oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

MasuKuski: jep.. niin tuli... kumma, ettei lääkärit sitte suoraa voi sitä B-lappua kirjoittaa, oletettavasti ne kyllä nämä asiat tietää. Mä totesin, että pitäköön senttinsä.. en jaksa tuota kirjeenvaihtoo niiden kans, Toivottavasti antavat ne rahat jollekki, joka todella niitä tarvii, eikä jollekki juopolle.. :mad:
 
Esikoinen syntyi rv 38+4 (mutta täsmälleen sinä päivänä mikä tuli rakenneultrassa, mutta aikaa ei tarkennettu koska ekassa ultrassa heitti vain 4pv ja tokassa sen 8pv)
Nyt on sellainen tunne, että tuskin tulee noin aikaisin, ultrakin heitti vain 4pv, mutta en uskoisi tai ainakaan toivoisi menevän yli.
Meillähän on laskettu aika 10.04 joten jännityksellä mietin kumman kuun puolella synnytys käynnistyy.
Esikoisesta meni vedet aamulla klo 11 ja syntyi seuraavana yönä klo 01.
 
Aaaarggghh.... Siis onko sun mielestä vahinko jos olet puhunut 8 vuotiaille VIIKON että kiinasta tuliasiksi tuotu lentävä helikopteri ei kestä jos sen lennättää seinään/ täysiä lattiaan/ sohvaan jne.. Siis Lennätetään huutaen samalla ja pelleilemällä, vahingossahan se voi osua jonnekin, MUTTA jos se ilo melkeinpä saadaan siitä kun se osuu johonkin.. Ei hyvää päivää, hajottivat sitten tuonkin, siinäpä tietävät, seuraavaa tuollaista vehettä tähän taloon EI tule.. Kyllä ottaa hermoon, kun välillä tuntuu, että seinille puhutaan täällä..

Heijut: Nyt en ihan ymmärrä tuota sun tekstiä :D Mulla voi kyllä olla luetun ymmärtämisessä nyt vikaa ;) "Esikoinen syntyi rv 38+4 (mutta täsmälleen sinä päivänä mikä tuli rakenneultrassa, mutta aikaa ei tarkennettu koska ekassa ultrassa heitti vain 4pv ja tokassa sen 8pv)" Eli oliko tuo 38+4 menkoista laskettuna ja olis ollu rakenneultran mukaan menossa 39+1 ja sit myöhemmän ultran mukaan jo 39+5?? Vai siis häh....? :) Ihan mielenkiinnosta kyselen kun mulla on laskettua siirretty ja isompaa sikiöö vastannu myöhemmissä ultrissa kuitenkin kuin mitä rakenneultrassa mitattiin..

Nyt saunaan rauhoittumaan... --->
 
Josefialle joo siis menkoista lasketun mukaan oli 38+5 silloin kun poika syntyi, kun mähän olin laittanut tuohon sen päivän minä menin sisälle ja esikoinen syntyi vasta seuraavana.
Rakenneultra heitti sen 8pv, eli sen mukaan jos olis laskettu niin päiviä olis ollut täynnä se tasan 40+0
Ekalla ultralla tarkoitin sitä ihan sitä nt-ultraa joskus vko:lla 13(?)

Itse tiesin kyllä että menkoista laskettu ei pitänyt paikkaansa, koska mulla on oli ollut epäsäännöllinen kierto.
Huvitti kun laitoksella puhuivat että pitää tarkkailla bilirubiinia kun syntyi niin aikaisin, ja mun mielestä ei ollut tullut yhtään aikaisin.

Ei tästä kyllä tullut yhtään selvempi :)
Syytetään nyt sitten vaikka raskaushormoneja :)
 
Huomenta vaan kaikille! :wave: Ihanaa aloittaa hiihtolomaviikko klo 6.25. Oisin hyvin voinut nukkua vaikka muutaman tunnin pidempäänkin...

Josefia: Onko teidänkin talossa näitä kuuroja lapsia? Meiltä löytyy myös muutama tai jos eivät ole kuuroja, niin ainakin kuullun ymmärtämisessä on vakavia puutteita!! :headwall: Kyllä saavat nostettua verenpaineita ihan joka päivä jossain välissä. :kieh:

Nyt aamupuurolle ja sitten neuvolantätin pakeille.
 
Heijut: Joo kyllä minä nyt tajusin :D Ihan hyvin selitit :)

Jatiska: Joo Kuullun ymmärtämisessä on välillä vikaa lapsilla ja luetun ymmärtämisessä minulla :D Menköön sekin st raskauden piikkiin :)

Meidän lapsilla on hiihtoloma ensi viikolla, samoin mies on silloin lomalla, arkea pyöritellään siis tämä viikko vielä.. Koululaiset meni jo kahdeksaan ja kuopuksen lähden viemään kerhoon puol ysiin..

rv 33+3
 
Lisäystä vielä tuohon edelliseen, että mulla taas tuntuu, että ennemminkin tuo menkoista laskettu pitäisi paikkaansa, koska minulla on ollut aina säännöllinen kierto 27-29.. Ja tosiaan np-ultrassa saatiin tuo 6 päivää pienemmän sikiön mitat ja rakenneultrassa ja 2 sen jälkeen mitattuna vauva on ollut + - 1 päivä tuohon menkoista lasketun kokoinen.. Eli siinä mielessä voisi hyvinkin ajatella, että syntyisi tämän nykyisen lasketuajan tienoilla, koska kaks aiempaa on menny yli, niin ehkä tämä ei välttämättä mene kun koko vastaa kuitenkin, että viikkoja olisi enemmän.. Tiedä häntä, mut jännä nähdä miten tulee sit :) Tuleepas nyt vaikea selkoista tekstiäkin, mutta anyway :D
 
Heippa kaikille lumipyryn keskeltä! Ei se toivomani kevät vielä alkanut, illalla taas lumitöihin :D

Täällähän on jo moni ihan lähtökuopissa. Onnea matkaan ja tulkaa kertoilemaan väliaikatietoja! Tiijonalle nyt ensimmäisenä hyviä vointeja viimeisiin päiviin yhtenä kappaaleena Taavin kanssa :wave:

Närästyksestä, mulla on myös ollut nyt kuukauden käytössä tuo omepratsoli, ja neuvolalääkkärin mukaan tämän on "se pratsoli" jota voi turvallisesti käyttää. Luki pitkät pätkät mulle jostain manuaalista, kuinka se ei vaikuta sikiön kasvuun, ennenaikaiseen synnytykseen, epämuodostumariskiin tms. eli ihan turvallisin mielin sitä olen syönyt. Mulla siis normaalistikin käytössä refluksilääkkeet (pantopratsoli) niin olo on aivan kamalan tuskainen jos pelkällä renniellä pitäisi pärjätä. Mua närästää siis kaikki ja koko ajan, vaikka vesilasin joisin niin sekin korventaa.. eli jos tuntuue että renniellä ei pärjää niin kysykää neuvolasta apua mieluummin kuin kärsitte poltteesta!

Tähän asti on selvitty aika vähillä oireilla kipujen suhteen, mutta nyt on alkanut vaivata oikean kankun SI-nivel.. välillä tuntuu että jalka lähtee alta ja kävely ottaa siihen aika kipeästi. Istuminen töissä ei haittaa yhtään, mutta liikkuminen on taas vielä yhden asteen hitaampaa kuin ennen :p Äitiysloman sijaiseni aloitti eilen ja huh, miten raskasta on prehdyttää koko päivän uutta ihmistä.. suu höpöttämisestä kuivana ja tuntuu, että tän mahan kanssa jo puhuessaankin hengästyy, joutui oikein välillä keskittymään hengittämiseen puheen lomassa :D Pari viikkoa vielä äitiyslomaan, en malttaisin odottaa!

Olettko muut muuten näillä viikoilla välttäneet esim. pitkiä automatkoja tai muuta supistusten tai selkä/liitoskipujen pelossa? Meillä olisi sukulointia tiedossa vähän pidemmällä ja 4 tuntia autossa peräkkäisinä päivinä ei houkutele yhtään. Varsinkin kun pienemmät tiet ovat kuin perunapeltoa ja kauhea rynkytys jäämöykkyjen päältä ajettaessa ottaa ikävästi vatsaan... tuntuu vaan, että jos sanoo ettei voi tulla pitkän automatkan takia niin loukkaantuvat vielä..


Niin ja vihdoin ja viimein mulla on kaikki vauvanvaatteet pestyinä ja lajiteltuina :) Totesin, että 50 ja 60cm vaatteita on aivan hirveästi, että riittäisi varmaan kolmosille noista! 70 cm on taas ihan muutama, että siitä eteenpäin on melkein kaikki hankkimatta. Jos tämä tulokas on nelikiloinen niin ei paljoa tarvitse niitä pienempiä edes ajatella, voi pakata suoraan vaatehuoneeseen mahdollista tulevaa sisarusta varten :D Kaukalon ja Baby Welt -matkarattaiden adapteritkin tulivat postista niin mies pääsi kokoamaan ja asentamaan kaikki paikoilleen. Oikein odotan, että pääsen niitä työntämään, tuntuivat niin näpsäköiltä :) Huoneellinen vauvantavaraa löytyy, nyt puuttuu enää se pääosan esittäjä sieltä :heart:

Voikaa hyvin!

Vappuvaavi ja tulokas 31+4
 
Huh mikä keli!

Neuvolasta ja kaupasta kotiuduttu:
Paino 61,3kg (pituutta mulla on 169cm)
Paineet 112/61
hb 125---> aloin ottamaan nestemäistä rautaa(ironvital f)
sf 31
vauvan sykkeet 147

vauva oleilee raivotarjonnassa...

Paino ei ole pahemmin raskausaikana noussut, mut neuvolaterkka sanoi, ettei sitä kannata stressata, nousee sen mitä nousee, tai on nousematta :) kun muuten olen hyvinvoivan näköinen jne.

Ens maanantaina onkin sit lääkäri ja tästälähtien on joka viikko neuvolakäynti.

Ja kaupasta tarttui mukaan kaikkia salaatti tarpeita ja hedelmiä. Kohta teen ceasar-salaattia(katkarapu) ja katon leffaa...

Ihanaa tää kiireettömyys, kun ei tarvii lähteä mihinkään- mulla alko äitiysloma!

jassåå & pyöriäinen 34+6
 
Tiijona: Täällä pidetään peukkuja huomisen suhteen ja odotellaan kuulumisia!

Närästystä on vaihtelevasti. Joinain päivinä kaikki mitä suuhunsa laittaa alkaa närästämään... Rennietä oon ottanut, vaikka tuntuu, ettei siitä ole kuin hetkellistä apua.

Päihteet on iso EI muutenkin, saatikka mun mielestä raskausaikana. Poltin 10 vuotta, lopettanut oon 3,5 vuotta sitten.

Pinnan kireyttä ei juurikaan ole, mutta ehkä itkuherkkyyttä tullut enemmän...

Vauvan vaatteet kans lajittelin koon mukaan, mut en oo vielä pessyt niitä. Tässä on vielä niin paljon aikaa, että tuntuu hommat loppuvan kesken, jos tyhdyn siihen jo nyt.

Mun raskaus on jämähtänyt paikoilleen. Musta tuntuu ettei se oo edennyt yhtään viikosta 25. Vielä olis pari kk jäljellä ja mä olen aivan kypsä odottamiseen. Haluisin jo nähdä pikkujätkän ja päästä tutustumaan siihen. Oon ollu niin kauan jo kotona, että varmaan sos. ympyröiden pienuus vaikuttaa muhun. Sori urputus, mutta mieliala alkaa painumaan miinukselle...

Vappuvaavi ei ole ollut edes tarjolla nyt pitkiä ajomatkoja, mutta en oo vähään aikaan tykännyt olla lyhyempiäkään matkoja autossa. Selkä kipeytyy, tulee herkemmin supistuksia ja mua on alkanut ahdistamaan turvavyön paino mahalla. Oon kyllä yrittänyt laittaa sen mahd. alas, mutta silti osuu mahaan :( Kuopat ja muut tuntuu pahalta. Tsemppiä reissuun, jos päätätte lähteä:)

Onnea kaikille äitiyslomalaisille! Pian teillä on jo vauvan sylissä :)

- Sorel + mukelo 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi vaatteiden pesu. No ehkä mulla ei vielä ole kiire, mutta silti vähän ahistaa, kun ovat vain tuolla kaapissa pesemättöminä.. Aikaisemmin minäkin ootin koko aika vauvaa ja järjestelin sille kaikkea ja ostelin, mutta nyt se on unohtunut kokonaan.. On niin paljon kaikkea muuta.. Jotain pientä täytyy vielä hommata, ei esim. ole haalaria millä tulee sairaalasta kotiin, mut ei ainakaan mitään toppista tarvikkaan, jos vasta huhtikuun lopus syntyy.

Nyt sain huudettua Hug a bubin huuto.netistä ja tuli jo perille. Innolla kuitenkin jo odotan, että sais sen oman tytön sinne laittaa.

Tänään mies rupes miettimään, että mitähän se rupiaa harrastamaan <3 Aikasemmin tuntunut, ettei kovin ole kiinnostunut, niin nyt oli niin ihana kuulla hänen ajatuksiaan pitkästa aikaa <3 Suunniteltiin jo, että pianoa vois ruveta soittamaan ja semmonen voitais tuohon takkahuoneeseen ostaa.. Ratsastamistakin ehotin ja isä lupas kustantaa ;) <3
 
Lunta tulee vaakatasossa ja tuonne ei todella viiti lähteä tarpomaan. Huomenna olis kuopuksen hammashoitaja käynti ja toivottavasti toi ilma on jo paaaaljon parempi kun tänään.

Kävin eilen neuvolassa ja kaik on hyvin. Rautaa pitäs alotella taas kun hp oli vaan 104. Pissassa oli ketoaineita vaikka olin kitannut 6 tunnin aikana puoltoista litraa nestettä. :/
Viikonloppuna saatiin hyllyt seinälle mihin tulee sitten vauvan vaatteita koreissa ja mahtuu muutakin tarviketta niille hyllyille.

Ens viikolla äitipoli.
 
Poks 35+0 ja Poks äitiysloma alkoi!! :heart:

Bluebaby: Mulla aika samanmallinen masu, sanoisin et kyllä se ylhäällä vielä on :)

Tiijonalta odotellaan viime hetken fiiliksiä, tuus kertomaan jos ehdit ;)

Siis toi keli on KAMALA! Näkyvyys varmaan joku 5metriä, olipa mielenkiintosta ajaa kauppaan ja takasin, hohhoijaa. Vihaan muutenkin talvea ja ehdin jo toivoa kevään tuloa ja nyt tämmönen! Paree olla vikat lumimyräkät nyt tälle talvelle :kieh:
 
Mä oon seuraillu tätä palstaa alusta asti mutta nyt näköjään pääsen vasta kirjottelemaan =)

Täällä odotelaan kolmatta poikaa esikoinen on vajaa 2v. ja kuopus 1v. Aikamoista hulinaa siis tiedossa. OLKI taisi olla samantyyppisessä tilanteeessa, meilläkin on tuo 1 v. sijaislapsi....

Eli mulla on viikkoja nyt 32+2 ja LA 22.4.

Joku kirjotti aikasemmin tuplarattaista...Meillä ollut käytössä Baby Jogger City Select rattaat ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Niillä mahtuu kapeemmistakin ovista ja pojat on viihtyneet niissä hyvin istuessaan vastakkain, ovat aika sulosia kun höpöttelevät ja leikkivät siinä :heart:

Tää odotus on mennyt muuten tosi hyvin, mutta nyt on ollut kyllä aikamoista selkäsärkyä ja supistuksiakin tulee...Yhtenä iltana kellotin suppareita pari tuntia ja väli oli ensin tunnin verran 15min ja seuraavan tunnin 8min. Viimeksi oli myös paljon supistuksia niin en kuitenkaan ole kauhean huolissani, kanavakin oli pehmennyt ja lyhentynyt viimeksi RV:lla 34 ja poika syntyi silti vasta 41+3. Vauvan kasvua on nyt myös seurattu tarkasti sillä esikoinen oli yli 4kg ja mä oon 156cm "pitkä" ja painoakin normisti vaan 46kg. Sokruissa ei ole häikkää ja kaikki muutenkin ok. Saas nähdä minkälainen vonkale tällä kertaa masussa kasvaa.
 
Miulla ollu aika samanlainen aamupäivä kuin jassåålla eli neuvola ja kauppareissu takana. =)

Neuvolakorttiin tuli seuraavanlaisia merkintöjä:

Paino 70.9 (lähtö ollut 59.5)
Painoa tullut viikossa lisää 285g (aikasemmin vähän enenmmän...)
Ei turvotuksia
Paineet 114/66
Pissassa proteiinia 1+
Kohtu 27cm
Tarjonta RT
Syke 155-160
Liikkeet ++

Seuraava neuvola onkin jo parin viikon päästä ja siitä viikko eteenpäin olisi viimeinen (toivottavasti) lääkärintarkastus. Loppu lähestyy vauvamasun kanssa! =)

Kauppaan erehdyin nälkäisenä ja vaikka varsinaisesti tarvitsin vain maitoa ja tenaville iltapalaa, niin on tuolla nyt hommattuna tortillatarpeet illaksi ja mämmiä ihan puhtaasti heräteostona. Nam! :D Tuleehan tuo pääsiäinenkin ihan kohta..

Sorel: Ainakin minusta tämä on juuri hyvä paikka käydä urputtamassakin, jos olo on sellainen. Ihan kaikkea ei aina viitsi kaataa miehen tai kavereiden niskaan ja jotenkin luulisin, että näillä sivustoilla ymmärretään. :wave:

Yöt alkavat olla raivostuttavia, kun vessassa saa juosta jo kolmekin kertaa. Johtuu paljolti siitä, että iltapuolella on ihan tuhoton jano ja pakkohan se on silloin juoda. Kostautuu vaan yöllä.. :headwall: Muutenkin hyvän asennon hakeminen on välillä aika aikaa vievää.

Pää on pehmennyt täällä myös. Tuntuu, että ajatus ei oikein luista ja mitään tärkeämpää on ihan turha alkaa pohtimaan, kun valmista siitä ei tule ainakaan. Myös ymmärrys -puhutun ja kirjoitetun- on välillä vähän niin ja näin.

Poks 32 + 0
 
mamamiaTervetuloa joukkoon mukaan :)

Mukavia äippälomia kaikille sellaisen aloittaneille!

Papaya Mulla kans meinaa hieman mietityttää tää tavaroiden laittaminen. Itselleni oon melkein luvannu, ett ens viikolla alan pesee vaatteita ja laittaa muutenki paikkoja kuntoon. Eiköhän me ehditä ;)

vappuvaavi Mulla ei oo ollu ihan noin pitkiä ajomatkoja, mutta melko usein tulee ajeltua viikonlopuks sukuloimaan reilun 100km päähän, mikä mulla aiheuttaa supistuksia ja häntäluu kipeytyy.

Täällä on kyl ikävä ilma. Huoh! Ulkoiluki hoidettiin 45min lenkillä tytön kans ja lumitöillä. Kevät vois kyl tulla jo. Noo, onpahan hyvää aikaa laittaa tavaroita laatikoihin odottamaan siirtoa uuteen kämppään.

Tiijonan kuulumisia käyn jatkuvalla syötöllä kärkkymässä.

Närästys on täällä näköjään melko inhimillistä. Kerran oon ottanu Samarinin (missä päiväys menny pari vuotta sit :whistle:), muuten menny jogurtilla tai sit vaan odottelemalla. Ja närästyksestäki oon kehdannu valittaa, vaikka oikeasta korventamisesta ei taida olla hajuakaa :ashamed:

Mahoton paine alamahalla ja hikka tuntuu tositosi alhaalla. Voi ku laskeutuis tuo maha, ett hengittäminen helpottais. Kusmuhätä sitä tuntuu olevan muutenki, ett sille ei tulis muutosta.

Jeps, jos menis taasen kattelemaan, mitä sitä pakkais :)

Keväistä viikon jatkoa kaikille lumisateesta huolimatta. Enää huominen helmikuuta jäljellä. Jee!

Marimi ja pikkuinen poika 35+2
 
Minä oon onneksi pärjänny närästyksen kans ihan vaan Renniellä. Sitä on pitänyt ottaa 3-4 kertaa viikossa, eli suht vähällä närästyksellä oon päässy. :)

Felina:
Onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisesta ja pääsit vielä kotiin kasvattamaan masua. Samoin Jozzulla ollut jännät paikat kovien paineitten kanssa, mutta onneksi kaikki on nyt ok. :)

Täälläkin odotellaan Tiijonan kuulumisia ja toivotellaan tsemppiä!

Avantasia: Meillä esikoinen syntyi viikoilla 39+2, joten luulisin että tämäkin syntyy ennen laskettua aikaa. Vauva on kuitenkin isompi kuin esikoinen ja kun itse oon pienikokoinen, niin luulisin että vauvalla loppuu tila tuolla masussa ennen laskettua aikaa. Tai eihän sitä tiiä, toivon vaan että ei menis yli. :)

Mulla tekis kans mieli lähteä käymään jossain reissussa, mutta eipä sitä enää uskalla lähteä mihinkään ennen synnytystä. Lyhyemmätkin automatkat aiheuttaa supistuksia.

Sitten neuvolakuulumisia:

Paino 70,9 kg (+300 g/vko)
Turvotusta jonkin verran
Paineet nyt normitasoa 120/68 (syke olikin sitten 96!)
Pissa puhdas
sf-mitta 32,5 cm (sama kuin 2 vkoa sitten)
Tarjonta RT
Syke 136
Liikkeet +?

Vauvan pää on kuulemma napakasti alhaalla ja on siis laskeutunut.
Seuraava neuvola viikon päästä. Oon muuten huomannut että olo on paljon parempi, kun pää on laskeutunut. Enää ei ahdista ja välillä ihan unohdan olevani raskaana kun olo on niin hyvä. Tosin iltasin ja öisin nuo menkkamaiset kivut ja vihlaisut muistuttavat raskaudesta, mutta muuten olo on hyvä. :)

Äittä ja Mussukka 36+1
 
mamamia: Tervetuloa :)

Onnittelut äippäloman aloittaneille :)

Meillä tulee n. kerran kuussa ajeltua 90km ees taas eli 180km yhteensä päivääseltään, niin kyllä se jo selkään ottaa, selkänojaa saa säädellä matkan aikana.. Mulla on autossa tällainen M: BeSafe turvavyön alennin - Vauva.infon foorumi Se on hyvä ku vyö ei paina mahaa ollenkaan vaan tuo laskee sen vyön tuonne haaroväliin ja mahdollisessa kolaritilanteessa ei vyö ole siinä vauvan päällä just painamassa, vois olla kohtalokkaat seuraukset :$

Pari yötä mennyt minullakin harakoille :( Nyt kun tuo flunssa tuli niin oon niin tukossa, etten saa henkeä yöllä, suu kuivaa ja kolottaa joka kohtaa..
 
:attn: Voiko nenäsumutteita käyttää nyt raskausaikana? Kaapista löytyisi ratiopharm ja vicks sumutetta, mut voiko niitä tilapäisesti käyttää?? Mulla hajoo pää tän tukkoisuuden takia :headwall: Millä te muut ootte nyt hoitanut pahaa flunssaa, joillain täällä oli ollut sitä..
 
POKS 33+0

MasuKuski en oo huomannu katsella saikkutodistusta sillä silmällä et onko A vai B mut kelpas töihin ja kelpas kelalle... kela osaa sit olla ärsyttävä ku alkaa sille päälle...

lumityöt kävin aamulla tekemässä ja nyt piha näyttää taas siltä ku ei olis koko talvena tehny:mad: itellä olis niin jo kevättä rinnassa niin pakko sataa lunta...

pakko vähä purkaa...
olin niin luottavainen et saatais mun kämppä myytyä ennen ku poika syntyy mut nyt alan menettään uskoni siihen... en jaksais sitä ressiä uudesta vuokralaisesta ja siitä et kauanko se mahtaa siinä viihtyä ja kaikkea muuta vuokranantajan tehtäviin liittyvää... ja sit ku pitäis tää nykyinenki koti saada myytyä kesällä ja löytää se pieni tila jostain missä voitais sit elellä tyytyväisinä:heart:
vaihdoin eilen välittäjää vähän pienempään firmaan ku niiden on pakko tehdä töitä leipänsä eteen, isojen firmojen ei tarvi niin kovasti nähdä vaivaa. toivottavasti tää uus saa jotain aikaseks... pitäkää peukkuja...

ei täälä kummempia sit muuten, eilen tein oikeen suursiivouksen ja yksinkertaistin hieman sisustusta ku tännekin tulee huomenna välittäjä. se oli sit kevätsiivous siinä... yö oli nimittäin tosi kamala siivouksen seurauksena. selkä on muutenki alkanu oleen tosi tosi kipee...

jotenki vaan odottaa et aika kuluis nopeempaa ja vähä jännittääki et koska lähtö tulee, yöllä vai pävällä ja missä mä oon sillon yms yms. nyt on aikaa miettiä kaikkea...

ei mulla mitään järkevää asiaa oo näköjään taas niin meen tuunaan tota äitiyspakkausta =)
 
Josefia täälä alkaa flunssa oleen jo voiton puolella viikon kärsimysten jälkeen. hoidin itseäni juomalla panadol hottia ja kuumalla mustaherukkamehulla. loppuviikosta olin jo niin tukossa et teki mieli vaan itkee niin apteekista ostin sit sniffer-nimistä nenään vedettävää jotain menthol-juttua, oli ihan ok. sarvikuonolla ja suolavedellä huuhtelin ainakin kerran päivässä. resilaria saa ottaa raskauden aikana tilapäsesti yskään, ei siis kannata ihan juomalla juoda. ja kurkkukipuun saa ottaa bafusinia mut ei strepsilsiä... toivottavasti tästä löytyy jotain millä saat olosi helpottumaan. huulirasva oli kätevä öisin koska jouduin hengittämään vain suun kautta ja se kuivas huulia jotka tykkäs halkeilla... ai niin, ja sauna oli hyvä, se avas mukavasti röörit, ja höyryäki hengittelin...

mä ainakin kyselin apteekissa kiperiä kysymyksiä ja kyllä ne sit lopulta löysi jotain mitä voi ottaa raskausaikana. mut kannattaa selä ahkerasti kysellä jos tuntuu ettei kotikonstit auta.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mamamia:flower:

Täällä on olo keventynyt, ainakin henkisesti:) Mies tukevasti maan pinnalla ja käytiin jo lounaallakin. Heti helpotti, tuntui niin kivalta ettei enää oo yksin vastuussa kaikesta ja passauskin alkoi heti. Nyt saakin taas seuraavaan reissuun röhnötä ja lepäillä:heart: töitä on vielä 4pv, ei paha sekään.

Lumimyräkkä oli kyllä päivällä melkoinen, nyt jo hellittänyt. Uskaltaa lähteä pois töistä.

Ite vielä ajelen autoa ja varmasti loppuun asti. Suupistelee kyllä, mutta niitä nyt tulee jo mistä vaan ja jotenkin oon jo niin luottavainen näistä viikoista, että en enää huolehdi noista suppareista.

Leppoisia äippälomapäiviä jo aloittaneille, nauttikaa.

Toivottavasti vkl olisi tulossa hieno, niin minäkin aloitan taas lenkkeilyn. Silloin 34 vko täynnä, niin uskaltaudun kunnon lenkille. Johan tässä on melkein 3kk himmailtu:)

Pomppuli ja muru on tänään näköjään yhtä hymyä ja viikkoja 33+4
 
Pitää tulla itsekin pitkästä aikaa muutama rivi raapustamaan ennen kuin kuukausi vaihtuu. Ollut hurja kiire ( tai enemmänkin väsymys kaiken stressaamisesta) ettei oo kerenny ees nii aktiivisesti käyä edes lukasemassa saatikka kirjottelemassa. Tekstiä paljon tullu :) ja hyvähän se että aktiivisena pysytään ja nythän alkaa monella äitiyslomatkin niin eiköhän täältä tekstiä löydy myös jatkossa..

Itse tän viikon talvilomalla mutta katsoisin että äippäloma jo alkanut kun virallisesti lauantaina alkaa.
Tässä viime ajat menneet muuttaessa ja asuntojuttuja hoidellessa. Toki sitä ihan omaa kämppää ei nyt oo löytyny mutta sellainen väliaikamajoitus kuitenkin.. :) pitänee olla tyytyväinen.

Siihen liittyen, Vauvis voisit päivittää synnytyspaikaksi Hyvinkään, en nyt muista lyhennettä mutta sieltä toivon löytäväni itseni pääsiäisen tienoilla..

Niin paljon kaikkea keskustelua täällä että en oikein edes tiedä tai muista mihin kommentoida ( samalla kun omat aivot koittaa hoitaa tätä muuttoa ja sitä tosiasiaa että no, ei kovin montaa viikkoa jäljellä kun vauveli tulee)..
Mutta on ollut ihanaa että kaiken tän rumban keskellä sain ja saan nauttia vauvakutsuista. Toissa viikonloppuna kälyt järkkäsi pienimuotoiset kutsut ja oli ihana nähdä tämän kotiseudun kavereita pitkästä aikaa ja syää hyvin. Ensi lauantaina olisi siskon luona toisella paikkakunnalla myös pienet kutsut tiedossa minne muutama koulukaveri yms tulossa ja joista tiedän että ainakin jotain hemmottelua luvassa niin itselle kuin vieraille ja saa luvan kanssa olla vaan ja nautiskella. Ihanaa! :) hyvää kannattaa odottaa. hih. Kaverit myös muistivat vauvaa ihanilla jutuilla, sieltä sain nyt sen vauvakirjan jota kovasti kaupasta katsellut.. tuo Mauri Kunnaksen versio tuli sitten meille.. :)

Ja muuten voi kai todeta että odotus tähän asti ainakin mennyt ihan jees, toki tässä viimeiset viikot on tullut kuljettua lonkka mutkalla kun särkee mutta en usko että tuo olotila kestää enää kovin pitkään. Pitäisi päästä äitiyspoliklinikallekin vielä kerran noiden sokereiden takia, vaikka omissa mittauksissa ei mitään ihmeellistä nyt ole arvoissa tapahtunut. Mutta kivahan se että pääsee murua näkemään. Torstaina jos menisi sitten tsekkaaman sen Hyvinkään osaston että millainen onkaan.

Nyt poistun lepuuttamaan koipia tuonne lomalaisen nojatuoliin ja katselemaan lumen tuloa ikkunan takaa.. :)

saraneito& bertta 34+0
 
Suska: Kiitos vinkeistä.. Resilaria olenkin parina iltana joutunut jo ottamaan kun nukkumsesta ei tule muuten mitään.. Apteekista haettu rohtoj; merisuola sumutetta- on siis pelkkää suolavettä joten voi käyttää niin paljon kuin tarve vaatii, ei sisällä lääkeaineita, sit ostin panadol- hottia, entisiä kun ei ollut kun pari jäljellä, kaapista kaivoin höyrystimen, jonka laitan yöksi meidän huoneeseen pöhisemään ja kaupasta nyt alkuun mynthon-pastilleja, niin eiköhän nuo nyt johonkin auta :) Ainakin alkuun..
 

Yhteistyössä