****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Mä nyt kuitenkin kirjottelen tähän ketjuun, vaikken vielä virallisesti ilmottaudukaan mukaan. Laskettu aika on jossain kuunvaihteessa, mutta kun nuo maaliskuulaiset on jo kaikki niin pitkällä. Niillä on isot vauvamasut ja varhaisultrat käyty ja ne alkaa jo päästä pahoinvoinnin ohi. Itsellä EHKÄ vasta 5+2 menossa. Tai pari päivää enemmän. Edellisistä kuukautisista laskien olis jo 6+5, mutta kierto on sen verran pitkä, ettei tuo pidä paikkansa. Lääkäri arveli, että mun kp31 alkanut 5 päivän tuhruttelu olis ollut vasta kiinnittymisvuotoa! Uusi ultra on reilun viikon kuluttua (joo, kävin jo kerran eikä näkynyt kuin pieni piste) ja silloin saan varmaan tarkennusta raskaudenkestoon. Mutta siihen asti pysyttelisin tässä pinossa, koska jonnekin tekee mieli kirjoitella ja täällä ollaan enemmän samoissa asemissa kuin minä. Ja muutenkin oikein kiva pino teillä!

Oireita olen muutaman löytänyt: uni maittaa, rinnat on kipeet sivuilta ja päältä, ei tee mieli hyppiä. Pahoinvointia ei ole ja kahvikin maittaa. Ruokaa syön ihan normaalisti. Välttelen pahimpia hiilihydraatteja, mutta kesän aikana tuli paljon lipsuttua. Nyt syön täysjyvätuotteita silloin tällöin maltillisesti.

Keskenmenon ja tuulimunan pelko on armoton. Tunteja lasken siihen ultraan. Päivät ei kulu millään. Neuvolaan en ole vielä soittanut, kun se ultraajalääkäri kielsi soittamasta ennen seuraavaa ultraa. Pohdin, että pitäiskö totella vai ei? Nii ja oon 32vee ja ensimmäistäni odotan.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Samirja ja Pikku 5+2 (vähintään)
 
Hei, yritin tossa just soittaa neuvolaan ja varata sitä ekaa käyntiaikaa mutta huomenna terkka paikalla, niin yritänpä sitten uudestaan. Mukava ois kyllä käydä siinä alkuraskauden uä:ssä, kävin esikoisesta, mutta en taida nyt raaskia. Jos sitä jaksais odottaa :)! Jännittää kyllä miten käy tolle lasketulle ajalle, kun mulla aika pitkä kierto ja itse epäilisin hedelmöitystä noin 4 päivää aikaisemmaksi, mutta tokkopa neljällä päivällä niin isoa merkitystä on :D!
Mulla ei minkäänlaisia oireita vielä ole ollut, ja sen takia tietty rupee heti epäilee onko jotain vialla, toivottavasti ei! Esikoisestakaan ei kyllä mitään suurempia, mutta nyt ei edes sitä vähää, kait ne sit kerkee vielä tulla..
 
Me ei mennä varhaisultraan, ajattelinkin että jos minä vielä viikon päästä yhden digin teen niin näen ainakin että onko raskaushormoonit noussut, pitäs sitte tulla mulleki tuo 3+ :) onhan se kiva varmennu asialle, halpakin ultraan verrattuna :)

Siskolle kerro tänään kuten aioin, ihan onnessaan tuo oli :)
 
Epävarmana pistän jalan oven väliin ja merkkaudun pinoonne.. katsotaan pysynkö mukana, vaihdanko pinoa tai putoanko pois odottajista mutta positiivinen testi on tehty joten raskaana ollaan <3 Ei vain mitään käsitystä kuinka pitkällä..
Ennestään meillä on 2 lasta, 4,5vuotias ja 6kuinen vauva.
Kolmas lapsi toivotettiin tervetulleeksi heti kun mahdollista ja tälläkertaa toiveemme kuultiin ja tulinkin näin nopeasti raskaaksi.
Kierto ei ole toiminut synnytyksen jälkeen joten mulla ei ole mitään käsitystä kuinka pitkällä olen.. pahoinvointi on kuitenkin nostanut hieman päätään viikon aikana joten uskoisin että ihan alussa ollaan ja laskettuaika menee jonnekin huhtikuun alulle..
Pitää kipaista hakemassa digitesti tässä joku päivä jos se antais tarkempaa kuvaa siitä missä mennään =)
 
Huomenta! :)

Nuo digitestit on kyllä tosi hyviä, vaikka joskus aiemmin ajattelin, että kivempi tihrustaa viivoja halvemmasta testistä....;) Itse sain varmuutta, kun noista tosiaan näki, että viikot nousee!

Tervetuloa uusille taas! Avokadolla on tärpännyt pian! Ihanan pieni teillä edellinenkin. Mekin toivottiin pienellä ikäerolla.

En tiedä kuvittelenko vain, mutta tuntuu, että monet tutut on ruenneet katsomaan mahaani tarkemmin. Alavatsalle on kumpu muodostunut, jonka itse huomaa hyvin. Turvotus alkaa laskea pikku hiljaa.

Varhaisultraan 6päivää. Kyllä sitä odottaa ja pelkääkin.

Sitä kun ajattelee asioita jo liiankin pitkälle, niin tuli sellainen mieleen, että iso maha-aika sattuisi juuri kovimmille pakkasille! Sitähän joutuu jonkun jättitoppatakin hommaamaan....:D Kun viimeksi viime hetket meni keväällä/kesällä niin ei ollut tuota probleemaa. Silloinkin joutui keväällä kulkemaan vain jossain edestä auki olevassa villatakissa. No, mielellään otan tuon ongelman, ihanaa vain kun tämä raskaus onnistuisi normaalisti..:) Kaikkea sitä miettiikin...:D

Edda + pienoinen 5+4
 
Mulla on äitiys-villakangastakki talveksi. Ostin sen Vero Modan Mamalicious-mallistosta viime raskaudessa. Simppeli ja kiva :)

Joudutteko ravaamaan vessassa yöllä? Oon nyt parina yönä joutunut käymään, ennen raskautta ei ollut tämmöstä "ongelmaa". Ärsyttävää :D
 
Vessassa tulee rampattua ainakin kaks kertaa yössä. Koira vielä aina herää ja tulee häntää heiluttamaan et joko mennään ulos :) ja päivällä saa käydä parin tunnin välein. Takkiongelma tulee tosiaan eteen.. pitää ostaa ainakin 2 just tuon koiran takia. Toinen sen ulkoilutukseen ja toinen muuhun käyttöön. Mutten valita kunhan pikkuinen vain pysyisi kyydissä ja kunnossa!! :) oon sen keskenmenon takia niin neuroottinen että päätin tänään että jos ens viikon ultrassa on kaikki hyvin ja kaveri oikeessa paikassa niin varaan heti samalla viikon 9 loppuun uuden ajan. Vau että toisilla on jo masu pömpöllään näin aikasin :) ja pahoinvointia. Toivoisin itellenikin että olis todellisempaa tää odotus :D
 
Huomenta!

Nyt tässä hokasin ykskaks, ett onhan mulla oire: rinnat on kasvanu niin, ettei vanhat liivit kunnolla istu. Ja onhan nuo kipeetki. Muuten ei edelleenkää oo muita oireita. Muistan ett ekassa raskaudessa kahvi jäi pois het alussa, mut nyt ei vielä ainakaa oo jääny.

Me vähä pähkäiltiin, ett jätetään se varhaisultra väliin, kuitenki ultraan pääsee 12 viikolla.
Ku vaan tulis nuo työvuorot, ett pääsis varaamaan ees sen ekan neuvolan..

Mulla on kova taistelu itteni kans, ettei paino nousis tässä raskaudessa niin hurjasti ku edellisessä. Ekassa sitä todellaki söi kahden edestä.
Ihanaa sit ku alkaa vatsa kasvaa ja pääsee taas ostelee äitiysvaatteita. Ne on niin nättejä nykyisin :)

Mulla kans on ihan mahoton urvotus mahassa ja tuntuu ett työn takana, ettei "pömpötä". Tosiaan ku ollaan vasta näin alussa eikä kukaan vielä tiedä raskaudesta.
Ja aamulla kun on kova vessahätä, ni ihan tulee mieleen ne 15+ viikot ;)

Mun ei yöllä tartte mennä veskiin, mut sit aamulla joskus viiden-kuuden välillä ja taas ku herää ylös. Ihan hyvä ett nesteet vaihtuu.
 
Joo mulla kans on toi pömpötys kyllä tullu ihan jostain muusta kuin raskaudesta :D Ja kiitti Marimi vinkistä! Mulla kans on muuten todella kipeet rinnat! Jee mulla on raskausoire :LOL:

Samirja: tiedän sun pelon, koen ite samaa. Ja aika ultraan tuntuu niiiiin pitkältä. Tsemppiä kuiteskin ja yritetään olla liikaa stressaamatta niinku kaikki sanoo vaikkei se mitään helppoa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa avokado :)

Takki ongelma tulee olemaan juu, kuouksen aikaan odotin samooihin aikoihin samoilla viikoilla, mutta sitä takkia ei taida olla enää olemassakaan..

Minulla ei ole ollut yöpissaamis ongelmaa, eli en oe kertaakaan noussut yöllä pissalle.. Päivällä 1-2 tunnin välein. Mun pahin ongelma on nyt tuo päänahka :( En kestä sitä, kävin ostaa jo apteekista sellasen shampoon siihen, mut ei tulosta ainakaan 2 kerran jälkeen.. Tänä aamuna heräsin, niin suoraan suihkuun kun oli niin ällön tuntoinen, aamulla en yleensä käy koskaan suihkussa, mutta nyt saa varmaan alkaa ravata :| Neuvolassa jo sanoin tuosta kun soitin silloin sen ekan ajan, sanoi, että yritä sinne eka lääkärineuvolaan tai sit pitää varata aikaa jos ei ala paranee..

rv 4+3
 
Toi digitestihän on hyvä idea! En ollut ajatellutkaan sitä noin, että vois "seurata" hormonitason nousua. Edellisestä testistä on jo reilu viikko ja silloin oli 2-3vko, joten nyt pitäis 3+ lävähtää ruutuun. Huomenna ehdin apteekkiin.

Samalla sitten pitäis kai ostaa niitä raskausvitamiineja. Ajattelin ostaa Multitabsia, kun sitä voi ottaa 1 tai 2 tabuu päivässä. Ottaisin vain puolikkaan annoksen, sillä uskon saavani syömisistäni lähes tarpeeksi kaikkea ja en mielelläni ottais varmuuden vuoks sit jotain kolminkertaista annosta. Mulla on semmoinen Vitamiinit ja hivenaineet -kirja ja sen mukaan suomalaiset keskimäärin saa kaikkea tarpeeksi, paitsi d-vitamiinia. Pinaattia ja parsakaalia pitää popsia foolihapon takia. Mun hemoglobiinikin on luonnostaan korkea ja noissa raskausvitskuissa on rautaa, ni siksikään en haluais maksimiannosta ottaa. Jotuisin Hemohessillä laimentaa vertani ;)

Ultraan tasan viikko. Kyllä tää tästä. Ekalle kaverille muuten jo eilen paljastuin. Kyllä naiset tietää, miks joku juo Nikolai-olutta... Tänään paljastun lisää, kun en juo skumppaa.

Kaveripiirissä on onneksi melkein parikymmentä naista, jotka on viime vuosina synnyttäneet, joten toivon talvitakin löytyvän heidän kaapeistaan :)

Tarrasukkia kaikille! Ja mielenmalttia ultran odotukseen.
 
ceali: Tollanen äitiys villakangastakki oiskin hyvä, pitääkin lähempänä etsiskellä, jos vaikka käytettynä löytyis...:) Nellikaramelli: Samaa mieltä tosiaan siitä, että kunhan vaan pieni pysyy kyydissä, pientä joku takkiongelma, vaikka sitä tulee jo nyt mietittyä...:D

Kerran yössä joutuu vessassa jo käymään, yleensä en käy ollenkaan.

Josefia: Ikävä tuo päänahkaongelma. Toivottavasti saat avun pian!

ninnu.: Menen varhaisultraan raskausviikolla 6+3 (omien päätelmien mukaan). Mainitsinkin tuolla alussa, että esikoisen aikaan kävin 6+2 ja silloin näkyi syke hyvin. Sen aiemmin en menisi. Täällä meillä pääsen siis neuvolan kautta ilmaiseen ultraan, kun ei ole tarkkaa tietoa milloin pieni on saanut alkunsa. Eihän se mikään erikoislääkärin tekemä ole, mutta tämä tk-lääkäri tekee kaikki neuvolalääkärin hommat ja tosi osaavasti viimeksikin ultrasi! :)
 
Tervetuloa uusille.

Täällä eilen vaihtui viikot eli nyt on rv 5+1. Oireista; Melkein joka yö tai aamuyö saa/joutuu heräämään vessaan. Ja rinnat on aika arat, ja kasvaneet niin että uusia liivejä olisi hankittava. Hieman etovaa olo ja ehkä enimmäkseen on nälkä kokoajan. Yritän olla syömättä isompia määriä makeaa tms. Minulla viime raskaudessa poika 9/08, paino nousi vain 8 kg ja siihen yritän nytkin "jäädä". Kahdessa aiemmassa raskaudessa paino nousi 15kg ja 13kg.. eli ihan reippaasti. Mutta ihan iisisiti otan, syön mitä syön mutta yritän valita ne terveelliset vaihtoehdot. Eli tämä on neljäs ja viimeinen tuhisija meille.

Varhaisultra[/B on 23.8 eli rv 7+6 ja täällä tuo ultra on neuvolan kautta. PItänee vaan tuonne jaksaa odottaa. Minulla todetiin TM 2/11, eli se hieman laittaan miettimään. Mutta siitä lähdetään että nyt kaikki menee toivon mukaan hyvin.

Takeista olette puhuneet, isompi takki löytyy varastosta. Joten se ei niin ongelma ole. Hieman tuota turvotusta on jo varsinkin illasta.

Lumihiutale 73 & 5+1
 
Varhaisultra itse meen vasta rv8. En halua maksaa turhasta kun se ei takaa mitään et siellä kaikki olis hyvin joten sinne asti sinnittelen.

(.) kävin tänään verikokeissa ottaan hcg arvon. Saan tulokset aamulla. Neuvolan täti sanoi et pitäs olla tuhansia et on varmaa et pieni kunnolla matkassa. Ehkä sen jälkeen voin lopettaa keskenmenohysteriani hetkeks aikaa jos kaikki hyvin. Mut sen näkee huomenna. Ei ole ollut yhtään niin paljoa kipuja kun ei ole ollut töissä joten kumartelu, nostelu ja pitkä seisominen ilmeisesti vaikuttaa alavatsan lihaksiin tms. ja aiheuttaa kipuja.. Rinnat on ainaskin turvonneet kun ei meinaa liiveihin mahtua ja on aina vaan kipeemmät.

4+6
 

Yhteistyössä