oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Kiitoksia onnitteluista! :) Ei oo vielä hääpäivää tiejossa, ehkä parinkolmen vuojen päästä :) Ei me ihan heti olla menossa, minä haluan sitten ettei oo enään näitä raskauskiloja ja luulen että niiden poissaamisessa menee jokunen tovi, ja lisäksi haluan aika isot kesähäät.. :D <3 Toiveita on siis paljon :)

Ihanaa Tiijona että vielä pysyy poika masussa! :) Toivottavasti pysyy ainakin sinne ens viikkoon! Kovasti jaksamisia <3
 
Täälläki niitä puikkokipuja :D Johtunee varmaan siitä ku vauva puskee itteensä tuolla mahassa...
Täällä alapää siihen malliin kipee, et ois alapään kokonen mustelma ja kaikki koskeminen ja liikkuminen sattuu...mut jos paikallaan on nii ei mitää|O

Poksutaan! rv 34+0:heart:
 
Myös täällä niitä puikkokipuja/vihlaisuja löytyy. Käyty tänään sitten neuvolassa. Vauvalla kaikki hyvin, kohdunsuu tiukasti kiinni ja takana. Sairaslomaa sain äitiysloman alkuun. Töihin kun ilmoittelin saikusta, niin osastonhoitaja ei ollut mitenkään yllättynyt. Sanoi vain että ovat jo tovin odottaneet tätä ja että urheasti olen sinnitellyt.

Hyvää päivänjatkoa kaikille
 
Kiitos tsempityksistä kaikille:heart:

Täällä on kans niitä "sukkapuikko"kipuja alapäässä ja oon ihmetellykin mitä ne mahtaa olla! On tosiaan sellaisia vihlaisuja ja vaihtelee kovasti, millon niitä aina tuntuu. Oon kans miettinyt, et painaako tuo vaavin pää sit sen verran, että tulee tollaisia vihlaisukipuja.

Oon päättänyt nyt tän viikon ottaa ihan iisisti, ettei synnytys ainakaan spontaanisti viel käynnistyis. Oli alunperin tarkoitus tänään käväistä viel jotain pikkuvaatetta hankkimassa, mut eilisiltana supisteli niin paljon, etten sit ookaan uskaltanut lähteä mihinkään vaan viettänyt aikaa sohvalla kaiken toiminnan sijaan. Jos ensi viikkoon asti päästään, niin pitää varmaan sit loppuviikosta yrittää vimpat hankinnat tehdä ja sithän onkin jo melkein 36vk täynnä:)

Ensi maanantaina meillä olis eessä neuvolan ohjelman mukainen vimppa perhevalmennuskerta mut meillehän se on vasta eka kerta. Viikko sitten ei ehdittykään äippäpolikäynniltä sinne valmennukseen, joten olis ihana, jos päästäis ees sinne maanantain valmennukseen. Aiheena olis vauvanhoito & imetys ja siellä olis mun miehelle paljon kaikkea tärkeetä tietoa, kun hänellä ei ole mitään kokemusta/tietoa vauvanhoidosta. Mut jos ei sinne päästä, niin eiköhän ne sairaalassa opeta mun miestä meidän mussukkaa hoitamaan ja viimeistään kotiarki opettaa:heart:

Pakko lähteä suihkuun ja sen jälkeen kaupasta jätskiä hakemaan. Mulla on eilisestä asti himottanut ihan sikana mansikkapirtelöä ja sitä siis aion tänään tehdä:p Onko muilla muuttunut ruokahimot nyt loppuraskaudesta? Mulla on uusina himoina tullut hedelmäsalaatti, kiivit, mansikkapirtelö ja tomaatit + intialainen ruoka:p. Valitettavasti pari-kolme viikkoa sitten alkanut suklaan himo ei oo mihinkään hävinnyt, vaan se sinnikkäästi pysyy tossa mun must-have-listassa:whistle:
 
Syysmyrsky rauhallisesti vaan, vaikka helppohan se on sanoa. 34 vko kun tulee täyteen, niin synnytystä ei enää aleta esteleen ja sen vuoksi on kokolailla sama miten tuolla alhaalla etenee. Ohje on, että kipeitä suppareita tullessa pitää ottaa rauhallisesti, muuta ei oikein voi. Tietty kassi kannattaa pakata aikaisemmin ja laitella kotona asiat kuntoon, jos paljon on ennakoivia merkkejä. Mutta toivotaan, että hän massussa vielä viihtyisi:)

Hyviä uutisia oli Tiijonallakin, hienoa. Toivottavasti synnytys on aikaisintaan ensi viikolla. On tosiaan se sairaala-aika sitten lyhyempi, vaikka varmasti jo hyvin voisikin.

Itsellä järkky flunssa ei ota yhtään hellittääkseen. Rs-viruksesta siis on kyse (lluullut aina, että se tulee vaan pienille pahana, mutta oireet voi aikuisilla kuulemma muistuttaa ihan influenssaa ja on välillä hankala erottaa). Tähän kuulu tosin järkky limasuus ja sitä on kyllä vaikka muille jakaa. Lapset kotiutuu mummulasta tänään ja sitten olisi vielä viikko, että isänsä kotiutuu reissusta, mutta eipä tässä muu auta kuin jaksaa. Onneksi mun kipeet supparit pysyneet edelleen poissa, tai yöllä tuli pari, mutta ei enää sarjatulitusta. Ja äiti tulee kyllä jelppiin viikonlopuksi, että ei sovi valittaa.

Hankinnat taitaa olla nyt siinä pisteessä, että sitteri ja itkuhälytin puuttuu. Noo, noilla ei nyt kiirekkään ole. Meillä nukutaan siinä kopassa ja laitan sen pinnasänkyyn. Koppaan on tuunattu sellainen kangas, ettei näytä niin törpöltä. Siinä saa sitten väh. pari kk nukkkua ja sitten pinnasänkyyn. Pinnasänkyä pidän varmaan n. 7kk asti meidän huoneessa ja sit siirtyy isoveljen kanssa samaan huoneeseen. Tämä siksi, että tuolloin lopetan yösyötöt ja ollaan todettu, että nukkuvat paremmin, kun en tuoksu vieressä. Mutta näin siis kahella ekalla, voihan olla että tämän tyypin kanssa menee ihan erilaill aja nukkuu vielä 7v meidän vieressä. Mennään fiiliksen mukaan. Vieressä en oo kyl osannut vauvojen kans nukkua, pelkään niin että kierähdän päälle ja sit en saa ite unta, yrittänyt kyllä olen.

Sit jäätelööö, paaaaljon jäätelöö. Sen hetken kun on kylmää suussa saa pienen helpotuksen tähän oloon.

Pomppuli ja muru 32+5
 
Mulla on muisti mennyt niin, että en millään muista mitä kaikkea mun piti kommentoida ja ketä onnitella ja ketä tsempitellä.. toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Elän kyllä täällä mukana teidän asioissa, mutta mun pää on ihan pehu tällä hetkellä :D

Mulla supisteli viime yönä pitkän aikaa, tosi tiheään ja pitkiä pingotuksia. Ihan rupes jänskättään, että muuttuukohan ne kivuliaksi, mutta aamuksi rauhoittui.
Tässä raskaudessa supistuksia onkin ollut tähän asti tosi vähän. Tuli vaan sellainen olo, että täytyy se lista sairaalakassiin pakattavista tavaroista tehdä nyt valmiiksi.

Vauvaa varten on kaikki valmiina. Tai meinasin vielä tilata Frantsilan luomu vauvan hieronta öljyä ja imetysteetä.
Eilen tuli Baby Stylen paketti ja nauroin miehelle, että enää en aijo avata yhtäkään tälle palstalle laitettua linkkiää, kun tulee muuten liian kalliiksi nämä hankinnat.
Joku oli laittanut että oli tilannut sen Dookyn, eli kaukalo/vaunun aurinkosuojan, ja mähän innostuin tilaamaan sellaisen myös ja samalla Aventin tutteja joissa on se suoja kotelo mukana. Olin kyllä tosi tyytyväinen hankintoihini ja mieskin sanoi, että se Dooky näytti pätevältä. Esikoisen aikana kun mulla oli vaunun suojana aina jokin harsoliina tai pieni lakana jonka tuuli sitten kiskaisi irti kävelyllä. Itse tykkäsin pitää aina jotain tuulen ja auringon suojana.

Meillä vauva tulee pinnasänkyyn meidän sängyn jalkopäätyyn kun viereen ei mahdu. Esikoinen nukkui aina yöt sängyssä ja aamusyötöltä jäi viereen. Vieläkin tulee monesti aamuyöstä viereen. Vauvaa en uskalla nukuttaa vieressä sen takia, että esikoinen ei sitä ainakaan osaa varoa.

Värjäämistä en ole harrastanut raskausaikana. Oon yrittänyt muutenkin vältellä ylimääräisiä kemikaaleja. Raidat oon ottanut kun ne ei ole kosketuksissa päänahkaan. Itselläni on tummat hiukset ja luonnostaan mustat kulmat ja ripset, joten ei niin kovasti ole ollut tarvettakaan.
Meikannut olen normaalisti.

Poks 33+0
 
Onpas tänne tullut taas kovasti viestiä. Ihanan aktiivista porukkaa! :)

Olipa mukava kuulla Tiijonan hyvistä uutisista. :)

Syysmyrsky: Kyllähän niiden pitäisi antaa sinulle lääkäriaika, jos sen haluat. Meidän kunnassa tuo viimeinen lääkärineuvola on kokonaan jätetty pois, mutta terkkari sanoi että ilman muuta saan ajan jos siltä jossain vaiheessa tuntuu. Ja mun mielestä äitipolille voi soittaa esim. illalla jos supistelee. Sieltä kyllä pyytävät tulemaan tarkastukselle jos katsovat sen tarpeelliseksi.

Mulla on nyt näköjään alkanut nämä unettomat yöt. :( Kovasti nukuttais, mutta heräilen vähän väliä pissahätään, nälkään, alamahan ja selän kipuihin... Päivisin tahtoo olla aika väsynyt olo, mutta eipä sitä pysty nukkumaan, kun esikoinenkaan ei nuku enää päiväunia. No, eiköhän tähän taas totu.

Äittä ja Mussukka 35+2
 
Neuvolassa käyty: (rv siis 32+4)

Paino viime kertaan -314g viikkoa kohden. Eli nyt 300g vähemmän kuin eka neuvolassa.
Verenpaine: Hyvä, 124/79
Sf: 30,5 (2,5cm kasvanut viime kerrasta)
Tarjonta: Edelleen poikkitila, pää oikean rinnan alla selkäranka kulkee vasemmalla puolen minua ja jalat tuolla kohdusuulla/ lonkissa : /
Syke: 128 :heart:
Liikkeet: ++

Poikkitilassa siis, seuraava aika lääkärille 3½ viikon päästä, silloin rv 36, siihen asti aikaa kääntyä raivotarjontaan ja jos ei, niin sit aletaan miettiä synnytystapaarvioo uudelleen.. Puhui myös mahdollisesta ulkokäännöksestä, mutta kysyin että entäs vaikuttaako tuo kun on istukka tuossa etuseinässä, niin voi kuulema olla että hankaloittaa ainakin asiaa.. Mutta näistä lisää sit seuraavan käynnin yhteydessä jos tila vielä sama..

Sukkapuikkokipuja täälläkin, järkyttäviä aika ajoin ja mulla ei edes se vauvan pää paina kun pää ei tosiaan ole tuolla päinkään :)
 
Papayalle onnittelut kihlauksesta:hug:

aamu oli niin hieno ja aurinkoinen ja nyt tulee taas lunta... pyryttää oikeen ärsyttävän valkosena... :headwall: eikö se jo lopu... olis niin ihana laittaa jotku helpot kengät jalkaan kyykkimättä ja hikoilematta ja ähkimättä ku lähtee johonki...

eilen tosiaan käytiin neuvolassa
RR 121/66
paino +1912/vko... kaikkiaan lisää tullu 20kg... tässä suklaata just napostelen :stick:
sf 30,5 yläkäyrän tuntumassa mennään
vauvan syke lähti 180 mutta kun poika rauhoittui niin syke tipahti 140
vauvan liikkeet siit ++
asento olis edelleen RT ja 1 perään koska selkä on tuonne vasemmalle päin
turvotusta olis jaloissa kovasti (pitänee jättää suolakurkut ja metvurstit pois...)
hb ei otettu kun otetaan kuulemma kerran kuussa ja kaks viikkoa sitten otettiin, parin viikon päästä sit taas...

sellasta oli, täytyy myöntää että vaikka niiin yritän ylpeenä ruhoni kantaa kiloista huolimatta niin kyllä itku pääsi kotona kun on painoa kertyny niin paljon... kahdessa viikossaki 4kg... mutta minkäs teet, en oo koskaan katellu syömisiäni kun oon aina liikkunu, enkä niitä erityisesti meinaa alkaa nytkään kyttäämään, suolaset jätän lähes pois mutta makeaa syön jos mieli tekee kun en sitä nyt kuitenkaan niiiiin paljo syö. ja tosiaan ku ei liikkumaan oo pystyny oikeen koko raskauden aikana... synnytyksen jälkeen on pelastettava se mtä pelastettavissa on...

kauhulla tässä odottelen että tuleeko flunssa vai ei. miehen poika oli v-loppuna meillä ja raukka oli flunssassa ja 39 asteen kuumeessa, mies sai flunssan pojalta, kuumetta ei onneksi ole ja kun yrittäjä on niin töissä on flunssasta huolimatta. itsellä vähän tukkoisuutta havaittavissa ja yölläkin tukkoinen nenä vuotaa, ja nytkin ihan tukossa ja aivastelen koko ajan ja päätä särkee. kun vaan jäis nyt tähän. joku jo sanoi että jäätelö auttaa flunssaan, taidan pakastimella kohta käydä :kieh: (viis kiloista...)

vauva liikkuu tosi paljon ja roikkuu kylkiluussa apinan lailla, vielä se menee poikki...

kalakeittoa tein tänään kun teki niin kovast mieli, ja tuli hyvää. hedelmiä on tehnyt meli normaalia enemmän ja vaikka appelsiiniä oon vetäny joka päivä niin silti tää flunssa pukkaa päälle...

jotain piti kirjotella mut en kyllä taas muista että mitä... palaan siis asiaan jos muistuu mieleen...

suska 32+1
 
Papayalle onnittelut kihloista! :flower: Niistä on aina ihana kuulla. Yks kaverikin meni justiinsa kihloihin, taitaa tuttavapiirissä alkaa kohta häitten järkkäily useammallakin taholla.

Turvotuksesta oli ollu puhetta... Ainakin itsellä on joinaki iltoina ollu enemmänki jaloissa. En nyt mitenkään erityisen huolestunu oo ollu, välillä taas kuitenkin häviää. Myös kaikista housujen ja leggissien saumoista tulee sukkien lisäks kivat jäljet. Pistän ton kuitenki ihan normaalin raskausoireen piikkiin. Joillakihan ne jalat turpoaa ihan muodottomiks.

Vauva-unista... Itse niitä nähnyt jo jonkin aikaa. Mutta nyt mieskin oli nähnyt jonkinlaista vauvaunta, missä sitä oltiin tentattu kovin vauvoista. Oli kuulemma ollu ahdistava. :LOL:

Meillä nukutaan ekaks laatikossa, ja kunhan ehditään totutella vauvaan, hommataan sitte pinnasänky myöhemmin. Ei ole järin suuri kämppä, niin en halua tänne yhtään ylimäärästä kamaa, joka sitte seisoo käyttämättömänä useita kuukausia. Pitäis vaan vielä verhoilla se laatikko.

Onko teistä joku kokeillu synnytyksen yhteydessä tens-laitetta? Törmäsin siihen taas kerran, ja mietin, että pitäiskö vuokrata tai ostaa, jos siitä ois vaikka apua.

Synnytyksen jälkeisestä elämästä... Ootteko onnistunu jotenki rauhottaa ensimmäiset viikot vauvan kanssa tutustumiseen, etenki esikoisen kanssa? Vai onko koko suku tunkenu kylään kattomaan vauvaa? Hyvä miettiä tämmösiä, kun se synnytyskin on vielä välissä tulossa, mutta askarruttaa silti mieltä... ;)

(.) Neuvola oli taas eilen. Mä oon suorastaan ihastunu nykyseen neuvolatätiin, se on niin symppis ja mukava. Tulee aina hyvälle mielelle, ku käy neuvolassa, vaikka käytäis läpi hankampiaki asioita. Edellisen kanssa tulin yleensä pois kyynelten kanssa. Mutta tää uusi on aivan ihana! :heart:

felina 34+0
 
GCS15 kiitos, tuli parempi mieli=)
neuvolassa sanottiin myös että jos mun äidillä on ollu paljon raskauskiloja niin seki vaikuttaa, kai hormonit tai jotain... meidän äidille tuli kaikkien kolmen odotuksessa suunnilleen parikymmentä kiloa lisää ja ne on aina lähteny helposti pois... mut katotaan nyt.

odotan vaan niin kovasti että pääsen hikoileen ja rehkiin salille ja eri jumppatunneille... kaipaan sitä fiilistä sen huhkimisen jälkeen... no, sit tulevaisuudessa...
 
felina Tuosta rauhoittamisesta.. Meinaan kyllä tylysti sanoa että älkää tulko vielä. Haluan oman aikani ihmetellä sitä pientä lasta ja tutustua ja että mieskin saa saman kokemuksen kun on kerta meidän ensimmäinen. Sairaalaan ei onneksi pääse enään kuin isä tai tukihenkilö katsomaan :D Sisko oli jo perumassa niiden ulkomaanmatkat ja kaikki mun synnytykseni takia. Lupasin olla ainakin 3päivää sairaalassa ja kotiin kun pääsen ei tartte kenenkään heti rynnätä meille,piste :D Kuulostan varmaan ihan kamalalta mut oon miettinyt tätä asiaa ja paljon,koska oon rauhaa rakastava ihminen enkä kestä mitään hössötystä/hälinää ympärilläni. Ja jos kyse on anopista niin kestän vielä vähemmän. :D
 
Mulla ei onneksi oikeen paljon muita kipuja oo, ku silloin kun nuo nuppuset päättää tehdä jonku isomman kääntymis liikkeen, niinku nytkin, toinen kääntää kyljessä ja toinen tuossa keskellä vatsaa, tuntuu ku nahka repeis |O mutta eipä vaan oo revenny ( vielä) eikös niiden kuperkeikkojen aika olisi jo niinku ohi..
 
vähän samat suunnitelmat täällä kun syysmyrskyllä. taysiin vaan ilmeisesti pääsee isovanhemmatki sillon tunnin vierailuajalla... oon sanonu että katon sitä sitten mikä fiilis ja että tod.näk. kukaan muu ku isukki ei oo tervetullu mun puolesta sairaalaan. haluan kans rauhottua itse ja tutustua vauvaan rauhassa. meidän äiti siitä jo pienet herneet veti nenään kun on sen ensimmäinen lapsenlapsi, mutta sanoin että kuvaviestin saa kunhan saan synnytettyä ja muut hommat siinä hoidettua, turha herneitä vedellä. kaikki ei sitä tosiaan ymmärrä, mut en mä halua et heti ekoina kotipäivinä joku tulee sanoon et pidän vauvaa väärin tai ei noin ku näin yms yms, kun yhtä oikeeta tapaa ei kuitenkaan oo.

täälä alkaa jo jännittään tuo synnytys, neuvoolan täti sanoi et pää on jo aika alhaalla, mut ei kai se vielä mitään tarkota...? kait vauva sielä pysyy ku kipeimmät supistukseton toistaseks ainaki poissa...
 
mymosa
Mä lojun viikon ainakin sairaalassa, joten sinne on kyllä isovanhemmat hyvin tervetulleita heidän vierailuajallaan ja varmaan oma äiti käy miehen ja lasten kanssa ihan ajan ulkopuolellakin.

Sen jälkeen kotona niin ehkäpä me jokunen päivä siinä ollaan ihan keskenämme, saa toki omat vanhemmat käydä. Mutta vasta myöhemmin sitten sellanen sukulaisryntäys..
Kun en oikeestaan kaipaa muuta kuin seuraa ja apua.

Toki myös miehen sisko ja tulevat kummit ovat tervetulleita.
ja jokaiselle vieraalle mies on luvannut ostaa kahvitarjottavat :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tiijona Hienoa, että tällä hetkellä tilanne on ok. Toivotaan, että olis pienen mahdollisuus asustella masussa vielä tovin :)

Sukkapuikkokipuja ei oo vielä ollut. Tai ainakaa mitään erityistä. Muuten kyl tuntuu välillä painetta.

Tänään oli neuvola.
Painoa tullut 400g/vk, paineet ok (koko ajan laskeneet), SF 32 ja RT.

Neuvolatäti hieman säikäytti, ku kuunteli sydänääniä. Kyseli, ett voinko huonosti, ku syke romahti, ja pyöritteli mua sit siinä sängyllä. Lopulta tarkisti vielä ultralla tilanteen ja poika oli hyvin syvällä jo ja selkä mun selkärankaa vasten, mistä vaikeudet johtu. Huh! Mutta kiva, ett on jo alhaalla, tosin ei kiinnittyneenä.
Kohdunsuun tilanteen olis kiva tietää, mutta sitä ei enää tarkisteta.

Esitietokaavake täytetty. Neuvolakäynnit ei enää tihene tästä vaan edelleen mennään parin viikon välein, seuraava 36+4.

Pitäis käydä kauppareissulla ostamassa jotain 50cm kotiutumisvaatetta. Muutaki toki pitäis mutta nuo mieleisimmät hankintalistalla ;). Jos muut ostais sit muuton jälkeen.

Ulkona kyl ankee ilma. Onneks päivällä oli ihanan aurinkoista.

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille!

Marimi ja poikanen 34+3
 
Sukkapuikkokivut: Mulla ei käsittääkseni ollut niitä edellisessäkään raskaudessa, eikä nytkään ole ollut mitään tuollaisia. Tai sit en vaan tunne moisia/osaa tunnustella :D

Vieraat: Musta on ihan kiva, että sairaalassa käy vieraita :) Mies siellä varmaan on paljonkin, sitten lähisukulaiset ja luulen että vauvan kummitkin tulevat käväsemään. Esikoisen synnyttyä mun kaverit ramppas paikalle ihan vierailuajan ulkopuolella pienten lahjojen ja herkkujen kera :D Varmistin vielä huonekaverilta, että on ok et tulivat vierailuajan ulkopuolella ja hyvin sopi :) Ihana yllätys :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi mietityttämään tuo sairaalassa oleminen? Kuinka helposti ensisynnyttäjä pääsee kotiin 24h sisällä synnytyksestä jos haluaa ja kaikki ok??
Oululaiset: Kertokaa mulle oysista synnytyspaikkana, Onko niihin perhehuoneisiin hankala päästä ja paljonko maksaa vuorokausi? Kuinka tarkkoja ne oikeasti on niistä että kuka pääsee käymään siellä? kun vierailuaika sisaruksille 17.30-19 niin jos mun äiti tulee käymään silloin...
 
Suska84 ja mullehan tuli se muutama kilo vajaa 20kg ..... :D oli vain niin kiva syödä ja olla ;) nyt oll hikoillu kuin pieni sika joka yö!!! Nesteet poistuu..

On jotenkin ihana saada oma kroppa takas, nukkua mahallaan (nyt ku sektiohaava on antanu periksi) ja oon juonu 2 iltasiideriä :) ei tarvi miettiä muuta kuin imetystä oman kropan ainoana rajoitteena. Ei ahdista, puhista, puudu paikat, ei liitoskipuja, selkäkipuja tai paniikkipissahätää vauvan potkimisen takia.. No ei sillä, mielummin ottaisin Sisun kypsymään täysaikaiseksi mun masuun, mutta on tässä pakko keksiä hyviäkin puolia tilanteelle.
 
mymosa
Jos isä ei oo tulossa, niin esim äitihän voi hoitaa ns. isän virkaa. Mikkelissä ainakin mun äiti kävi ihan ilman vierailuaikoja ja oli mukana sektiopäivinä. Exä kun ei ollut kummassakaan mukana, eikä sairaalassa vieraillut.
 
Tayssissa saa tosiaan käydä myös isovanhemmat ja sisarukset iskän kanssa kuinka vaan. Mulle ihan ok nuo isovanhemmat, mutta toivon taas olevani niin vähän aikaa sairaalassa, että tylsää ei tule. Kotona passaa käydä kaikki terveet läheiset. Tietysti kun on jo nuo kaksi muksua ennestään, niin touhu ja tohina jatkuu ihan normaalisti muutenkin:)

Täällä flunssa siinä pisteessä, että verta vuotaa nenästä solkenaan, hienoa! Ensimmäsitä kertaa elämässäni koen tämänkin. Lisäkis jo yhen illan pojan kantelut sai selän kipeäksi. Oli vähän jälleennäkemisen ahdistusta tuossa pienemmässä havaittavissa. Ensin hurjat halit, mut sit hetken kuluttua alkoi kiukuttelu:headwall: Noo ymmärtäähän sen, niin vähän olllaan erossa ja nyt jopa kolme yötä. Saa nähä minkä vastaanoton iskä saa, kun on ollut sit melkein kaksi vko pois, niin kauaa ei oo toistaiseksi ollut. Jos vielä vähän valittais niin palashan ne supparitkin sieltä. Kipeetä teki illan, mutta nyt tuntus rauhottuneen.

Jaahas sit iltapalan kautta nukkuun, että jaksaa seuraavan päivän.
 
JJosefia, joo mullakin oli istukka edessä esikoisen kohdalla. Mut siihen kääntämisyrityksen kariutumiseen sanoi vaan sen veden vähyyden. Että sen istukan osalta en sit tiiä...

Mymosa, heh no joo, oikeesti mulla on sata kertaa kurjempia kokemuksia hammaslääkäristä verrattuna sektioon.. Suurilta osin vaikuttaa lääkitys ja että se pitää olla kohdillaan. Mulle ainakin sitä synnärillä painotettiin ja siitä pidettiin kyllä hyvää huolta.

Mutta hiisi, se olis huomenna viimeinen työpäivä! Fiilikset vähän sekava - meillä on niin kiva tiimi että sikäli jopa tuntuu haikeelta... Mutta toisaalta olo alkaa olemaan sellanen, että sen osalta on jo hyvä jäädäkin pois...
 
bluebaby: (Ja joo, ite ensisynnyttäjä, niin en tiiä mitään mistään varmasti ainakaan)

Ne perhehuoneet ja niitten saanti riippuu käsittääkseni ihan siitä, miten niitä sattuu olemaan vapaana. Ensisynnyttäjät etuilee niitten saannissa kyllä muita. Esitietoihinhan voi laittaa toiveen perhehuoneesta, ja toistaa sen toiveen sairaalaan mennessä. Hinta on tuplat mitä normihuone, kun perhehuoneen hintaan kuuluu myös isän ylöspito. Ite haluaisin perhehuoneeseen, pitää toivoa, että just omana synnytyshetkenä ois väljempää eikä muita ensisynnyttäjiä. ;)

Vierailijoista en mene vannomaan, mutta kyllä kai se perhehuoneessa on vapaampaa, kuka saa tulla kattomaan, kun ei ole huonetoveria, joka vois häiriintyä.

Itelle kyllä passaa, että vierailijat on rajotettu Oyssissa mieheen ja mahdollisiin lapsiin. Omat lähisukulaiset asuu kauempana, joten ne tuskin ajottaa tuloaan just synnytyksen ajalle, vaan tulevat sitte kattomaan, ku on rauhassa kotiuduttu. Ja miehen sukulaisia en välitä ees nähdä, jos oon ite väsyneen hampuusin näkönen. Itsekästä, ehkä. Odottavat naiset on niin oikukkaita. :LOL:
 

Yhteistyössä