Opettaja kolmasluokkalaisille: "Homous on SAIRAUS" ????

  • Viestiketjun aloittaja ärtynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
Yöllinen kaivelija taas hommissaan...

Homoutta sairaudeksi väittävät kertokaa mihin tautiluokkaan se kuuluu?

Ja mitä muuten tulee siihen että opettaja syöttää omia uskomuksiaan, on mielestäni tuomittavaa. Jos omalleni joku opettaja selostais tuollaista olisin yhteydessä opeen, reksiin, koulutoimenjohtajaan ja jopa opetushallitukseen.

On olemassa ammattietiikka ja mielestäni sitä ei noin räikeästi saisi rikkoa. Koen verrannolliseksi tilanteelle jossa lapsen tappanut rattijuoppo saapuu sairaalaan hoidettavaksi. Ei sille voi alkaa mylvii et mit vit sä teit ja että sua ei ainakaan hoideta.
 
"ISA"
Minä väitän, että homous ei ole normaalia. Sitä, onko se siiinä tapauksessa sairaus en osaa sanoa. Mielestäni epänormaaleja ovat myös kasvissyöjät. Ihminen on lihansyöjä.

Uskovaiset sensijaan ovat aivan varmasti sairaita ja kipeästi hoidon tarpeessa.
 
[QUOTE="ISA";25428863]Minä väitän, että homous ei ole normaalia. Sitä, onko se siiinä tapauksessa sairaus en osaa sanoa. Mielestäni epänormaaleja ovat myös kasvissyöjät. Ihminen on lihansyöjä.

Uskovaiset sensijaan ovat aivan varmasti sairaita ja kipeästi hoidon tarpeessa.[/QUOTE]

Ihminen on sekasyöjä :D
 
Mä tekisin oman lapsen kanssa niin, että selittäisin hänelle, että maailmassa tulee törmäämään ihmisiin, jotka ovat suvaitsemattomia joihinkin asioihin ja joilla on erilaisia voimakkaita mielipiteitä. Selittäisin myös ihan faktat, että homous ei ole sairaus, vaan ihmisen seksuaalinen suuntautuneisuus.

Vaikka tuosta opettajasta valittaisi, tai sitä kieltäisi sanomasta, että homous on sairaus, niin silti se asenteet ja arvot tulevat takuulla ilmi päivittäisessä koulunkäynnissä muilla tavoin. Ne asenteet tuskin muuttuvat.

Pikemminkin lapsen on hyvä oppia suhtautumaan erilaisiin asenteisiin ja ihmisiin. Pääasia, että itse vanhempana parhaalla tavalla kertoo ja selittää asiat.
 
törkeyden huippu!
[QUOTE="Nitta";25429457]Minä tekisin heti kantelun rehtorille, ehkä laittaisin asian myös tiedoksi sivistyslautakunnalle. Törkeää.[/QUOTE]

Kelle mä teen kantelun kun opettaja oli väittänyt että Jumalaa ei ole olemassa?
 
"äitipäiti"
Alkuperäinen kirjoittaja ärtynyt äiti;13362504:
Kiehuu ja pahasti. Poika kertoi koulussa tapahtunutta: Jostain oli tullut puheeksi homous koulussa ja opettaja oli (kysyttäessä) kertonut, että homous on sairasta, johtuu lapsuuden traumoista ja on parannettavissa oleva sairaus! Taivaan isä on meidät kuulemma luonut mieheksi ja naiseksi ja muu ei ole luonnollista. MITÄ???!?!?!? Kyseessä on vielä aika nuori, parin vuoden sisään valmistunut opettaja. Nyt poika on ihan pihalla mitä uskoa ja keskustelu lähti siis siitä, että onko kummisetä muka sairas kun ope puhu tällasta koulussa. Kyseessä ei ilmeisesti ollut opetustilanne kuitenkaan vaan välitunnilla tms. open kanssa käyty keskustelu, mutta sama se!

Ymmärrän että ihmisillä on mielipiteitä, mutta onko tuo oikeasti edes sallittua sanoa lapsille noin. Ja kolmasluokkalaiset ottaa vielä open sanan totuutena, eikä osaa ajatella kaikesta että muitakin mielipiteitä on. Keskustelu opettajan kanssa on takuulla edessä kunhan selviän tästä raivostuneisuudesta!!

Onko tämä yleistä koulussa? Miten mä voin ottaa asian rauhallisesti open kanssa esiin?
Meidän lapset ei menisi kouluun ennen kuin kyseinen opettaja olisi saatu vastuuseen puheistaan.
 
"ope"
En lukenut ketjua kokonaan, sori.

Opettajan tulis tossa asiassa pitää oma näkemyksensä omana tietonaan tai ainakin olla kertomatta sitä yleisenä ja ainoana totuutena riippumatta siitä mitä ajattelee. Ehdottomasti otat yhteyttä opettajaan, jotta voit kysyä mitä hän tarkalleen ottaen on sanonut. Lähde nimenomaan opettajasta liikkeelle, ihan tarpeeksi on vanhempia jotka suoraan tekee valituksia tms. ylemmille tahoille keskustelematta ja varmistamatta ensin opettajalta miten hän tilanteen on nähnyt ja mitä sanonut. Ainakin avaus kuulosti sen verran fiksulta, että pysyt varmasti asiallisesti keskustelemaan tästä.

Jos opettaja myöntää sanoneensa noin ja pitää kiinni näkemyksestään, voit kertoa että mielestäs hän loukkaa joidenkin näkemyksiä ja lisäksi yhteiskunnan yleistä linjaa, mikä ei oo hyväksyttävää (siis opettamalla mielipidettään totuutena). Voit myös kertoa, että mielestäs kyse on niin vakavasta asiasta että aiot olla yhteydessä rehtoriin ja sitten teetkin niin. Suoraselkäinen toiminta on aina parhaaksi.

Itse asiassa oon itse ope enkä oman elämänkatsomuksen takia oikein hyväksy homoutta, mutten voi antaa sen näkyä millään tavalla työssäni ja ainakin tähän asti on sujunut oikein hyvin, myös sellasten vanhempien kanssa jotka itse elää homosuhteessa.
 
Yhteys rehtoriin
Alkuperäinen kirjoittaja Kovajänis;13362525:
Voi jessus, mä ottaisin kyllä yhteyttä koulun rehtoriin tuollaisesta "opetuksesta" :eek:
Niin ottaisin minäkin ja kiittäisin että vielä löytyy muunkinlaisia totuuttta puhuvia opettajia eikä näitä Setan sairaan propagandan kyllästämiä täysin rasistisia raivoavia homo ja kaiken muun perverssin suosijoita jotka nimittävät itseään suvaitsevaisiksi ja jotka eivät enää näe mikä on normaalia ja mikä ei. Kunniamaininta tälle opettajalle kun sanoi totuuden, sääli vain että joutuu tämän hyysärijoukon panettelemaksi ja vihan kohteeksi kun ei kaikkea epätervettä pidä normaalina.
 
Ssiis
Niin ottaisin minäkin ja kiittäisin että vielä löytyy muunkinlaisia totuuttta puhuvia opettajia eikä näitä Setan sairaan propagandan kyllästämiä täysin rasistisia raivoavia homo ja kaiken muun perverssin suosijoita jotka nimittävät itseään suvaitsevaisiksi ja jotka eivät enää näe mikä on normaalia ja mikä ei. Kunniamaininta tälle opettajalle kun sanoi totuuden, sääli vain että joutuu tämän hyysärijoukon panettelemaksi ja vihan kohteeksi kun ei kaikkea epätervettä pidä normaalina.
Mitä?! Eikö Äiti 45 v. ole vielä löytänyt linkitettävää, jotta saisi taas päivälle ikioman ketjun?! Voi toista.. käy happihyppelyllä, kyllä se siittä.
 
Jonna_Äiti harmaana
Opettajissa on paljon ns. uskovia ja nuoria vl-miehiä. Eivät muuta mielipidettään, vaikka mitä sanoisit. Minä en tekisi mitään, mutta kun omalla lapsella opettaja vaihtuu, ilmottaisin asiasta tavalla tai toisella jälkeenpäin. Valitettavasti nuo tietyt ope-tyypit saattavat ottaa silmätikuksi lapsen, jonka perheessä ei ajatella "oikein". Mutta jos olet rohkea, puutu asiaan jo nyt.
Myös aika paljon homoja opettajina :) Olen tavannut ja erittäin ihania ihmisiä.
 
"sivistys"
[QUOTE="Nitta";25429457]Minä tekisin heti kantelun rehtorille, ehkä laittaisin asian myös tiedoksi sivistyslautakunnalle. Törkeää.[/QUOTE]

Sivistys on ilmeisesti sitä että ei saa arvostella epäterveitä asioita ja perversioita ääneen! Sivistys on myös näköjään sitä että kristillisä perusarvoja kannattavia saa vihata ja solvata mielin määrin julkisesti eikä kukaan puhu mitään viharikoksista! Sivistyneessä nyky Suomessa pyritään siihen että kaikkea mahdollista vahingollista oppia ja valhetta saa tyrkyttää pienille lapsille ja nuorille kouluissa paitsi kristillisiä terveitä perusasioita! Ei ole ihme että nuorisolla on paha olla kun perusturva ja jumalan rakkaus pidetään visusti piilossa ja uskovia mustamaalataan valheellisesti ja ivallisesti aina vain enemmän mediassa. Nämä sivistyneet "suvaitsevaiset" osaavat kyllä varoa loukkaamasta muslimien oppeja siinähän voi käydä huonosti!
 
Opettajalle mitali
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras täälläkin;13362640:
Homous poistettiin sairausluokituksesta jo vuosia sitten. Eli opettaja on väärässä. :) Mä olisin jo mennyt lankoja pitkin rehtorin luo.
Olkoon sairaus tai ei niin sairasta se on. Opettaja oli täysin oikeassa, te kaiken Setan propagandan kyllästämät ihmiset ette näe asian moraalista puolta tai ette välitä siitä kun on tarpeeksi tuputettu tätä homouden ilosanomaa oikein piispojenkin avustuksella kuten Mäkinen. Paljon iljettävämpää on valehdella lapsille ja opettaa heitä homostelemaan ja pitämään kaikkia mahdollisia perversioita luonnollisina, inhottaa lasten puolesta tuollainen homouden ylistäminen ja paapominen.
 
SSiis
[QUOTE="sivistys";25713885]Sivistys on ilmeisesti sitä että ei saa arvostella epäterveitä asioita ja perversioita ääneen! Sivistys on myös näköjään sitä että kristillisä perusarvoja kannattavia saa vihata ja solvata mielin määrin julkisesti eikä kukaan puhu mitään viharikoksista! Sivistyneessä nyky Suomessa pyritään siihen että kaikkea mahdollista vahingollista oppia ja valhetta saa tyrkyttää pienille lapsille ja nuorille kouluissa paitsi kristillisiä terveitä perusasioita! Ei ole ihme että nuorisolla on paha olla kun perusturva ja jumalan rakkaus pidetään visusti piilossa ja uskovia mustamaalataan valheellisesti ja ivallisesti aina vain enemmän mediassa. Nämä sivistyneet "suvaitsevaiset" osaavat kyllä varoa loukkaamasta muslimien oppeja siinähän voi käydä huonosti![/QUOTE]

Opettele pönttö kirjoittamaan, ennen kuin tulet tänne mesoamaan.
 
Mielenkiinnosta
Mielenkiinnosta kysyn teiltä ketkä väitette, että homous ei ole sairaus niin milloin, missä ja miten se on todistettu? Sanotte, että on faktaa, että homous ei ole sairaus, niin faktat tiskiin!

Itse muistelen joskus aikoinaan psykologiaa lukeneena, että silloin mietittiin, että mistä homous johtuu ja kaikenlaisia teorioita oli lapsuuden aikaisista ongelmista mm. vanhempien kanssa, ja siitä kumpaan vanhempaan lapsi tukeutuu enemmän ja kummasta ottaa mallia. Esim. poikalapsi ei saa tarpeeksi huomiota äidiltä ja pelkää joutuvansa tappelemaan äidin huomiosta isänsä kanssa, joten lapsi asennoituu toisin ja ottaa äidistä mallia, joka taas johtaa homoseksuaalisuuteen. Nämähän ovat tietenkin vain spekulaatiota, mutta mietiskelen, että miten sen todistaa sitten, että se EI ole sairaus.

Kertokaa!
 
ICD-10
Mielenkiinnosta kysyn teiltä ketkä väitette, että homous ei ole sairaus niin milloin, missä ja miten se on todistettu? Sanotte, että on faktaa, että homous ei ole sairaus, niin faktat tiskiin!

Itse muistelen joskus aikoinaan psykologiaa lukeneena, että silloin mietittiin, että mistä homous johtuu ja kaikenlaisia teorioita oli lapsuuden aikaisista ongelmista mm. vanhempien kanssa, ja siitä kumpaan vanhempaan lapsi tukeutuu enemmän ja kummasta ottaa mallia. Esim. poikalapsi ei saa tarpeeksi huomiota äidiltä ja pelkää joutuvansa tappelemaan äidin huomiosta isänsä kanssa, joten lapsi asennoituu toisin ja ottaa äidistä mallia, joka taas johtaa homoseksuaalisuuteen. Nämähän ovat tietenkin vain spekulaatiota, mutta mietiskelen, että miten sen todistaa sitten, että se EI ole sairaus.

Kertokaa!
Suomessa on käytössä sairausluokitus ICD-10. Se määrittää mitä pidetään sairautena ja mitä ei. Homous ei ole ICD-10 luokituksessa sairaus, joten se ei ole sairaus.

Näistä luokituksista voi toki olla montaa mieltä, mutta tuo luokitus on se minkä mukaan mennään jaotellessa mikä on sairaus ja mikä ei.
 
Mä en ensimmäisenä menis raivoomaan rehtorille vaan käsittelisin asian ensin opettajan kanssa ihan asiallisesti. Tilanteen mukaan sitten keskustelisin tarvittaessa rehtorin kanssa. Onhan se väärin noin opettaa, mutta saattoi olla opettajalta ajattelematon lausahdus ja sen vuoksi ottaisin asian ensin ihan opettajan kanssa rauhallisesti puheeksi. Ihan senkin takia että miten ja mitä se opettaja on sanonut jne. En epäile yhtään että lapsesi olisi itse sen keksinyt, mutta..selvittäisin asiaa ensin open kaa kaksin.
Mutta tiedän myös että moisia opettajia on olemassa. Esimerkiksi lapseni koulussa on eräs vanhempi rouvashenkilö, josta näkee jo pitkälle hänen periaatteensa.
 
Mielenkiinnosta
Suomessa on käytössä sairausluokitus ICD-10. Se määrittää mitä pidetään sairautena ja mitä ei. Homous ei ole ICD-10 luokituksessa sairaus, joten se ei ole sairaus.

Näistä luokituksista voi toki olla montaa mieltä, mutta tuo luokitus on se minkä mukaan mennään jaotellessa mikä on sairaus ja mikä ei.
Kiitos!

En sano, että homoseksuaalisuus on sairaus. En myöskään sano, että se ei ole sairaus, mutta tuota ICD-10 ei todellakaan kannata käyttää perusteluna. Tarkistin listaa, ja sen mukaan ALKOHOLIRIIPPUVUUS on sairaus! Anteeksi nyt vaan, mutta alkoholiriippuvuus ei ole sairaus. Jos joku säälittävä juoppo ei saa otettua niskastaan kiinni ja lopetettua juomista, niin se ei tee alkoholiriippuvuudesta sairautta. Tämä ei sinällään asiaan liity, mutta huomio vain, että jos listassa on jotain noin naurettavaa, sitä ei ehkä kannata ottaa tosissaan.
 
tottahan se on
Homous on sairaus. Voi oikeesti kuka tuntee TASAPAINOISEN JA NORMAALIN HOMON?! Ei kukaan.
Homo voi olla kyllä rehellinen, huumorintajuinen, luotettava, ahkera, musikaalinen jne jne.
 
"mamma"
Opettaja ei saa väittää tuollaista oppilaalleen edes vapaa-ajalla. Opettajan toimenkuvaan ei kuulu niin vapaa- kuin virka-ajallakaan seksuaalisen suuntaumuksen ruotiminen, jos kyse ei ole biologisesta tai puhtaasti anatomisesta kannasta. Neuvoa toki saa antaa ja esimerkkejä kertoa, muta kyseinen kärjistys ei todellakaan kuulu (varsinkaan ala-asteen!) opettajan suuhun. Hävetköön - aikuinen ihminen, joka varmasti säännöt tietää!

Nykyjään pitäisi kaikki pervessio suvaita,voi saatana sentään! Mikä perkele suomalaisia vaivaa?????
Suvaitseminen ei ole hyväksymistä, vaan YMMÄRTÄMISTÄ, vaikka tosiaan ei hyväksyisikään. Se on sitä, että osaat käyttäytyä asiallisesti, vaikket hyväksyisi. Kaikkea ei myöskään voi hyväksyä. Toiset perversiot ovat lailla kiellettyjä, koska ovat haitallisia muille ihmisille/eläimille. Bi- ja homoseksuaalisuus ei satuta muita, joten se on nykyään YLEISELLÄ TASOLLA hyväksyttävää, koska sitä ei ole laissa kielletty.

Kaikkea ei myöskään tarvitse suvaita, mutta kannattaa nyky-yhteiskunnassa varautua siihen, että suvaitsemattomuus nostaa paljon "MIKSI?"-kysymyksiä ja kiihkomieliset leimaavat sinut juntiksi, koska eivät suvaitse suvaitsemattomuuttasi. Näin syntyy nykyisen suvaitsevaisuuskansan ikuinen oravanpyörä, jossa lopulta kukaan ei ole tyytyväinen ja kaikki tappavat toisiaan.

Itseäni ihmetyttää suuresti tämä fraasi "Homous on sairaus", sillä sehän tarkoittaa aivan eri asiaa kuin vaikkapa "Homous on sairasta". Ja ei, homous ei todellakaan ole sairaus, vaikka joidenkin mielestä se on hyvinkin sairasta. He, jotka uskovat homouden olevan sairaus, perustelevat muutoinkin tämän tapaisen "epänormaalin" toiminnan raamatulla, jossa Jumalan sana kertoo, mikä on oikein ja mikä ei. Siinä saakin sitten jokainen pohtia, onko 2000 vuotta vanha "satukirja" yhtään sen luotettavampi kuin yhdenkään ihmisen mielipide muutenkaan.

Jokainen uskokoon ja ajatelkoon miten tahtoo, mutta tosiaan, oppikaa perustelemaan ne mielipiteenne ja väittämänne. Harmaana on helppo huudella perättömyyksiä omaan pahaan oloon, mutta oppikaa nyt (aikuiset?) ihmiset käyttäytymään.


Anteeksi pitkä ja "paasaava" vastaukseni, mutta toivottavasti tämän kirjoituksen myötä edes joku osaisi katsoa peiliin ja ajatella laajemmin kuin vain omaa napaansa.
 
meitä on moneen junaan
Tunnen yllättävän paljon homoja. Eipä näistä kukaan ole kovin tasapainoinen, vaikka mukavia ovatkin. Yksi on eräs parhaista koulukavereistani ja hauskaa meillä on edelleen. Silti aina ollut ihan selkeästi vähän "poikkeava" mieleltään..
Homous on sairaus, mutta ei se mitään. Onhan esim. masennus,diabetes, tai vaikka keuhkotautikin sairauksia.
 
"vieras"
Homous on sairaus. Homoseksuaalit ovat kieroutuneita. Silti heissä voi olla hyviäkin puolia. Hyväksyn homot, mutta en homoutta. Enkä esim. kohtelisi homoa työkaveria sen kummemmin, kuin heteroakaan.
 

Yhteistyössä