Voi h****tti että menee lapsen kanssa hermot!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myy"

Vieras
Mikään sovittu ei tunnu pitävän meidän esiteinin 12v kanssa! Voi p****LE!!

Meillä on ollut sovittuna että lataan kerran kuussa hänen prepaid liittymäänsä tietyn summan ja sillä sitten pitää pärjätä kuukausi. Ollaan ennenkin puhuttu, että netin käyttö kuluttaa sitä puheaikaa. Nyt sitten oli viikossa mennyt tuo puheaika ja valitti siitä minulle kun ei voinut soittaa minulle jotain asiaa. Kysyin sitten että miten on mahdollista että ei ole enää puheaikaa jäljellä? Ei kuulemma ollut mitään käsitystä asiasta. Sitten selvisi että on tosiaan pelannut netissä pelejä kännykällä. Ei muka tiennyt että se vie puheaikaa. Nyt sitten pitäisi muka ladata lisää puheaikaa kun ei sitten saa minua kiinni. Niin ei todellakaan saa! Mistähän johtuu?!? Ei kuulemma osaa sanoa että miten tämä nyt pitäs hänen mielestään mennä. Ei kettu. Olkoon sitten ilman puheaikaa.

On ollut aiempina vuosina koulussa huolellisuusongelmia ja läksyjä jää reippaasti tekemättä. Aiempi opettaja ei ole ollut näissä asioissa kovin tarkka ja tämä sama ope oli hänellä monta vuotta. Nyt sitten uusi opettaja ottaa huomioon aineiden numerossa huolellisuuden ja tästä puhuttiin lapsen kanssa syksyllä. Hän itse oli sitä mieltä että nyt alkaa tunnollisemmaksi ja tekee läksyt ja pitää kirjoista huolta että ovat mukana. En enää joka kerta tarkista läksyjä, koska mielestäni pitää olla luottamusta jo siihen, et jos kysyttäessä sanoo että on tehty niin on.

Nyt katoin yhden aineen kirjaa ja aloin selata sitä taaksepäin, niin lapsi suuttui minulle. Syykin selvisi. Tehtäviä oli taas tekemättä aika tavalla. Voi p***le että pistää vihaksi!!!

Jos et ole kokoajan hönkimässä niskaan niin hommat ei suju! Omatoimiseksi pitäs kuitenkin oppia ja pystyä luottamaan et asiat tehdään niin kuin sovitaan. Nyt on kyllä niin hermot lopussa. Tässä on ollut muutakin yhteenottoa viime aikoina ja alkaa pinna loppua. Ei haluais aina mennä vaikeimman kautta, mutta mitäs teet? Hyvällä ja luottamalla ei toimi niin onko silloin juuri muuta vaihtoehtoa kuin alkaa laittaa rangaistuksia.

onko vaikeata katsoa joka ilta että on tehnyt läksyt. Meidän äiti toimi ja meitä oli 6lasta hyvin kerkes töiden jälkee katsoa. Jos ei ollu tehny kyllä muisti seuraavan illan kun ei päässy kaverin luo. Saldo raja oli jos oli menny umpee lisää ei saatu. oli hyvä äiti vaikka oli tiukka. Kannattais ehkä vähän tiukempaa.

Heh, aika tyypillistä tuo lisäpuheajan pyytäminen että voi soittaa SINULLE :D Vähän sama kuin meillä teinin itkiessä sitä että ei pääse tietokoneelle tekemään koulutehtäviä kun oli nettikielto rangaistuksena ;)

Sinuna alkaisin tarkistamaan ne tehtävät joka päivä, jos ei muuten mene perille. Ehkä kyllästyy siihen vahtimiseen joku päivä ja alkaa oikeasti tekemään ne tehtävät itsenäisesti?

Puheaikaa en lisäisi, mutta minäkin muistelen että on olemassa tuollainen vaihtoehto että on saldoraja mutta voi silti soittaa yhteen numeroon vaikka saldo olisi täynnä? Kuulostaisi ainakin hyvälle teidän tapauksessa.

[QUOTE="vieras";24759950]onko vaikeata katsoa joka ilta että on tehnyt läksyt. Meidän äiti toimi ja meitä oli 6lasta hyvin kerkes töiden jälkee katsoa. Jos ei ollu tehny kyllä muisti seuraavan illan kun ei päässy kaverin luo. Saldo raja oli jos oli menny umpee lisää ei saatu. oli hyvä äiti vaikka oli tiukka. Kannattais ehkä vähän tiukempaa.[/QUOTE]

No tässä olen miettinyt että mihin asti ne läksyt lapselta tarkastetaan joka päivä, yläasteellakin? On yritetty jotain omatoimisuutta tässä asiassa kasvattaa muttei näköjään toimi.

Mutta mua ketuttaa nyt niiiiiiin älyttömästi, että ei taida olla oikea aika alkaa näitä miettimään. Tässä on kyse paljon muustakin kuin noista kahdesta asiasta, olisi vain loputon sepustus jos alkaisin kaikki aiheet lähiajalta listaamaan. Jep, olen paska äiti, mutta nyt en vaan mulla on jaksaminen lopussa.

[QUOTE="Myy";24759826]Mikään sovittu ei tunnu pitävän meidän esiteinin 12v kanssa! Voi p****LE!!

Meillä on ollut sovittuna että lataan kerran kuussa hänen prepaid liittymäänsä tietyn summan ja sillä sitten pitää pärjätä kuukausi. Ollaan ennenkin puhuttu, että netin käyttö kuluttaa sitä puheaikaa. Nyt sitten oli viikossa mennyt tuo puheaika ja valitti siitä minulle kun ei voinut soittaa minulle jotain asiaa. Kysyin sitten että miten on mahdollista että ei ole enää puheaikaa jäljellä? Ei kuulemma ollut mitään käsitystä asiasta. Sitten selvisi että on tosiaan pelannut netissä pelejä kännykällä. Ei muka tiennyt että se vie puheaikaa. Nyt sitten pitäisi muka ladata lisää puheaikaa kun ei sitten saa minua kiinni. Niin ei todellakaan saa! Mistähän johtuu?!? Ei kuulemma osaa sanoa että miten tämä nyt pitäs hänen mielestään mennä. Ei kettu. Olkoon sitten ilman puheaikaa.

On ollut aiempina vuosina koulussa huolellisuusongelmia ja läksyjä jää reippaasti tekemättä. Aiempi opettaja ei ole ollut näissä asioissa kovin tarkka ja tämä sama ope oli hänellä monta vuotta. Nyt sitten uusi opettaja ottaa huomioon aineiden numerossa huolellisuuden ja tästä puhuttiin lapsen kanssa syksyllä. Hän itse oli sitä mieltä että nyt alkaa tunnollisemmaksi ja tekee läksyt ja pitää kirjoista huolta että ovat mukana. En enää joka kerta tarkista läksyjä, koska mielestäni pitää olla luottamusta jo siihen, et jos kysyttäessä sanoo että on tehty niin on.

Nyt katoin yhden aineen kirjaa ja aloin selata sitä taaksepäin, niin lapsi suuttui minulle. Syykin selvisi. Tehtäviä oli taas tekemättä aika tavalla. Voi p***le että pistää vihaksi!!!

Jos et ole kokoajan hönkimässä niskaan niin hommat ei suju! Omatoimiseksi pitäs kuitenkin oppia ja pystyä luottamaan et asiat tehdään niin kuin sovitaan. Nyt on kyllä niin hermot lopussa. Tässä on ollut muutakin yhteenottoa viime aikoina ja alkaa pinna loppua. Ei haluais aina mennä vaikeimman kautta, mutta mitäs teet? Hyvällä ja luottamalla ei toimi niin onko silloin juuri muuta vaihtoehtoa kuin alkaa laittaa rangaistuksia.[/QUOTE]

Eikö voisi harkita eri liittymää? Prepaid-liittymäthän on aika huonoja ja ne kuluu melkein heti loppuun. Voisithan ottaa jonkun eri liittymän (jossa olisi vaikka kiinteän hintainen nettipaketti mukana, esim itse saan kännykällä nettailla niin paljon kuin huvittaa ja siitä tulee kiinteästi 9e lisää puhelinlaskuun) ja muuten vaikka joku tietty saldoraja, ettei kuitenkaan kauheasti maksaisi.

Tai sitten teet lapselle selväksi, että sillä kännykällä ei pelata mitään maksullisia pelejä netissä, korkeintaan niitä puhelimen "valmispelejä", tai sitten ei soitella/tekstailla kenellekään.

Läksyistä sen verran, meillä on niin että jos on kolme kertaa peräkkäin läksyt jäänyt tekemättä niin laittavat koulussa jälki-istuntoon. Omatoimiseksi pitää oppia, olet oikeassa, mutta sinun pitäisi nyt laittaa "tehovalvontaan" lapsi ja huolehtia, että tekee läksynsä. Kerro hänelle, miksi läksyjen tekeminen on tärkeää - älä saarnaa vaan puhu nätisti, kaverillisesti mutta kuitenkin opettavaisesti. Sovit hänen kanssaan vaikka että läksyt tehdään heti koulusta tullessa, ja huolellisesti, eikä vain hutaisemalla. Ja sitten hän esittää läksyt sinulle. Tuota jatkatte jonkun aikaa, esim kuukauden, ja sitten testaat josko poika tekisi läksynsä itse. Tuon ikäisellä ei läksyjä vielä niin paljoa ole, vanhemmiten niitä tulee vain lisääkin..
Pyydä sitten myös opettajaa ilmoittamaan sinulle vaikka viestillä heti, jos pojalla jää läksyt tulevaisuudessa tekemättä.

Kävin just kattomassa operaattorin sivuilla että tosiaan on tällainen ominaisuus olemassa että voi kaksi numeroa laittaa joihin voi soittaa max 3min. puheajan loppumisen jälkeen. Pitää soitella sinne asiakaspalveluun huomenna ja laittaa meidän vanhempien numerot sinne.

MÄ OON NIIIIIIIIIN LOMAN TARPEESSA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkkiä;24759996:
Eikö voisi harkita eri liittymää? Prepaid-liittymäthän on aika huonoja ja ne kuluu melkein heti loppuun. Voisithan ottaa jonkun eri liittymän (jossa olisi vaikka kiinteän hintainen nettipaketti mukana, esim itse saan kännykällä nettailla niin paljon kuin huvittaa ja siitä tulee kiinteästi 9e lisää puhelinlaskuun) ja muuten vaikka joku tietty saldoraja, ettei kuitenkaan kauheasti maksaisi.

Tai sitten teet lapselle selväksi, että sillä kännykällä ei pelata mitään maksullisia pelejä netissä, korkeintaan niitä puhelimen "valmispelejä", tai sitten ei soitella/tekstailla kenellekään.

Läksyistä sen verran, meillä on niin että jos on kolme kertaa peräkkäin läksyt jäänyt tekemättä niin laittavat koulussa jälki-istuntoon. Omatoimiseksi pitää oppia, olet oikeassa, mutta sinun pitäisi nyt laittaa "tehovalvontaan" lapsi ja huolehtia, että tekee läksynsä. Kerro hänelle, miksi läksyjen tekeminen on tärkeää - älä saarnaa vaan puhu nätisti, kaverillisesti mutta kuitenkin opettavaisesti. Sovit hänen kanssaan vaikka että läksyt tehdään heti koulusta tullessa, ja huolellisesti, eikä vain hutaisemalla. Ja sitten hän esittää läksyt sinulle. Tuota jatkatte jonkun aikaa, esim kuukauden, ja sitten testaat josko poika tekisi läksynsä itse. Tuon ikäisellä ei läksyjä vielä niin paljoa ole, vanhemmiten niitä tulee vain lisääkin..
Pyydä sitten myös opettajaa ilmoittamaan sinulle vaikka viestillä heti, jos pojalla jää läksyt tulevaisuudessa tekemättä.

Ei ollut sentään maksullisia pelejä lapsi pelannut, mutta se pelkkä surffaaminenkin maksaa vaikka olis ilmaispelejä. Mun mielestä hänen ei tarvitse surffailla puhelimella netissä muualla kuin kotona, jossa voi käyttää Wlan yhteyttä ilmaiseksi.

Meillä on ollut aiemmin tuo läksyjen tarkastaminen käytössä ja läksyt edelleen tehdään koulun jälkeen ennen mitään muita hommia kuten esim. kavereille menoa tai telkun kattomista. Nyt vaan on kokeiltu hieman lisätä lapselle itelleen vastuuta että oppisi paremmin omatoimiseksi. No ei ole toiminut.

Ollaan puhuttu näistä asioista opettajan kanssa ja hänellä on sellainen käytäntö että läksyjen tekemättä jättämisistä ei ilmottele erikseen vaan riittävä määrä kun jää tekemättä niin sitten vaan laskee numeroa.

[QUOTE="Myy";24760047]Ei ollut sentään maksullisia pelejä lapsi pelannut, mutta se pelkkä surffaaminenkin maksaa vaikka olis ilmaispelejä. Mun mielestä hänen ei tarvitse surffailla puhelimella netissä muualla kuin kotona, jossa voi käyttää Wlan yhteyttä ilmaiseksi.

Meillä on ollut aiemmin tuo läksyjen tarkastaminen käytössä ja läksyt edelleen tehdään koulun jälkeen ennen mitään muita hommia kuten esim. kavereille menoa tai telkun kattomista. Nyt vaan on kokeiltu hieman lisätä lapselle itelleen vastuuta että oppisi paremmin omatoimiseksi. No ei ole toiminut.

Ollaan puhuttu näistä asioista opettajan kanssa ja hänellä on sellainen käytäntö että läksyjen tekemättä jättämisistä ei ilmottele erikseen vaan riittävä määrä kun jää tekemättä niin sitten vaan laskee numeroa.[/QUOTE]

Etkö voisi neuvotella vielä lisää, että teidän lapsella on oikeasti hankalaa muistaa nuo läksyt, niin voisi jonkun aikaa tehdä tuota, että ilmoittaa teille? Numeron laskeminen on aika ikävää ja jos tuollaisella pienellä ilmoitusjutulla saisi lapsen motivaatiota kohotettua niin siitä olisi jo iso apu..
Teidän pitää puhua lapselle asioista, ja kertoa että olette huolissanne tilanteesta.
Puhelimeen taas saa eston, että ei pääse nettiin ollenkaan.

Tuossa läksyjen teko asiassa lapset voivat olla samassakin perheessä kovin erilaisia. TOisilta täytyy läksyt tarkistaa vanhemmaksi kuin toiselta. Tarkastaisin sinuna ne tästä lähtien, koska koulumenestys vaikuttaa niin paljon tulevaisuuteen.

MEillä oli kotona 4 lasta, joista yhdellä veljelläni oli vähän vastaavaa. Hänet laitettiin ala-asteen lopulla lopulta joka ilta tekemään valvotusti läksyt (noin 1 tunti illassa), kun muu ei toiminut. Veljen opettaja sitten ihmetteli äidilleni, kun veljen arvosanat yhtäkkiä nousivat 6:sta 9:n. Muilta äiti kuulusteli vain kokeita ennen koealueen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkkiä;24760075:
Etkö voisi neuvotella vielä lisää, että teidän lapsella on oikeasti hankalaa muistaa nuo läksyt, niin voisi jonkun aikaa tehdä tuota, että ilmoittaa teille? Numeron laskeminen on aika ikävää ja jos tuollaisella pienellä ilmoitusjutulla saisi lapsen motivaatiota kohotettua niin siitä olisi jo iso apu..
Teidän pitää puhua lapselle asioista, ja kertoa että olette huolissanne tilanteesta.
Puhelimeen taas saa eston, että ei pääse nettiin ollenkaan.

Näitä ilmoitusjuttuja ja keskusteluja käytiin viime vuosi. Silloin jo laski osa numeroista. Aiempi ope oli siis lapsella ekat 4v, nyt on tämä toinen toista vuotta. Jos hän on tällaisen käytännön päättänyt ottaa, niin ei hän voi tehdä poikkeusta yhden lapsen kohdalla.

Toisaalta ymmärrän hänen näkökulmansa. Kyllä 6lk on jo opittava vastuuta omista tekemisistään ja ymmärrettävä että valinoilla on seurauksia. Jos lapsi valitsee jättää tehtävät tekemättä, niin siitä on seurauksia. Enemmän ketuttaa se aiempi ope joka ei niin perustanut pitää kiinni siitä onko hommat tehty vai ei. Mitä siinä auttaa vanhemman olla tiukkana ja vaatia jos ope ei vaadi että läksyt pitää aina tehdä.

Mulla on hieman ristiriitainen fiilis näistä läksyhommista. Toisaalta mielellään huolehtisin siitä että lapsi ne on aina tehnyt. Mutta miten sitten hän oppii itse huolehtimaan asioistaan? Olen ajatellut että tässä olisi nyt jokin puolitie jos kysyn et onko ne tehtynä, mutten käy kirjoja läpi. Mutta ei tämäkään toimi.
Tuntuu että tää on loputon suo. Jos huolehtii se ei toimi kun ei lapsi ala itse huolehtia omista hommistaan ja jos ei huolehdi niin ei sekään toimi kun .

Yhteistyössä