****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Mansikkasuu: Miun pitää kans joka lauseeseen lisätä että "jos kaikki menee hyvin", saa nähdä milloin sitä saisi rueta luottamaan asiaan...;) Jotain rauhaa saisin varmaan jo siitä ensi viikon varhaisultrasta jos vaan kaikki tosiaan on ok. Sit np-ultrassa saa jo enemmän tietoa.

ceali: Meillä myös esikoinen on ollut "helppo" vauva, väsyneempi olin silloin kun kävin töissä. Tyttö on nukkunut yönsä hyvin ja olen ollut siitä kiitollinen. Vasta miehellekin sanoin, että tuskin tulee toista tällaista, jonka kanssa kaikki on vaan sujunut (tähän mennessä, uhmat ja murrosiät on sit varmaan sitäkin pahempia). Missään nimessä en samanlaista odotakaan, jokainen on persoona ja hyvä niin! :)
 
Mansikkasuulle piti vielä kommentoida, että tosiaan aika ihanteelliseen väliin tuntuisi teille vauva nyt tulevan!! :) Onhan se ihanaa, että saisi ottaa koululaiset vastaan, kun tulevat kotiin ja ei tarvitsisi murehtia iltapäiväkerhoista/hoitopaikasta/yksin kotona olemisesta jne....:)
 
Mansikkasuu, On tosiaan todella ihanteellinen väli vauvalle tulla :)

Meilläkin on tämä ensimmäinen ollut todella helppo ja vaivaton tapaus, mutta oon varma että jossain vaiheessa kostaantuu :p Ainakin tästä seuraavasta täytyy tulla joku hirviö vähintään :>.

Heräsin aamulla hirveään nälkään, jee. Painoa oli tullu kilo lisää jo, mutta oonki syöny ku possu ja eipä tuo haittais jos vähän tuliski. Muita oireita: hiukset rasvottuu taas ihan törkeen nopeesti ja vatsaa nipistelee. Viimeksi tissit kovettu ja kipeyty heti alkuun, mutta sitä ei ainakaan vielä oo tapahtunu. Enkä kyl hirveesti ootakaan kun vatsallaan nukkujana tissien kipeys oli aika ankeeta :p

Tosi vaikee uskoa, että on taas raskaana. Niin ihmeellistä.

Adalmis ja kerttu 5+1
 
no juu, tuntuu kyllä vähän pelottavan hyvälle tämä ajankohta tulla raskaaksi, kun kaikki tuntuis loksahtavan kohdalleen. Joskus jo vuosia sitten haaveilin, että olis ihanaa voida olla kotona kun lapset alottavat koulun, mutta ei kuitenkaan sitä silmällä pitäen lähdetty vauvaa toivomaan, se kun on osoittautunut todeksi, ettei niitä vauvoja niin vaan tehdä. Mä oon nyt puntaroinut sen varhaisultran kanssa, että varaanko aikaa sinne vai ein, vai pystyiskö odottamaan sitä np-ultraa. Mies olis kyllä ultran kannalla, niin näkis että onks kaikki ok, ja uskaltais ehkä jo lähimmille ihmisille kertoa. Olis ihanaa voida kertoa lapsille, mutta sitten siitä tietää koko maailma ja heti :) eli siis odotellaan..katselin vanhoja papereita, kuopuksesta näkyi sydämen syke 6+6, muutamaa päivää ennen sitä ei juuri mitään, joten haluan kyllä oottaa vähintään tonne asti ennen sitä varhaisultraa jos siihen päädytään, ettei sit tuu huolta että onks siellä ees mitään, jos ei vielä juurikaan mitään näy!
 
Tännepä on tullu paljon tekstiä viikossa, kesti hetki lukea kaikki läpi. :D

Oireista ootte puhunu, mulla tällä hetkellä oireena lähinnä kuvottava olo, ruoka ei tahdo maistua.. eli ihan päinvastoin kun monella teistä..! Yök.. Mut en valita. :D Kattelin et painokin pudonnut melkein kilon siitä kun ekan testin tein, vaikka ei ole paljoa mistä lähteä.. No ei auta kun syödä jotain mikä maistuu. :) Sitten toinen tooosi ärsyttävä oire on se, että mun otsa on ihan pieniä finnejä täynnä.. Onko muilla iho-ongelmia? Kai noi finnit tosta ajanmyötä lähtee pois, hope so! :D

Varhaisultaan meillä on aika varattuna 17.8. :heart: Jänskää ihan hirmuisesti.. Saa nähdä miten viikot menee sitten, mulla on epäsäännöllinen kierto ollut pillereiden lopetuksen jälkeen.. Hinnasta sen verran, et kattelin et yksityisellä gynekologilla maksaa kelakorvauksen jälkeen 30-55 euroa et ei ollenkaan paha hinta täällä päin.. :)

Melissa ja Hippu 5+6
 
Pikaseen, minä olen ollut maaliskuusta asti työtön ja näillä näkymin jatkuu kunnes jään äippälomalle.. Kotona on kyllä ihan hyvä olla, tosin rahaa sais tulla enemmän.. Mutta tuskin kukaan raskaana olevaa ottaa töihin :whistle:

Nyt ei kerkeä muuta, vieraita tulossa :)

rv 4+5
 
Melissa, Mulla oli edellisessä raskaudessa naama aivan täynnä finnejä melkeen koko raskausajan. Erityisesti just otsa niin kuin sullakin kukki sellasta aivan pientä finniä. Se oli todella rasittavaa kun mulla ei oo koskaan aiemmin ollu minkäänlaista finniongelmaa.

Mä hihkuin tänään sitä että tällä kerralla mulla on la kuun alussa. Esikoisen la oli siis 26.2 niin sain roikkua viimesenä ketjussa kun kaikilla muilla oli jo nyytit sylissä. Tosin, jos tämäkin menee kahella viikolla yli niin onhan se sit jo 20.4 että jeejee, mut ei kuitenkaan toukokuun puolelle mee :).
 
Melissa mä kans sain tänä aamuna sätkyn tosta mun otsasta. Laitoin hydrokortisonia, ku vaikuttaa melkein enemmän ihottumalta kuin finneiltä. Normaalisti oon kuivaihoinen, mutta iho muuttui täysin pillereiden lopetuksen jälkeen. Leukaperät ja kaula pikkupikkunäppylöillä. Ja finnejä ilmaantuu sinne tänne, mutta ne on aika nopeita.

Tissit on todella kipeät. Särkee. Olen kai nukkunut osittain toisen päällä, kun se on niin kipeä. Myös väsymys on voimakasta.

Mulla on töissä ollut todella tylsää melkein jo vuoden. Ihanaa ajatella jo äitiyslomaa. Oisin muuten alkanut etsiä uutta työpaikkaa, mutta minusta on hyvä tässä toimistossa tehdä lapsi, kun olen jo siellä 7 vuotta kitkutellut, niin ei tule yhtään huono omatunto. Ihan kiva työpaikka, mutta viime ajat on olleet niin tylsiä ja hiljaisia. No, enää 7 kuukautta :) (jos kaikki menee hyvin).
 
Adalmis kiva tietää et mun naama voi olla tän näköinen koko raskausajan.. Jeei..:D Onneks leikkautin otsiksen keväällä niin saa ne piiloon ainakin muiden silmiltä. :D Ja joo on kyllä rasittavaa kun ei mullakaan ole iho-ongelmia aiemmin ollu.. no muistaapahan peiliin katsoessaan et masussa kasvaa joku.. :D :heart:

Totta muuten, että kun on la nyt omien laskujen mukaan heti kuun alussa niin ei ehkä tarvi viimeisten joukossa pikkuista syliin odotella.. :)
 
Vieraat kestitty :)

Mulla myös nyt kiva kun saan olla jo nyt kotona, esikoinen kun tosiaan aloittaa koulun ensi torstaina :O :) Ja kyllä mielellään olen kotona aamulla kun lähtee kouluun ja sitten kun tulee, eikä tarvii niitä ip ja ap kerhoja :) Sitten meneeki tokalle kun olen äippälomalla ("jos kaikki menee hyvin" :whistle:) Ja st kun äippäloma loppuu ja mahdollinen hoitovapaa alkaa, niin esikoinenhan menee jo kohta kolmannelle :D Kylläpäs tulee jo pitkälle ajateltua mutta näin se taitaa mennä :) Hyvä sauma siis on meillekin, vaikka työttömänä nyt olenkin..

Närästystä ei ole vielä ollut..

Adalmis: Mulla oli esikoisen aikaan la 26.7- syntyi 1.8 ja kuopuksen aikaan la 11.4 ja syntyi 23.4 että kyllä niitä sai ootella :) Nytkin menee yli ihan varmasti, tuntuu niin toimivan mulla tuo.. Mutta kunhan vaan nyt syntyy :)
 
Meillä tyttö syntyi rv 39+6. Edellisenä iltana ennen laskettua aikaa..:)

Tuli muuten mieleen tuossa kalenteria selatessa, että ensi vuosihan on KARKAUSVUOSI! ;) Sitä ei käsittääkseni huomioida lasketun ajan laskennassa. Saadaan vaan yksi extrapäivä. Voi sitten kuvitella, että vauva syntyy päivää aiemmin, hih...:D
 
meillä molemmat lapset syntyneet ennen laskettua aikaa, esikoinen syntyi 5pvä vaikka laskettu aika oli 17pvä, kuopus syntyikin sitten jo kuukautta ennen laskettua aikaa. Mitään syytä aikaiselle synnytyksen käynnistymiselle ei löydetty, päätti vain syntyä pikkasen etuajassa. Jännitää, että milläköhän viikoilla tämä viimeinen syntyy ;)
 
Uusi ilmoittautuu! 25v, 5.4.2011, OYS, ensimmäinen

Hieman pidemmälti... Lopetin pillerit kesäkuun puolella, päätettiin ettei osteta uusia pilleriliuskoja enää apteekista. Heinäkuun loppupuolella rinnoista tuli tooodella arat. Vitsailtiin miehen kanssa, että heti tärppäsi näköjään, mutta ajattelin että voihan se johtua pelkästään pillereitten lopettamisestakin, kun hormonitasapainot taas muuttuvat. Kuluneella viikolla alkoivat menkkakivut, alavatsaan sattui ja oli kurja olo. Menkkoja ei vain kuulunut. En kuitenkaan ensimmäisenä oletettuna menkkapäivänä halunnut tehdä testiä, pillereitten jälkeen kuitenkin kierto olisi täysin sekaisin. Jaksoin odotella eiliseen asti, kp38, kunnes tein raskaustestin. Ja siihen ilmestyi kaksi viivaa! Ei edes mitään hailukkaa, vaan ihan kunnollinen selkeä viiva. :heart: Olo on sekava, koko kevään olen vauvakuumeillut ja nyt tärppäsi heti ensi yrityksellä. Tuntuu jotenkin epätodelliselta, että meille tulee vauva. :D

Laskettu aika on aika arvio. Kierron pituudesta kun ei ole oikein hajuakaan. Kierto oli epäsäännöllinen ennen pillereitä, saattoi välistä heitellä viikkojakin suuntaan ja toiseen. Olen laskenut kp28:lla. Hedelmöityksen on kuitenkin täytynyt tapahtua 14-16.7, joka sopii suht lyhyeen kiertoon.

rv 5+3
 
Felina: Tervetuloa ja onnea nopeasta raskautumisesta!! :flower: Alku tuntuu aina tosiaan niin epätodelliselta, mutta hyvin ehtii tottua ajatukseen kaikkien näiden kuukausien aikana! :)

Tuntuu niin hassulta näin alussa, että me joilla laskettuaika tulee olemaan saman kuukauden aikana, olemme osa täällä jo täysillä vaihtamassa kuulumisia kun taas osa ei tiedä vielä olevansa raskaanakaan..:D
 
Tervetuloa Felina!

Minä oon ehtiny olla töissä vuoden hoitovapaan jälkeen. Nyt tämä työsoppari on joulukuun loppuun, mutta suullisesti on luvattu toukokuun alkuun. Nyt siis jännätään jatkavatko sopimusta kun oon raskaana. Luulisin kuitenki että suullinen sopimus on yhtä pitävä ku kirjallinenki. Ainaki toivon niin.

Mulla kans naama ihan kamalassa kunnossa. Peitepuikolle löytyy käyttöä!

Meillä esikoinen syntyi 6 päivää ennen laskettua aikaa, joten luulisin että tämäkin syntyy jo maaliskuun lopulla. Niin, siis jos kaikki menee hyvin. Torstaina varhaisultra! :)

Äittä-83 ja Mussukka 6+0
 
Tervetuloa Felina!

LS: Sanos muuta, muutama viikko vielä ni aletaan saada loppukuun odottajiakin tänne! Mutta kuten joku sanoikin, saa olla tyytyväinen kun la on kuun alussa ni ei tarvi olla pinon viimesiä odottajia:D Odottaminen ei ole yhtään mun laji :D

Ceali&Lilleri 5+4
 
Minäkin taidan tähän pinkkaan ilmoittautua Cealin houkuttelemana :wave:

Eli siis 23v., 8.4.2012,OYS, ensimmäinen.

Tänä aamuna aikasten testattu :heart:


Täytynee aloittaa kauhia luku-urakka ja kahlata pinkka läpi :)

-Hallaneito 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Mansikkasuu mulla kans käy niin et oon sit kotona kun kuopus menee kouluun. Olisin ollut jo nyt kun esikko menee jos olis pieni matkassa vaan pysynyt. Mut me on onneksi saatu järjestettyä niin et ollaan miehen kans aina kotona lähettämässä ja vastaan ottamassa poikaa koulutieltä :)

Tetvetuloa Felinaja Hallaneito :wave:

(.) olo on ollut rauhallinen pari päivää :) Menkkakipuja on mut lievempiä ja sain eilen olla kassavuorossa kun työkaveri halusi paistaa joten oli paljon helpompaa fyysisesti. Pitää alkaa lykätä paistovuoroja muille ainakin kun aikaa menee eteen päin, vaikka yleensä en kassavuoroja tekisi sitten mieluusti millään. Mut mitä vaan et masuasukilla on kaikki hyvin ja oma selkä ei kärsi :D

Rinnat on kyl uskomattoman kipeät ja pinkeät. Liiveihin ei meinaa mahtua ja nyt vaikka mulla on tosi isot rinnat niin nyt vois kulkea ilman liivejä kun ovat täyttä tavaraa :D Harmi et kesä on ohi! Tilasin yhdestä nettikaupasta äitiyshousut (sellaiset matalavyötäröiset) ja sit pari paitaa alesta kun turvottaa nyt jo. Kiva saada sit äippälökärit päälle joissa ei ole vielä korkeeta vyörtäröö. Mulla on kaapillinen äitiysvaatteita tuolla kun ostin sillon kun odotin ekaa kertaa kolmoslasta ja maha oli ihan järkyn ison oloinen jo viikosta 6 lähtien ja ne tuntui hyvältä päällä. Oon ihan vaatehullu muutenkin ja varmaan pitänee piipahtaa Englantiin ostaan äitiysvaatteita kun ovat edullisia ja upeita siellä ja on ilmainen asutus :) Oon kyl aina halunnut olla kesällä raskaana kun mahat on niin ihania mut talvipainotteiseksi nää odotukset nyt mulla näyttää menevän. Tosin ihan sama kun tämä pieni nyt vaan jaksaisi sinne huhtikuulle asti :heart:

Champpis ja Martta 5+2
 

Yhteistyössä