****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Nelli: Minkä niminen se lääkäri oli joka oli sairaana tänään? Se kenelle nimittäin huomenna olen menossa on tänään Helsingissä Mehiläisessä ja tääl mietin et ei kai se ole se sama. Se ei voi olla saikulla huomenna, ääh! Ja tsemppiä tietysti ultraan sinulle:)

Kertomisesta: No mun perheelle ollaan kerrottu ihan face to face, miehen perheelle soitettiin kun asuvat kauempana. Ja muutamille ketkä yrityksestä ties oon kertonut tekstarilla tms.

Mä oon ihan intona kun kruununprisensassa Victoria saa vauvan niin samoihin aikoihin kuin me :heart: Rakastan Ruotsin siniverisiä :)

Ceali&Lilleri 7+1
 
Voi LS miten kiltti sä olet meille! (itkua nieleskelee työpöydän ääressä) Onneksi sattui hyvä hoitaja sinulle! Ja kun luonnollisesti meni kesken, niin etkös saa heti alkaa yrittää uudestaan? Varmasti pelottaa hurjasti seuraavalla kerralla, mutta sitten myös tuntuu superihanalta, kun kaikki meneekin hyvin.

Mä olen super Victoria-fani. Ennen kuin löysin oman mieheni, niin toivoin päätyväni Carl Philipin morsiameksi, mutta en enää ;) Madde taas on mulle ollut aina yhdentekevä. Se oli kaikkien mielestä aina niin paljon kauniimpi kuin Victoria. Vaan mitä on nyt?! Solariumissa käyvä tätsy! Ja olen kauhean onnellinen Vickanin ja Danielin puolesta.

Hyviä ultrakuulumisia tänpäiväisille!
 
Sellasta galluppia ajattelin, että miten asutte, tai kuinka iso asunto ja montako siellä asuu? Entäs onko kellään esim. autonvaihto ajankohtainen tulevan perheenlisäyksen vuoksi?

Meillä kun tosiaan on täällä jo 3 lasta (2 mun ja 1 miehen) ja tulossa siis tähän 100 neliön rivariin neljäs lapsi, niin normi autoonhan me ei koko porukka mahduta sit millään, mut en tiiä mennäänkö nyt alkuun sitte noilla 2 normiautolla kuitenkin. "Bussi" kai se pitäis hommata :D Raskis vaan ostaa.. Huoneita on 4 (3mh+oh+khh+k+s) ja nyt nukkuu tytöt samassa ja poika omassaan, en tiiä sit miten järjestetään kun kasvaa tämä tuleva, mutta eiköhän se sopu sijaa anna :)

Nyt kuopuksen kanssa touhuilemaan, moro :wave:
 
AsuntoG: Meillä on 1,5v sitten valmistunut omakotitalo. 150neliötä kahdessa tasossa. Kolme makkaria. Tällä hetkellä meitä asuu täällä kolme, minä+mies sekä 1,5v tyttö sekä kaksi kissaa. Yksi makkari on siis tyhjillään ja odottaa huhtikuussa saapuvaa uutta asukasta ;)

Auto: No sitä ei tilanpuutteen takia tarvitsisi vaihtaa, mutta se on menossa ensi vuoden puolella joka tapauksessa vaihtoon jotta arvo säilyy.

Samirja: Ihana, Carl Philipin morsian :D Oishan se ollut hienoa saada tänne palstalle CF:n vaimoke kertomaan masukuulumisia;) Mäkin olen joten kyllästynyt Maddeen, laahustaa rööki huulessa tuolla pitkin katuja, ei lainkaan sellasta arvokkuutta mitä Vickanilla on!
 
LS Oikein paljon voimia sulle ja onnea tulevaisuuteen :hug:

Ja tsempit kaikille ultraan menijöille.
Hassua ku kirjottelee tänne, ni tuntuu ett aika menee hurjan hitaasti. Jotenki tuntuu ku olis ollu raskaana jo miljoona vuotta vaikka viikkoja on vasta 6+risat :)

En tiiä tuleeko nyt vkl kerrottua läheisille. Äidille kerroin jo heti ultran jälkeen, mut se oli ihan poikkeus. Toisaalta tekis mieli salata, mut vkl varmaan tyttö kertoo meidän puolesta ;). No kaikkihan ne läheisiä on, ett ei niin huono asia vaikka paljastuuki jo nyt.

Me asutaan kaksiossa 61,5neliöö joten muutto on väistämättä edessä Ei vain tiedä oikein paikkakuntaa minne halutaa asettua. Ja toisaalta olis ihana rakentaa oma talo. No onhan tässä nyt aikaa pohtia mitä tehdään ;)

Onneks on jo torstai. Jotenki alkanu tökkimään nuo työvuorot ku tuntuu, ett kaikki energia menee vaan niihin ja ku kotiin pääsen, ni saan taitsella, etten nukaha samantien.

Vaikuttaakohan muuten äitiys- ym.tukiin mitenkä jos nyt jouluna loppuu työt (töitä siis ollu putkeen 8kk)ja on sit tuo loppuaika "työtöntä" aikaa?
 
asuntoG Näin helsinkiläisen näkövinkkelistä asutaan tilavasti 60 neliön omassa 3h+k kämpässä. 3. kerros ilman hissiä. Eikä autoakaan ole. Auto varmaan hankitaan... katsellaan nyt. Ehkä joskus useamman vuoden kuluttua ostetaan miehen vanhempien omakotitalo. Mutta siihen saakka viihdytään varmasti nykyisessä.
 
Päiviä vaan :)

Tervetuloa taas uusille! :flower: Pino alkaa täyttyä!

LS Olen niin pahoillani puolestasi! Toivotaan pikaista raskautumista, jos niin päätätte että uusi saa tulla jos on tullakseen. Aika auttaa ja uusi raskaus. Siltihän nämä enkelilapset, niiksihän niitä voi kutsua, pysyvät aina mielessä , onneksi kuitenkin pahin muistokipu hälvenee.

Onnea matkaan ultralaisille :) ja onnea jo käyneille :heart:

Minulla oli tänään eka neuvola. Kamalaa paperisotaahan se eka kerta on. Mitään muuta konkreettista ei käteen jää kuin kamala määrä lippuja ja neuvolakortti. Verenpaineet oli jo nyt todella alhaiset, 104/68 ja mulla ne laskee odotuksen edetessä, että mitähän ne on muutaman kk päästä??

Sydänääniä ei yritetty kuunnella, täällä tosi huono laite eikä se ota kuin 13vkosta eteenpäin, loppuajastakin saa sillä etsiä riippuen sikiön asennosta ja istukan paikasta. No, np-ultrassa sitten varmistellaan se LA.

Asuntogallup Me asutaan miehen vanhalla sukutilalla maalla. Omakotitalossa ja huoneita on 7mh,olohuone,khh,keittiö neliöitä 300. Lapsista tämänhetkisistä toiseksi ja kolmanneksi nuorimmat asuvat samassa ja muilla on omat huoneet. Teemme vähän remonttia ja sen jälkeen hekin muuttavat omiin huoneisiinsa. Vauva asuu ensimmäisen vuoden meidän huoneessa.

Auto meidän on pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten, mutta vielä menty normaalilla farmarilla. Harvoin ollaan liikkeellä ihan koko porukalla niin sillä pärjätty. Nyt ollaan tosin suunniteltu että vaihdettas 7-9 hengen bussiin tai 7 paikkaiseen normaaliin farmariin.

Huutelen nyt täälläkin, mutta onko kellään ollut aikomusta ottaa PUPUA? Meillä olisi vielä kotia vailla 3 kpl mustaa risteytys tyttöä. YV:tä laittamalla lisätietoja :)

Kertomisesta Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Ajateltiin odottaa tuo eka ultra ja kertoa sitten. Kun on hakusessa tuo oikea la, niin on mukavampi kertoa kun tietää vähän tarkemmin :)

Peppi ja IInes 7+2 (nlassa saatiin la 3.4 menkoista, mutta ei muuteta ennen ultraa :))
 
Viimeksi muokattu:
Mun vauvan sydän sykkii!! :heart: Ihanaa!!! Kyllä oli liikuttava hetki ja oli pakko vähän itkee :D Ja oli taas tosi mukava lääkäri. Ceali se Kielotienlääkäri oli Helena Kroiz ja tää Forumin oli Tanja Olkinuora joka oli sattumalta erikoistunut raskauteen ja synnytykseen :) olipa kallis, jäi maksettavaa 165€ taitaa olla Stadi lisä.. mutta ei haittaa kun oli kaikki hyvin ja sai nähdä sykkeen :)
Mä kans oon Vickan ja Daniel fani, ne oli niin liikkiksiä häissään :):heart:
 
Marimi: Sähän voit pyytää, että ne laskee äitiysrahan tän vuoden tuloista niin sillon sun työttömyysjakso ei vaikuta siihen :) Mullekin laskettiin edellisen vuoden tuloilla, koska olin sillon ollut koko vuoden töissä niin tuli paljon paremmat tuet.

Nelli Ihania uutisia <3

Huomennakin oli ultraanmenijöitä. Tsemppiä!

Asunto: Me muutetaan ensi juhannuksen aikoihin 100 neliöiseen paritalon puolikkaaseen, jossa on 5 huonetta (4mh + oh). Mutta siis se on vasta juhannuksena. Tällä hetkellä asutaan 75 neliöisessä kaupunkikämpässä vuokralla ja tässä siis pitäisi se pari kuukautta jotenkin päällään asua miehen, taaperon, vastasyntyneen ja kahen kanin kanssa :p Tää kämppä on nimittäin nytkin jo ollu aika tupaten täynnä. Esim. sisarusrattaat on varmaan sulamahdottomuus tunkea tänne yhtään mihinkään o__O. Mut sitäpä voi ahistella sitten. Tän vauvan oli tarkotus tulla just nyt ja sen kanssa eletään :).

Auto: Meillä oli jo ennen plussatestiä puhetta että vaihdetaan auto ensi kesäksi viimeistään. Nyt siis 5 ovinen Golf. Farmarimalliahan tuo mies on haaveillu siitä lähtien kun esikoinen syntyi, mutta silloin vielä puhuin ympäri että josko ei kuitenkaan vielä tarttis. Ens kesänä se kyllä sit pitää jo olla. Neljän ihmisen romppeet ei mahdu Golffiin millään.

).( Oujee, tänään päästään syömään ulos kun miehen vanhemmat saapuu paikkakunnalle \o/ Vatsa saattaa jopa pari tuntia olla kurnimatta :p. Väsymys ja uupumus vaivannut tänäänkin. Onneks enää huominen ja sit miehellä on loma. Tuntuu, että tää viikko on ollu ihan laittoman raskas.

Adalmis ja kerttu 6+6
 
Joo siis meille riitäis TODELLA hyvin se 7 paikkainen farkku :) kuushan meitä sitte keväällä tulee olemaan :) Mut kun raskis vaan sen lainan ottaa ... Pitäis perehtyä noihin autolainoihinkin.. Monelleko vuodelle sen vois saada ja silleen..
 
Josefia Olipas ihana runo! :heart:

LS :hug: Suru ei koskaan lähde pois, se vain muuttaa muotoaan.

Nelli Ihania uutisia! :) :heart:

Asunto: Asutaan miehen ja pojan kanssa 240 neliöisessä omakotitalossa (kahdessa kerroksessa). Yhdessä tasossa on 4mh ja ensi vuonna rakennetaan yksi kerros lisää. Se on siis ullakko joka otetaan käyttöön. Eli tilaa riittää... ;)

Auto: Kaksi autoa, itselläni 7-paikkainen maasturi, jos laittaa kaikki 7 paikkaa käyttöön ei jää tavaratilaa laisinkaan.. Eli sinnekin mahtuu neljä henkeä vallan mainiosti. Tosin itselläni on paha tapa pakata aina liikaa tavaraa mukaan, jos vaikka sattuu tarvitsemaan jotain tms. :D

Kertominen: Ei kerrota ainakaan vielä kenellekään. Ehkä sitten ensi vuonna. Enkelivauvastamme (rv38+1) johtuen kukaan ei kehtaa kysyä olenko raskaana vaikka leviäisinkin vauhdilla... Esikoiselle kerrotaan vasta sitten kun on ihan pakko. Hän toivoo kovin sisarusta eikä oikein vieläkään ymmärrä miksi vauva ei tullut kotiin asti viime jouluna.

ON: Pahoinvointi nostaa päätään heti kun ei syö. Ihanaa että on edes jotain oiretta.... Olen sitä mieltä että tämä on poika...

M1n1 ja Toivo 5+4
 
Moikka kaikki vanhat ja uudet!

LS: :hug: voimia!

Kertomisesta: Kavereista suurin osa tietää ja yhden "kaverin" reaktio sai mut itku-potku-raivariin eilen. :mad: Kerroin puhelimessa, että meille olis kolmas tulossa, niin tämä kyseinen "kaveri" siihen -no onnee vaan, kyl toi musta on hullujen hommaa- hetken olin hiljaa ja mietin, että kuulinkohan ihan oikein :confused: ja sit sanoin hälle, että kiitti v*tusti kannustuksesta ja katkasin puhelun! Voi ristus miten mua suututti ja itkin koko eilisen päivän tätä asiaa, enkä nyt tiiä kelle uskaltaa seuraavaksi kertoa, jos reaktio on sama?! :headwall: :'(

Asumisesta: Meitä on neljä henkilöä, kolmas siis tulossa ja 2 kissaa. Asutaan kerrostalo kolmiossa 80 neliöö, toistaiseksi aiomme mahtua tähän. Auton vaihdosta ollut puhetta, mutta katsotaan sitten lähempänä.

Sale81 & Pupu 6+3
 
Ihania uutisia Nellillä :)

Asunto Me asutaan rivarissa, joka on 80neliöinen; keittiö, olohuone, 2wc, kylppäri, ja 3 makuuhuonetta.
Vauva asuu meidän makkarissa varmaan ensimmäiset puoli vuotta, mutta rauhoituttaan öiksi saa muuttaa esikoisen huoneeseen :)
Esikoinen lopetti yösyönnit tasan 5kk iässä, ja alkoi nukkumaan 10-12h yöunia, silloin jätettiin yksisteen =)

Autoja meillä on 2kpl; tavallinen henkilöauto, jolla pärjätään hyvin kahden lapsen kanssa, ja meillä on isokokoinen pakettiauto.
 
Nellikaramelli onnea hyvistä uutisista :heart:

Me asutaan omakotitalossa, jossa tällä hetkellä neliöitä 136, ylhäällä lisätilaa tulossa noin parin vuoden kuluttua, riippuen koska raskitaan ottaa lisää lainaa. Meillä nyt kolmas tulossa. Vauvalle ei enää ole alhaalla omaa makkaria.

Autot on kyllä ihan tilavia farkkuja, mutta kolme turvaistuinta hmph : / Saa nähä meneekö toinen sitten vaihtoon. 7 paikkaset vain on niin turkasen kalliita.

Kertomisesta: Yhdelle kaverille olen kertonu. Miehen sisko taitaa arvata. Kerrotaan sitten ultran jälkeen.

Kultakurkku 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Asunto meillä yksitasoinen omakotitalo 128neliöö 3huonetta, olohuone, takkahuone, kodinhoitohuone, vaatehuone, sauna, 2*wc ja talon yhteydessä iso autotalli jossa vielä yksi huone mahdollisuus ja kylmäkellari. Lapsilla nyt omat huoneet. Takkahuoneesta saa yhden makuuhuoneen ja olohuoneessakin menee meidän aikuisten sänky hätätapauksessa joten tilaa täällä kyllä on :)

Auto Viisi henkeä ja kaksi koiraa mahtuu hyvin tuohon farkkuun mikä nyt on kun isommat istuu jo pelkillä korokkeilla. Meillä kyl joka tapauksessa kaksi autoa tällä hetkellä.

Kertomisesta mä oon niin lörppö et kaikki tietää jo kohta mut oon sellainen jonka tarttee puhua joten jos km tulee niin on helpompi sit kertoa rehellisesti kaikille mitä tapahtu ja käsitellä asiaa.

Onnea Nelli ultrakuulumisista!

Miten teillä muilla mahat toimii? mulla tuntuu itellä olevan raskausripuli ja se tekee mahan aika herkäks jälleen kerran. Eli ei ainakaan ole ummetuksesta tietoa kuten ei edellisissäkään odotuksissa..

(.) nälkä mutta ei tee mitään mieli. Ehkä suolakurkkuja..? Wingssejä tekee mieli eli tulista ja rasvasta ruokaa :p Laitoin kanaa uuniin jos se menis alas kun munkki kaverilla päivällä ainakin tökki vaikka yleensä rakastan makeeta.. :whistle:
 
LittleStar voi olet tosi kultainen ja kiitos onnen toivotuksesta :heart: Tiedän tuskallisen hyvin tämän hetkisen tunteesi :'( sitä ei voi tietää jos ei ole itse kokenut ja sitä ei toivo kenellekkään. Ihanaa että sait hyvän hoitajan, se on tosi tärkeetä. Ja hyvä että et tarvitse lääkkeellistä tyhjennystä vaan luonto hoitaa asian. Jos yhtään lohduttaa niin plussasin yksien kuukautisten jälkeen joten se voi käydä nopeasti sullakin. Aika tuntuu nyt susta pitkältä mutta se menee nopeasti kun sulla on jo yksi pikkuinen. Suru on vaan surtava ja sitten kun uusi plussa tulee niin on jo vähän helpompaa. Kaikkea hyvää ja ihania asioita sinulle ja paljon plussa tuulia kun olet toipunut. Jos tahdot kirjoitella/jakaa kokemuksia niin milloin vain :heart:
 
Hei, saako liittyä mukaan?

Tein juuri äsken positiivisen raskaustestin ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 12.4.1012, tosin kuukautiset ovat olleet aika epäsäännölliset niin en ole tuosta täysin varma...mutta yleensä kierto on ollut 30 päivää...

On ihan epätodellinen olo. Ollaan aviomieheni kanssa yritetty esikoista Tammikuusta lähtien ja olin jo luopua toivosta ja sitten testiin ilmestyikin saman tien kaksi vahvaa viivaa!

Olin ihan varma että menkat ois alkanu huomenna(2viikkoa myöhässä niin kuin parina edellisenä kuukautena)... heinäkuussa en edes tehnyt testiä, odotin vain millon menkat alkaa...nyt odotin melkein kaksi viikkoa mutta oli pakko tilata testejä ja kun tulin töistä kotiin ne olivatkin postilaatikossa odottamassa... puolen tunnin päästä mies tulee kotiin ja pääsen kertomaan ilouutisen <3
 
vauvahaaveita Enkelillämme todettiin aika harvinainen istukkahäiriö, fetomaternaalinen vuoto. Istukasta vuoti vauvan veri minun verenkiertoon. Tätä lääkärit eivät havainneet ennenkuin neuvolassa ei enää löytynyt sydänääniä. Sen vuoksi joudun erikoistarkkailuun tässä raskaudessa. Odotan kauhulla neuvolakäyntejä kun on vielä niin elävästi mielessä tuo joulukuinen...
 
Tervetuloa Lolaa, ja onnittelut esikois plussasta :flower:
Mekin yritettiin esikoista 7 tai 8 kiertoa, kierrot oli ihan päin honkia kokoajan.
Nyt ajateltiin että aletaan yrittämään pikku-kakkosta, ja oltiin ihan varmoja että mene yhtä kauan aikaa kuin esikoiseen, mutta hetihän se tärppäsikin =)


M1n1 Ei edes pysty kuvittelemaan sitä tuskaa, jonka olette käyneet läpi :'(
Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :heart:

Nelli: Ihania uutisia! Ja kiitos tiedoista, tuosta Helenasta olen kuullutkin pelkkää hyvää. Hänelle mulla ei kuitenkaan ole huomenna aikaa, joten toivonmukaan mun lääkäri on terveenä:)

M1n1: Ihan kamala tuo tarinasi. Tuollaista ei totisesti toivoisi kenellekään! No nyt kaikki menee hyvin :)

Sale: Siis mitä! No oli siinäkin kaverilta kommentti! Olisin mäkin paiskannut kyllä luurin korvaan, kunnon juntti-kommentti kaveriltasi!

Champion: Mulla on "yhtä tehokas" vatsa kuin sulla, ei tosiaan ole pelkoa ummetukseen ainakaan tällä hetkellä...

Osaatteko ehdottaa ruokia mitkä pitäisi hyvin nälkää poissa? Siis kun koko ajan on nälkä, vatsaa oikein kurnii! Ehdotuksia pitkään kylläisenä pitävistä ruoista (taipuuko toi sana noin?!) otetaan vastaan :)
 

Yhteistyössä