****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Phuuuh!

Littlestar: edelleen suuri :hug:

Sisarusrattaat: Kyllä ne kai täytyy hankkia, koska esikoinen on vauvan syntyessä vasta kuukauden yli vuoden. Oon miettiny että varmaan noista veronpalautuksista vois sit ostaa tai laittaa sivuun rahaa sen verran että ostaa sitten lähempänä huhtikuuta. Vielä en oo päättäny että hankkisko sellaset missä istutaan vierekkäin vai alekkain. Tuntuu että kaupoissa on noilla perusvaunuillakin ahdasta niin mitenköhän sit tuplilla :eek:.

Raskauksien erot: Mulla on ainakin vielä ihan samat oireet kuin edellisessäkin raskaudessa paitsi tisseihin ei satu. Ällötyskin alkoi tasan samaan aikaan kuin viimeksi.

).( Aamulla melkeen halailin pönttöä ja äskön kun kaupungilla syötin pikkukaverille Pilttiä niin meinas oksennus lentää :x. Tein jo mielessäni pakosuunnitelmaa että mistä on lyhin matka vessaan ja miten kaappaan vaan pojan kainaloon ja juoksen :D. Mut ei sit onneks tarvinnu juosta mihinkään. Hengittelin syvään ja yritin olla haistelematta Pilttiä :D. Jälkikäteen nauratti että oishan ne mäkkärin työntekijät varmaan kattonu että mitä hemmettiä toi mamma oikeen säätää kun yhtäkkiä oisin juossu vessaan lapsi kainalossa :D

Hirveetä jumitusta ja väsymystä on myös ollu ja sellanen äkänen olo. Kaikki tympii!

Mutta oi onnea, tänään oli varhaisultra! Ja siellähän se kerttu kasvoi oikeessa paikassa vastaten viikkoja ja sydän läpätti hienosti ^_____^ Mies ei tällä kertaa päässyt mukaan, mutta viimeksi nyyhkittiin kilpaa :p Nytkin sitten soitin heti miehelle niin kyllähän se vähän keräili itseään puhelimen toisessa päässä <3. On se niin ihanaa :). Meiän ultra makso 52e.
 
Täällä ilmoittautuu uusi plussanut :)

Laskettu ois laskurin mukaan 20.4.12 ja toinen tulossa :) Ikää mulla 25v ja sairaala ois OYS

Huhhei, eli juuri plussattu ja kylläpä tärisyttää :) Meillä on esikoinen puoli vuotias, eli lyhyellä ikäerolla tulossa tännekin toinen vauva taloon. Näin haluttiinkin ja olo on onnellinen, joskin typertynyt :D

Varhaisultrassa käytiin esikoisen odotusaikana, varmaan nytkin käydään.

PP86 ja Pikkupullu 4+3
 
Mies tulee jo varhaisultraan mukaan ja sitten niihin muihinkin :) On sellainen työpaikka että voi ottaa sen verran vapaata kesken päivää jos on tarve :)

Ja vaunujen ostosta: Ostetaan viim. veronpalutuksista. Alet on just syksyllä kun tammikuussa kai alkaa tulla uudet mallit (värit) kauppoihin.. Saa sit ehkä satasen luokkaa halvemmalla :)

Täällä maksaa se varhaisultra satasen luokkaa.. Ei edes tarkkaa summaa osannut sanoa kun riippuu kuulema lääkäristä.. Voi olla vähän alle tai vähän yli..

Mulla himottaa sitruuna (kuten esikoisesta :) ) Ja kaikki raikas, pirtelön tekoon olen alkamassa :p Lasten onnen ajat kun mamma raskaus himoissa alkaa tekemään kaikkea herkkua :)
 
Oikein paljon voimia kaikille epävarmuudessa kamppaileville :hug:

Mulla olis huomenna ultra ja jänittää aika lailla. Mies ei pääse mukaan, on tytön kans kotona.

Itellä on kyllä ihan erilainen odotus nyt. Esikoisesta olo oli ihan jees, koko raskauden. Alkuraskaudessa en muista oikein muita oireita, ku naaman järjettömän kukkimisen ja väsymyksen.
Nyt on tissit turvonnu ja kipeet, öllötys alkanu muutaman päivän sisällä ihan armottomaks. Kylmää vettä yritin töissä siemailla, mut ei oikein auttanu. Vielä ku porukka raahuaa tupakalla alati ja koko ajan haisee nenässä tuhkakuppi (muutenki hajuaisti ihan über herkkä). Väsyttää ja palelee, nenä vuotaa ja mahaa juilii lähes koko ajan. Joko sellasta jomotusta tai menkkakipuja.

Veikkaan ett huomenna ultrassa viikot kyl vähenee. Vaikka aika ihmeellistä, ku ed.menkat ollu kesäkuun loppupuolella ja kuitenkin selvä plussa näky jo 28.7. Yleensä ku kierto on ollu lähes 40. No huomenna selviää (kävin muuten just hiljattain ultraamassa munasarjat samalla lääkärillä ja sillon sano, etten tällä kierrolla luonnollisesti voi raskautua ;)) .

Marimi ja masu 7+0

Niin joo, mulla on auttanu naaman kukkimiseen etikka ;)
 
Viimeksi muokattu:
Marimi hei kerros tarkemmin tosta etikasta.. miten käytät sitä?:) Mulla kanssa naama kukkii.. ja ihan sama mitä yritän, ei apua..

Vauvahaaveita sulla on aikamoiset enneunet kyllä! Hyvä, että toinen kuitenkin oli nyt kunnossa. :)
 
Melissa84 Niin, en tiedä onko niin hyvä ja toimiva kikka (no ainaki luonnollisempi, mutta kuivattava), mutta ite ihan etikalla kostutetulla pumpulilapulla pyyhin kasvojen rasvaset alueet, itellä lähinnä otsa. Hauki haihtuu yllättävän nopeesti ja ku iltasin sen teen niin aamulla on ainaki itellä finnit kuivahtanu.

Pitipä vielä oireista sen verran, että nyt tekee mieli ihan järjettömästi suolasta. Esim. "terveellinen" kerma-pekonivuoka uppos ku vettä vaan. Mut mitään terveellistä ei tee mieli :ashamed:
Ja sit ku syö suolasta (sipsit ym.ei käy vaan pitää olla kunnon "läskisoosia")ni saa juoda litrottain-->yölllä saa piipahtaa vessassa. Tympee ku unen saanti on sit heräämisen jälkeen vaikeeta.
 
Ceali: Mul on kahden viikon päästä neuvola ja sillon just tulee 8+0 =) ja jos ne ei laita mua käymään ultrassa, tarkistuttamassa onko pikkunen siel missä kuuluukin,(viimeksi laittoivat ilman pyytämättä, kun 2 kohdunulkoista ekan ja tokan lapsen välissä) niin sit oottelen sinne np-ultraan tai käyn yksityisellä, kun en malta kuitenkaan odottaa :D mutta vahvasti uskon että kohdussa on, näitten oireiden mukaan, eikä oo mitään vuotoja eikä maha kipujakaan ollut, mitä sillon oli niistä kohdunulkoisista. :(

Sale81 & Pupu 6+0
 
Tervetuloa uudet! Ja kiva kuulla hyviä kuulumisia Vauvis ja Adalmis :heart:

Voihan ällötys taas! Koko päivä ollu semmosta öllötystä kans että huh! Toisaalta ihanaa, tekee tän odottamisen hirmu konkreettiseks. Esikoisesta ei tässä vaiheessa ollut enää oikein mitään oireita ja siks oli vähän epävarma olo raskauden etenemisestä. Mä olen muuten niin utelias että voisin ravata siel ultrassa vähän väliä, esikoisesta käytiinkin. Kerran jo se lääkäri kyseli että mitä me taas siellä tehdään :D No pakko oli vaan nähdä että se muru siellä kasvoi. No nyt koitan kuitenkin olla vähän maltillisempi ja reuraavat ultrat np ja rakenne.

Oon joutunu jo töissä kertomaan muutamalle, kun meillä siellä väkivaltaisia asiakkaita, niin työparille oli vähän pakko kertoa että ymmärtää mun varovaisuuden. Toiselle työkaverille (työpari vaihtuu kesken päivän) oli kans pakko kertoa kun yks lapsi oli hiekkalaatikolta löytänyt kissan pas*aa ja toi sen ämpärissä näytille, niin mentiin kattomaan ja sitä oli enemmänkin siellä laatikossa. Sanoin työkaverille sitten, et mä en noita ala sitten lapioimaan kun oon tota raskaana. Se vaan että "Mä arvasin" :D

Enpä sitten tiiä noista sisarusrattaista, ois kyllä näppärät mutta en oikeen tiiä tarvitaanko. Ikäero on sen verran että vaikea sanoa. Täytyy harkita ja käydä niitä ainakin kattomassa.

-Linn ja Salamatkustaja 7+1
 
Heippa!!

Minäkin ilmottautuisin mukaan :) Perjantaina tein testin ja plussaa näytti...lauantaina oli pakko hakea vielä clearbluen digi ja siinä luki Raskaana 3+.Eli kai se vaan täytyy uskoo. Toinen olis meillä tulossa, esikoinen on vauvan syntyessä 2v7kk. Ikää mulla on 30v ja sairaalana olis Tays. Niin ja laskureitten mukaan la olis 19.4.

Huvitti muuten, kun meillä tai Pumpulin kans mennä aika samalla kaavalla toi plussaaminen..ja vielä samasta sh-piiristäkin ollaan :)

Itse oon kans miettinyt tota varhaisultraa, tekis niin mieli mennä...oon kuullu, et Tampereella olis Ava-klinikalla kohtuuhintanen toi ultra...tietääkö joku tarkemmin?

Tuntuu, että nää viikot alko nyt mateleen...en oo vielä soittanut neuvolaan, pitäs varmaan tossa joku päivä varailla eka neuvola-aika.
 
Adalmis ja vauvahaaveita kiva kuulla hyviä uutisia sieltä :)

Täällä, ihottuma päänahasta hävis lähes kokonaan ja nyt pari päivän aikana tullut taas pahana takasin.. Hittolainen että ärsyttää :kieh: Ostin apteekista ilman reseptiä shampoota ja nyt kyllä ootan sen ensimmäisen lääkärineuvolan jos saan sieltä jotain reseptiä tuohon, jospa vaan pärjäisin sinne asti, se kun on vasta 4 viikon päästä!

Tervetuloa uusille :)

rv 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun meitä on kohta koko huhtikuulle täällä :)

Ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista ainakin oli Adalmis ja vauvahaaveita + muut kun en nyt muista :D

(.) itellä ultra kymmenen jälkeen. Pelottaa mennä sinne vaikka raskausoireita onkin.. :ashamed: Taas riipii nälkä mahassa oikein ilkeesti ja pakko syödä aamupala vaikka yleensä en aamupalaa syö ennen lenkkiä. Mut ei mee toi kahvi alas muuten. Oon niin tosi onnellinen tostakin ällötystunteesta jo :D Mulla on nyt kolme vapaapäivää joten tänään sit katsotaan haenko siideriä vai jatkanko nollatoleranssia. Oon lopettanut tupakan polton 8kk sitten ja voin sanoa ettei oo missään vaiheessa tehnyt niin paljoa mieli polttaa kun nyt kun tulee odotuksessa jotain stressattavaa. Oon siis ollut aina odotusajat polttamatta ja imetysajatkin suurin piirtein mut nyt olin päättänyt tehdä siitä lopun muutenkin kun odotusajan vuoksi :)

Champpis ja Martta 6+4
 
Pumpuli ja Happyhippo mä varaan kans teidän kans saman huoneen taysista :D Viimeksi ainakin meni niin kivasti yliaikaseks et saatan päästä samaan! Tosin meen Sastamalaan alias Vammalaan mieluiten jos vaan pääsen kun kaksi aiempaa synnytystä on siellä.
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea Vauvis ja Adalmis hyvistä uutisista!
Tulehan Marimi sitten kertomaan ultrakuulumiset!

ON: Pakko se on uskoa että olen raskaana!! Tein aamulla digitestin ja nopeasti näytti +3 viikkoa.
Nyt vaan aika saisi mennä nopeasti jotta olisi se varhaisultra... :D

M1n1 ja Toivo rv 5+2
 
Ultraan menijöille tsempit, tulkaa kertoilee uutiset sitten:heart:

Tänään varasin sitte neuvola-ajan, joka menee sinne syyskuun puoleenväliin, ku täällä on neuvolat aina vasta rv 10+...Ja pääsenpä ultraanki:D Onneksi meijän neuvolassa on ultralaite.
 
mä pistän nyt tietoni tänne ja rupean ajattelemaan että kyllä sitä oikeesti odotellaan.

elikkä huppa, 14.4, 29v SeKs ja neljättä odotellaan. Taimi on tämän pirpanan odotusnimi. =)

Viime viikolla siis testailin ja tuli erittäin haalea plussa. tänä aamuna testi uudestaan ja tuli jo vahvempi. eli kaippa sitä uskottava on, että raskaana sitä ollaan. =)
tuo pieni vuoto on vaan saanu huolestumaan.. Tai ei sitä oikein vuodoksikaan voi sanoa, mutta pyyhkies välillä tulee sellasta ruskehtavaa. Voipi olla että on harmitonta, nyt justiin kun menkat olis jos olis, joten liittyiskö siihen jotenki. toivotaan ainakiniin. =)

neuvolaa en oo vielä varannu, pitäs varmaan joku päivä sinne pirauttaa. Mua vaan hävettää niin suunnattomasti kun ylipainoa on ihan mukavasti. se on aina niin noloa sielä astua puntarille. :/

Niin, edelliset lapset on 7v8kk, 3v1kk 1v7kk. kahden nuorimman välillä on ikäeroa päivälleen 1,5v. tuplarattaat tuli hommattua jo tuolloin. ja ehdottomastit tykkään enemmän vierekkäin istuttavista.

mitähän vielä? No, jos tälläkertaa jätän tähän ja jatkan taas. =)
 
Eilen poksui, jee!

Ihanaa kuulla että osalla jo varhaisultrat takana ja hyvin menneet! ja kivaa huomata että huhtikuisten joukko kasvaa! itsellä ultra vasta 1.9! ei jaksais oottaa. Sanoivat että katsovat mielummin vasta 7+ viikolla kun sit näkee jo enemmän mittaa yms. Mulle kyllä riittäis tähän kohtaa se syke :)

Kauhee huimaus alkanut vaivaamaan, välillä heittää niin että pitää seinästä ottaa kiinni, täytyy vissiin kattoo paineet tänään kun menee töihin. Onko täällä muita 3 vuorotyötä tekeviä? itsellä yövuorot ahdistaa kovin, viimeisin kun meni kesken viimeisen yövuoron aamuna. Eihän sillä välttämättä yhteyttä ole, mutta nyt olen päättäny jättä yötyöt muille. Soitin työterveyshuoltoonkin ja olivat samaa mieltä kun on tuota historiaa.

Itselläni seurantaultrat tulee lapsettomuuspolilta joten ajattelin varata neuvolaa sitten vasta ekan ultran jälkeen.

Anazu+ DaCapo 5+1
 
Pumpuli-81 Mä asun Lempäälässä, mut käyn kyllä aika usein Tampereella, kun äiti asustelee siellä (Jankassa). Minkä ikäinen sun esikoinen on?

huppa Muakin stressaa jotenki se punnitseminen, vaikka mulla ei mitään ylipainoa olekaan. Jotenki sitä kai naiset ei tykkää, että aina näyttää vaaka enemmän ja enemmän.

Champion Millaset kokemukset sulla jäi tosta Vammalasta? Taitaa olla vähä lepposampi meininki, ku Taysissa...Tosin mulla ei oo Taysistakaan valittamista, mun onneks ku sillon esikoisesta sattu tosi hiljanen yö eikä paljon muita synnyttäjiä ollu, sain toisen yönki olla yksin 2hengen huoneessa...se on kai siellä aika harvinaista, ku yleensä joka nurkka täynnä äitejä ja vauvoja. Mulla ei taida muuta vaihtoehtoa olla, kun mennä uudestaan Taysiin, kun toi esikoinen tuli niin vauhdilla, ni en kerkeis välttämättä Vammalaan asti.

Jotenki aika oireeton olo, eipä tässä kyllä oikeen mistään huomaa, että olis raskaana, paitsi, ettei oo menkkoja. No, tää on niin alussa vasta, että kerkee ne ihanat pahoinvoinnit ym tulla vielä moneen kertaan.
 

Yhteistyössä