oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Täällä on nyt sairaalakassi pesukamppeita lukuunottamatta pakattu ja mansikkapirtelöä (taas:p) vetäen valmistaudun tällä hetkellä huomiseen. Yllättävän rauhallisesti oon kyennyt suhtautumaan huomiseen. Haikea olo mulla kyllä on, kun raskaus loppuu (ihan niinku tää raskaus olis mulla ollut muka yhtä juhlaa:LOL:).
Eilenki tuli itku frendejä katsellessa eli pinnassa on tunteet!
Mut nyt vaan sit eniten toivoisin, että meidän murunen olis tällä mun "dieetillä" kasvanut ees hyvin lähelle sitä 2kg ja mieluiten toki ylikin. Ja tietenki eniten toivon sitä, että huomenna tai viimeistään ylihuomenna muru parkaisee komeasti tullessaan ulos tuolta yksiöstään ja olis oikeinkin hyvävointinen:heart:
Jospa kaikki menis hyvin.

Hyvää vointia kaikille ja ihania + vähävaivaisia hetkiä masunkasvatuksessa:heart:

Tulen sit seuraavan kerran toivottavasti terveen poikavauvan äitinä kertoilemaan kuulumisia:heart:


Tiijona & Taavi 35+2
 
No nii, nyt sit vaan jännätään Tiijonan kuulumisia =)

ihan uteliaisuuttani kysyn; onko jollain suunnitelmissa kosia tänään? itse jätän sen miehelle johonki tulevaisuuteen mutta tiedän muutaman jotka on kosineet karkauspäivänä joskus =)
 
Tiijonalle onnea matkaan myös täältä :) :hug:

En kosi, naimisiin mentiin viime vuonna :) 3 viikon päästä 1- vuotis hääpäivä :heart:

Ihmeen hyvin nukuin viime yönä, ehkä tuo höyrystin teki osaltaan tehtävänsä :)

rv:t olis nyt sitte 33+4
 
Mua kosittiin 11.11.11, oli hirmunen flunssa ja ääni ihan pois ja kun isäntä kysy, et tuunko sen emännäks, ni aloin yskimään. :D Jos ois karkauspäivänä kosinu, ni eipä tarttis niin usein muistaa. Yks sukulainen, joka on karkauspäivänä syntyny, sano, et lapsena ärsytti ku virallinen synttäripäivä oli niin harvoin.

Tiijonalle tsemiä tosi kovasti!:hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saat pian terveen ja hyvin kasvaneen poitsun kotiin. :)

Mulla on jotenki mukavasti energiaa hommailla sitä sun tätä. Eilen tuli perusteellisesti siivottua kylppäri ja sit leivoin pakkaseen rahkapullia, ku oli iso rahkapurkki, jossa käyttöpäivä oli menemässä melkeen paljo jo ohi. Illalla vielä alko tekee mieli vispipuuroa ja oli muuten hyvää pitkästä aikaa. Puolukoita ei ollu, ni heitin puolet mansikoita ja puolet mustaherukoita, oli sopivan kirpakkaa. :) Mistään hommasta en jaksanu tehä ressiä, ni hommailin välillä ihan muuta ja otin ihan rauhassa. Tulipa käytyä aamulla vikassa neuvolan valmennuksessaki, ainaki saatiin miehen kans antoisat keskustelut aikaan sen jälkeen. :)

Mulla on muuten alkanu ihan vähän tulla ensimaitoa huomasin vaa eilen, ku katoin, et mitäs valkosta näissä mustissa rintsikoissa on. Alko taas tuntua, et h-hetkihän on käsillä jo aika pian.

Vielä tahtoisin kyllä maaliskuun lopussa päästä käymään mummon synttäreillä, mutta vähän arveluttaa ne 400 km pitkät automatkat suuntaan ja toiseen. Toisaalta oon selvinny tähän asti melko hyvin ilman sen kummempaa supparia tai muuta oiretta automatkoista. Olis vaan niin ihanaa päästä näyttämään masua mummolle, ku se niin pelkää, ettei se nää mua sitten tosi pitkään aikaan. On toki käynnit siellä harventunu, mut ei mummo kyllä unohdu. Onneks on puhelin, ni saa edes vähän vaihtaa kuulumisia.

Ajatus taas ilosesti katkes, en muista, mitä mun piti vielä toimitella, mut ei voi mittää.. Nyt aattelin lähtee ulkoilemaan ja sit jos huvittaa, ni imuroin ainaki makkarin ja keittiön ja koulujuttujaki pitäs vielä vähä jaksaa tehä. :) On onneks aika lohdullista tietää, et kotihommia ei oo pakko tehä, jos ei jaksa, ei tää koti onneks niin kaoottisessa kunnossa oo ja mies eilen tuumas, että "sä oot tehny tästä paikasta vielä enemmän kodin, ku mitä tää aikasemmin on ollu".
 
Onnea ja jaksamista Tiijonalle!!! :hug: :heart:

Karkauspäivän kosimisesta meni minulla maku, kun koko suku ahisteli päivän tienoilla, että meinaatkos kosasta ja joko kosit. Isäntä ei asiaa saanut hoidettua eli tuossa muutama vuosi sitten -ei karkausvuonna- kosin ihan ystävänpäivänä ja 2,5v ollaan nyt naimisissa sitten oltu. ;) Tuli sitten suvullekin aika yllätyksenä, vaikkakin odotettuna ja toivottuna sellaisena. :p

Mahan ympärystä olin tuossa kovin mittailemassa mielenkiinnolla, mutta ei täältä meidän talosta löydy mittaa!! Varmaan miehen jäljillä... :kieh:

Hengästymistä on täälläkin. Parhaiten sen huomaa, kun illalla koettaa lukea pojille iltasatua ja pitkän lauseen jälkeen on melkein pakko pysähtyä huohottamaan hetkeksi. Ärsyttävää.

Ensimmäinen koneellinen vauvapyykkiä pesty!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
mamamia, kiitti tuplaratasvinkistä! Oli kyllä hyvän näköiset ja oloiset, harmi kun on niin hintavat.. Täytyy miehen kanssa keskustella jos niihin satsattaisiin :)

Harrastuksista, me ainakin annetaan lasten harrastaa mitä haluavat, mikäli vaan pystytään kustantamaan. Aika monella kaverilla on ollu ala-asteella pakollisia harrastuksia koska vanhemmat on halunnut, niistä menee lapsilla into jos vanhemmat haluaa sitä harrastusta enemmän kuin itse lapsi. Monenlaista täytyy silti kehottaa kokeilemaan :)

Pitkiä ajomatkoja ei meillä oo tarvetta ajaa, vaikka ei ne mua haittaisi. Mulla on niin hyvä olo ollut nyt, että tää raskaus vois jatkua vaikka loputtomiin. Luultavasti kyllästyn ihan yleisesti raskaana olemiseen ennenkuin tulee mitään ihmeempiä vaivoja, toivottavasti ainakin!

Meidän esikoinen syntyi rv 39+5. Synnytys käynnistyi supistuksilla iltapäivällä, ja tyttö syntyi seuraavana aamuna 8 jälkeen. Toivottavasti tääkin lähtee itekseen, eikä tarvi mennä käynnistykseen. Mut vaan laitetaan käynnistykseen luultavasti jo laskettuna aikana mikäli ei ennen sitä synny, ettei kasva liian isoksi. Mut ehkä poju haluais tulla itse ulos ennen sitä :)

Masun ympärystä en oo mittaillut, enkä nyt löytänyt mittaa.. Mutta uskoisin sen olevan aika reippaissa lukemissa :D

35+0
 
Harrastuksista on ollut puhetta (mies harrastaa vaikka mitä, aloittanut mm. jalkapallon pelaamisen 3-vuotiaana). Ollaan sitä mieltä, että saa itse päättää mitä haluaa harrastaa, mutta baletti ei kuulemma kuitenkaan olis kovin kiva juttu pojalle:)

Turvavyönalennin vois kyllä olla hyvä, kiitos vinkistä (en nyt muista kuka siitä mainitsi:))

Meillä on 3 vkon päästä 1-vuotishääpäivä, joten ei tarvitse kosia:)

Neuvolassa tuli aamulla käytyä:
Paino 70,7kg +970g!/vko (ups...) th kyllä sanoi ettei kaikki oo läskiä:)
RR 108/70
Turvotus+
Pissa puhdas
Sf 29,5cm noussut vain 0,5 2vkossa
Lapsiveden määrä normaali ja liikkeet ++
Syke oli 135, ennen ollut 150 Muilla muuttunut tolla lailla?

-Sorel & mukelo 32+2
 
Tiijonalle: Vielä kerran tsemppiä ja kuulumisia odotellaan myös täällä :heart:

Kosimisesta: Ollaan jo kihloissa oltu vuodesta 2007,naimisiin sitten joskus,pikkusen ollaan puhuttu että ristiäisten yhteydessä,mutta ei olla kyllä vielä siitä täysin varmoja.

Sorel: Mulla näyttäisi kans olevan vauvan sykkeissä isoja heittoja,ihan normaaleja. Meillä neuvolantäti aina niin kauan kuuntelee että syke vaihtelee aina vähintään sen 10 löyntiä ja sitten vasta lopettaa. Koska se kuulemma kuuluu olla niin :) Ja silloin kun vauva nukkuu niin syke laskee paljon.

Masunympärys: Näyttää olevan vieläkin 117cm oli jo muutam viikko sitten tuon. Mulla oli sf mittakin viime neuvolassa vaan 27cm,ei ollut tullut kuukaudessa kun 2cm lisää. Mielenkiinnolla odotan paljonko se on perjantain neuvolas. Toivottavsti edes vähän kasvanut :) Keskikäyrällä se kuitenkin on.

Nyt on pari päivää tuntunut niitä sukkapuikkokipuja,on muuten melko kovia,huh! ihan säikähdin että mitä ne on ku ei ole ollut mitään tuntemuksia. Niitä tulee nyt noin 5 kertaa päivässä. Jee jotain siellä tapahtuu :D


Bluebaby ja vauveli 31+3
 
Tiijona Tsemppiä ja uutisia odotellessa:heart:

Naimisissa ollaan, joten ei tartte alkaa kosimaan :)

Mä en tiiä mikä mun sf-mitta on, ku viimeksi neuvola ollu joskus rv 29
Maanantaina senki sit taas saa tietää, ja taitaa alkaa käynnitki oleen viikonvälein jo :)

Äitiysloma alkoi täällä!!:p

vauvis poksuu!! rv 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia

Yhteistyössä