****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Ei ole närästystä. Eikä oikeen mitään muutakaan. Mä oikeesti toivoisin jotain selkeitä oireita niin olisi konkreettisempaa. Nyt kun tämän sanon ni alkaa varmaan heti joku seuraavat 35viikkoa kestävä oksennuskausi :D
 
Mä tulen kanssa tänne kurkkimaan :wave:
Laskurin mukaan la olisi 6.4, kolmas lapsi, KOS.
Digitesti odottelee vielä tuolla kaapissa, kyllä mä senkin dippailen.
Mä haluan kyllä kanssa varhaisultraan, pitäisi vaan aikaa varailla. Ja niin ehkä sinne neuvolaankin pitäisi soitella..on vielä jotenkin niin epätodellinen olo. Oireita ei ole kovinkaan paljoa, muutaman kerran tullut etova olo hetkeksi, rinnat aristaa, mutta muuten ei kummempia oireita ole. Närästys tuli viimeksi vasta loppuraskaudessa, kunpa niin olisi nytkin.
Ikäerostakin oli puhetta, meillä esikoiseen tulee 11v ja kuopukseen melkein 8v..kevään lapsia kaikki =)

Tähti ja rv 4+4
 
Tervetuloa uudet! :) :flower:

Närästystä ei ole, viimeksi alkoi rv 30 jälkeen ja olikin aika hurjaa! Yöt pahimpia, kun pitkälleen meni..:x Mulla alkoi nyt pahenemaan tämä atooppinen ihottuma. Kasvot on tosi kurjan näköiset...:( Mikään perusvoide ei auta ja kortisonia en näin alkuraskaudesta halua käyttää. Aamuisin on edelleen pahoinvointia, ei pahana onneksi. Tänään eka kerran huomasin, että housujen vyötärö painaa tavallista enemmän. Turvotusta todella on. Siitä se vielä tasoittuu ennen kuin oikea vauvamasu alkaa kasvaa...:)

Esikoiselle ja tälle toiselle murulle tulisi ikäeroa 1v 8kk.

LittleStar & murunen 5+2 (pitäisi joku kiva nimi keksiä muruselle odotusajaksi)
 
Joo mulle meinas tulla jo vieroitusoireita kun ei päässyt sivulle :D

Kiitos vauvahaaveita uudesta hienosta pinosta! :)

NelliKaramelli: Mehiläiseen mennään varhaisultraan myös! Satuitko muuten kysymään paljon siellä se ultra maksaa? Mä kun en kysynyt, varailin aikaa netin kautta. No kaipa se kassalla selviää :LOL:
En ymmärtäny kysyä... mutta se ultra jossa todettiin kesäkuinen keskenmeno otettiin kans Mehiläisessä, Töölössä kylläkin ja lauantaina, makso 220€(!!!!) en tiedä vaikuttiko toi et oli lauantai vai maksaako ne aina noin kauheesti. Saa siitä kai sen kelakorvauksen kuitenkin. Vielä yli viikko et pääsee siihen ,ei malttais millään odottaa :) tänään oli eka pahoinvointikohtaus tai sitten psyykkasin sen itelleni mutta oli kyllä huononolon puuska :D :D :D Unohdin mainiat ikäni eli se on vaatimattomat 35 :) ja asukas kantaa työnimeä Tuukka (ei kyllä sen nimiseks jää :D mutta sanoin yks ilta miehelle et älä töni "toukkaa" niin kuuli Tuukkaa ja se nimitys sitten jäi :))
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi ilmoittautuisi mukaan.

La 4.3. toinen lapsi, 5+1 menossa, PHKS

Testejä tehnyt jo kolme, ja kaiketi se on uskottava. vielä yksi digi odottelee kaapissa, josko viikon päästä vielä tarkistaisi että viikot nousee :D Edellinen päättyi keskenmenoon viikolla 8, joten kyllä tässä vähän jännittää ja pelottaa onko siellä mitään tai ketään matkassa. Mutta toivotaan! Neuvolaan varasin ajan 16.8. ja odottelen sitten mitä tuleman pitää. En taida minäkään mennä yksityiseen ultraan.

Turvotusta on jo niin, ettei farkut tahdo mahtua kiinni. Muuten ollut vain lievää huonovointisuutta.

mudelude ja papu 5+1
Mullakin on ihan järjetön toi keskenmenon pelko!!! Sain tietää viimeks viikolla 10.. meillä varhaisultra 11.8 ihan vaan varmuudeks et näkee onko siellä ketään :) ja testejä oon tehny jo 6!!! :D :D
 
Mukava ku uusia tulee lisää, tervetuloa! :)

Ikäerosta:
Meillä tulee ikäeroa 2 v 11 kk.

Oireista: Mulla ei ole muita oireita ollu kun menkkamaiset kivut, mutta nyt ne on alkanu jo vähän hellittää. Närästystä oli esikoista odottaessa, mutta vasta vähän myöhemmin. En sit tiiä oisko levottomat jalat tähän raskauteen liittyvää, vai mitä... Iltaisin kuitenki nukkumaan mennessä on pakko lämmittää jyvätyyny jaloille, ku ei pysty mitenkää muuten asettumaan paikoilleen ja särkylääkkeitä en halua ottaa.

Mullaki näkyy otsikko vielä hutikuuna. :)

Äittä-83 ja Mussukka 5+2
 
Tota otsikkoa ei mun mielestä pysty enää vaihtamaan kun sen on kerran kirjoittanut. Tai alotusviestiin sen pystyy vaihtamaan, kuten vauvahaaveita onkin vaihtanut, muttei tohon ylemmäs :)

NelliKaramelli: Hmm, mulla makso esikoisen ultraus Leppävaaran Mehiläisessä sillon jonkun reilu 100e. Oisko 115e. Ja mulla oli se max20min aika arki-iltana. Epäilen, että aika samoissa hinnoissa ovat nytkin, tais sulla se lauantai tuoda kyllä oman lisänsä. Ja ehkä myös sun aika oli pidempi, 30min?

Mä oon kans tehny varmaan joku 6 testiä :D Nyt lupaan lopettaa testaamisen! (Vaikka vähän kiinnostais vielä se diginäyttönen testata, hahaahahah!)

äittä-83
: Ihana toi sun nick, meillä esikoinen (1,5v) hokee kokoajan mua "äittä äittä" :heart:

Ootteko huomanneet ruokahalunne kasvaneen? Siis mä syön KOKO AJAN. Painan varmaan jonku tonnin ekassa neuvolassa!!! :O
 
Noniin, soittelin Mehiläiseen ja kyselin sitä varhaisultran hintaa kun moni sitä mietti. Mulla siis aika keskipäivällä, joten en ole varma tuleeko siihen jotain iltalisiä jos illalla, en kyllä usko...

Eli Mehiläisessä (pk-seutu) alkuraskauden ultra 90e. Siihen päälle tulee lääkärin oma palkkio, se on lääkärikohtainen, mun kohdalla tällä lääkärillä 40e. Eli 130e ja siitä pois Kela-korvaukset, joiden tarkkaa hintaa ajanvaraus-tyyppi ei osannut sanoa. Varmaan pari kymppiä :)
 
Kiva Ceali kun jaksoit ottaa selvää kertoa meillekkin :) joo se lauantai varmaan teki sen sitten niin kalliiksi. On se ultra hintansa väärti koska en millään jaksa odotella vielä 7viikkoa et pääsis kunnalliseen ilmaiseks. Mulla ei kestäny se surullinen :'( ultra ja lääkäri kokonaisuudessaan kuin alle 15min, tarkistin vielä mieheltä kun oli mukana.
 
Heippa =)

Ei oo närästäny vielä ainakaa.. Kahdessa aiemmassa tul loppu puolella ja edellisessä se oli tosi vähäistä (kuopus- tyttö oli lähes kalju ku synty ja esikoisen aikaan loppu närästys oli kauheaa ja pojalla oli paljon tukkaa :heart:)

Soitin sinne neuvolaan ja aika on sit vasta.....öööööö.....rv 9+4 eli tovin saa vielä ootella. Neuvola-lääkäri on sitten rv 10+0 :) Oi että kun kaikki menis nyt hyvin, kun tuli innoissaan sitten soitettua sinne neuvolaankin.
 
Miulla pyörii elämä nykyisin ruoan ympärillä...heh. Aamut menee pienessä pahoinvoinnissa, eikä tee oikein mieli syödä. Mutta ootas kun pääsee iltapäivän puolelle...Nälkä! Mulla on koko ajan nälkä!! :D :whistle: Ei mikään sellainen, että jotain vaan tekis mieli syödä, vaan ihan todellinen nälkä. Vaikka syön normaalisti lämpimät ruoat ja yritän terveellistä välipalaa ottaa, niin silti. Viimeistään reilun tunnin päästä ruokailusta. Sit joka ilta tekee jotain tiettyä mieli, jota ei tietenkään silloin satu olemaan. Joten ravaan koko ajan jääkaapilla katsomassa mitä söisin nälkään, mutta en löydä mieleistä ja nälkä vaan kasvaa...:D Ei esikoisen odotusaikana tällaista ollut. Varmaan alkaa kohta paino nousta kohinalla. :ashamed: Jospa olisi ohimenevää.
 
Pakko poksua :D

Ceali ja Lilleri 5+0 :D

PS. Vauvahaaveita, eiks sulla ole vasta 4+5 tänään jos la on 6.4? Mulla on la 4.4 ja lilypien ja vau:n mukaan mulla vaihtuu viikot aina keskiviikkoisin :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia:) täällä oli pakko aamulla tehdä tollanen digitesti, joka näyttää viikot, kun olis jäänyt ihan turhaan kaapin pohjalle ;) näytti siis 2-3, eli viikkoja 4-5, täsmää siis juuri niin kuin pitääkin. Sitä tässä mietin, että millon sinne neuvolaan kannattais soittaa,eli millä viikolla eka käynti?vaikka tää on jo kolmas lapsukainen, niin äkkiä ne näköjään unohtuu tollaset jutut. Mulla tosiaan esikoinen aloittaa eskarin eli ikää 6v ja kuopus täyttää kohta 5v. Kovasti mietityttää, että pitäiskö käydä yksityisellä varhaisultrassa, olis niin kiva nähdä, että onks kaikki hyvin. No jos malttia riittää, niin odottelen sitä ekaa niskapoimu-ultraa, muistaako joku että millä viikoilla se tehdään?en uskalla kertoa odotuksesta vielä kenellekään, ennen kuin on jotain varmuutta, että kaikki kunnossa. Missä vaiheessa ajattelitte kertoa isommille sisaruksille tulokkaasta?Täällä oireina tällä hetkellä älytön väsymys, palelu ja jatkuva pissahätä, ei onneksi vielä merkkiäkään pahoinvoinnista, päinvastoin tuntuu että koko ajan tekis mieli syödä jotain :)
 
Moikka!

Kyllä mäki taidan uskaltautua liittyä joukkoon suloiseen.

Eli laskettu aika olisi 2.4.2012 ja nyt siis viikkoja 5+2 kaiketi. Ja toinen lapsi olisi, ensimmäinen syntynyt helmikuussa 2007 eli tyttö ehtii täyttää jo viisi ennen tämän syntymistä.
Ikää mulla on 25, synnytyssairaala on K-SKS.

Itekki oon muutamia testejä tehnyt. Ihan vaan sillä, kun ainoa oire mulla on kaks viivaa testissä ja kuukautisten poisjäänti..no ehtiihän niitä vielä tulla. No toisaalta, on rinnat kyl arat.
Ei kyllä esikoisestakaa ollut pahemmin oireita :)

Tympee ku pitäisi neuvola-aikaa varata, mutta vaikee varata ku ei vielä oo tiedossa työvuorot sinne saakka. Varhaisultrasta en oo varma, olis kyllä vakkarilääkäri ihan naapurisssa.
Noo, pitää miettiä.

Olis hirveä hinku kertoa jo kaikille, mutta kukaan ei vielä miehen lisäksi tiedä, edes tyttö. Aateltiin jos kerrotaan tytölle parin viikon päästä ja muille sitten neuvolan jälkeen.

Täytynee lähteä ulkoilemaan tytön kanssa, eli aurinkoista viikkoa kaikille :)
 
Ikäerosta meille tulee pojan kanssa 7,5 vuotta ja tytön kanssa reilu 6 vuotta eli ihan kivat ikäerot kun nuo on jo isompia. Vieläkin muistissa se kaamea vauva-aika kahden pienen kanssa kun esikko oli menossa koko ajan ja kuopus oppi nukkumaan yönsä vasta 3 -vuotiaana. En haluisi kokea sitä uudelleen. Niin et nyt olisi tarkoitus vain yhden vauvan kanssa sit elellä :)

Littlestar ja vauvahaaveita mä taas koitan tehdä kaikkeni etten kävis jääkaapilla koska esikoisesta mulla nousi paino 35kg ja kakkosesta 20kg ja söin tosi tehokkaasti. Oon saanut pudotettua painot pois mut nyt alkaa taas olla sellainen voisin syödä mitä vaan olo. Lääkäri sillon meinas et vois olla jotain hormonaalista koska se on liittynyt myös kesken menneisiin raskauksiin. Lihoin ekassa keskenmenneessä 7-10kg/11viikkoa joten olen kunnon syynissä itseni kanssa. Eli mulla insuliinin tuotanto tykkää innostua odotusaikoina ja varastoi sit ihan kaiken mitä syön. Normaalisti se pysyy hallinnassa kun ei syö paljoa hiilareita.

(.) voi kun mä toivon et tulis huono olo tms :ashamed: Mulla oli eilenkin niin kaameita menkkakipuja ja selkää vihloi töissä ja kumarrellessa ja nostellessa ne korostuivat. Sain viimeksi keskenmenon tästä kolme päivää eteen päin joten ei ihan hirveän hyvä fiilis ole.. Nyt vaan ahdistaa koko odotus kun pelottaa et tääkin menee kesken kun ei vois enää laittaa huonon onnen piikkiin vaan sit mussa olis todella jotain vikaa :stick: Muutenkin tyhmää olla töissä kun viimeksi vuoto alkoi siellä ja se oli aika kamalaa..

Champion ja "Paavo" 4+5 (saapi olla Paavo siihen asti kunnes mies keksii paremman nimen)
 
Huomenta.

Kyllä mullekin neuvolantäti sanoi, että ihan hyvä että soittelee ajoissa niin saa sen ajan hyvin sinne minne kuuluukin :) Ja minullakin muistipätkii nuitten kahden muun kohdalla, että missä vaiheessa olen eka neuvolassa ollut ja silloin asuin vielä eri paikkakunnalla niin eri käytäntöjä tuntuu olevan paikasta riippuen..

Kukaan miehen lisäksi ei tiedä, enkä oikein vielä halua kertoakaan.. Siskolle varmaan ihan ekkana ja sit muut joskus ehkä ekan ultran jälkeen. Lapsillekin kerrotaan vasta sit kun suurimmalle osalle koska se on kuitenkin pitkä aika sinne huhtikuulle ja sit ne varmasti puhuu ohi suunsa jos nyt kerrotaan :)
 
Mulla on vauvalaskurin mukaan nyt 4+6, joten mä nyt käytän sitä, ja la siinä on 5.4. mut ne korjaantuu sit neuvolassa :)

Mä nyt vaihoin itelle ton päivän tonne etusivulle, muutellaan sitä sitte jos on tarvetta :):heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä