****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Täällä jännitetään kovasti, tänään olis vihdoin varhaisultra.. Kyllä odottavan aika on pitkä. Vaikka oireita on vaikka muille jakaa, niin silti pelottaa ihan älyttömästi mennä, jos ei sieltä vaikka löydykään mitään tai löytyy väärästä paikasta.. no iltapäivällä viisaampi tässä asiassa. Eka neuvola olis 8.9 ja np-ultra 12.9, toivotaan että niihin tarvii mennä ;)tänään on eka päivä, kun en voinut ajatellakaan kahvin juomista aamupalalla, ja mä juon yleensä kahvia aika reilusta. Nyt tökkäs ja pahasti. Muutenkin ihmeelliset tuoksut yököttää ja hajuaisti on liiankin herkkä. Nälkä on kaiken aikaa, parin tunnin välein pitäis syödä jotain, tai muuten tulee todella huono olo. Tää on mulle ihan uutta, aikaisemmissa odotuksissa ei oo tehny mieli syödä juuri mitään. Mä oon varmaan hurjan kokonen ens keväänä jos ei tää ruokahalu ala vähenemään :)no, tuun kertoo kuulumiset ultran jälkeen!
 
LS Voima:hug:
Tulehan sitten Mansikkasuu kertomaan ultrakuulumiset.
Itsellä on siihen vielä piiitkä aika... Tai ainakin siltä tuntuu... ;)

ON: Hirveä turvotus on laskenut, nälkä vaivaa ja pahoinvointi on pysynyt poissa pientä yökkäilyä lukuunottamatta. Mietin että varaisinko varhaisultran jo ensi viikolle, rv 6+3? Vai odottaisiko sitä vielä tuonne 7+1 yhteen? Pelottaa vaan kun ei ole pahoinvointia yms. oireita. Tosin digi näytti sen 3+ joten kai siellä jotain tapahtuu...

M1n1 ja Toivo 5+3
 
Tais neuvolatäti mainaasta jotain yli 20viikolla... Meillä on tapana miehen kanssa käydä treffeillä kerran parissa kuukaudessa ja tää reissu on nyt mun järkkäämät treffit :heart: Ja treffeillä siis käydään vaan toistemme kanssa :LOL: Vähän piristystä kun arki tökkii...
 
Mun käsittääkeseni jotku on lääkärin luvalla saanu lentää jopa yli rv 35+...et yleensä se kielto tulee noihin aikoihinm mitä oon lukenu

Normi raskaudessa voi lentää viikolle 36 asti (riippuen tietty lentoyhtiön suosituksista) ja sen jälkee lääkärintodistuksella. Et en tiiä mistä sun TH on repässy ton viikon 20 :confused:

"RASKAUS

Finnair noudattaa IATA-lentoyhtiöiden kansainvälistä suositusta jonka mukaan viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (raskaus kestää 40 viikkoa). Lisäksi Finnair hyväksyy lyhyille kotimaan ja Skandinavian lennoille matkustamisen 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on kehittynyt normaalisti, mitään raskauskomplikaatioita ei ole eikä merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ole.

Kun 28. raskausviikko on kulunut umpeen, vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa. "
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta!

Littlestar :hug: :'( Tuli niin surku sun puolesta.

Vauvahaaveita: Aika jännä että oot sit ite joutunu varaamaan :eek: Johtuisko se sit ehkä siitä että tuut Kempeleestä.

Tsemppiä ultraanmenijöille!

).( Olot on tänäänkin pysyny hyvin vielä kurissa kun söin heti sängystä noustuani. Koko ajan täytyy syödä vähän ennakkoo ettei ala yököttämään. Alotin aamun taas valittamalla kun mun tilaamat matkarattaat on jumittunu johonkin matkanvarrelle. Tilasin viime viikon maanantaina ne ja ovat perjantaista lähtien olleet "pakattavana". Täti puhelimessa lupasi selvittää asian että missä tökkii. Ärsyttävää kun asiat menee ihan säätämiseksi >:/.

Adalmis ja kerttu 5+5
 
Adalmis Se voi olla, ku naapurikunnasta käy, nii joutuu ite varaamaan :)

Ultrauutisia odotellaan:heart:

Täällä on tänään jo käyty pöntölle puhumassa, ja väsyttää nii penteleesti!!|O
Jospa tää olo tasaantuu ku sen toisen vauvan hormoonit poistuu kehosta, ku mulla on nyt kaksinkertainen määrä istukkahormoonia kehossa.
 
Moi vaan kaikille=) Lueskellut olen teidän juttuja mutta ei ole tullut kommentoitua.
Littlestar:hug: Tervetuloa uusille, lista on jo aika pitkä. Mutta loppukuulle mahtuu vielä odottajia ja miksei alkukuulle. (Jos joku vaan on malttanut olla testaamatta heti... tarkoitan että kun viiveellä testaa nii myöhemmin voi tulla alkukuun listoille)

Minulla on neuvola ensi pe 19.8, ajoissa jotta ehdin äitipolin seurantaan. Siellä olin viimeksikin RR takia. Se raskaus meni kyllä hyvin. Kuopuksen ja uuden tulokkaan ikäeroksi tulee 3v7kk, meni vuosi ennenkuin raskauduin. No olihan se TM alkuvuodesta, todettiin rv 7+ varhaisultrassa. Ja varhaisultra on ensi ti 23.8, täällä pitää olla neuvolassa käynti ennen ultraa.

No tässä viime viikolla oli muutamana päivänä rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, tosin ei kipuja. Mietin että käynko neuvolassa ja sitten ultrassa.. ja taas todetaan TM tai vastaava. Päätin sitten toissapäivänä varata ajan yksityiselle ja eilen kävin ultrassa. Siellä sykki pieni :heart: mikä vastasi viikkoja 6+5. Kyllä oli helpottunut olo. No nyt paremmalla mielellä perjantain neuvolaan ja ensi viikon ultraan yhdessä miehen kanssa. Tiedän toki että mitä vaan voi tapahtua milloin vaan, mutta nyt on kuitenkin poissuljettu kohdunulkoinen ja TM. =) Nyt mennään vaan päivä kerrallaan eteenpäin.

Tänäänkin oli joku menossa ultraan, onnea sinne.

Emme ole vielä kertoneet raskaudesta kellekään, ehkä pieni pelko jäi minulle siitä TM. No jos ensi viikon ultran jälkeen kerromme, lapsille ja isovanhemmille. Tämä on neljäs vauva, ja meidän toinen. Saa nähdä miten isommat lapseni ottavat uutisen vastaan.
 
Hei hei kaikki! :wave: :'(

Vauvan alku oli kuollut kohtuun heti varhaisultran jälkeisenä päivänä. Eli sinä päivänä kun se tiputtelukin alkoi. Perjantaina joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen, ellei tule itsestään ennen sitä.

Tää on tosi vaikea asia tällä hetkellä...Ei sanoja...:'( Ajatella, että voi murehtia surun keskellä myös, sitä ettei tyttö saanutkaan sisarusta tällä lyhyellä ikäerolla. Lapsellista kai, mutta kerkesin siitäkin niin iloita. Ja nyt taas odottamaan, että kuukautiskierto joskus palautuu. Sekään kun ei ole kohdallani itsestään selvyys. Tässä voi mennä siis aikaa ennen kuin seuraava mahdollisuus tulee.

Hyvää jatkoa teille, kukaan ei saa enää tippua.

Voihan hutikuu...:(

Surullinen LittleStar

ps. Onneksi tuo maailman ihanin esikoinen! :heart:
 
LS: En löydä sanoja, olen surullinen puolestasi! Toivottavasti kiertosi tasaantuu pian ja saatte uuden mahdollisuuden. Jos vain jaksat, niin tulethan jossain vaiheessa tänne pinoon kertomaan kuulumisiasi (kierto tasaantunut, uusi plussa tullut ym) Me ei sua unohdeta!!! :hug::heart:
 
Todella surullista LittleStar :'( Voin vain kuvitella miltä tuntuu. Voimia jatkoon ja toivoa tulevaan!

Muut pysyköön kyydissä.

Pumpuli mulla on Kiinan matka tulossa vko 18+. Varmistin neuvolassa, että mitään esteitä ei ole, jos kaikki on hyvin.

(.) soitin huolistani neuvolaan ja neukkari oli sitä mieltä, että minulla vaan on sitten hormonitaso noussut tosi nopeesti ja on täysin mahdollista plussata jo viikko hedelmöittymisen jälkeen. Ilmeisesti kiinnittyminen on ollut jo 3tena päivänä, kun silloin alkoi tuhrutus. Sen 5:n päivän tuhrutuksen jälkeen ei sitten olekaan ollut missään vaiheessa enää mitään. Joten lopetan murehtimisen asap ja tyydyn osaani hormonihirmuna :) Kaikki hyvin toistaiseksi. Ja heti kun ehdin surra oireettomuutta, rupesi tulemaan "potkuja" tuonne alavatsaan. Pahoinvointia tähän mennessä tosi vähän ollut. Edelleen ruoan ajatteleminen on pahinta. Mutta nälkä on hurja. Eikä bussissa voi enää lukea aamun lehteä.

Onnea ultraan!

Samirja 6+4

muoks. osaako joku muuten sanoa, että mitkä teet eivät kuulu kiellettyjen listalle? Siis eivät ole yrttiteetä tai kofeiinipitoisia. Vihreä tee? Jasmiinitee? Ovat suosikkejani.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille!

Jos sitä uskaltaisi jotain kirjoittaa. Olen ihan uusi täällä ja toissapäivänä näytti testi plussaa. Laskurin mukaan näyttäisi olevan menossa viikko 5+3 ja laskettu aika olisi sit 15.4.

Olen 28v ja ensimmäistä odotan. Toistaiseksi en ole huomannut muita oireita kuin kuukautisten puuttumisen ja viivat testissä. :) Aikasta paljon jännittää. Neuvolakäynti olisi vasta 2.9.
 
Moikka! Mahtuuko mukaan?=) Täällä olis 30v. Jouskari ja kolmatta yllärivauvaa pukkaa! Edelliset lapset 2004 ja 2008. Mulla laskettuaika on kk:sista 27.3.2012 mutta itse tiedän että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin, lisäksi edelliset on menneet molemmat 2 vkoa yli L.A joten huhtikuun vauva on tulossa. Olen varmaan vkolla 7 tai jotain:ashamed: No sitten 12vkolla selviää ultrassa. synnytyssairaala on Kättäri. Neuvolassa on käyty kerran ja tosi tosi huono olo. Aiemmin huonovointisuutta ja oksentelua jatkui vkolle 20 joten eiköhän tämäkin mene saman kaavan mukaan, ainakin tähän asti on mennyt. Raskaus ei ollut suunniteltu mutta kaikella on tarkoituksensa. Puhetta 3 lapsesta on ollut mutta tarkoitus oli vasta 2-3 vuoden päästä. Mutta joku muu tiesi paremmin:heart: Olen ollut myös aika itkuinen ja väsynyt ja raskaudesta ei ole kerrottu monellekkaan vielä. Aiemmista kävin varhaisultrissa (about 100e) yksityisellä. Mutta nyt ajattelin jättää väliin; kyllä se siellä on ja toivottavasti vain yksi kpl:D Meillä oli kakkosta odottaessa tosi tiivis yhteisö täällä kaksplussalla ja pääkaupunkiseudun mammojen kanssa meillä oli useita tapaamisiakin sitten jälkeenpäin kun vauvelit olivat syntyneet!
 
Tervetuloa uusille:flower:

Jouskari meillä kans yllätys kolmonen:D Tai siis kerran jäi ehkäisy pois ja siitä sit jo tulin raskaaksi. Meilläki puhetta että muutaman vuoen päästä tulis kolmonen, mutta päätti tulla aikasemmin. Mä oonki miettiny et ku meillä on ollu tässä kesän aikana 4 hautajaiset, ja mun kummatki mummot meni kuukauden välein, et tais mummot laittaa meille jotaki iloista näiden hautaisrumban jälkee:heart:
 

Yhteistyössä