valmisteluista. Olisi vain vähän enemmän vapaata...

Tänään oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli ilmeisesti hyvin. Tyttöä tuo kätilö veikkasi kun ei mitään varustusta kaverilla näkynyt mutta eihän se varmaa ole kun just kaveri sai samalla diagnoosilla pojan... Töitä on juuri nyt kamalasti. Eilenkin olin puoli yhdeksään illalla töissä ja kohta jatkan taas hommia. Joulukortitkin pitäisi vielä myöhemmin illalla askarrella... Ultraankin tultiin reilut 10 minuuttia myöhässä - arvaa hävettikö!!! Onneksi kuitenkin saatiin tuo ultraus suoritettua ja ihan positiivista palautettakin. Yhäkään en liikkeitä oikein tunne mutta näytti kaveri siellä kovasti jumppaavan niin tuli hyvä mieli.

Tässä tulee ohje:

Vatkaa 200g voita ja 2dl sokeria vaahdoksi.
Lisää vatkaten 2rkl siirappia ja 1 muna

Sekoita kuivat aineet keskenään:
1tl vaniljasokeria
2tl leivinjauhetta
1dl kauralesettä
4dl jauhoja
1 1/2 pss Daim-rakeita

Lisää kuivat aineet taikinaan ja sekoita tasaiseksi. Taputtele taikinasta pieniä ""nappeja"". Jätä leviämisvaraa pellille.

Paista 180 asteisessa uunissa n. 10-12 min.

Eivät säily yhtä hyvin kuin monet muut pikkuleivät, mutta olen jo pakastanut omani joulua varten. Pysyvät varmasti hyvinä.

Täällä 19 viikkoo täynnä!:)

Heitetääs pientä galluppia ajan kuluks, eli millonka meinaatte ruveta hommaamaan tavaraa vauvalle tai oletteko mahdollisesti jotakin jo hommannu?

Mä olen hommannut kestovaippoja, mutten mitään muuta. Ajattelin käydä kattoon löytyykö vuodenvaihteen jälkeen tarjouksia, mutta mikäli ei mitään huippuhyviä tarjouksia löydy niin hankinnat jätetään jonnekin maaliskuulle, riippuu varmaan vähän olotilasta. Vaunut ollaan päätetty tilata netistä, Filuu m100 evolution. Näyttää ja vaikuttaa hyviltä, eikä hinta päätä huimaa. Vuoden vaihteen jälkeen tulee jopa uus väri, johon ollaan ihastuttu: khaki/beige.:)

rv 20+0 pamahti siis puoliväliin tämä odotus. Enää siis 20 viikkoa riippuu päättääkö syntyä juuri laskettunapäivänä vai jopa ehkä aikaisemmin. Poika synty rv39+5, että veeikkaan tämänkin menevän sinne suuntiin taikka yli.

Tulee varmasti jotain vaatehankintoja tehtyä, vaikka noita vaatteita kyllä on. Naapurin nainen pojan tyttöystävän äiskä lupas lainaa tytön vaatteita. Ja hoitopöydän lupasin myydä pois miehen serkulle, joka ensimmäisensä saa kesäkuunpuolella. Että se ratas hankinta tässä on edessä ja pojalle lastensänky, mutta sekin saadaan lainaan miehen sedältä. Se on itse sen tehnyt, joku taitava puutöissä, joku ei. Siltä mieheltä kyllä puusta syntyy mitä vain.
Nuo rattaat ostamme varmasti tuossa keväällä, kun pitää sitten ottaa poika mukaan ja testaa, että mahtuu istuu siihen omalle puolelleen. Sen mukaan kait ne on sitten ostettava, ei kiva jos toinen ei voi kunnolla istua.

Mutta nyt lähetään valokuvaamosta hakee pojan kuvia, voidaan näyttää sit kummitädille tänään. Tulee tuomaan pojalle joululahjat. Ja ihanaa poika menee mummille yöksi huomenna kun mulla se ultra vasta 18.30.

Mymmeli ja ""VILMA""

Heips,

luulin, että puoliväli on 20 + 6! No, parempi niin, että onkin jo aiemmin :-)

Eilen ostin söpöt ensifarkut, kokoa 62 cm. Ja pupukuvioisen bodyn ja kirahvikuvioisen pipon ja pupukuvioiset töppöset. Äklösöpöö ;-)

Joulun jälkeen alesta vois yrittää löytää lisää. Itselle tarviin pian isommat rintsikat, puristaa siihen malliin!

Vaunuiksi olen miettinyt kevytyhdistelmiä, eli kunnon rattaat ja niihin kantokoppa (pehmeä). Tosin mieli muuttuu vaunujen suhteen lähes kuukausittain..

Heippa kaikille toukomammoille!

Ja kiva kuulla, että kaikilla on ollut ultrista vain positiivisia uutisia:) Toivottavasti jatketaan samaan malliin.

Kasvaakos maha teillä muilla millä viissiin? Musta tuntuu, että alan pikkuhiljaa muistuttamaan lähinnä jalkapalloa. Siis olo on sellanen...mutta kaitpa se jo nyt saa näkyäkkin.

En millään jaksais odottaa rakenneultraa, mulla kun se on vasta ens torstaina rv. sillo 18+5, joten eipä se aikasemmin kait paljo vois ollakkaan. Kun oon jotenki päättäny ja vannottanu tulevia isovanhempiakin, että ei saa ""seota"" ennen tuota ultraa, se tuntuu jotenkin siltä kuuluisalta virstaanpylväältä. En ole ostanut tulokkaalle vielä mitään, enkä suunnitellu vaunuja enkä mitään, jotenkin kun sitä lapsettomuutta niin pitkään takana, niin haluaa olla täysin varma kaikesta ennenkuin alkaa nauttimaan täysin rinnoin. Sinänsä harmittaa tottakai, koska ei ""pysty"" nauttimaan tästä siunatusta tilasta, niin kun pitäisi.

Luulisin, että tunsin ekat liikkeet toissa yönä ja sitte tänään töissä, kun pieniä kuplia menisi mahassa, hauska tunne, sinänsä huvittavaa tämä vauhkoilu..ja itsensä tutkiminen.

Edelleenkään ei muita oireita kun alamahakipu (kävin tämän takia jopa lääkärissä neuvolan ohjeitten mukaisesti, mutta kaverilla kaikki ok, joten ilmeisesti vain kovia kasvukipuja) ja sitten tuo veren vuoto nenästä.

Ite oon käyttäny äitiyshousuja viikolta 8, kun on istumatyö ja raskauden alettua en ole voinut sietää tavallisten farkkujen ""joustamattomuutta"".

Jaaha - kait sitä pitäis taas välillä tehä hiukan töitä:)

Eipä muuta kun iloisia joulunodotuksia kaikille
Siruli 17+5

Kiitos, VP pikkuleipäohjeesta!!! Meilläkin syödään noita varmasti jouluna, kuulostivat niin hyviltä :)

Olen täällä käynyt lueskelemassa teidän ketjua, kun olen kesäkuulaisissa niin alussa (la 2.6). Kivaa kuulla aina vähän etukäteen, mitä voi olla odotettavissa!!! Joulun odotusta toukokuulaisille!!!

T: Maria+pähkinä (15+6)

Ole hyvä vain!

Nyt on jo kinkkukin hankittu ja melkein kaikki lahjat. Miehelle on vielä ostamatta, mutta onneksi tiedän melko tarkkaan, mitä haen ja mistä, joten ei pitäisi olla kovin tuskainen reissu. Alkaa kaupungilla huomata jo jouluruuhkat, eikä tee pätkääkään mieli ajaa yhtään ylimääräistä mutkaa.

Kävin tosiaan tänä aamuna eka kertaa lääkärin juttusilla. Kaikki oli hyvin ja syke 150. Painoa on tullut tähän mennessä kolmisen kiloa. Aika paksulta tuntuu olo, vaikka eihän tuo kovin paljon ole. Eihän?! Alusvaateostoksilla oli tosin pakko käydä, kun tissit sananmukaisesti pursuaa liiveistä ulos. Poikkesinpa aiheesta, takaisin lääkäriin. Vähän epäilytti alkuun, kun lääkäri tuntui tosi nuorelta ja epävarmalta. Olin kyllä aamun eka potilas ja se sai sitten koottua itsensä tehdessään sisätutkimusta.

Viisi yötä ultraan on... *laulaa* ja viikonloppukin on tulossa. Kyllä on onnellista tämä odotus :)

Huomenna on mullakin se kauan odotettu rakenneultra.

Hankintoja ei ole muita tehty kuin mun suosikkilätkäjoukkueen potkupuku, tutti ja tuttipullo ja miehen suosikkijoukkueen tutti. Noilla ei ehkä kovin pitkälle pötkitä... :)

Mä en tajua noista vaunujutuista mitään. Siis en tiedä, mitä eroa on yhdistelmillä ja ei-yhdistelmillä. Ei mitään hajua, millaiset kannattaisi hankkia. Enkä kyllä vielä jaksa pähkäillä asiaa.

Luin muuten yhdeltä toiselta palstalta lainauksen kestovaippa.infon sivuilta: ""Äitiysavustusraati valitsi vuoden 2006 äitiyspakkaukseen Me and Maman kestovaippasetin; Kombolino-sisävaippa + Bravo-vaippahousut + lisäsuojaksi 25 kpl Popli-liinoja. Tällaisen setin tarjosi Me and Mama valmiiksi koottuna pakkaukseen. Kombolino-sisävaippa on kiinni tarroilla vaippahousuissa. Lisäksi pakkaukseen valittiin 6 kpl sideharsovaippoja, joita voi käyttää myös vaippahousujen kanssa. Me and Mama toimittaa pakkaukseen myös yksinkertaisen ohjeen kestovaippojen käytöstä. Pakkaukseen tulee myös Jätelaitosyhdistyksen esite ""Opas uuteen vaippakulttuuriin"".""

Mua noi kestovaipat kiinnostaa ja nyt rupesin todella toivoon, että saisin sen ens vuoden pakkauksen, enkä sitä nykyistä. Pahaa kyllä pelkään, että kun LA on jo toukokuun alussa, niin joudun tyytymään vanhaan... :( Vanhathan ne jakaa ensin alta pois.

huomenta eipä meinannu oikeen uni tulla viime yönä kun mullaki on tänään se rakenneultra ja jänskättää. vielä pitäis muutamaks tunniks mennä duuniin ennen sitä blaah kumpa olis saanu aamu ajan.
toivottavasti kaikilla kaikki hyvin ja rauhaisaa v loppua ilmoittelen myöhemmin ultra kuulumiset

Huomenta!

Ihanaa kuulla, että muitakin jännittää tuo rakenneultraan meno. En enää tunne itseäni niin ""oudoksi"".

Itsellä rankka viikonloppu edessä. Täytin kuluvalla viikolla 30 ja nyt olisi vieraita luvassa koko viikonlopun:) Saas nähä kuin jaksaa.

Hyvät viikonloput kaikille
Siruli

7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks, poikafiilis, ei faktaa sp:sta
16.5. Miira
21.5. Siruli, 30v., ensimmäinen, HKI

Päivitin tuon lasketun ajan. Siirty muutamaa päivää aikasemmaksi ja samalla tuon iän:)

Siruli

Onnea Sirulille! (-;§

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, mitä nyt mammikset jalassa... Ihan muutaman vaatekappaleen olen pikkuiselle hankkinut. Hieman oon huolestunut kun olen tuntenut liikahduksia jonkin verran mutta nyt on ollut eilisestä asti hiljaiseloa.. Mutta kaipa siellä kaikki hyvin on. Ihme että ees tunnen mitään kun eka lapsi, istukka eessä ja vko nyt 18+2, eikö niin..?

Mukavaa vloppua!

Aika monella tuntuu olevan ultra tänään...

Meiän ultrassa veikko oli aika rauhallinen, pikkasen vääntelehti muttei ollu vilkkaimmalla tuulellaan. Oon huomannu että veikko on usein aika alhaalla ja suoraan sanottuna se ei tunnu aina kovin miellyttävältä ku se käy heittään kuperkeikkaa tuolla virtsarakon tuntumassa. Vessattaa miltei koko ajan, vaikkei välttämättä sitten tule kuin tippa tai kaks, mut kun tää meiän poju viihtyy tuolla alhaalla painamassa mua!!! Ei mullakaan liikkeet tunnu mitenkään säännöllisesti eikä potkuja satele joka päivä (ainakaan niin että ite huomais) mut en oo jaksanu huolestua vielä tässä vaiheessa. Eli tuskin on macadamiallakaan hätää.:)